[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 05:13

Wat gezellig hier :)
Welkom !

Leuk hoor MorganeR, rustig de zoektocht naar een tinkervriendje :)

Mooi hoofdstel Lor!

Flinke verandering dus richting de lente Chimello, sterkte en succes alvast voor de verkoop.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 07:18

Laten jullie het even weten als dat kleuren topic er is, vind het reuze interessant om het eens allemaal bij elkaar te kunnen lezen. Vind dat altijd zo moeilijk. En vind ook nog eens dat de meeste het zo moeilijk in dure termen uitleggen. Waarom niet gewoon normaal, zoals de meesten hier zijn.

Ik stem voor zo'n topic. (succes)

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 08:24

Leonoor schreef:
deb_tink schreef:
En het bontgen is weer een apart gen los van de kleuren?

Ik denk ook niet dat het betweterig is. Het is juist leuk om vragen te stellen aan iemand die enthousiast is om te vertellen/uit te leggen

Jeps, bontgen is weer helemaal apart van de kleur. Feitelijk is bont een aftekening over de basiskleur heen.

Ahh ja dat maakt t duidelijk. Toen ik tinkerbell liet dekken wilde ik graag een mooi bont veulen. Met bonte ouders is dat natuurlijk nog geen garantie. Wat maakt dan de bontverhouding op het paard?

Sterre haar vader heeft een maanoog, en tinkerbell heeft ooit een veulen gegeven met een maanoog (jaren voordat ik haar kreeg) maar toch heeft Sterre geen maanoog, wel het "boze oog"
Maar dat is natuurlijk 50% kans bij een recessief gen. Zou betekenen dat Sterre wel het maanoog gen draagt...?

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 08:54

Leuk gedaan die voorpagina!! Ik heb woensdag mijn verzorgtink voor het eerst met dubbele lijnen gelogeerd. Had hier veel goede dingen over gehoord. Was ff moeilijk om uit te vinden hoe ik dat het best kon doen XD (vet lastig 2 van die touwen en een paard dat telkens omdraait of wegrent haha). Maar het is gelukt en ik ben heel blij dat ik het heb geprobeerd. Het voelde goed zegmaar. Vandaag weer en dan ga ik erna er op zitten kijken of er iets verschil is :D

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:38

Jeetje wat gaat het ineens weer hard!

Welkom nieuwkomers! (oh nee weer nieuwe namen.. :+)

mooi nieuw tuig voor Jack.
Sheryn wat (moeilijke) beslissingen gemaakt.

Er was jaren geleden wel al een kleuren topic, waar het allemaal werd uitgelegd.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:42

Haha yay ik ben dus niet de enige die heel slecht met namen onthouden is :+

Leuk om hier zo verwelkomt te worden. Volgens mij wordt het hier hartstikke gezellig.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:47

Knap dier is het zeg, die Storm! Is er ook echt positief op verbeterd, mooi om te zien :j

Haha, Chimello, geeft niet. Ik zou het wel echt niet kunnen zeg, zo veel afscheid nemen van je paardjes! Maar ik raak dan ook behoorlijk gehecht. Ik hoop dat je toekomstplannen (met Guess) zullen lukken! :D

Welkom Tinkergekje!

Jack z'n hoofdstel staat knàààààp! Enne, Boris zijn manen zijn helaas nu stuk dunner geworden door de zomer :( Maar ik hoop dat het terug dikker wordt deze winter. Ze zijn wel nog altijd lang. Tinky's manen groeien ook nog lekker door :j Maantjes van Boris hebben we enkele dagen geleden weer netjes gewassen en ingevlochten ook. Dus hopelijk worden ze weer wat mooier.

Witte gezichtjes <3 Maar ook gewoon Tinkers met veel wit vind ik errug leuk.

Ook welkom Deborah! Leuke merries heb je (even gespiekt in profiel), die ene loopt wel erg lekker zo te zien. Rijd je wedstrijd?

Kleurengenetica.. Heb idd er vorig jaar les over gehad, genetica, op school en vond het erg interessant. Heb dan ook een Cobstukken (magazine van ICS-NL) in mijn biologie leerkracht's handen geduwd omdat het daarover ging _O- Ik heb het boekje best laat teruggekregen, dus zal wel interessant zijn geweest zeker? Verder ben ik er niet zo goed in.

Klinkt zeer goed, noaenkelly :)

Zo, effe alles bijgelezen :P Straks naar de ruiterwinkel, singel voor Boris ophalen. Dacht ook nieuwe cap voor mijzelf te kopen, ivm mijn broertje die van mij nu gebruikt, en nog een regendeken voor Boris. Dit ivm ik regen verwacht volgende week in Dinant, en heb ze toch graag droog voor het opzadelen.

En voor diegene die me niet op FB hebben, dit was het filmpje waar ik het eerder over had.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:19

Zoo wat gaan jullie snel :)

En welkom nieuwkomers, ik ga even moeten oefenen op de namen :+

Storm is wel knap verbeterd zeg, mooi paard :j

En Lor, Jack ziet er zo al stoer uit met z'n tuig :D

Heb een geweldig leuk verjaardagsfeestje gehad(buiten de tandpijn) ik vond het vooral Super omdat Men nicht die ik al 4jaar niet gezien had er ook bij Kon zijn, deed echt deugd om eens goed bij te praten :)

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:36

Oh ja en Kaat, had je filmpje al gezien maar wil toch nog even zeggen dat jullie echt in een prachtige omgeving wonen zeg :)

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:52

Dank jullie wel voor de complimenten. Storm is niet alleen lichamelijk veel veranderd. Maar ook geestelijk. Zijn karakter is zo geweldig geworden. Ik heb heel lang begrip voor hem op moeten brengen. Zo van: hij weet niet beter, maar dit mag toch echt niet. Ben erg blij dat ik hem niet geslaan of geschopt heb. En geloof me dat had ik graag gedaan (en nog vaak ook hahaa). Maar met veel geduld en veel grondwerk zijn we nu al erg goed vooruit gegaan. Kan nu niet wachten tot we een keer galopperen. Dat hebben we nog niet gedaan omdat Storm ging versnellen als hij zijn zin niet kreeg, de draak. Maar ook dat is er nu zo goed als uit.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:19

Welkom nieuwkomers :j ook ik ben slecht in namen :+

MorganeR schreef:
Ik ben echt blij dat ik geen biologie meer heb en me ook niet echt interesseer voor de kleuren en hoe ze overgedragen worden... het klinkt namelijk allemaal best ingewikkeld, dominant en recessief enzo ken ik nog wel maar dan met al die kleuren..? :o?

voor mij zijn het allemaal mieren die over 't beeld lopen. Van kleuren gen snap ik niets van en persoonlijk wil ik er ook niets van snappen. Heb geen eigen paard, en wil er ook geen dus zal zelf ook niet fokken :p
Is voor mij veel te ingewikkeld als ik dit mag lezen..
Jackytje schreef:
Knap dier is het zeg, die Storm! Is er ook echt positief op verbeterd, mooi om te zien :j

Haha, Chimello, geeft niet. Ik zou het wel echt niet kunnen zeg, zo veel afscheid nemen van je paardjes! Maar ik raak dan ook behoorlijk gehecht. Ik hoop dat je toekomstplannen (met Guess) zullen lukken! :D

Welkom Tinkergekje!

Jack z'n hoofdstel staat knàààààp! Enne, Boris zijn manen zijn helaas nu stuk dunner geworden door de zomer :( Maar ik hoop dat het terug dikker wordt deze winter. Ze zijn wel nog altijd lang. Tinky's manen groeien ook nog lekker door :j Maantjes van Boris hebben we enkele dagen geleden weer netjes gewassen en ingevlochten ook. Dus hopelijk worden ze weer wat mooier.

Witte gezichtjes <3 Maar ook gewoon Tinkers met veel wit vind ik errug leuk.

Ook welkom Deborah! Leuke merries heb je (even gespiekt in profiel), die ene loopt wel erg lekker zo te zien. Rijd je wedstrijd?

Kleurengenetica.. Heb idd er vorig jaar les over gehad, genetica, op school en vond het erg interessant. Heb dan ook een Cobstukken (magazine van ICS-NL) in mijn biologie leerkracht's handen geduwd omdat het daarover ging _O- Ik heb het boekje best laat teruggekregen, dus zal wel interessant zijn geweest zeker? Verder ben ik er niet zo goed in.

Klinkt zeer goed, noaenkelly :)

Zo, effe alles bijgelezen :P Straks naar de ruiterwinkel, singel voor Boris ophalen. Dacht ook nieuwe cap voor mijzelf te kopen, ivm mijn broertje die van mij nu gebruikt, en nog een regendeken voor Boris. Dit ivm ik regen verwacht volgende week in Dinant, en heb ze toch graag droog voor het opzadelen.

En voor diegene die me niet op FB hebben, dit was het filmpje waar ik het eerder over had.
[ Video ]

wauw gaaf zeg. Dat zou ik ook met daan willen doen alleen is dat nog te spannend voor ons beide :p

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:20

_Clocloken_ schreef:
Zoo wat gaan jullie snel :)

En welkom nieuwkomers, ik ga even moeten oefenen op de namen :+

Storm is wel knap verbeterd zeg, mooi paard :j

En Lor, Jack ziet er zo al stoer uit met z'n tuig :D

Heb een geweldig leuk verjaardagsfeestje gehad(buiten de tandpijn) ik vond het vooral Super omdat Men nicht die ik al 4jaar niet gezien had er ook bij Kon zijn, deed echt deugd om eens goed bij te praten :)

nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:21

Zo, nu voor mij na 2 maanden denk ik weer op Dana. Dinsdag gaat ze weer een les lopen en ik wil er zelf eerst op gezeten hebben zodat ze geen sprintjes gaat trekken met de cliënten :+ Energie heeft ze genoeg.
Nu is het ook lekker weer. Woensdag krijgt ze haar laatste spuit voor de mijt en dan ook meteen medicatie. Stal is al aangepast, nat zaagsel en wat natter hooi. Sindsdien niet meer gehoest :j
Ze is ook al wat aangekomen. Dus nu durf ik er ook weer op. Geen zit op een graatje te rijden :=

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:14

:wave:
Mooie openingspost!!! Leuk gedaan hoor, en goed van je dat je ook aan de overleden paardjes hebt gedacht.

Ik lees trouw mee, alleen weinig tijd om te antwoorden.

Dus welkom nieuwkomers! Mooie foto's weer gezien. Ook van Dana, wauw!

Nieuws van hier: Noeka heeft 2e premie op de keuring gehaald. Ze was zoooo braaf op de trailer!!
Gi is gisteren gecastreerd. Ik heb besloten dat het fokken niets voor mij is, ik kan de veulens niet verkopen. Eigenlijk moet ik er één van de 3 verkopen, dus als jullie een geweldig baasje weten voor één van de 3, dan hoor ik het graag. Zorgt al weken voor buikpijn :(

:wave:

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:35

Wat jammer van Gi maar begrijpelijk :(:) Je krijgt in ieder geval een mooi kindje van hem! Ik weet heel goed hoe moeilijk verkopen kan zijn, maar als je een super baasje vindt wordt alles een heel stuk minder moeilijk en geeft het je ook een super gevoel dat je iemand heel blij gemaakt hebt met een netjes opgevoed paard.

Mijn hand is zo dik als een worst vanwege een daas. Ik ben zwaar allergisch schijnbaar. Vorig jaar met een olifanten been naar de eerste hulp kunnen gaan... Hopelijk hoef ik deze keer geen spuit :(
Iemand nog tips om niet gestoken te worden? Want echt ik merk het niet eens! Op m'n hand nota bene!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:38

Ik heb echt geen idee... Maar "gelukkig" wordt het ook steeds slechter weer hahaha, dus hopelijk ook minder dazen. Helaas staan mijn verzorgpaarden bij water dus zullen daar altijd wel van die rotbeesten zijn...

Ik hoop dat ik over een paar jaar misschien via dit topic aan een tinker kan komen. Zo heb ik een tinkertje, kan ik de vorige eigenaar altijd bereiken, heeft de vorige eigenaar nog contact, kan de vorige eigenaar altijd eens langs komen en wordt ook nog meteen op de hoogte gehouden. :D

Ciara_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:49

hallo mag ik mij ook melden
ik zie dit topic zo vaak ,ik dacht: wat leuk allemaal Tinkertjes
ik heb zelf een Tinker x Welsh Cob... zelf vindt ik het wel leuk om meer te leren over de Tinker.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:59

Ik weet niet of dit topic alleen voor mensen is die in het openingsbericht staan, of voor iedereen.
Ik ben vrij nieuwschierig wat er met Karlijn is gebeurd... Ze heeft een tijd gestaan bij de manege waar ik reed.
Mag ik vragen wat er is gebeurd? (antwoord mag ook via pb)

Groetjes

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 20:39

Dankjullie voor de welkoms :j
Ik heet eigenlijk Ilse, maar ik wordt ook Iris, Lisa of Julia genoemd :P

Django liep best lekker vandaag ondanks die harde wind. Het heeft namelijk nogal gewaaid hier. Uitgestrekte draf deed hij netjes en galopje ging ook goed. Behalve de laatste galop, toen werd ie ietsje te heet :o
Meneer had alleen niet zo'n zin in het wijken :') wat resulteerde in een serie kleine bokjes.

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 20:46

Ik meng zelf met oliën tegen de vliegen en dazen en het werkt redelijk. Geen paard vol dazen, nu soms een of twee die nog lef hebben door die stank te vliegen.. Maar of je het of jezelf wil gebruiken weet ik niet haha, mijn vriend vindt namelijk dat de spray nog meer stinkt dan de paarden :D
Maar jee, als je heftig zo heftig reageert op die steek is dat best pittig. :(:)

Leuk Kaat, je filmpje, gaaf zoveel ruimte om te crossen.
Ik rij met Sterre nog geen wedstrijden. Opzich loopt ze heel fijn maar het allemaal nog niet constant. En ik mag wel wat soepeler gaan zitten. Ben een stijve hark :( heb volgende week zitles. Voorlopig maar kijken of dat iets helpt.

Mooi veulen joanne. Jammer dat er wat weg moet dan hè, kon je alles maar houden.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 20:59

chimello schreef:
Wat jammer van Gi maar begrijpelijk :(:) Je krijgt in ieder geval een mooi kindje van hem! Ik weet heel goed hoe moeilijk verkopen kan zijn, maar als je een super baasje vindt wordt alles een heel stuk minder moeilijk en geeft het je ook een super gevoel dat je iemand heel blij gemaakt hebt met een netjes opgevoed paard. I

Mijn hand is zo dik als een worst vanwege een daas. Ik ben zwaar allergisch schijnbaar. Vorig jaar met een olifanten been naar de eerste hulp kunnen gaan... Hopelijk hoef ik deze keer geen spuit :(
Iemand nog tips om niet gestoken te worden? Want echt ik merk het niet eens! Op m'n hand nota bene!

Ik ben ook allergisch en wat bij werkt als ikgeprikt. Histamine remmers door mijn zware hooikoorts heb ik die al. Werken goed dus anti hooikoorts tabletten in huis halen dus

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 22:04

hier ons karretje opknap topic :)
niet dat hij een opknap beurt nodig had maar we wilden andere kleuren.

Niene87 @ [AR-ITP] Menwagen opknappen :)

storm is echt goed verbeterd zeg! super
Jack met zijn tuig is gaaf!!!
Claudia nog gefeliciteerd!
Kaat heerlijk filmpje heb jullie niet op fb dus had hem nog niet gezien.
Joanne wat een mooie thuiskomer met Noeka! Maar wat jammer dat 1 van de 3 nu weg moet zeg! Helaas weet ik zo niet iemand die wat zoekt.

Allergisch voor dazen.. bah hier ook last van helaas.. loop zo 1 a 1,5 met een dikke arm of zo als ik daar wordt gestoken.

Topic is natuurllijk voor iedereen! *D mensen in openingspost zijn de "vaste" kletsers en ieder die zich bij ons voegt is even goed welkom juist gezelllig! en blijf je plakken kom je in deel 5 natuurlijk ook in de openingspost :D hihi
( wie gaat die maken ;) )

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:16

Wauw niene87, die kar word stoer met dat zilver. Ik zou wel even navragen of er andere banden op kunnen. Wij hebben van die banden met noppen, motorbanden zijn het denk ik. Ze lijken er wel op in iedergeval. Denk dat dat wat lichter trekt. Maar ik ben zeer benieuwd naar het eind resultaat. Zilver met donkerblauw, erg sjiek!!!

Dazen steken echt heel hard. Gelukkig heb ik alleen overal dikke bulten. Help zo'n muggenstift ofzo niet om je mee in te smeren?

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 22:19

Ja motorbanden wilden wij eerst ook
toen besloten we toch de huidige erop te laten tot we er achter kwamen dat er 1 gewoon groter was dan de rest :evaw:
dus toen 4 andere autobanden er op gezet een stukje groter maar passen er goed op :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:24

welkom nieuwe tinkerfans!klets maar gezellig mee!

ik ben bezig met nieuwe foto's hier neer te zetten,maar dat is al zo lang geleden dat dat even uitvissen is hoe t werkt.

nog 1 dag vrij en dan maandag weer beginnen.stiekem vindt ik dat wel jammer.zo lekker om wat langer vrij te hebben.wie weet in oktober nog een weekje vrij (en op vakantie)
morgen vroeg naar eros en om 5 uur met een vriendin afgesproken die ik al een aantal maanden niet meer gezien heb.ze woond in provincie zeeland sinds maart,dus best een stukje weg.ze komt haar babytje ook laten zien en natuurlijk haar zoontje komt ook mee.superleuk dus!