[TI] Ontzettend vieze staart, wie heeft de tip?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emerelle

Re: Ontzettend vieze staart, wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:30

Wat een gedoe he!
ik herken t ook heel erg..
vooral van die harde dikke korsten mest op dr billen en hakken die gewoon niet los te krijgen zijn..

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 20:54

Dat valt bij mijn paard dan gelukkig weer mee..

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:35

Word ook wel eens gek van die poep- en piesstaart (al is het niet zo erg als bij sommigen en altijd goed uit te borstelen), maar door het vlechten breken er zo veel haren.
Hebben jullie daar geen last van?

Ik gebruik tegenwoordig trouwens haarserum van de Action voor manen en staart. Superspulletje en een stuk goedkoper dan de CM.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 11:18

Ik vind persoonlijk cm fijner dan die haarserum van de action.

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:21

ik heb een bonte met witte manen en klein plukje wit in de staart. was het eens in de zoveel tijd even met melkmeisje en verder baby oli 2 x in de week. zijn echt spier wit PRACHTIG.

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:17

Ladyloe schreef:
Nope, het is echt mest!

Misschien heeft ze in haar eigen mest liggen rollen.. Het is in ieder geval erg knap van dr _O-

Bij ons is heel het probleem opgelost! Zit geen mest meer in de staart sinds de vlecht er in zit :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:04

Ik ga mijn broek wisselen en Jack zijn staart gaan weken, uitkammen, eventueel nog eens spoelen voor de restjes en vlechten maar met wat geluk heb ik succes :D.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 19:26

Haha, nou ik heb vandaag een extra er aan toegevoegd. Een maillot over het bovenste gedeelte van d'r staart. Foto's volgen nog!

senna21
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:31

Je paard is toch wel wat apart dun op de mest, als ze er zo mee kan 'smeren'.
Als eens gedacht om even te overleggen met je DA?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:01

Whoop whoop het is gelukt staart is super netjes terug en alle viezigheid er uit, alle knopen er uit en in 4vlechten gedaan :).
Heb een goede oplossing gevonden voor de emmer uiteindelijk. Hebben zo een kleine lader staan die je kan openzetten kwam juist goed uit :).

Nu zal wel terug vies worden natuurlijk maar zit nu tenminste in vlechten zou er liefst ook iets van een beschermer open doen maar

PAST een gewone staartzak over een tinker staart ?

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 20:08

senna21 schreef:
Je paard is toch wel wat apart dun op de mest, als ze er zo mee kan 'smeren'.
Als eens gedacht om even te overleggen met je DA?

Ze mest zo i zo tegen de muur aan dus ik denk dat ze het op die manier de mest op haar staart komt. Haar mest is verder gewoon prima.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 20:10

hetlevenwint schreef:
Whoop whoop het is gelukt staart is super netjes terug en alle viezigheid er uit, alle knopen er uit en in 4vlechten gedaan :).
Heb een goede oplossing gevonden voor de emmer uiteindelijk. Hebben zo een kleine lader staan die je kan openzetten kwam juist goed uit :).

Nu zal wel terug vies worden natuurlijk maar zit nu tenminste in vlechten zou er liefst ook iets van een beschermer open doen maar

Nou super! Is een maillot ook niet een goed idee voor jou? Kan helaas de foto nog niet plaatsen via m'n telefoon.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 20:11

hetlevenwint schreef:

Nou super! Is een maillot ook niet een goed idee voor jou? Kan helaas de foto nog niet plaatsen via m'n telefoon.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:39

Nou kan op zich wel juist zien of ik 1 heb liggen nog die weg mag. Jammere is dat de dat de stal wel vrij nat is.. :( (groot raam, uitloop etc dus regen kan gewoon binnen en die plast ook binnen nu omdat het buiten te modderig is) :')

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 20:45

Ai ja dat is wel lastig. Dat probleem heb ik dan gelukkig weer niet. Maar het is toch minder erg dan mest lijkt mij..

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:47

Grote teil , emmer vullen met water en Biotex. Staart erin hangen en omhoog houden , 15 minuten laten inweken dan uitspoelen en een gel antiklit in doen. Dag er na uit kammen.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 20:49

Ja dat werkt.. Voor 1 dag.. }:0

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 21:02

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:07

Geniaal dat hoofd dat die erbij trekt echt zo van wat zit jij nou te doen :+ .
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat helpen ga eens zien of ik nog een kapote heb liggen die zoizo weg mocht voor nu eventueel. Zou liefst gewoon stofje hebben en zelf maken zo van die gladde stof waar water vanaf loopt niet perce waterdicht maar het er ook niet word in opgeslorpt direct :D . Enkel denk naaimachine nodig dan dat met de hand helemaal nooit zal lang duren :')

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 21:11

Ik ben ook erg benieuwd hoe het er morgen uit ziet! Ik heb vanmiddag voor een euro ofzo bij de action die maillot gekocht. En omdat bon d'r staart zo dik is blijft ie er goed omheen zitten.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:06

Nou ik volg ben benieuwd, ik wens nu dat ik Jack gewoon in zijn geheel in een emmer kon stoppen zijn flanken zijn ook zo vies met aangedroogd weet ik veel wat. Gaat er wel af maar bijvoorbeeld bij zijn buik is zo moeilijk kammen vind ik :+ .

*Gelukkig is de begonnen met verharen vooral op zijn achterste nu als zijn buik volgt zou dat ideaal zijn :')

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 22:53

Bon is ook aan het verharen. Maar het ergste is al geweest. Gelukkig is ze buiten haar staart om verder he schoon. En ze staat ook met een deken op dus dat scheelt ook.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:55

Heb al zitten denken voor een regendekentje ook is meer wil zeker zijn manen niet verpesten met een deken en vond de solden wat tegen zitten :+ .

Nou nu naar stal eens zien hoe het met meneer zijn staart is nu enkele uren verder :) .

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:58

Die maillot is ook een goed idee zeg !
Mijn tinker zijn staart zit ook in een vlecht en dan een staartzak erom heen . Werkt ook prima

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 23:07

Ik heb bij bon 2 vlechten vanaf haar schoft om haar manen de behouden en beschermen voor d'r deken.

Staartzak heb ik ook over gedacht, maar die komen niet hoor genoeg voor het probleem gebied.