[TI] zoektocht tinker pfff

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zandro

Re: zoektocht tinker pfff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:21

Wellicht dat mijn zoektocht ook vruchten afwerpt. Ben momenteel een 10 jarige merrie aan het uitproberen. We kunnen nog niet zoveel, want het veulen is nog aan de voet, maar het rijden in de weide voelde wel al vertrouwd aan.
Volgend weekend wordt het veulentje even op stal gezet en gaan we een kleine buitenrit maken langs een drukke weg. Ben benieuwd!
Volgens de eigenaresse moet ze eigenlijk op alle gebieden heel braaf en relaxed zijn.

Mocht dit bevallen dan neem ik een optie. Als dan volgende maand het veulen van de voet is kunnen we wat meer dingen gaan uitproberen.
dus... wie weet....

Afgelopen weekend samen met mijn partner bij Leon een buitenritje (snowdown) gaan maken. Wat was dat heerlijk en wat een fijne begeleiding! Echt genoten ervan. Nu kriebelt het helemaal om weer een nieuw paardje te hebben

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:30

Hey wat leuk zandro is dat een merrie die in urk staat? Die heb ik ergens zien staan. Kijk eens op afscheid sshoot Troydan krijg je een goede indruk van hem

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:32

Hoi,

Nee in brabant, hoogerheide. Staat bij een kleinschalige fokker die ermee ophoud. Ik denk dat jij die zwarte merrie bedoelt? Is ook erg mooi inderdaad; maar voor mij een beetje een erg grote reisafstand

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:34

ik vind het linkje dat je bedoelt niet..uhm....

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:44

Kijk anders eens op de berichten van zoefff ik neem Troy van haar over. Ik pb je later nog even.

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:51

Gevonden! Wat een mooie beestje zeg! Veel plezier ermee!

dentanwes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:09

AfbeeldingAfbeelding

niet van die hele goeie foto's vn bruce maar die komen nog!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:16

is hij n zoon van sandokan?

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:24

snowdon schreef:

Ja klopt is inderdaad van Sandokan, ken jij hem?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:54

Dat is hem duidelijk aan te zien, lijkt heel erg op hem qua bouw.

dentanwes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 08:48

Afbeelding

Onze andere kanjer!

Afbeelding

Bruce kennismaken op zijn logeeradres

dentanwes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 08:49

snowdon schreef:

Ja, Bruce is van Sandokan, moeder Jane.

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 08:23

Hoi emke,

Hoe staat het bij jou nog met de zoektocht?

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:42

Zandro schreef:
Hoi emke,

Hoe staat het bij jou nog met de zoektocht?

Ja daar ben ik ook benieuwd naar Emke

emke2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 11:29

Ben nog steeds op zoek....
Heb er wel een paar bekeken, maar er waren dan toch een paar onzekerheden voor mezelf....
Ben er nog steeds van overtuigt dat hij wel op mijn pad komt hoor :o

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:36

Weet niet of het aan het ras ligt maar ben ook al jaren een Tinker aan het zoeken, ik vind het ras geweldig en zou er zo graag mee gaan wandelen en wat lol willen hebben. Vroeger altijd eentje gereden en was zo leuk!
Maar ze zijn allemaal zo uniek maar voldoen nog altijd niet van wat ik wil _o-
Ach ooit komt de Tinker wel op je pad wanneer je het niet verwacht ;)

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:38

Zoek je een veulen of een paard wat al onder het zadel is? Sorry als dit al is verteld maar heb niet het hele topic doorgelezen!

emke2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 11:47

De basis moet er wel inzitten voor mij.
En vooral heel braaf en cool, maar ook het uiterlijk speelt wel mee...
Niet te fors, niet heel groot, maar wel veel behang.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 23:11

1.52m is te groot voor je?

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:39

:D Ik heb altijd het probleem andersom, als ik al eens wat zoek zijn er zo veel waar ik een klik mee heb, wil ze allemaal wel hebben :))

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:23

Net voor een tweede keer bij een merrie gaan kijken. Had wel nog het veulen aan de voet, dus dit was even op stal gezet. Ze was hierdoor op buitenrit wel heel paniekerig. Gelukkig werd dit op een gegeven moment wat minder.
Ik ben nu 2 keer gaan kijken maar merk dat ik het nog niet zeker weet omdat ik nog niet zoveel heb kunnen uitproberen vanwege het veulen aan de voet.
Toch moeilijk hoor....

Ik wil haar daarom nog een paar keer uitproberen als het veulen van de voet is; maar het kan zijn dat ze dan al verkocht is als er een andere gegadigde komt.

Ik merk toch maar dit risico te willen nemen omdat eenmaal gekocht veel makkelijker is als verkopen.
Pfoe, blijft lastig. Ik ben geen persoon die na 2 keer al zeker weet of ik een klik heb. Het gaat toch vaak om veel geld en je wilt niet moeten verkopen omdat uiteindelijk blijkt dat het toch niet klikt.

Vanuit het standpunt van de verkoper kan ik me voorstellen dat het juist prettig is een koper te hebben die het direct na 1 keer rijden al zeker weet....

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:16

Als je het niet weet, dan twijfel je dus, en bij twijfel moet je het idd nu niet doen, vind ik.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:25

Zandro, ik bekijk het altijd maar zo... Als het echt jouw paard moet zijn, komt ze uiteindelijk wel bij jou terecht. Dus als iemand anders haar dan voor je neus wegkaapt heeft het niet zo moeten zijn. Lekker zweverig he :D

Mijn zoektocht is inmiddels ten einde. Sinds vandaag hier op stal: Fenore!
Afbeelding

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:25

Luister naar je onderbuik gevoel Zandro, die klopt meestal bij jou wel :7

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:58

Hier waren we ook eventjes aan het rondkijken voor nog een Tinkertje, maar niet echt aan het zoeken. Een week geleden zagen we plots een paardje waar we hier helemaal weg van waren. Gisteren zijn we dan ook gaan kijken en ik was helemaal verliefd! Het is een heuze beer, maar met een klein gouden hartje. Zijn precieze schofthoogte ken ik niet, maar hij is groter dan onze merrie en die is 1m45/46. Hij is wel nog maar 5 jaar, dus hij zal vast nog een beetje groeien. Hij heeft lànge manen, een zwarte staart, maanoogje maar niet zoveel sok (ach heeft ook wel zen voordelen!) Hij is volledig bitloos beleerd en is al ver met Natural Horsemanship. Wij zijn volledig groen in deze stijl, dus we gaan zeker een goede lesgever zoeken in onze buurt die ons kan verder helpen :) Helaas is de stal waar hij vandaan komt 2u rijden en hebben ze geen lesgevers bij ons in de buurt, wat natuurlijk zo ontzettend balen is, want zij kennen al zijn commando's etc en wij niet of toch heel weinig. Hij heeft dus wel echt een 'handleiding' maar niet op de negatieve manier. Zijn volledige naam is Boris of Willow Creek en hij komt van 2lazy7ranch, die hem samen met nog enkele Tinkers gered hebben van een handelaar. (Is hier al op bokt.nl geplaatst, dus er zullen sommige van jullie wel weet van hebben. Al die Tinkers waren verkocht, maar Boris hebben ze nog gehouden tot nu dan. Hier mag hij van een vaste thuis genieten :) ) Hij heeft een 1ste vpremie behaald. Zijn moeder is Rosy of Willow Creek. Vader is onbekend, maar moest iemand een hint weten hoor ik het graag. Hij wordt maandag gebracht en ik ben héél benieuwd hoe het gaat klikken met onze andere paarden en vooral met Tinky, want het is echt de bedoeling dat die 2 maatjes worden. Ik ben alvast al hélémaal verliefd op hem, het is zo'n goedzak! Ik had ook meteen zen kriebelplekje gevonden, hihi. Hij is alvast een hoop gedisciplineerder dan Tinky :P Hij is ook wel beetje bol, maar dat zal wel weg te krijgen zijn. Ben heel benieuwd hoe het gaat gaan op buitenrit. Sowiezo gaan we alles lekker rustig aan doen, zeker omdat hij een wonde heeft aan zijn singelplek, dus dat moet eerst toch helen. Lekker tuttelen dus. Hij gaat hier gewoon lekker verder bitloos en met westernzadel gereden worden. We hebben meteen passend spul voor hem gekocht daar. (ze hebben daar hun eigen winkeltje :) ) Naja, genoeg gekletst, hier foto's en een filmpje!

Dit is Boris als veulentje, staat op de ICS NL database.
Afbeelding
Zijn moeder Rosy (verklaard ook meteen zijn minder volle sokken) http://www.irishcobsociety.net/Photos/08/0810448.jpg

Let vooral niet op het slechte filmen... ;) Mijn broertje van 8 heeft gefilmd, haha

Hij werd bewust 'vast gehouden' omdat het nog wat onwennig was. Zoals ik al zei is deze rijstijl volledig nieuw voor mij. Ik heb dan ook al bijna een jaar niet meer op een ander paard dan Tinky gereden, dus deed toch weer eventjes vies.