[TI] Springtinks :D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: Springtinks :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:47

Zaterdag weer L gesprongen, pfoeh, stond lekker gebouwd _O-
Bon vond beetje spannend ( :? Geen idee waarom), wat resulteerde in nogal onhandige sprongen (terugkomen in tempo, dus niet afgaan wanneer ik 'm inplan). :')
Levert wel leuke foto's op haha.

Maar 1 balkje, en dus een winstpunt *\o/*
Volgend weekend onze laatste springwedstrijd, wie weet volgend jaar bij de paarden, wel crossen gaan we mee door, heb een B paarden indoor cross ingepland voor 19 januari.
Maar ze kan het eigenlijks makkelijk, dus als ik het lef er nog voor kan kweken om met m'n kleine stinkertje te gaan. :))

Afbeelding

Hier werd ik dus ook zo mooi gelanceerd... maar ze springt 'm met gemak..
Afbeelding

Afbeelding
Even een tikje bij op de laatste

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:25

Goed hoor :)
Maar mij lijkt een indoor cross heel anders dan die buiten zijn , of valt dat wel mee?

Ow en trouwens ik wil graag pees beschermers , welke maat hebben jullie?
ivm de sokken :p in hoeverre moet je er rekening mee houden?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:39

Full past bij bon, maar gooi niet klakkeloos peesjes om, ze moeten niet te lang zijn. Word dus een kwestie van passen.
Soms word het een setje Cob vermaken dmv extra lang klitteband.
Hier zijn btw zat topics over te vinden wbt koudbloeden/tinkers en peesjes :j

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:44

oke ik zal even zoeken! :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:55

Weer een boel leuke filmpjes gezien :D

Ik zal de 2 van mn laatste wedstrijd vorige maand ook even laten zien O:) helaas beide keren niet foutloos.

Thuis springen gaat super, maarja, ik ben echt zó zenuwachtig op wedstrijden :') dat helpt niet mee. Dit was onze 2e wedstrijd.

Eerste parcours, volledig mijn schuld :') ik vond de laatste hindernis wat eng, thuis konden we ivm gebrek van materiaal niet oefenen met oxers en met het oefenparcours op de manege die week ervoor sprong ik mee met de pony's (was 's avonds en ik moest nog een uurtje terug naar stal stappen). Maarja, pony oxers staan wel wat dichterbij elkaar dan paardenoxers := uiteindelijk sprong hij m toch netjes :D
Hij heeft alleen niet zoveel tempo, ik was vooral veel bezig met ga ik wel uitkomen, dat moet ik niet doen :=

Het 2e parcours ging al véél beter :D gewoon tempo maken en niet letten op of ik uit kom, dat doet Bart wel :P
Helaas wel een weigering. Ik moest een S rijden met in het midden een hindernis. Hij sprong niet over na de hindernis (en ik kan niet zo goed nadenken tijdens t parcours :') had m beter terug naar draf kunnen nemen en weer aan kunnen galopperen in de rechtergalop) dus hij moest in de linkergalop een bocht naar rechts maken en dan een oxer van 80 cm springen :') dat gaat niet :') uiteindelijk een volte gedraaid en toen sprong hij netjes :)

Ik moet vooral mijn zenuwen in bedwang houden (dan kan ik ook misschien wat meer nadenken tijdens een parcours ipv alleen maar denken waar is de volgende en kom ik wel uit :') ) en meer vertrouwen op Bart :P Hij kan het namelijk wel, nu ik nog :P

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:57

Ik vind het echt super stoer die spring tinkers, vooral die laatste, die zwarte,waauuw! Die koudbloeden kunnen het wel he :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:35

Zo die bart springt knap idd!

Jaron vandaag aan de longe,

We hebben nog niet te veel springervaring samen. Dus nu ik zelf springmateriaal heb kan ik hem ook lekker trainen in zelf springen.
vond dat hij het wel aardig deed vandaag :

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:50

Iemand moest weer zo nodig zeggen dat tinkers toch niet goed konden springen pffff
Oke het was wel een grote fout xD we hadden bijna een strike bij een dubbel sprong hij zwaaide een beetje uit en kwamen verkeerd uit en toen gooide hij alles eraf en alle palen lagen eraf behalve 1 paal om , daarna sprong die wel super :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 14:12

We doen deze woensdag toch mee aan het kerstparcours op de manege :D is maar 1 parcours, deze keer doe ik toch maar de 70 cm tussen de paarden. Eerst maar eens foutloos een ronde rijden voordat we naar de 80 cm gaan. Bart kan het makkelijk aan, maar ja ik :=

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:22

Wat leuk!

Callandra,kom je een x deze kant op? jaron meeten en een rondje rijden?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:22

Daar leren ze wel weer van :)

Leuk succes alvast!!

Vandaag ook weer lekker gesprongen.
Weer 1 meter gedaan. heb dit keer wel een filmpje!

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:25

Leuk ik ben benieuwd :)
ik zal bij de clinic ook wel iemand laten filmen, hij is echt een raket de laatste paar weken xd

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:27

Ik zal hem morgen even uploaden.
Bij Xafier en mij begint de rust er steeds meer in te komen dus ben ik erg blij mee

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:28

Snackie schreef:
Wat leuk!

Callandra,kom je een x deze kant op? jaron meeten en een rondje rijden?

oe ja leuk :D moet alleen even kijken met t vervoer :') dat blijft problematisch :')

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:07

Vandaag heeft het broertje (13 jr) van mijn bijrijdster eens gesprongen met Bart :D hij is nergens bang voor en gek op springen :P en ik wilde graag eens kijken of hij de 1.10m nog kon halen :P hij wordt nu elke week min. 4 x gereden en nu deze maand 3x gesprongen. Dus was erg trots op Bart (en zijn ruitertje van vandaag uiteraard :D ) dat hij toch de 1.10m heeft gehaald :D

Wil, als de bak en het weer het toelaat, proberen om iig 1x per week te springen :) Bart vindt het erg leuk en oefening baart kunst :D

Uiteraard is het netjes opgebouwd en zijn we laag begonnen :)

Hier wat foto's van vandaag:
1m
Afbeelding
Hier nam hij helaas het balkje mee, was 1.10m
Afbeelding
En nog de een print screen van het filmpje, ook 1.10m :D hier deed hij m netjes!
Afbeelding

En de filmpjes :D

1m
https://www.facebook.com/video/video.ph ... 0775418088
1,10m
https://www.facebook.com/video/video.ph ... 1812084651

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:42

Gaaf hoor die is echt niet bang!

Als ik zo die hoogte zie denk ik dat mijn stijl laatst ook wel op 1.10 stond.
Zal hem morgrn eens uploaden heb nog geen tijd gehad

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:05

Bart kan het zeker, moet alleen wel aan de techniek gesleuteld worden, die laat nogal te wensen over op deze hoogte. (in-uitjes ed doen).
Daardoor komt ie er niet helemaal lekker soepel overheen.
Liever lager en goed qua techniek, dan de lucht in met een halve matige techniek. Maar hij kan het in ieder geval best!

Wel stoer hoor zo'n jongen, leuk dat ie het ff doet!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:43

Vergeleken met de vorige keer dat hij deze hoogte sprong (nu zo'n 6 maanden geleden) is de techniek gelukkig al veel beter geworden :) al komt hij deze keer op t filmpje bij de 1m niet echt lekker uit en springt hij er zowat vanuit draf overheen :') de andere keren sprong hij er netjes en soepel overheen, maar ik heb maar 2 sprongen gefilmd :)

Ikzelf spring ook niet zo hoog hoor :D niet hoger dan 90 cm en wil vooral oefenen met lage oxers. Was vandaag voornamelijk om te kijken voor de hoogte en of het verbeterd was :) het is echter wel goed te merken dat hoe hoger de hindernis, hoe beter hij springt. Over de 60/70 cm strompelt hij zowat, hij heeft zn voorbenen dan ook niet netjes naast elkaar en doet amper de moeite om zijn benen op te tillen.

Ja hij kan ook echt heel netjes springen :D zowel hij als zijn zus kunnen ontzettend goed rijden :) echte talentjes :))

Dit was trouwens 6 mnd geleden, toen gooide hij zich er echt overheen :) (was ook maar 1 sprong op deze hoogte)
Afbeelding

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:31

Even nog een filmpje gemaakt met filmpjes van 2012 :)

(ze staan niet op volgorde, waar ik met oornetje spring is van gister ;) )

@Calandra , gaaf hoor dat Bart zo hoog kan en ook leuk dat die jongen dat even doet :)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:00

Leuk!

Foto'tje van laast in de binnenbak:

Afbeelding

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:51

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:04

hij springt netjes, maar de volte valt hij over zn schouder weg. (tip, buitenteugel dr aan)

oh jaron vandaag voor t eerst in uitjes laten springen.
dat ging ongeveer zo :

zoeff

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:04

haha ze zijn weer lekker fris ! :)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 01:45

Idd dat over de schouder weg vallen dit vind ik ook nog erg moeilijk met hem.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 08:00

De mijne heeft het een jaar lang gedaan, begint nu pas eindelijk beter te worden.
Wat je gauw doet is de kop opzij trekken, dat moet je niet doen, maar buitenbeen en buitenschouder begrenzen.
Ik heb t m geleerd door eerst een pasje opzij te gaan, niet wijken, maar puur opzij voor druk.