[TI] verorgster van 90 kg.. graag advies

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: verorgster van 90 kg.. graag advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:43

Heel veel plezier morgen!

Zoals ik al eerder zei; je kan het pas echt bepalen of het kan, als je het in het echt ziet :j

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:44

lisziej16 heel goed je denkt echt wel aan het welzijn van het paard
ik hoop dat de klik er is met zowel baasje en het paard en dat het zadel goed past dat gewicht zit ik niet over in als je goed kan rijden zal je hem echt niet in de wegzitten
kom op zeg het is een tinker geen klein welshje ?
heel veel plezier morgen +:)+
ene over texel hier is de grens bij manege's 90 kilo maar daar word ook echt gekeken naar hoe je rijd en hoe je in het zadel past dus soms zitten er wel zwaardere op

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:44

veel plezier morgen! Hoop dat alles goed komt :D

lisziej16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:49

we zullen het morgen wel zien, ik ben wel blij dat ze gewoon info heeft gevraagd, en ik vind dat daar niets mis mee is, want het gaan uiteindelijk om het welzijn van diesel! en niet omdat ik het zo heeeeeel graag wil, als je snapt wat ik bedoel, (ik wil het wel graag) haha.. en jaa, ik ben niet zo breed gebouwd zeg maar, sommige vrouwen die zijn 170 of 180 en zijn breed, hebben brede heupen, brede schouders, grote borstpartij. Ik ben daar in tegendeel van smal, hele smalle schouders, smalle heupen, waardoor het vaak meer lijkt dan het is bij mij. vandaar ook mijn niet grote kont. We zullen het morgen bekijken, en ik had al tegen ingrid gezegd, als je denkt dat het hem niet word, moet je dat gewoon zeggen! vind ik helemaal niet erg! haha..

t gaat om diesel..

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:54

Mijn vriend is bijna 2 meter lang en weegt 95 kg en is dun. :P Hij rijdt ook op onze tinker van 1.60.

lisziej16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:57

ik heb bij kikkert gereden op texel in de koog, ze kennen me wel, en weten hoe ik rijd. dus voor hun is dat geen probleem.. hah a

lisziej16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:58

volgens mij maakt het ook niet echt heel veel uit hoe lang je bent toch, jaa misschien met gewichtsverdeling?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 14:13

Ik bedoel meer dat niemand zou roepen dat mijn vriend niet op ons paard kan, maar dat dat bij een kleiner, wat dikker iemand soms wel wordt geroepen en dat dat dus onzin is omdat ze evenveel wegen. :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 14:21

lisziej16 schreef:
volgens mij maakt het ook niet echt heel veel uit hoe lang je bent toch, jaa misschien met gewichtsverdeling?

Gewrichtsverdeling is ook anders inderdaad; al ligt dat ook aan de spieren natuurlijk.
Als de 90 kilo vooral bestaan uit spieren en weinig vet, is meegaan met beweging van het paard makkelijker dan als het vooral veel vet is en weinig spieren. (spieren kun je immers aanspannen/ontspannen. Vet volgt gewoon je beweging en heb je niet veel controle over)

Maat t is ook het zitvlak; de kans is groot dat de bips kleiner is van iemand die 2 meter is en 90 kilo weegt, dan iemand van 1.70 en 90 kilo. De eerste kan misschien prima in een 17 inch zadel passen, terwijl dat in het tweede geval minder waarschijnlijk zal zijn.

Maar goed, je kan het pas echt zien als je erop zit natuurlijk.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 14:26

lisziej16 schreef:
ik heb bij kikkert gereden op texel in de koog, ze kennen me wel, en weten hoe ik rijd. dus voor hun is dat geen probleem.. hah a

wat leuk dat je ook op texel rijd bij kikkert hebben ze ook grotere paarden
bij elzenhof hebben ze de grens van 90 kilo die hebben hoofdzakelijk haflingers
maar ik vind 90 kilo nog niet zo extreem zwaar hoor dan weet ik er heel veel die veel te zwaar zouden zijn om te kunnen rijden :j

lisziej16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 14:34

jaa inderdaad die hebben wel grote paarden, die van elzenhof zijn kleiner. het maakt inderdaad wel wat verschil als je wat langer bent, heb je wat langere benen, dus minder probleem met het zadel, maar we zien wel hoe het loopt, misschien zegt ze wel al van te voren, nee dat gaat niet passen! haha.. dat kan natuurlijk ook,

lisziej16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 14:36

krijg net een berichtje van der, dat de verzorgster die vandaag kwam kijken, het al erg mee klikt. ze kan wel verder gaan kijken, maar het voelt gewoon goed. dus geen diesel voor mij! maar als het niet echt zou klikken, mag ze me natuurlijk alsnog bellen! haha..

lisziej16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 14:38

dan maar ook opzoek naar een ander, haha,

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 14:38

Jammer zeg!
Op zoek naar de volgende :)

lisziej16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 14:48

ach ja! komt wel goed!

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 14:48

Hartstikke goed dat je zelf ook even van je laat horen in dit topic,andre mensen oordelen makkelijk van uit hun stoel achter de pc.......maar het totaalplaatje en je rijervaring gaan de doorslag geven denk ik bij de tpstarter.
Vind het heel erg jammer dat als er iets over gewicht geplaatst word dat de discussie oeverlang doorgaat,mensen leg je er toch eens bij neer dat niet iedereen slank is of uberhaubt slank kan zijn.....
Ik weet het ,ieder pondje gaat door het mondje maar het kan best zijn dat ik het zelfde eet als jij en jij er niet van groeit en ik wel moet ik dan nog minder eten? Als ik dat doe dan zal ik zeker niet fit zijn nee.....
Hou toch op om te oordelen op uiterlijk,dat is iets wat ik zo zat ben in deze maatschappij en laat iedereen genieten,60 kg of 90 een beetje groffe tinker draaid daar zijn beentjes niet voor om......

Oh lees net je berichtje hier boven,jammer maar er komt echt wel wat op je pad :j

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 15:09

Liesij16....

Top dat je ook even reageert, kom net thuis van stal, start bokt op en vind hier een hele discussie over gewicht ed. Daar was dit topic helemaal niet voor bedoeld.

Gelukkig weten wij dat en daar is waar het om gaat!!

Gisteravond op de app hebben we leuk gesproken en ik had er verder een goed gevoel bij.
Dat ik uiteindelijk toch door ga met het meisje van vanmorgen heeft niks te maken met gewicht oid maar gewoon met een goed gevoel, maar dat weet je wel.
Ze heeft mijn les van een half uur overgenomen met Diesel en het ging super goed, Diesel reageerde ook heel goed op haar en zoals ze verder met hem omging op de grond, rustig en lief vond ik ook heel prettig.

Mocht dit uiteindelijk om wat voor reden toch niet goed gaan dan ben ik blij dat ik je mag bellen om alsnog langs te komen want ook bij jou had ik een goed gevoel.

Mag hier verder een slotje op?
Het was niet de bedoeling een discussie te ontketenen.......

Iederen in ieder geval bedankt voor het meedenken en Laris.... THANX !!

lisziej16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:53

graag gedaan hoor, ik hoor vanzelf wel wat als het hem niet gaat worden, en als jij toevallig iets hoor van een ander paard mag je me ook altijd contacten. succes!

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 17:01

Zal ik zeker doen !!

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:23

Vraag me trouwens af hoe een merrie dat doet tijdens de dracht veulen zit er dan wel niet op maar gewicht hangt toch echt aan dezelfde onderdelen.
Dan zou een veulen ook 50KG bij de geboorte moeten wegen met daarbij nog het vruchtwater en de placenta.

Maarja ik ben blij voor de TS en de verzorgster dat ze genoeg antwoorden hebben gekregen.
En jammer dat de mensen met zo'n radicale mening over overgewicht zo bot blijven en niet eens naar de mensen erachter kijken. Dan krijg je het nog moeilijk met die mening in een wereld waar overgewicht veel voorkomt.
Wist je trouwens dat uit recent onderzoek in een documentaire op Nederland 2 is vastgesteld dat overgewicht wel degelijk deels erfelijk is. En vast zit in je DNA.
En er in India hele volksstammen zijn met een strak lijf gezond leven en dezelfde overgewicht kenmerken.
Dus om te zeggen dat dit hele proces van afvallen nu zo makkelijk is, en het allemaal onze schuld is vindt ik totale onzin.
Denk dat ik gerust mag zeggen meer te sporten en minder te eten als mening slank mens, naar de diëtist geweest personal trainer dokter etc.
En nog val ik niet af.
Moeten forse mensen dan hun hele leven weiden aan het in het pulletje passen bij de slankeren? Nee sorry daar pas ik voor.

damiankimbr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:49

Eerlijk gezegd was ik niet eens meer langs gekomen als je mij zo had besproken op internet.
zal wel door de zon komen , kan voorkomen dat hersenen verdampen met dit weer

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:59

Ts heeft slotje gevraagd,en das ook maar beter met antwoorden als bovenstaand.....damiankimbr waarschijnlijk heb jij dan veel zon gehad in je leven......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:15

@ Tom: Nou, veulens wegen met gemak 80 à 90 kilo zonder vruchtwater hoor :)

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:48

jammer voor je lisziej16 hopelijk komt er snel een leuk paardje voor je
maar wel super voor je Diesel_09 dat je een leuke klikkende bijrijder hebt gevonden je hebt zo te horen een leuke achter de hand :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:02

steffyentom schreef:
Vraag me trouwens af hoe een merrie dat doet tijdens de dracht veulen zit er dan wel niet op maar gewicht hangt toch echt aan dezelfde onderdelen.
Dan zou een veulen ook 50KG bij de geboorte moeten wegen met daarbij nog het vruchtwater en de placenta.

Maarja ik ben blij voor de TS en de verzorgster dat ze genoeg antwoorden hebben gekregen.
En jammer dat de mensen met zo'n radicale mening over overgewicht zo bot blijven en niet eens naar de mensen erachter kijken. Dan krijg je het nog moeilijk met die mening in een wereld waar overgewicht veel voorkomt.
Wist je trouwens dat uit recent onderzoek in een documentaire op Nederland 2 is vastgesteld dat overgewicht wel degelijk deels erfelijk is. En vast zit in je DNA.
En er in India hele volksstammen zijn met een strak lijf gezond leven en dezelfde overgewicht kenmerken.
Dus om te zeggen dat dit hele proces van afvallen nu zo makkelijk is, en het allemaal onze schuld is vindt ik totale onzin.
Denk dat ik gerust mag zeggen meer te sporten en minder te eten als mening slank mens, naar de diëtist geweest personal trainer dokter etc.
En nog val ik niet af.
Moeten forse mensen dan hun hele leven weiden aan het in het pulletje passen bij de slankeren? Nee sorry daar pas ik voor.

Haha, een zwangerschap is wel iets anders hoor.

Ik spreek gewoon over overgewicht, omdat ik ook behoorlijk overgewicht heb gehad. Iemands mening daarover radicaal noemen, is dan ook een beetje absurd. Waarom zou je het daarom moeilijk krijgen in een wereld voor overgewicht?

Niemand zegt dat afvallen een makkie is, dat is het niet, ik weet er alles van, maar als je wilt, dan kan het prima. Verder zie ik ook nergens dat iemand de schuld ergens van krijgt?

Er is een percentage mensen met een stofwisselingsziekte en een deel met erfelijke aanleg, maar het grootste deel eet gewoon meer dan goed voor ze is. Maar op de een of andere manier is het taboe om daar over te spreken. Jammer.

@TS succes met je nieuwe verzorgster