[TI] Western tinkers meld je hier!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:33

nope, bij de zeist

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:35

Huis ter Heide bij Zeist weet ik idd wel...

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 14:38

Haha word echt al een heel topic hier! Wat leuk!

Nou ik ben op zadel zoektocht... Heb voor nu even een dressuurzadel voor het inrijden, maar wil toch een western zadel natuurlijk. Helaas is dat zo moeilijk voor een groeiend paard. En met boomloos heb ik niet echt goede ervaring. (Schuiven op de rug)
Wie helpt me van de nare ervaring af? vind de nevada van barefoot wel erg leuk namelijk en hoorde dat die minder schuift!

rommulus

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:46

tja ik zal een van de weinigen hier zijn die niet te spreken is over een boomloos zadel
maar goed ik heb er dan ook slechte ervaringen mee

wat ik je zou aan bevelen zou evelien van eurohorse zijn
ze komt bij je aan huis en bekijkt alles ook realistisch en geeft je ook goede adviezen
ze heeft ook vaak mooie 2e handse zadels liggen
en het hoeft ook niet duur te zijn

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:15

Mijn recreatie Stinkertje.... helaas moeten we even rustig aan doen de komende tijd.
Afbeelding
Afbeelding

Hier ook een zetel :Y) / boomlooswesternzadel ;)
Ik heb nergens problemen mee ... zit er zo 5/ 6 uren.

Carlien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:09

En ik heb sinds een paar maanden een Barefoot Nevada op mijn tinker liggen en ben hier wel zeer over te spreken. Schuift niet en ik kan gewoon opstijgen vanaf de grond. En het is geen kleintje ;)
Ik merk wel dat het even duurt voor het goed is ingereden. Eerst lag het wat 'hoog' op zijn rug, maar dat gaat nu steeds beter liggen.
Ook heb ik de ervaring dat hij er zelf lekkerder onder loopt dan onder een boomzadel. Ruimer en hij galoppeert makkelijker, wat voor hem so-wie-so niet zijn favoriete gang is. Maar met de barefoot springt hij sneller in galop aan.
Ik heb al eerder in dit topic een foto geplaatst, toen was het zadel net nieuw en zie je wat ik bedoel met dat het wat 'hoog' op zijn rug ligt.

Ik had, met name in het begin, wel het gevoel dat ik losser zat dan op het boomzadel.

Ik zou zeggen: probeer een testzadel uit of leen er een van iemand zodat je uit kan zoeken of je het fijn vindt. Succe ermee!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:55

Bij mijne glijden de boomloze, ik heb overigens mijn brede westernzadel van continental in de verkoop! Info per pb

piene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:45

_Chendo_ schreef:

Nou ik ben op zadel zoektocht... Heb voor nu even een dressuurzadel voor het inrijden, maar wil toch een western zadel natuurlijk. Helaas is dat zo moeilijk voor een groeiend paard. En met boomloos heb ik niet echt goede ervaring. (Schuiven op de rug)
Wie helpt me van de nare ervaring af? vind de nevada van barefoot wel erg leuk namelijk en hoorde dat die minder schuift!

ik kan je ook Evelien van Eurohorse aanbevelen, goeie passervice, heeft er echt verstand van, is een heel aardig en hartelijk mens met supermooie zadels

ookal wordt je paard net doorgereden en moet hij zijn bespiering krijgen, een goed passend zadel is zo belangrijk.
ik zou informeren of ze het zadel periodiek wil controleren en mischien kun je hem dan weer inruilen?.
ik ben zelf geen voorstander van boomloos, heb het zelf ook een hele poos geprobeerd en gereden en zowel Melchior als ik vonden het niks, ik zat in de stoeltjes zit en Melchior kreeg last met lichtrijden en dat schuiven inderdaad.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:10

het bit wat je ziet op de foto rij ik met een hand plus (waar je ziet dat ik stil sta zo rij ik ook dus met echte bogen in de teugels) twee handen zou te straks zijn voor dit bitje.
verder mijn zadel is met flexi boom equiflex wel te verstaan en idd geronimo petje af voor hem dat er zo`n heerlijke stop op zit.
maar begin gewoon met de stap....daarna ga ik over op de draf dan pas galop kan hij goed stoppen met de draf dan pas met de galop beginnen en het makelijkste voor het paard is om dit eerst op een circul te oefen.
oke weer genoeg info ik ga ff omkleden uit eten bij de griek. :9k

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 11:05

piene schreef:
_Chendo_ schreef:

ik kan je ook Evelien van Eurohorse aanbevelen, goeie passervice, heeft er echt verstand van, is een heel aardig en hartelijk mens met supermooie zadels

ookal wordt je paard net doorgereden en moet hij zijn bespiering krijgen, een goed passend zadel is zo belangrijk.
ik zou informeren of ze het zadel periodiek wil controleren en mischien kun je hem dan weer inruilen?.
ik ben zelf geen voorstander van boomloos, heb het zelf ook een hele poos geprobeerd en gereden en zowel Melchior als ik vonden het niks, ik zat in de stoeltjes zit en Melchior kreeg last met lichtrijden en dat schuiven inderdaad.

Ik ga even googlen! Dankje!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:56

ze staat ook veel besproken op bokt ;)

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:55

nog jong en onervaren maar hij gaat western lopen dus hij mag er inmiddels bij :D
Afbeelding
Afbeelding
is het geen schatje :o

piene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:24

ja zeker een schatje <3

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:31

Zeker een schatje maar weet je zeker dat je zadel niet veel te lang is en erg op zijn lendenen rust?

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:34

nee hoor niks mis mee ligt super.
en dan erbij ik zit er nog niet op hoor..... :D was maar waar. :D

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:38

oke, het is maar een foto maar vroeg het me wel af, lijkt me vanaf de foto gezien niet een spielerijzadeltje voor erbij ;-).
succes!

Stien_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 15:56

TinkerTom schreef:
Tom is western beleerd door Jan pIeter Koopman, echt een toppertje
Hij was heel licht aan de hulpen en was makkelijk te rijden.
Ik ben totala geen dressuurmens en ben daarom ook jaren terig al overgestapt op western, gewoon lekker relax, met los teugeltje toch je oefeningen kunnen doen en rijden op je zit...ik vind het gewoon fijner rijden.

Dit seizoen wordt Tom uitgebracht in de dresuur maar niet met mij.
Ik heb te weinig tijd om echt serieus aan de gang te gaan en omdat hij nog zo jong is is het voor hem wel eens goed een zomer aan het werk te gaan.

De basis zit er in ieder geval heel goed in en dat is nu weer een voordeel met de overgang naar engels...

wat foto s van Tom in westernoutfit
http://94.100.115.44/589350001-58940000 ... _stCS.jpeg

http://94.100.121.205/589350001-5894000 ... _b3rH.jpeg

http://94.100.115.141/589350001-5894000 ... _4Ck9.jpeg

Ik zit zelf nog niet zo lang in de tinkers maar deze vind ik echt wel vet uitzien. groetjes...

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:24

jaa ik meld mij :D ik rijd met mijn tinker ook western! heb nog geen foto's want moet nog een ander zadel zien te kopen haha :o anders ziet het er natuurlijk niet western uit met mijn vzh zadel! :P

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:28

vind ik geen probleem ;)
er is een duidelijk verschil tussen western rijden en engels rijden ongeacht het zadel

ik zeg plaatsen die handel :D

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:19

haha oke!! ik zal ze eens opzoeken volgens mij heb ik ze wel op deze pc staan.. ik krijg een nieuw zadel!! :D een barefoot arizona dus dat word straks heel lekker rijden! Ben zoo happy!
Mijn instrectriece stopt ermee ;( echt balen!

ik zal nu even gaan zoeken!

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:27

nah ik heb op mijn pc helemaal geen foto's van het rijden:S
snel fotoshootje doen dus:P
ik plaats ze zsm!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:49

meld me hier ook even :)
Rij dan wel niet officieel western. maar wel recreatief.
Ben ook op zoek naar een mooi western zadel MET boom.
Heb nu een Narefoot, maar glijd en schuift toch te veel, nu Ziggy wat ronder is geworden de laatste jaren.

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:17

ja ik heb al heel lang geen les meer gehad en reed dus ook recreatief! Ik hoop niet dat de arizona gaat schuiven.. anders weet ik echt niet waar ik een zadel vandaag moet halen voor weinig en het moet gepast kunnen worden!

piene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:50

Ik was eigenlijk ook benieuwd naar welke dicipline julie western rijden /oefenen. zijn er mensen die reining of trail doen met hun Tink en hebben er al eens mensen mee gedaan op een wedstrijdje?

welke oefeningen doen julie zoal? wat zijn de favoriete oefeningen en hoe bouwen julie je training nu op?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:53

heb mijne uit de westerntraining teruggetrokken voordat we wedstrijden konden gaan doen, ooit wil ik het misschien wel weer oppakken. Dan ga ik denk ik voor trail of westernhorsemanship oid. Maar tot die tijd pakken we gewoon lekker de relaxtour ;-).