[TI] carl david

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:39

Mok is meestal goed te doen hoor. Niet te snel opgeven en ff hulp vragen. In dit weer zijn alle paarden vlugger. Maar ik heb wel een tip, van een knap bord kan je niet eten zeiden ze in brabant. En zo is het. Ben je bang en heb je het gevoel in je onderbuik dat je daar niet makkelijk over heen komt moet je het niet doen!! Dus al is ie de mooiste van de wereld, looks zijn verwerpelijk. Het gaat om de binnenkant.

Succes meis...

Mariska_28

Re: carl david

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:42

Ik vroeg me trouwens af, krijg je je geld terug, of moet je een ander paard kopen bij hun? Als je heb terug brengt dan he..

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:47

Oeps, ik las over je reactie heen! Heel verstandige keuzen. Ik ben met veel mensen mee geweest in hun proces paarden kopen en bijna altijd is het een lastige weg. Het is wikken, wegen, maar uiteindelijk kom je er. Inmiddels heeft dat paard hier zoveel aandacht gehad dat er vast iemand op het idee komt hem te kopen ;)

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:59

hoi...
volg je hele verhaal al deze week :D en ik denk er eigenlijk net zo over als wat Mariska ook zegt.
Heleboel mensen zullen dat "raar" vinden en vinden dat je er je best voor moet doen.
MAAAR er zijn ook Tinkers, die je ergens wegplukt, heenbrengt of wat dan ook...opstapt en wegrijdt. En die nergens van blikken of blozen. Die soms liever lui dan moe zijn en het heerlijk vinden op een buitenritje lekker wat met je rond te tuffen.
Zonder dat er enige vorm van "heetheid" aan te pas komt :D

En als je DAT beeld een beetje voor ogen hebt....zelf niet zo'n held bent of wat dan ook...ja, dan klinkt dit voor iemand die het bovenstaande graag wil, als een aardig pittig paardje.

Ik denk persoonlijk dat je goed om je heen moet kijken, misschien zelfs gewoon via/bij een particulier die zijn/haar ietsie oudere, stabiele, rustige Tinker te koop aan biedt. Denk dat dat beter is als via een handelaar. De meeste Tinkereigenaren die met pijn in hun hart hun Tinker weg moeten doen gaan niet liegen om het gedrag van hun Tinker...zij willen heel graag een passende baas en een goed thuis.
Bij zo 1 zou je bijv eens een stabielere Tinker moeten gaan proberen. Ws is DAT dan meer wat je zoekt.

En he....
Carl is zo'n lekker ding...die vindt geheid een nieuwe leuke baas die super bij hem past en die het ws hartstikke leuk vindt dat het een Tinkers is met wat meer pit!!!! ;)

Carolien1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:40

Maar blijft Carl ( Tinus) nu wel of niet bij jou????

Groeten
Carolien

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:01

Gaat het nu al beter tussen jullie...? of is hij al terug naar haghorst?

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:10

joh geef dat paard eens een maand de tijd!

Toen ik 1 1/2 jaar terug ging verhuizen naar een andere stal dacht ik ook in de eerste week gih laat ik eens gaan rijden,
Nou vele weten wat voor een brave tinker ik heb, je kunt er alles mee doen, zelfs een kind kan zo los door de bak rijden, zet nooit geen sta verkeerd! maar die dag men ik heb alle hoeken van de bak gezien, ik wist niet wat me overkwam...
Maar dat waren gewoon de nieuwe indrukken van de verhuizing, nieuwe paarden ander voer ect ect!

Nu heb ik mijn eigen spulleke en heb ik een e pony in pension die de eerste maand echt rete druk was. Nu na een maand zie je dat ze steeds meer op haar gemak is en steeds rustiger wordt,
geef het de tijd, het is voor zo n paard ook niet niks hoor, nieuwe omgeving nieuwe baas nieuwe paarden ect ect

S6 ik vind het echt een knap paard!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:47

maar ja, aan de andere kant is dit paard beter misschien beter af bij een persoon die dit soort gewenningsperiodes wel incalculeerd? dan is verder zoeken naar een paard die er geen 'last' van heeft misschien wel verstandiger. 't is een plaatje dit paard, die vind snel genoeg een nieuw baasje :j

ik heb je postings even bekeken maar ik de ene keer heb je een bonte merrie, dan een oude ruin, dan weer 5 paarden op pension staan (waarom rij je daar niet op?), zoek je een haflinger/koudbloed van 1500,- en dan weer een tinker tot 3250.-

noem me achterdochtig maar helemaal geen paard lijkt me verstandiger. ;)

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:19

Volgens mij ben jij bij mijn haffie gaan kijken en toen leek het te klikken en je wilde haar zelfs mss wel kopen enz. Toen gaf je ineens aan dat je een tinker op proef had en geen interesse meer hebt. Maar nu lees ik dat het niet zo goed gaat wat jammer zeg!
Ik hoop dat je nog even wil reageren op mijn berichtje ook als ik de verkeerde persoon voor me heb. zie ook mijn pb

leintje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:37

hij is alweer weg trouwens ,want ik heb alweer contact met een nieuwe eigenaar van Carl! die is wel weer snel verkocht!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:40

Dat gaat heel snel dan,hopelijk krijgt hij daar zijn stekkie.

leintje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:29

ze vind hem erg leuk dus dat ziet er goed uit maar hij wordt nog gekeurd, ik ga ook nog een x bij hem kijken want hij staat hier nl in de buurt vanwaar ik woon!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:32

Jeetje wat snel. Ik kan begrijpen dat het erg teleurstellend is dat hij (nog) niet is zoals je had verwacht. Jammer dat je hem niet de tijd hebt gegeven om te wennen. Diertje is pas een paar dagen bij je, nieuwe mensen, nieuwe paarden, nieuwe omgeving. En dan ook nog eens een flinke wind (zelfs mijn langzame pony is dan actief). Jammer dat je het al zo ontzettend snel hebt opgegeven.
Hopelijk heeft hij een fijn en blijvend huisje gevonden.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:53

Calanddra schreef:
Jeetje wat snel. Ik kan begrijpen dat het erg teleurstellend is dat hij (nog) niet is zoals je had verwacht. Jammer dat je hem niet de tijd hebt gegeven om te wennen. Diertje is pas een paar dagen bij je, nieuwe mensen, nieuwe paarden, nieuwe omgeving. En dan ook nog eens een flinke wind (zelfs mijn langzame pony is dan actief). Jammer dat je het al zo ontzettend snel hebt opgegeven.
Hopelijk heeft hij een fijn en blijvend huisje gevonden.

als ze zich niet veilig erop voelt dan is dit wel de beste keuze al had ik persoonlijk het wel meer
kans gegeven.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:54

Ik denk dan maar ieder zijn eigen mening maar kan het van haar kant ook wel begrijpen.
Al had ik het zelf ook anders gedaan denk ik

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:05

Ik begrijp het ook best hoor :) Ik vind het alleen sneu dat het diertje geen kans heeft gehad om te wennen. Hij was maar een paar dagen bij haar en dan geeft ze het al op en wordt hij weer door verkocht. Weer andere omgeving, weer andere mensen, weer andere paarden.

Toen mijn pony eenmaal bij me was was het ook even wennen. Had hem van te voren 5/6x gezien en een x gereden, maar als je hem dan ineens dagelijks mee maakt, in een nieuwe omgevingen, al die nieuwe indrukken, tja dat ik even wennen en het ging bij ons ook niet direct goed. Hij had ook even tijd nodig om te wennen :) en ik ook :)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:23

dat is altijd zo maar aks je niet zeker bent van je zaak
en je het niet aandurft was dit de beste keus
Jammer voor die gave tinker hoor, ik heb ook zien staan echt zo een leuk ding met een lieve kop erop.

anders heeft ze straks een mooi paard waar ze niks mee durft
en het paard dan niet weg kan doen omdat ze er zo aan gehecht is
(go ik zit in hetzelfde schuitje hoor)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:25

Ik hoop dat ze een paardje vind die bij haar past!
Maar dat zal vast wel moeten lukken

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:10

jammer ook dat de TS zelf niet meer reageert

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:14

Nou ja, wat niet past qua combinatie, dat pas niet, is haar gevoel nu al niet goed, dan komt dat waarschijnlijk ook niet goed.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:46

Dat is ook weer zo KMD

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 04:56

Kan me er wel wat bij voorstellen. Ik heb bijvoorbeeld zelf zo'n heethoofd als tinker, tenminste zo ziet hij er uit ;). Over de ware binnenkant heb ik nogal eens mijn twijfels. Leuk hoor zo'n kanon onder je bips, mits je van keihard werken en volhouden gediend bent. Zelf kan ik niet dagelijks rijden en dat maakt dat ik er na een periode niks doen weer op zal moeten stappen. Dat is niet altijd even makkelijk, hij zal me er niet afgooien, ben er ook nog nooit afgevallen. Maar ik heb meerdere malen dat ik hem amper meer kan houden omdat we het niet eens zijn over de versnelling die we op dat moment gaan (vooral wanneer het meneers keuze is..). Dan moet je toch wel heel gek zijn met je vlek en stevig weten waar je het voor doet anders is de lol snel vergaan als je het mij vraagt. Al met al, verstandig dat je besloten hebt om het niet te doen. Met wat vastberadenheid en wens naar een pitti dier zal hij uiteindelijk wel een vaste plek gaan vinden.

Ik lees overigens bij de vorige eigenaar in de verkoopadvertentie veel keer over onzekerheid die hij daar ook al had enzo, dat verklaart ook al een stuk van zijn gedrag zoals je omschreef denk ik. Als je dit soort dingen leest over een toekomstig paardje dan zou ik er rekening mee houden dat het weer een tegenvaller kan worden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:29

Zal ik eerlijk zeggen dat Chubby nu na de verhuizing ook niet bewerkbaar is? Een buitenritje gaat nog als ik bereid ben regelmatig op en af te stappen en haar aan de hand te leiden, maar grondwerk én rijden in de nieuwe bak zijn echt een no go. Je moet wel een ubersterk vertrouwen hebben en een goede band om te weten dat dat 'tijdelijk' is. Hoe tijdelijk is geheel aan het paard, dat kun je niet forceren.

Ik vind 4000 euro hoe dan ook teveel voor een Tinkerruin, maar wellicht is het wijs om een paard in een vertrouwde omgeving uit te proberen en de proeftijd niet op een geheel nieuw adres door te laten brengen.

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:05

ik kan me het best voor stellen
als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het gewoon niet doen
en ze zat natuurlijk wel met maar een proef piriode van 2 weken dat is ook heel erg kort
een paard is niet gewent in twee weken dus je kunt ook niet in 2 wekken zien hoe een paard is
daarom is het ook verstandig om een paard een verschillende keren te bezoeken en te rijden waar je hem koopt

en ik heb echt normaal een super brave tinker maar ook die van mij is op het moment opstandig door het weer
me vriendin had hem vorige week even gereden en was oppeens een zandruiter
mou dat is iets wat anders nooit bij hem gebeurt

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:16

Ik begrijp best dat als het echt niet klikt, het beter is om een ander huisje te zoeken. Maar je hebt dit diertje een halve week gehad, waarom heb je hem dan gekocht?