[TI] Het humoristische leed dat (s)tinker heet...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:04

jullie zeggen wel dat ze niet wit willen zijn, en dat dacht ik ook eerst, maar ben geloof ik van die gedachte af gekomen...

Afbeelding

volgens mij wilde ze het goedmaken dat ze altijd in de viezigheid rolt door zich helemaal wit te maken ;)

_Roosmarijn_

Re: Het humoristische leed dat (s)tinker heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:59

Wat een geweldig herkenbaar topic dit! :D

De 'mijne' kan er soms ook wat van.
- Hij houdt niet van stil staan tijdens een bosrit, moet hij dat wel, dan draait hij net zo lang totdat hij met zijn hoofd in de bosje staat (als dat mogelijk is),
- Grote knuffelhonden proberen te gaan knuffelen is ook erg leuk alleen mag dat nooit van de baas. :Y)
- Een duw geven als je hem wilt knuffelen als er andere mensen bij zijn onder het mom van 'ik ben een stoere tinker, ze mogen het niet zien dat je me knuffelt'. :+
- Je emmer eten (geplette gerst met water) eerst omgooien in het gangpad van de stal, van de grond eten is namelijk vele malen lekkerder! :))
- Als ik een van de andere paarden uit de loopstal nodig heb, gewoon heel hard doordouwen en vervolgens besluiten dat hij boos is en heel hard wegdraven de stal in. (meestal kan ik dit net voorkomen ;))
- Je omver willen duwen als je zijn hoeven uitkrabt.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Héérlijk hea die tinkers!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 14:47

@zij ... Nou die twee die ik heb liggen alleen in hun stal als die vol stront ligt. Nou heb ik hem weer helemaal leeg gehaald ( doe ik 1x per week, de rest van de week mest ik hem alleen uit) en dan weet ik dat ze de komende twee dagen niet gaan liggen. Pas wanneer er weer lekkere warme stront is dan gaan ze daar recht in liggen.
Nu kunnen ze buiten liggen en rollen, maar dat doen ze niet, willen niet de stront plekken op hun witte vacht kwijt raken... Stelletje goorlappen.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:45

haha dat komt ok meer in de buurt bij die van mij hoor ;) maar moest wel lachen om deze foto ;) :)

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:08

Wat Balou gister weer gedaan heeft, lijkt me ook echt een tinker trekje :P :
Uit de stal lopen (zonder halster) als je voeten worden uitgekrabt :+ , zo snel doorlopen dat het baasje je aan de manen moet vasthouden en zorgen dat je het terrein niet afloopt :( , en dan ook nog dwars voor een rijdende auto gaan staan EN op de voeten van de baas lekker gaan staan... :(:)
En dan ook nog kijken van...."ik ga toch naar de wei"... }> :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:09

jullie kunnen er misschien om lachen................ ik vind het ongepast........

ik zou niet willen dat een paard zoveel scheit aan mij had..........

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:12

moet zeggen dat die van mij dat ook niet moet flikken hoor andrea... voor t zelfde geldt loopt t verkeerd af???

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 12:15

KiWiKo schreef:
jullie kunnen er misschien om lachen................ ik vind het ongepast........

ik zou niet willen dat een paard zoveel scheit aan mij had..........

Omdat we de nadelen op een humoristische manier aan het bekijken zijn. (maar opbouwende kritiek mag best geleverd worden)

Mijn stinkers vandaag hadden de kriebel in hun kont. Ze mochten weer op de grotere weide en waren helemaal door hun dolle heen. Scheten en hoeven vlogen door de lucht, mijn kwpn-tuiger wist het even niet meer, die liep te bokken en rennen alsof ze ook een jaarling was. Halverwege een bok kwam Sam er ineens achter dat er GRAS stond. Halverwege dr bok stond ze stil en gelijk kop aan de grond... Twee happen en weer verder bokken en scheten laten.
Zo zie je maar dat de paarden ook een beetje genoeg krijgen van dit winterweer. Willen gewoon een beetje zon en was groen op de grond en dat was vandaag weer eens na een lange tijd het geval.
Ik moest wel even uit de weide blijven, want af en toe vloog er een hoef mijn richting uit. Waren gewoon blij dat ze niet meer in de kleine bak hoefte en nu weer de ruimte hadden om te rennen.

Andrea_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:32

zij schreef:
moet zeggen dat die van mij dat ook niet moet flikken hoor andrea... voor t zelfde geldt loopt t verkeerd af???

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik hem erna ook heb gestraft :( , ik was natuurlijk ook boos....maar als je dan naar z'n hoofdje kijkt kun je niet lang boos blijven en
moet ik in mijn eigen lachen..... :(:)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 12:36

Andrea_ schreef:
zij schreef:

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik hem erna ook heb gestraft :( , ik was natuurlijk ook boos....maar als je dan naar z'n hoofdje kijkt kun je niet lang boos blijven en
moet ik in mijn eigen lachen..... :(:)

IK heb het ook vaak genoeg dat mijn dieren iets heel stouts doen en ik op dat moment heel kwaad ben, maar achteraf er wel de humor van in kan zien... Want eigenlijk zijn dieren 90% humor en 10% ondeugend. Dus eerst kwaad worden op de 10% en dan de 90% inzien.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:07

Op voeten staan, er vandoor gaan, mensen ondersteboven lopen?? Dat zijn toch geen tinkergrapjes, dat is gewoon een ongehoorzaam paard ;)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 19:16

Bandida schreef:
Op voeten staan, er vandoor gaan, mensen ondersteboven lopen?? Dat zijn toch geen tinkergrapjes, dat is gewoon een ongehoorzaam paard ;)

Zeker te weten, maar die smoel erbij trekken naderhand zo van? HUH? Das tinker...
(Probeer het leuk te houden. Dit topic is gewoon om grappige tinkerstreken te vermelden en elkaar samen te steunen in de klunzige tinkerstreken die we moeten doormaken. Ga aub niemand aanvallen hier, dit moet leuk blijven.)

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:20

Ik heb het idee dat het ook vaak niet echt ongehoorzaamheid is, meer ondeugd gecombineerd met lompigheid..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:44

KAWIko...
ik kan deze gedachte geen ongelijk geven...

bij sommige verhalen heb ik ook zoiets van nounou...
dat je dat pikt...
van hem had hij dan al lang op zijn f*kker gehad...

maar goed,
dat is iedereen zijn eigen zaak :D

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:36

In al die verhalen die nu zijn beschreven herken ik heel sterk het gedrag van mijn Cobs.
Een hengst die door een luik springt van 75 bij 75 cm.
Een veulen die in de sloot loopt en dan terrecht komt bij een paar jaarling trekpaarden.
Een veulen die je midden in de nacht weer bij zijn moeder moet zetten.
Een merrie die gewoon dacht dat er gras groeide in de kreek naast de wei.
Een jaarling die over zijn staldeur springt om zijn stalgenoot te helpen de smid te pesten.
Een cob hengst die zijn staldeur open krijgt en een quarter hengst achterna gaat zitten die in de wei staat. En dan gewoon naar je toe komt om weer binnen gezet te worden.
Een jaarling merrie tijdens het wandelen die je onderste boven loopt omdat ik sta te praten met de buurman en er een grote tractor voorbij komt.
Een merrie die bijna onder de wielen van een combine terrecht kwam doordat ze ineens koeien zag lopen in de berm van de dijk.
Een hengst die als de dood is voor bloembakken op de weg.
Enz, enz, enz

Maar één ding hebben al die bonte paarden als eigenschap.
Ze zijn heel erg mens gericht en dat gedrag vergeeft al hun foutjes en onhebbenlijkheden.

netty69

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 01:08

Onze drum merrie zoekt altijd de elastische touwtjes onderaan je vest, trekt daar dan aan....... en laat het daarna lekker schieten }> en kijkt je daarna aan met een uitdrukking van : KNAP HÈ :D dat ik dat kan.
Ook pakt ze je ritssluiting van je jas en haalt hem een paar keer heen en weer .......
En onze tink dacht bij het dresuren OOOOOHHH....... :+ een hindernis en slaat tijdens de volte opeens af en springt er overheen (er was ook iemand aan het springen in de bak)

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 01:15

Hij vreet al zn stro op en gaat dan lekker in zijn eigen poep liggen...
Ik strooi rijkelijk op maar hij krijgt het iedere dag weer voor elkaar.
Zn manen schijnen wit te zijn maar ik ken ze alleen maar grijs en geel. :Y)
Als hij geen zin meer heeft om een rondje in de bak te lopen springt hij zo over het draadje (meter hoog ong) heen.
Als achter de bedrading van het weiland lekkerder gras is gaat hij gerust op zn knieen liggen om erbij te kunnen.
Alles wat in zijn waffel past pakt hij ook. Knopen, halstertouwen, de gieter, plastic zakken, mijn dure tas, niets is veilig. Hij kan dan ook heel trots met de buit rond lopen. :+
Wanneer hij aandacht wil en ik let niet goed op rukt hij mij aan mijn capuchon naar zich toe. Komt het vrouwtje niet dan haal ik haar wel. :D

Maar ik zou hem niet willen missen. :+:

netty69

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 01:27

Ha ha wat herkenbaar *D hier gaan ook hele poetskoffers de lucht in .......... :))

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 07:04

Chuck vind het altijd nodig om je zweepje af te pakken en er dan mee in zn muil te gaan staan en niet meer loslaten he haha, kheb z,on ongehoorzame hengst hihi

Sabey na de stranddrit van eergister, ze had zich 3 uur lang uitgesloofd, ze was zo moe dat toen we de deuren vd trailer open gedaan hadden (trailer zonder loopklep) er zo uit zichzelf insprong om uit te rusten en aan dr hooi te knabbelen, is een twenter he hihi, gek peerdje en wij in een deuk.

ben het weer eens 100% met ariebren eens :D

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 19:37

Sam en Laura hebben vandaag hun krachten gebundeld en waren achter mijn beagle aan gegaan. Zielige beagle probeerde langs alle kanten uit de weide te komen, maar kwam niet door het gaas heen. En dan zaten laura en Sam maar achter hem aan te rennen en zielige beagle doodsbang. Eindelijk een gaatje gevonden om te ontsnappen gingen ze maar bokken en scheten laten. Beagle kwam in mijn armen uithuilen. Zielig ding, hoop dat hij zijn lesje geleerd heeft nu dat hij niet in de weide met de paarden moet lopen. Maar stoute stinkers beginnen echt spatjes te vertonen.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:03

Kerry kan zijn drinkbak niet heel laten, hij heeft (sinds hij het door heeft een week geleden) al 4 emmers aan gort getrokken. Na 3 mislukte oplossingen hebben we nu (hopelijk) de echte oplossing gevonden... maar mén wat is ie slim!

Andrea_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:45

LecyTinker schreef:
Bandida schreef:

Zeker te weten, maar die smoel erbij trekken naderhand zo van? HUH? Das tinker...
(Probeer het leuk te houden. Dit topic is gewoon om grappige tinkerstreken te vermelden en elkaar samen te steunen in de klunzige tinkerstreken die we moeten doormaken. Ga aub niemand aanvallen hier, dit moet leuk blijven.)

Thnx!! ;)

FitzChivalry schreef:
Ik heb het idee dat het ook vaak niet echt ongehoorzaamheid is, meer ondeugd gecombineerd met lompigheid..

Het is ook geen ongehoorzaamheid, was gewoon lompigheid! :(:)
Balou heeft het iig niet meer gedaan nadat ik hem gestraft heb, hij blijft nu netjes in zijn stalletje staan totdat ik zeg dat hij eruit mag...
Het lijkt een beetje op de tv reclame van vroeger "doet die normaal nooit.....". :+

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 17:19

waarom moeten we altijd zo streng zijn met die tinkers van ons.
Ik had vandaag wat tijd en besloot wat et doen met Dinkum. Dus gelongeerd en wat laten vrijspringen. Toen dacht ik, zal gelijk wat met mijn tinkers doen. Dus voetjes geven etc ( hebben ze nog niet echt geleerd) en tilde sam haar voorbeen op en was allemaal drama, dus ben goed bezig geweest. Maar ineens toen ik haar voorvoet optilde voelde ik een schop tegen mijn kont. Ik met voorbeen in mijn hand en mevrouw met achterbeen een schop geven. geen harde, maar hij kwam wel aan. Dus tja, dan moet je straffen. Ik haar een tik gegeven en gelijk stond mevrouw in het gareel. Liet alles toe. Is wel grappig, maar dan vraag je je af, waarom moet er altijd een hele discussie aan te pas komen met stinkers? Laura was braaf, die had alles van haar zus gevolgt en besloot maar mee te werken. Maar terwijl ik met laura bezig was voelde ik dat sam me weer vastpakte in mijn rug. Pakt altijd mijn trui vast en loopt dan als een hondje achter me aan. Wil me geen pijn doen, alleen maar vastpakken. Maar wat is dat toch met die tinkers?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:50

Ik zeg altijd maar zo: we willen dat ze niet schrikken van een tractor, trein, grote hond, harde geluiden, paraplu's, gillende kinderen en hysterische schoonmoeders maar als wij dan een keertje iets willen, dan moeten ze wél onder de indruk zijn van ons?
Gaat niet :+

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:53

Het grootste probleem wat we met de Tinkers hebben is:

Ze zijn heel erg mensgericht.