[TI] nadelen tinker

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:01

elinedeau95 schreef:
het eenigste nadeel deel vind ik om ze wit te houden :D ze gaan precies met hun witte plekken in de modder ligen :+

Daarom heb ik ook een zo goed als zwarte tinker, op een kolletje, sok en voetje na ;)

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:02

MysticTinker schreef:
Dat heet niet lomp, dat heet slecht opgevoed ;)

nou de tinkerxkwpn die ik rijd is zeker niet slecht opgevoed! hij bedoelt dit helemaal niet gemeen of dominant als er een boompje in de weide zou staan zou hij er tegenaan lopen en als ik hem in de stal zet loopt hij zo met zijn hoofd tegen de wand aan dat is zo typisch tinker heb ik al zo veel eerder meegemaakt bij dit ras hij loopt niet door mij heen maar loopt net langs mij heen zodat ik nog net kan blijven staan en net geen stap opzij hoef te doen :+ dat is echt wel lompheid en niet slecht opgevoed! Het is geen arabier of een volle kwpn als je die soms gewent bent :D

caran2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:41

Ik heb al 10 jaar een tinkermerrie en zou nooit anders meer willen. Ik weet echter wel dat zo'n 10 jaar geleden er werd gedacht dat de tinker ideale kinderpony's waren maar dat is echt niet zo. Juist omdat het tuigers zijn zijn ze ontzettend sterk aan de voorkant, als ze dwars willen zijn gaan de kaken op slot, de hals erop en klaar ben je. Ik heb met dit gedrag echt zwarte sneeuw gezien hoor. Maar nu is het een ontzettend lief paard maar zelfs na 10 jaar kan ze me nog verrassen maar dat kan elk paard denk ik. Daarbij is hoe je omgaat met een tinker heel belangrijk, het is een koudbloed en daardoor niet zo gauw onder de indruk van iets. Ik weet niet of het het eerste paardje van je wordt maar bedenk vooral goed dat wat je later misschien niet leuk meer vind je ook niet moet toestaan. Iets is sneller aan dan afgeleerd. En ik vind de mok toch wel een groot nadeel van de tinker. Maar eerlijk gezegd ook wel de enige nadeel

snowdon

Re: nadelen tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:52

Wat Nanette omschrijft klinkt wel als lomp, maar zo ken ik bijna geen enkele tinker hoor :+

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:37

Ze zijn misschien ontzettend sterk aan de voorkant, maar mijn ervaring is dat als je bitloos probeert bij een tinker, dan krijg je een heel fijn meewerkend paard. Geen lomp of drammerig paard, maar lekker licht paard. Het is maar een tip hoor, soms kan je gewoon tegenovergestelde reactie krijgen van wat je verwacht.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:31

snowdon schreef:
Wat Nanette omschrijft klinkt wel als lomp, maar zo ken ik bijna geen enkele tinker hoor :+

nouja ik ken er 5 en ik rij maar 1 tinkerx kwpn(wat trouwens een puber is)en een gehandicapten paard en hij is 5 jaja :D :D hij is geweldig en die andere 4 doen allemaal zo lomp ken trouwens ook een friesx kwpn die precies het zelfde doet :+

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:09

Wij hebben een selectief lompe tink, bij de een kan hij zich heel lomp voordoen maar eigenlijk is hij gewoon slim.
Dan verwachten ze ook niet zoveel van hem want " het is maar zo'n lompe tinker".
En verder ben ik het met de anderen eens, als je er een hebt is het risico groot dat er meer komen.
Nadelen zijn er alleen als je verwachtingen niet overeen komen met wat ze kunnen bieden.

kick1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:30

dat "lompheid" ken ik maar al te goed hoor, mijn mevrouw loopt ook langs je heen maar vergeet dat haar buik of billen mij dan raken waardoor ik uit balance raak. Als vreemde mensen (iedereen behalve ons gezin + bijrijdster) wel even willen laten zien hoe het moet dan zoekt ze expres de voeten van diegene op en gaat dwars door ze heen :D Eigenlijk intelligent dus ;)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:15

Dat is niet lomp, maar dominant :=

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:27

Idd! Is wel iets wat die van mij overigens ook weleens kunnen doen bij vreemden. Ogenschijnlijk kun je er iedereen opzetten, en doen ze alles wat je van ze vraagt, maar moeten ze echt aan het werk dan lukt het vaak niet. Ik vind ze dus vaak toch ook wel wat eenkennig. Niet in het knuffelen enzo, maar juist in het respect voor je hebben, rijden/mennen enz. Onze Banbay kan zich met menles behoorlijk misdragen bij de twee andere menners die ook met hem mennen. Niet gevaarlijk, maar gewoon lomp doen. Mij kent hij, en dan gaat het (meestal :D ) goed. Kascha precies hetzelfde, superbraaf, maar niet voor iedereen!

Maar.... al met al een superras, wij genieten altijd nog, en lopen 's avonds vaak voor ons plezier nog even de wei in. ;)

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:41

haha nou kijk hoe jouw mevrouwtje doet doet delano alleen bij mensen waarbij hij weet oehhh daar kan ik het bij maken ha ha ha en vind zichzelf dan helemaal geweldig. Nouja delano is bijzonder slim maar iedereen zegt dat hij dom is. Ik ken delano door en door en door dit komt door onze energie die erg veel op elkaar lijkt en zo voel ik wat hij voelt en het dan kan vertalen in mensentaal nouja nog niet elk detail soms denk ik okeee wat was dit? maar snap boos, blij, verdrietig dit is al een heel eind dus echt dominant zal hij nooit naar mij doen want als hij dat doet weet hij wat hem te wachten staat en als ik heel boos op hem ben omdat hij er net een ruiter is afgedondert en ik zie het (hij weet dat hij niet mag bokken) en dan loop ik naar hem toe met een rot energie om mij heen voor hem en dan raakt hij helemaal in de stress heb wel eens gehad dat hij flauwviel of op zijn kont ging zitten terwijl dit helemaal niet mijn bedoeling was hoor maar dan denk ik verdomme delano! let toch is op en gedraag je niet als een lompe knol! dat is voor hem genoeg om zo gestrest te raken. en hij is ook heel bang mij teleur te stellen en dat doet hij op dat moment dus...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:23

Is ook grotendeels opvoeding en kopieergedrag, je maakt/houdt ze lomp :)

xxCyntxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:25

nadelen tinker? kan er geen een bedenken:D

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:30

snowdon schreef:
Is ook grotendeels opvoeding en kopieergedrag, je maakt/houdt ze lomp :)

ochjee opvoeding dat heeft hij ZEKER wel gehad. En omdat ik hem zo goed begrijp ben ik nooit echt te streng voor hem geweest. Mijn energie is nog strenger voor hem dan mijn lichaam dus opvoeding zit er zeker wel in kopieergedrag zou nog best kunnen nu ik erover nadenk....maar dan toch weer niet toen ik hem in handen kreeg was hij al zo toen hij een veulen was zei die mevrouw liep hij perongeluk alle boompjes omver dan was hij leuk aan het galoperen en keek niet uit en liep zo tegen een boom aan of als hij bij zijn moeder moest drinken och jee die arme merrie....hij is zeer bijzonder

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:33

Wanneer ze op je teen staan (wat best makkelijk is met zulke lompe voeten) doet het net wat meer pijn. Haha.. Dus zorgen dat je tenen uit de buurt zijn bij die grote voeten! ;)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 00:57

Beter is het paard uit de buurt van je tenen houden :-) Paard treedt jouw ruimte binnen als hij op je tenen staat en dat is een dominantie-spelletje, gewonnen door het paard in dit geval, want hiermee verplaatst hij jou uit zijn ruimte. Zorg dus dat je paard uit jouw ruimte blijft door hem niet zo dichtbij te tolereren dat hij op je tenen kàn staan :-)

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 01:21

verschrikkelijk vieze paarden, :j
nee kun je beter niet aan beginnen :n
het werkt als een virus..je raakt ermee besmet en komt er echt nooit en dan ook nooit meer vanaf……..
je paard vies, :=
jij uur poetsen en nog net zo vies...
zelf net zwarte piet… ^)
tja daar kocht je een tinker voor…. :j
ja na het rijden daar zal ik eens foto`s van maken…
dan ben ik net zo zwart als mijn stinky -winky….
verder…..mijne is zwart maar of dat helpt >;)
……schijn mensen schijn……ik zou zeggen kom hem eens aaien, daar is zwarte piet jaloers op…..lol _O-

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:45

heey,
er kwam net ook iets bij me op over de tinker wat gezien kan worden als nadeel. Een tinker heeft meestal 1 iemand waar hij voor door het vuur gaat. Voor de rest doet hij het wel....maar zouden nooit zo ver met hem kunnen komen als dat ene mensje grappig he :o En ik weet niet of dat bij alle zo is bij delano wel ze zijn eigenlijk heel gevoelig met een laagje als je nog niet door dat laagje heen bent en nog op de vacht kijkt zien ze er sloom, lomp, eigenwijs uit. Nouja ik ben momenteel tot delano's hart gekomen en hij is gewoon lomp en eigenwijs maar dat vind ik helemaal niet erg. Ik zie nu zo veel meer goede kanten van hem. Dat laagje is best vervelend op me af komen stijgeren bijna een hoef tegen mijn hoofd aan. negeren, op een buitenrit met een ruiter op zijn rug mij ondersteboven lopen....toen heb ik hem duidelijk gemaakt zo gaan we niet beginnen dit laagje duurde trouwens een jaar :+ Er hing is een meisje van 6 over zijn hoofd heen met de voetjes van de grond hij vond dit zo fijn. En ik zei stap er maar op een ronde stappen en hij bokt me toch dat meisje van zijn rug af |( ze heeft niks hoor kon haar zo opvangen uit de lucht. Hij ging wel piepen als een hond maar kreeg net te horen dat dit spijt zou kunnen zijn en dat kan best... Nou weer wat info over een tinker nouja x kwpn dan he :o