[TI] Herkent iemand deze tink?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Re: Herkent iemand deze tink?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:47

Hij heeft t maar getroffen met jullie! Hopelijk kunnen jullie nog heel lang van elkaar genieten :j

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:48

Lees hier al een paar dagen mee, wat super dat je dit doet, en wat een heerlijk aandoenlijk kereltje is het ! Schrok in eerste instantie zelfs even, heb zelf 2 zwarte hengstveulens verkocht, maar die staan alletwee bij een hele fijne baas.
Maar 4 jaar ???? Kan het gewoon echt niet geloven, jeeeeetje, wat heeft dit arme diertje allemaal meegemaakt ...
Blijf jullie lekker volgen hoor !!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:49

Kon diegene waar jij hem kocht, niet meer info geven over zijn achtergrond?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:49

ooooooooh wat lief :+:
Dat snorretje, ik hoop zo dat het allemaal goed komt!

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:51

midgie schreef:
Jongens en meisjes ik word verlegen van jullie :o ik ben niet super ik ben gewoon een watje die geen dierenleed kan verdragen in welke vorm dan ook .
Denk dat jullie allemaal hetzelfde zouden doen voor een dier.
Ik was meer opzoek naar zijn achtergrond, een blind hengstje moet toch ergens opvallen lijkt me.

Het is gewoon een van de vele die een kans verdient en die ik hem wil en kan geven.
Dat je dan ook zo verliefd erop gaat worden in 3 dagen, ja dat is denk ik liefde op het eerste gezicht ;)
Normaal val ik op vollere mannen :D

Het gaat vast goedkomen, als hij zoveel liefde krijgt. Hier ook traantjes hoor bij de foto's.
Als hij weer eens een beetje opgeknapt is kom ik (samen met TK?) zeker een keertje kijken, als dat mag :o Maar dit mannetje moet nu eerst rust, regelmaat en een hoop liefde gaan krijgen.

Groetjes Carolina

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 20:53

@Balte
Nee helaas niet, hij zei dat hij hem ook ergens vandaan had gehaalt, bij dit soort handelaren krijg je altijd een leugen.
De papieren die ik erbij kreeg zijn van een fries uit 1999 uit engeland, naar duitsland verkocht, dus klopt voor geen meter.
Nu maar even kijken of zijn chipnr wel overeen komt met het nr dat op de sticker op het boekje is geplakt.

@Tjeetje

Zeker zijn jullie welkom, kun je mijn andere beeste bende ook eens in het echie zien ;)

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:57

Ach toch, arm klein tinker manneke ;(

Super dat je hem onder je hoede neemt, heerlijk voor 'm dat hij nu in zo'n warm nest zit, gaat helemaal goed komen en wat een mooierd is het zeg, prachtkoppie :+: Ga dit topic volgen, ben heel benieuwd hoe hij opknapt!

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:59

ik heb toch wel een klein gevoel dat het geen helemaal echte tink is. Dat het misscien een mengelmoesje kan zijn met tink en gewoon paardje ofzo. Maar het kan ook wel zijn dat het zicht momenteel erg bedriegd

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 21:06

Nou ik heb zelf nog 5 tinkers staan en moet zeggen dat dit een op en top tinker is en anders zou het me ook geen worst uitmaken, hij heeft een snor waar je u tegen zegt en gewrichten waar een andere tink jaloers op zou zijn,
Een gewoon paard zie ik er niet in , wat zou er volgens jou in moeten zitten , ben wel benieuwd wat voor ras je er in terug ziet komen;-)

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:07

Wat super goed van je.
Hij ziet er zo verslagen uit..

wat betreft de wateremmer van de eerste paar blz, is het geen idee om de emmer (zonder hengsel) in een autoband te zetten? die zijn zacht en kan hij zich niet aan bezeren. evt. vullen met zand zodat hij niet met zijn benen erin vast kan komen te zitten. Misschien dat je inmiddels een oplossing hebt hoor, maar zag het nog niet staan :)

Heel veel succes met je mannetje. Ik blijf even volgen :j

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:10

aaah wat een klein drommeltje..Ik hoop dat hij helemaal gezond wordt.
Ik denk dat hij wel ontzettend mooi kan worden, ondanks zijn toestand
een knap diertje

succes..!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:17

volgens mij is dit wel een tinker hoor bonte.
Ik zie hier absoluut geen kruising of ander ras in

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:19

fijn dat ie op JOU pad is gekomen, geen paard verdient zo behandeld te worden. veel plezier met m!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:20

ik lees al een tijdje mee en duim ook hard mee voor deze kleine man..
maar met jou goede zorgen zal het met ups en downs vast goed komen!!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:34

misschien kan je met het chipnummer een email naar de stamboeken sturen zodat zij misschien kunnen zien wat het originele paspoort moet zijn...
Mits hij uiteraard door 1 van de stamboeken is gechipt....

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:43

Volgens mij is dit toch echt een tinker hoor!
Als je zijn sokken en snor ziet.

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:44

wat een lief ding. verwen hem maar lekker, maar dat doe je al..
echt een schatje.. en te gek voor woorden dat dit diertje zo behandeld is :(

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:46

wat een ontzettend lief dier zeg,,, wat een droppie ook op de foto's waar hij lekker ligt.
hij heeft het ontzettend getroffen met zijn huidige plekje. :j
hij komt me helaas niet bekend voor

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 21:55

silas schreef:
misschien kan je met het chipnummer een email naar de stamboeken sturen zodat zij misschien kunnen zien wat het originele paspoort moet zijn...

ik heb al samen met een vriendin zitten google
Zijn Chip begint met 967, dat is een nr die door handelaren worden gegeven met een goedkopen chipper dachten we begrepen te hebben,
Ik heb hier 20 boekjes liggen en die beginnen allemaal met 52 .
Of hij is in het buitenland gechipt ,Belgie misschien? ik heb geen idee.
We zijn aan het zoeken en ik kan idd de verschillende stamboeken eens navragen of zei een link voor me hebben.
Moet ook even kijken of er echt een chip in zit en dat gebeurd al sde DA weer komt, maar hoop voor die kleine dat hij nog even weg kan blijven want dan gaat het goed met hem tenslotte ;)

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:56

Had even een dagje gemist en kennelijk is er een hoop gebeurd! Wat een spanning....

Wat wel een positief ding is dat hij het heerlijk vond om geborsteld te worden. Hij accepteerd alles en voelt dat hij op een goede plek is. En dat na alles wat hij heeft meegemaakt!!! Ik zou toch alle vertrouwen in de mens opgeven als ik zoiets mee had gemaakt.

Super veel succes! en heel fijn dat als hij echt blind blijkt te zijn, jij oplossingen en energie hebt om hem een normaal leven te geven!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:59

Wat een aandoenlijke foto's zoals hij daar lekker ligt te pitten :(:) Die wollige oortjes.....
Ik hoop dat hij snel opknapt, volgens mij ga je er een leuk paardje aan hebben!
Succes met hem en je zoektocht naar info!
Laatst bijgewerkt door shera op 15-03-09 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:02

Och, wat een prachtig koppie zit daar op. Het eerste wat ik dacht, toen ik je eerste foto zag staan: 'daar zit een heel mooi paard onder verborgen' Hoe kunnen mensen toch zo met een dier omgaan. Zo te horen redt hij zich toch redelijk in de nieuwe omgeving ondanks dat hij niks ziet, dat geeft toch hoop.
Ik duim mee dat dit paardje weer lekker paard mag zijn. Fijn dat er mensen zoals jij zijn !

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:06

Aaahh die foto's....zo aandoenlijk hoe hij erbij ligt!
Super dat ie bij jou eem nieuwe thuis heeft gevonden!
Ik ga je topic volgen :))

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:08

midgie schreef:
Dus ik heb echt hoop dat het een heerlijke vent gaat worden en hoop echt dat hij niet helemaal blind is, maar ja de tijd moet dat even uitwijzen.
hij reageert in elk geval niet op een lampje in zijn ogen, knippert zelfs niet, dus ja even afwachten.

Dat hij niet reageert op een lampje in zijn ogen wil gelukkig nog niet zeggen dat hij blind is. Ik heb hier een kat lopen die niet reageert op licht in zijn ogen. Hij vernauwt niet eens zijn pupillen. Maar het beest ziet uitstekend. Mijn DA staat zich telkens in het haar te krabben omdat ze niet snapt dat hij niet wil reageren op de lichttest.
Als er een grijze gloed over de ogen ligt, kan het zijn dat zijn zicht gewoon verminderd is. Het hoeft niet te betekenen dat hij volledig blind is.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:09

midgie schreef:
silas schreef:

ik heb al samen met een vriendin zitten google
Zijn Chip begint met 967, dat is een nr die door handelaren worden gegeven met een goedkopen chipper dachten we begrepen te hebben,
Ik heb hier 20 boekjes liggen en die beginnen allemaal met 52 .
Of hij is in het buitenland gechipt ,Belgie misschien? ik heb geen idee.
We zijn aan het zoeken en ik kan idd de verschillende stamboeken eens navragen of zei een link voor me hebben.
Moet ook even kijken of er echt een chip in zit en dat gebeurd al sde DA weer komt, maar hoop voor die kleine dat hij nog even weg kan blijven want dan gaat het goed met hem tenslotte ;)

Heb hier net even de paspoorten van de mijne erbij gehaald. Heb in september drie stuks laten chippen, twee voor Equipas en één voor ezelstamboek en die chips beginnen alledrie met 967.