[TI] Welke hengst voor jouw merrie in 2009 ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re: Welke hengst voor jouw merrie in 2009 ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:46

Hmm.. Die Denver is daarom wel wat, had vanmorgen even snel op de site gekeken, na de tip van Annelot.. :j

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:29

Ik vind Denver ook een lekker ding :D

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:48

Denver, nee ben er niet weg van. Hij is wel leuk getekend!
Volgens mij is hij op zich wel ok :j

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:22

Ik vind Denver ook erg mooi. Die bovenlijn vind ik prachtig, alleen de croupe had ietsje langer gemogen, maar je kunt niet alles hebben.
Heeft hij al nakomelingen?
Want het is niet een hengst waar ik opeens uren voor zou gaan rijden, behalve als ik weet dat hij zijn stempel positief drukt op nakomelingen ;)

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:58

Komend jaar verwacht Denver 2 nakomelingen, eentje uit hun eigen merrie Tinka en eenje uit de merrie van vrienden van hun met hun merrie Samantha van de Bonte Parels. Ze zit hier op bokt onder de naam Tinkermurphy en woont in noord holland.

gipsycobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:25

*D Jee Lot, Denny gaat blozen van je gepromoot joh...! Thanks. We zijn heel benieuwd naar de nakomelingen en := naar de keuring op 1 maart. We zijn druk aan het trainen, hij doet t super braaf. Hoop dat hij ook maar een ietsie pietsie op die kanjer van jou gaat lijken wat gehoorzaamheid betreft en zijn galante gedrag naar de dames .

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 01:20

Bij mij ligt het eraan wat eruit komt... Indien het een hengstje is wordt ze snel weer gedekt... Is het een merrie, dan weet ik het nog niet... en door wie al helemaal niet.... mijn eerste keuze is helaas vervallen... als 2e keuze zit ik te denken aan Medows Selwyn.... Vind ik een lekker ding en past wel bij mijn merrie...

tinkermurphy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:45

annelot schreef:
Komend jaar verwacht Denver 2 nakomelingen, eentje uit hun eigen merrie Tinka en eenje uit de merrie van vrienden van hun met hun merrie Samantha van de Bonte Parels. Ze zit hier op bokt onder de naam Tinkermurphy en woont in noord holland.

ik dus ;-))
We zijn ook heel benieuwd wat er uit deze combinatie gaat komen. Het is Sam haar eerste veulen, dus extra spannend. Uiteraard zal ik t.z.t. de foto's van het veulen hier plaatsen!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:11

hier natuurlijk nog iemand die benieuwd is :D :j

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:01

ik had heel graag een veuelen van mr. T van stoeterij de ierse tinker. maar als eerste veulen denk ik dat hij vrij zwaar vererft...
zoals het er nu uitziet wordt het een Taffy

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:21

mmm nu al aant uitpuzzelen, ben jalours, moet eens eerst goed in overleg met me mama aangezien de merrie van haar is. ze wil haar eerst weer een jaar leeg laten en daarbij afwachten wat dit veulen wordt, alst een hengstje wordt dan moet hij worden verkocht ( celtic mist is de vader) merrie mag blijven. alst een hengstje wordt wordt ze iig nog wel een keer gedekt anders volgend jaar, maar het wordt dan dit keer KI en ik heb geen idee wie er KI dekt. Iemand suggesties, we willen dit jaar een zwaardere combinatie. dat zeg ik vorig jaar celtic (zou t zo weer doen hoor maar merrie met veulen even vanuit groningen naar brabant brengen zie ik nou niet zo zitten)

belangrijk kenmerken voor de toekomtige hengst :
braaf en rustig karakter grover gebouwd als celtic maar niet supergrof, veel behang en bij voorkeur bruinbonte aanleg en KI- dekkend niet te vergeten
dus suggesties????

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:37

tinkergirl89 schreef:
ik had heel graag een veuelen van mr. T van stoeterij de ierse tinker. maar als eerste veulen denk ik dat hij vrij zwaar vererft...
zoals het er nu uitziet wordt het een Taffy

:? Ik denk dat Taffy nog heel wat zwaarder vererft!

Jamejozie. Zoek je een NSvT hengst, of mag het ook een hengst zijn van een ander stamboek? Heb je ook foto's van de merrie? Wat zijn haar positieve en negatieve punten qua type, bouw en gangen?

Denver ziet er goed uit!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:38

Taffy is VEEL zwaarder dan Mr.T idd...

Jamejozie ik zou ook wel graag een foto zien van de merrie.
Pablo is bruin bont en dekt KI. Maar die vind je denk ik te grof (en te duur haha)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:40

is er eigenlijk bekend of een vermoeden wie de vader van Taffy is ??? mag uiteraard via pb ;) is voor research!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:57

Mr T is imo zwaarder dan Taffy, waarom zijn jullie van mening dat Taffy zwaarder is?

frenia, neem even contact op met John... als iemand het weet, zal hij het toch op zn minst zijn. Maar volgens mij weet hij het niet. Ik heb het ook wel eens gevraagd.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:59

daar dacht ik aan vlàk nadat ik het hier had gepost :+
met een waterig vermoeden zou ik al blij zijn ;) misschien heeft hij dat wel ;)

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:31

Nee, hij weet het echt niet :D Heb John recent nog geinterviewd ivm de goedkeuring van Taffy en Douglash. Taffy komt bij Tom Price vandaan, maar die zegt dat hij ook niet weet wie de papa is van Taffy.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:36

Wat voor research is dat eigenlijk, frenia?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:39

Toen ik pas geleden bij John was sloeg ik bijna achterover toen ik Taffy zag! Mega zwaar!!!
Mr T zijn we eigenlijk een beetje aan voorbij gelopen... vond ik niet veel bijzonders. Dus in mijn ogen is Taffy zeker zwaarder dan Mr T... misschien zit ik er naast...

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:46

Zo van de foto lijkt Mr. T me minder zwaar en ook veel minder mooi in het type staan. Ik heb nog geen nakomelingen van Mr. T gezien, maar die van Taffy zijn megazwaar (kijk bv. naar het bruine veulen van Traveller, Sophia dacht ik?).

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:54

Ik heb wel extra goed naar Mr T gekeken, die viel me bij John thuis pas duidelijk op, op de keuring niet echt. Alsnog niet mijn smaak, maargoed.

Taffy is zwaar en staat prachtig in zn type :j
Mr. T staat inderdaad minder in zijn type, is ook een totaal ander type imo... en groter, maar ook echt zwaardere benen, borst etc. Niet vergeten dat Mr. T ook nog jong is.

'Megazwaar' vind ik wel wat overdreven eerlijk gezegd :o dan zie ik meer een Otis bijv.

fraske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:23

komt effe binnevallen hoor lees wat over T, als ik de geldpest had zou ik hem zo kopen wat een vreselijk lekker ding vind ik dat :~ :~ menn wat heeft die een kont en knieen heerlijk
sorry hoor :o maar ik vind hem zo gaaffff :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:59

Trouwens, een vraag aan de mensen die hun tinkermerrie laten dekken. Hoe denken jullie over de kredietcrisis en tinkers? Overal hoor je berichten dat de prijzen zo ontzettend zakken of dat ze paarden niet verkocht krijgen. Denken jullie dat dit ook met de tinkerveulens gaat gebeuren of niet?

gr [***]

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:01

nielsd schreef:
Trouwens, een vraag aan de mensen die hun tinkermerrie laten dekken. Hoe denken jullie over de kredietcrisis en tinkers? Overal hoor je berichten dat de prijzen zo ontzettend zakken of dat ze paarden niet verkocht krijgen. Denken jullie dat dit ook met de tinkerveulens gaat gebeuren of niet?

gr Niels

Mochten we dit jaar het veulen niet kwijt raken voor een normale prijs (we gaan namelijk ook niet een stamboekveulen voor 1000 euro weg doen :n ), dan houden we het aan en doen het in de opfok. En dan zien we later wel weer hoe en wat.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 20:03

Hier hetzelfde, hoor. Er is altijd een mogelijkheid om een veulen wat langer aan te houden en eventueel in opfok te zetten. Ik wil wel graag een serieuze koper en liefhebber voor mijn veulens en niet iemand die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten ;-). Maar ik denk eerlijk gezegd dat het wel mee zal vallen.