Tinker stal mccloud.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Re: Tinker stal mccloud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:03

en hier paste het ook niet, en de kwalitijd liet ook wel te wensen over.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:38

Hoofdstel heb ik wel gebruikt, zadel niet want mijn eigen zadel pastte ook en was van betere kwaliteit.

palominotje
Berichten: 552
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 18:51

Nou..lekker dan :n
weer een pinpunt er bij :D

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Tinker stal mccloud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:04

ach, het is gratis? :+

palominotje
Berichten: 552
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 19:08

Tja....maar je verwacht toch een beetje kwaliteit!?
Tinkertje van minimaal 4000 euro,kan er toch wel een goed zadel/hoofdstel vanaf :D

heidi1973

Berichten: 499
Geregistreerd: 14-12-07
Woonplaats: joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:47

ja en staat er ook bij een goed passend zadel nou niet dus

driekleur
Berichten: 1
Geregistreerd: 07-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:46

hallo,

kent iemand de tinkermerrie driekleur nada van die stal, ik had haar via via gekocht maar zij kwam daar vandaan

behoorlijke dominante merrie onze ruin was zooooooooooooo bang voor haar, wilde ook niet met haar in de trailer, na 1 jaar het geprobeert te hebben , hebben wij haar verkocht


en driekleurglenys wie kent haar?

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Tinker stal mccloud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:33

Glenys klinkt wel bekend...

heb je foto's? En waarom ben je op zoek naar ze of info?

tinkergirl89

Berichten: 1121
Geregistreerd: 22-01-09

Re: Tinker stal mccloud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:54

ik ben opzoek naar bohaska's o'mally.... een inmiddels 8 jarige zwartbonte merrie... naar alle gegevens die ik nog eens heb nagekeken zou ze naar mc cloud verkocht moeten zijn....

ruanna
Berichten: 11
Geregistreerd: 14-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 14:44

Hallo allemaal,

ik heb 5 jaar geleden ook een tinker gekocht bij fam. Mollema, een merrie Ruanna. Ik heb haar daar bereden en dat ging super goed, ook ben ik daar opzich goed behandeld. Bij thuiskomst bleek dat ze helemaal niet zo doorgereden was als mij was verteld, als ik wilde opstijgen werd ze helemaal wild en begon ze te bokken. Ik heb haar zeker de eerste maanden moeten longeren voordat ik kon opstappen drama.

Het is een geweldig paard geworden maar zeker niet 100% verkeersmak en betrouwbaar. Ze gaat echt voor me door het vuur maar heb toch regelmatig enorme strijd met haar. Als ik opstap kan niemand haar vasthouden anders wordt ze gek en het bokken zit er ook vooral in de winter nog in. Gelukkig ken ik haar inmiddels goed en zie ik aan haar hoofdje wat ze van plan is en dan zet ik haar aan de longeerlijn en laat haar uitbokken en dan is het weer klaar. Ook accepteert ze eigenlijk geen anderen op haar rug, ik ben hiermee aan het werk. 1x per maand rijdt mijn instructrice haar, puur om haar hieraan te laten wennen. Het is zeker geen standaard tinker.

Toen ik haar kocht was ze net 4 maanden in Nederland. Ik ben benieuwd of er nog mensen zijn die haar kennen, wellicht ook bij de Mc Cloud stal zijn geweest in die tijd en misschien zelfs op haar gereden hebben.

ruanna
Berichten: 11
Geregistreerd: 14-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 14:45

ruanna schreef:
Hallo allemaal,

ik heb 5 jaar geleden ook een tinker gekocht bij fam. Mollema, een merrie Ruanna. Ik heb haar daar bereden en dat ging super goed, ook ben ik daar opzich goed behandeld. Bij thuiskomst bleek dat ze helemaal niet zo doorgereden was als mij was verteld, als ik wilde opstijgen werd ze helemaal wild en begon ze te bokken. Ik heb haar zeker de eerste maanden moeten longeren voordat ik kon opstappen drama.

Het is een geweldig paard geworden maar zeker niet 100% verkeersmak en betrouwbaar. Ze gaat echt voor me door het vuur maar heb toch regelmatig enorme strijd met haar. Als ik opstap kan niemand haar vasthouden anders wordt ze gek en het bokken zit er ook vooral in de winter nog in. Gelukkig ken ik haar inmiddels goed en zie ik aan haar hoofdje wat ze van plan is en dan zet ik haar aan de longeerlijn en laat haar uitbokken en dan is het weer klaar. Ook accepteert ze eigenlijk geen anderen op haar rug, ik ben hiermee aan het werk. 1x per maand rijdt mijn instructrice haar, puur om haar hieraan te laten wennen. Het is zeker geen standaard tinker.

Toen ik haar kocht was ze net 4 maanden in Nederland. Ik ben benieuwd of er nog mensen zijn die haar kennen, wellicht ook bij de Mc Cloud stal zijn geweest in die tijd en misschien zelfs op haar gereden hebben.

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:52

Een (oude) vriendin werkt nu op die stal.
Zat laatst op marktplaats te kijken waar ik veel advertenties tegen kwam van haar en de tinkers.
Iemand heeft hier ook ergens een foto geplaatst waar volgens mij zij aan het rijden is?

Misschien kun je voor meer informatie hier kijken
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=98&t=839983&&hilit=mc+cloud
Het is wel al een heel oud topic, dus er kan natuurlijk van alles veranderen.

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:23

wij hebben er twee tinkers gekocht.
Moyra en Earon.
Beide waren super paarden !!!
Niks over gelogen of verdraait.
(foto's in profiel)

Dit was in de tijd VvC.... Een jaar of 10 terug.

Srtha

Berichten: 591
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:53

Mijn pachenco scheen 3 te zijn nee hoor 2!, Ze hebben hem dus te vroeg ingereden en mijn Pachenco is overbouwd door dat ze een te dik persoon op hebben gezet met een slecht zadel. Ik ben nu alsnog super blij met Pachenco maar zo zonde van zijn rug! + Paard koste te veel! Maar de emotionele waarde is daar niet bij te halen.

Grit

Berichten: 6149
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 22:30

Srtha schreef:
mijn Pachenco is overbouwd door dat ze een te dik persoon op hebben gezet met een slecht zadel.

Heel kwalijk dat ze jouw paard te jong hebben ingereden. Maar daar raken ze niet van overbouwd, dat heeft te maken met de skeletbouw.
Veel tinkers zijn overbouwd.

Ariebren
Berichten: 8493
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Goudswaard

Re: Tinker stal mccloud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 10:22

Een Tinker is niet overbouwd.
Het is dat de Tinkers meestal een zware nek en een goed gespierde kont hebben.
Dit vertekend het beeld.
Door de zware nek is de schoft hoogte moeilijk te bepalen.
Door de gespierde kont ligt de bil spier hoger dan de ruggegraat.
Deze paarden hebben een gleuf.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:00

Er zijn natuurlijk wel tinkers die overbouwd zijn, zoals bij elk ras komen ook hier fouten in de lichaamsbouw voor.
Maar overbouwd, doorgezakte rug, verkeerde beenstand, komt volgens mij allemaal even vaak voor en vind echt niet alle tinkers overbouwd inderdaad.

Grit

Berichten: 6149
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:18

Ik vind ook echt niet alle tinkers overbouwd ;)
Maar ik zal er verder geen discussiepunt van maken in dit topic.
Het ging er mij over dat je Mc Clouds stal niet kunt verwijten dat je paard overbouwd is om de reden die genoemd werd.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Tinker stal mccloud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:45

Ik zie nu dat ik zelfs dacht in een ander topic te zitten (nadelen van tinkers) Oops.

Claudia78

Berichten: 1567
Geregistreerd: 26-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:39

Ik heb er jaren terug 2 tinkermerrie`s weg gehaald. Afzonderlijk van elkaar dat wel.
Ik vond het hele fijne mensen opzich. Namen echt de tijd voor ons. Wel kon ik beide paarden door de d.a laten behandelen voor luchtwegen infecties. Gwen was 1.5jaar toen ik haar kocht. en Quincey zou 3 zijn maar bleek achteraf 2jaar te zijn. Ik heb beide paarden beleerd. Quincey was vrij makkelijk maar wel loperig terwijl we met Gwen wel wat gehad hebben. Zij was zo nerveus en vroeg zoveel duidelijkheid. Uit eindelijk heb ik er een heel fijn dressuurpaardje aan gehad wat ook enorm kon springen terwijl Quincey echt een recreatie paardje was. Ik kon zo tussen een tractor elfstedentocht met haar rijden hahaha.
Beiden paarden heb ik moeten verkopen door tijd gebrek. Ik kreeg veel friesen te rijden, had zelf 2 jonge friesen en gaf ook nog les. Toch heb ik er altijd wel wat spijt van gehad. Misschien dat iemand hier Gwen en Quincey kent? Beide merrie`s zullen nu zo`n 11jaar zijn.

sharon777
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:10

hallo, ik hoor zoveel verhalen over tinkerstal mccloud.. veel slechte ervaringen maar ik heb alleen maar goede gehad.
ik heb daar me eerste paardje blueboy gekocht en van de week splash en jim ook bij tinkerstal mccloud. de prijzen liggen wel gemiddeld wat hoger maar je hebt wel een betrouwbare tinker, ik tot drie X toe, het zijn net honden die paardjes van mij.
en heb bij een handelsstal jansen v/d hout een paardje gekocht, in het begin leuk en aardig maar is helemaal gek geworden in der hoofd. als je een tinker zoekt zou ik aanraden echt eerst bij tinkerstal mccloud te gaan kijken de prijzen moeten je niet uitmaken als het om paarden gaat want zeg zelf eerlijk,, de paardensport is nou eenmaal aan de dure kant! :j

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:25

Nou dan heb jij echt mazzel gehad sharon!

Ik heb niets dan ellende van deze stal gehoord (en gezien)
Nee deze stal zou ik echt niet aanraden.

Maar zo zie je maar , ieder zijn verhaal!

Mijn eerste tinker had ik van een "goede"stal gekocht en deze bleek toch niet zo betrouwbaar als van te voren gezegd.
Heeft mij een boel tijd, tranen(een zere kont, ben er heel hard vanaf gelazerd :( ) en over het geld maar niet te spreken! 8)7


Moraal van mijn verhaal, geef je ogen en oren goed de kost en als je gevoel niet goed is, NIET DOEN!

annelot

Berichten: 2067
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:44

Nogmaals, je bent er zelf bij als je bij en handelsstal een paard koopt. Wat denk je wat voor impact de hele rijs hierheen heeft voor een jong paard? En leeftijd,mtsja daar is bij ryon ook een fout gemaakt, dat zie je pas als ze gaan wisselen. Dus kijk even in de mond. Bij 3 zijn de middelste 2 tanden gewisseld. Verder over het inrijden het is een soort stoomcursus wat ze krijgen, je moet er dan ook niet vanuit gaan dat ze bijv L geklasseerd zijn.

Animal

Berichten: 8449
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:18