[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:30

Aah wat leuk die foto met Caily, niet alle paarden zouden dit zomaar toe laten :)
En ik zou haar ook niet op dieet zetten hoor, men Dusty is ook rap wat ronder door het gras en met een veulen in haar buik, ik zie ze liever iets te rond dan te mager ;)

En qua grote wil ik echt +1m50 :j
Bridie is nu de kleinste van de kudde 1m52 en veel kleiner zou ik niet willen, Dusty en Fancy Lady zijn ongeveer 1m56 Murphy zal iets kleiner zijn dan die twee en Jolly is 1m58 als ik het goed heb.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:59

T gaat weer heel hard hier!

Wat een heerlijke foto's allemaal!
Verstandig hoor Nienke gewoon bodyprotector aan op Jallad, wil er ook eentje aan gaan schaffen als ik met Gijs begin. Het gaat bij mij echt weer kriebelen om te rijden.. maar ja nog heel eventjes wachten.
Bridie is een leukert!
Wat een kasteel die Arrow, vind m erg gaaf!
Gijs is zéker boven de 1,50 maar hoe hoog ie precies is, geen idee. Hij oogt ook wel groter dan ie is, omdat t zo'n buffel is. Ik heb tinkers gereden van 1,38 (maar wel heel stevig) tot iets van 1,65. 'Past' allemaal, kom er ook best zonder hulp op, ondanks dat ik niet zo lang ben (dat zal me nu na meer dan een jaar niet rijden, waarschijnlijk niet meer in een keer lukken haha).

chimello

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:49

Leuk Niene, anders dan een tinker e haah

Ik ben maar 1.70 en guess gaat maar iets van 1.40 worden. Ben wel maar iets vna 63 kilo dus dat is nog haalbaar. Drogzn zal ook wel rond die 1.40 gaat zijn maar mss ietsjes groter.

Gaat iemand toevallig naar een of andere horse fair in Lommel? Mam vroeg of we daar heen zouden gaan maar geen idee wat eht inhoudt :+

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:49

Sorry voor de typos trouwens zit op telefoon nu dan maak ik wat vaker foutjes en fotos laden duurt een eeuwigheid :(

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 12:15

Ik vond dat op Tinky nog heus wel meevallen hoor, Lotte :P Ja, als je met je benen los bent ziet het er wel grappig uit. Maar vond het wel nog kunnen. Tinky moet ook zo'n +/- 1m45 zijn.
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 2501_o.jpg

Overigens herken ik het 'niet-voorwaarts' probleem hier wel. De tip dat ik van lesgeefster kreeg werkte wel héél goed hier met Tinky. Dus gewoon altijd stap-draf-stap-draf en eens stoppen tussendoor. Worden ze vanzelf wakker van :)) En dan had ze een heerlijk tempo.

Voor diegene die zich het afvragen - alhoewel de meeste van jullie mij wel op facebook hebben.. - gaat alles met ons goed! Tinky mest ook weer sinds een tijdje normaal. Ze is terug ook wat mooi uitgezwaard. Momenteel zijn wij ons aan het voorbereiden voor onze 7-daagse trip naar Dinant (Wallonië). In het weekend sluiten we af met de TREK of Randoligue (meer info: We sluiten af op de Randoligue, een bijeenkomst van wel meer dan 200 trektochtruiters die te paard naar daar trekken.) Dan is er liveband, bbq, ... Belooft gezellig te worden!

Paar dagen geleden was het wel effe schrikken met Tink. Ze was aan het eten en moet zich zwaar verslikt hebben, waardoor er iets vast zat in haar keel. Ik was er niet bij, maar hoe mijn moeder het beschreef zag het er best eng uit en was ze erg bang. Tink weigerde dan ook te drinken of te eten, zat wild te flehmen en spande haar hele ondernek enorm op. Gelukkig moet het na een tijdje zijn weggegaan, want toen ik aankwam, zat ze na een paar minuten alweer te eten. Mijn moeder was wel echt geschrokken, heeft daarna nog zitten huilen rond Tinky's nek.. Zorgenkindje dat ze is :(:)

Overigens lees ik hier altijd wel mee. Maar post gewoon stukje minder. :)

Afbeelding

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:26

Ben al benieuwd naar hoe Gijs er gaat uitzien als hij wordt bereden, hij ligt qua leeftijd wat gelijk met Casanova maar zoet er veel breder uit :j
Ik denk dat Cas gewoon errst enorm de hoogte in is geschoten en nu pas begint te verzwaren, Gijs ziet er zo'n buffel uit tegenover Cas :D

Ik dacht dus echt dat Tinky groter was ;)
dat was vast verschieten voor je moeder toen ze zich verslikte...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:27

Wat een schrik kaat! Gelukkig.is t goed gekomen! Veel plezier op de trip!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:30

Arme Tinky, dat is altijd eng zo'n verstopping :(:)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:30

AAhh bah wat schrikken zeg!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:36

Wow, wat een reus Caily!

Wij hebben speciaal voor Elsa gekozen omdat ze mooi klein leek te blijven....leek dus......

Dat is wel schrikken zeg Jackytje! Lijkt me heel eng om bij te staan inderdaad.

Onze Beebs is drachtig van Quasimodo-Z en zelf is ze van Carthino-Z. We hopen op een mooi sportpaard dus, ze is zelf ook vrij bloederig en heel gedreven. Ze is sinds ze drachtig is helemaal tot rust gekomen, dus dat is wel mooi. Nu de kilo's eraan eten :D

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:36

Het gaat zeker snel, spannend! Net een soort Oud en Nieuw.

Claudia wat leuk zo Casanova met jou samen, hij ziet er zo lief uit. En ook knap :j met die leuke vlekken op zn koppie.

Nienke jouw foto's zijn ook knap, zo'n sjiek paardje! (jullie allebei hoor :) )

Qua maten, ik ben nu al erg aan de tinkermaat gewend, vind het helemaal prima zo! Lekker zo'n ruggetje poetsen en je kan alles precies zien :)
Tess is nu 1.45, verwachte stokmaat rond 1.54. Hoewel je nooit weet hoe dat uitpakt. Ze is nu net 2 maar iedereen denkt dat ze ouder is (en een haflinger :n ) En ik ben ongeveer 1.70.
Op bezoek bij het meisje van wie ik het vorige paard heb gereden, vond ik haar huidige paard echt ENORM en hij bleek maar 1.73 te zijn.
Haalt het natuurlijk niet bij die mount Everest waar Lotte op zit.

En Lotte super bedankt voor je tips en steun. Hart onder de riem en bevestiging ook!
Ik ben inderdaad meer van 'de langere weg' met positieve zaken belonen. Ga dus je advies opvolgen en ben er ook blij mee.

De smid zat deels op deze lijn (wilde haar tijd geven om te wennen, alleen daar staan en voetje geven) en had het ook over dat hij corrigeert als zijn persoonlijke ruimte niet wordt gerespecteerd of zelfs bewust wordt aangetast. Maar ik heb wel het idee dat dat beter gaat als het langzamer kan, met kleinere stukjes, zoals jij het beschrijft. In plaats van snel en hard corrigeren, nog voor ze door heeft wat de bedoeling was.
Bij mezelf heb ik helemaal niet het idee dat ze bewust mijn persoonlijke ruimte inbreekt, ze gaat netjes om en achteruit als ik het vraag (en nu ze het snapt :)* ). De eerste keren wassen deed ze het wel, ineens dat worstenlijfje tegen je aan en lekker doordouwen, maar als ze eenmaal doorheeft wat we doen en dat het goed is, en dat duwen niet mag, is ze heel braaf geworden met dat soort dingen. Als ze de tijd maar krijgt inderdaad!

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:44

O ik ben weer lekker traag zie ik, wat schrikken van Tinky! Was dat nu een slokdarmverstopping?
Wat goed dat het vanzelf is opgelost! Ze ziet er wel goed uit op de foto.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:58

hlaf uur lunch nu...
straks nieuw topic? en als jullie er eerder zijn hopelijk hebben jullie even geduld

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:14

Spannend!
Zal steeds kijken, momenteel op vakantie in het prachtige Zeeland en internet hier is ongeveer net als de wolken hier, komt af en toe eens langsdrijven

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 13:22

Geen idee of het een slokdarmverstopping was. Had wel gekund. Idd, gelukkig dat het vanzelf is opgelost.
De foto is wel gemaakt voor het gebeurt is, paar dagen ofzo. Maar ze heeft er gelukkig niets vanover gehouden.

Idd, nieuw topic! *\o/* Ben benieuwd. En zal in het volgende weer meer proberen mee te praten. :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:27

Leuk nienke! Ik ben benieuwd!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:46

Ik ben ook al benieuwd hoor :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:02

Spannend!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:02

@Kaat er nog uit geraakt om der blootvoets te houden of niet ? :)

Ik volg het spannend!

Hier gisteren contact gehad met een lieve bokker en ik heb vervoer voor een pony waar in interesse in heb juist nu 2 weken wachten voor ik een filmpje van zijn bewegingen krijg (is op vakantie). Ben enorm benieuwd het kost aardig wat om 'm te vervoeren naar hier dus wil wel vrij zeker van mijn stuk zijn.. vanaf foto is het absoluut <3 <3 .

Jack had een knuffelmomentje net kwam die met zijn hoofd over mijn schouder staan :+: . Hoop enorm dat het filmpje gaat bevallen dan hij lekker een maatje heeft ook.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:11

Lor stuur mij een foto ik wil hem zien :P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:11

Oke zal op facebook zijn hoor kan dat ik 'm al is heb gezonden hoor maar denk het niet :D

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:12

ooh toch een leuke shet gevonden? Is het die ene die je naar mij had gestuurd of een totaal andere? :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:16

Tja heb 'm al op f*cebook gezonden :). Nu voor het zelfde geld vind ik 'm vanaf filmpje niks hé :) .
Laatst bijgewerkt door Lori op 06-08-14 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:19

zit iedereen in de opening?

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:20

neen, ik niet Kaat was me toen vergeten (niet erg hoor Kaat ;) )