[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Clocloken_

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:07

Neen, Lotte dat heb je goed gezien,er zijn er een paar nieuwe bijgekomen :j

men zusje is wat groter aan het worden en daarom zijn we dus voor haar op zoek gegaan naar een nieuw betrouwbaar paardje, dit is Murphy geworden, zij heeft in Ierland gefungeerd als crosspaardje en lespaardje. Ideaal dus voor men zus dus keuze was vrij snel gemaakt voor ons.

Fancy Lady was dan weer bedoeld als paardje voor iemand die we kenden, helaas kan ze niet echt wat de verkopers zeiden. Als je gewoon met haar bezig bent en opzadeld is het een doodbraaf paard maar eens je erop zit is het een bom die ontploft... Daarom was ze dus niet geschikt voor die persoon maar men moeder kreeg het niet over haar hart om haar terug de handel in te sturen en vandaar dat wij haar houden.

En dan heb je nog de nieuwelinge Bridie, zij is echt gekomen bij ons omdat we haar gewoon prachtig vinden qua karakter en uitzicht en ze leek ideaal om onze kudde te vervolledigen. Haar ga ik ook binnekort eens uitproberen hoe ze onder het zadel is. Echter wacht ik hier liever nog mee tot het grondwerk goed zit en de dazen hier wat weg zijn questi van stress vermijden :)

en de foto's van gisteren die plaats ik er vanavond even op, zit nu op men gsm ;)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:12

Wat heb jij een mooie trekpaard dame? Texane als ik het goed heb gezien?

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:59

Ja, Texane de trait du nord ardenner van men stiefpa ;) hij wou altijd al een trekpaard, ze is ook bereden onder het zadel.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:24

Oh ja dat is echt een leuke, hoe groot is ze?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:49

Even tussendoor, hoe staat het met de nieuwe opening Nienke? We zitten bijna op 500!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:52

Gefeliciteerd met de dracht Carolien :)

Ja, begint op te schieten :D

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:06

chimello schreef:
Oh ja dat is echt een leuke, hoe groot is ze?

hoe groot juist weten we niet we zouden haar eens moeten meten, ik vermoed dat ze een meter 68 is als we haar vergelijken met andere paarden :)

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:13

ik en Casanova gisteren <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ook wat foto's getrokken van onze jaarling minishet James Brown, hij staat tevens nog altijd te koop voor een goede thuis :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:34

Jezus man daar zou ik nooit op komen.. bijna 1.70 :') daar ben ik niet lenig genoeg meer voor

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:43

chimello schreef:
Jezus man daar zou ik nooit op komen.. bijna 1.70 :') daar ben ik niet lenig genoeg meer voor

men stiefpa is gelukkig wel twee meter ;) ik geraak er ook niet zomaar op hoor :P
maar helaas is men stiefpa wel invalide waardoor hij niet zo vaak kan rijden en met mij en Texane klikt het niet echt. Het is nogal een mannenpaardje ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:48

Mietjes :P

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:52

gewoon er naast klikt het ook niet echt met mij hoor, ze moet me gewoon niet echt :p
ik steek het nog altijd op het feit dat ik ooit eens gezegd heb dat ze precies ezelsoren heeft :D

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:56

Het zit wel leuk hoor zo'n groot trekpaard, net een zetel :D

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:19

Nou en of zit dat lekker!

Beetje laat,maar Ellie,nog gefeliciteerd!

Zit hier ook in de meeleesmodus,heb nu vakantie,dus de laptop weinig aan,meestal alleen berichtjes checken.....

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:54

Ah, leuk Claudia! Ik vind Bridie (wil steeds schrijven Birdie) erg leuk! Lieve foto's van jou en Casanova, al kan ik nog niet echt zien of hij al een mooi paard aan het worden is :P

Afbeelding

Voor mij hoe groter hoe beter :D Alleen niet zo praktisch dus voorlopig hou ik het mooi bij Tinkertjes van 1,50 - 1,60 :)

Lekker Carolien, je hebt er in ieder geval mooi weer bij!

Ik had eergisteren trouwens op Arrow gereden, leuk dier! Kan nog niet zoveel maar is zo heerlijk voorwaarts, iets wat enorm mis aan Caily. Vind een paar keer terug moeten rijden echt niet erg, maar als ze dat voorwaartse missen ben ik er na een tijdje flauw van :o (al pakt Caily western wel erg leuk op weer :) )

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:03

:wave: Alles goed daar Lotte?

Leuk dier,die Arrow.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:05

Wauw dat is een grote :D en ja ik vind Casanova persoonlijk erg knap geworden, op deze foto's niet supergoed te zien aangezien hij er niet volledig op staat natuurlijk. Maar hij was van de winter zeg maar niet in proportie vandaar dat we ondanks dat hij nu drie is hem nog niet klaar vonden om aan het echte werk te beginnen, nu begint hij eindelijk wat te verzwaren en meer echt volwassener zeg maar :)

Bridie is inderdaad een knap ding hé, hihi ben blij dat je dat zegt want ik heb de keuze gemaakt om voor haar te kiezen uit nog wat tinkers.De rest van het gezin raakte er niet uit masr mijn oog viel al meteen op de merrie die alleen stond weg van de rest en toen ik haar mocht aaien en zelfs op haar zitten was de keuze rap gemaakt (ze heeft de eerste weken enkel mij vertrouwd maar dit zit nu ook helemaal goed) Dus dan heb ik toch goed gekozen ;)

Arrow is ook een mooi dier zeg, staat hij bij jou om doorgereden te worden? :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:45

Alles goed hier! En bij jou? Hoe is het met BB?

Hihi Claudia, Caily is nu drachtig van Janesho, als er een witkopje uit moet komen, die me dan maar zo een! Vind haar echt leuk! (Of een als Jolly!)

Arrow is van een meisje met spasme, meestal doet hij dus alleen stappen in de bak met haar erop en moeder neem hem dan aan een lijntje. Af en toe rijdt moeder er zelf ook op, maar ze was een paar maanden terug eraf gevallen en sindsdien niet weer opgestapt. De vader van het meisje woont hier net over de grens, en ze waren een weekje bij hem op vakantie. Eens in het jaar mag Arrow dan mee, zodoende stond hij even hier, eigenlijk wonen ze in Utrecht. Wanneer meisje hier is zullen we veel contact houden, ze is net zo gek van Tinkers als wij, en laat Caily nou eens lief genoeg zijn dat zij erop kan:

Afbeelding

(En ja, Caily is een beetje dik, maar met veulen en drachtig gaat ze echt niet op dieet, ze zal vanaf nu langzaam aan iets meer gereden worden; vandaag voor het eerst Lola even op stal gezet tijdens het werk met Caily, ging goed, dus nu opbouwen!)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:53

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 00:54

Ik heb tinkers eigenlijk liever rond 1.40 - 1.45.
Rij graag op 'ponies' die zijn makkelijker bereikbaar :')

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 01:00

Ik blijf een pony mens lekker dicht bij de grond.. :') :P . Laatst Jack gemeten (grof weg) en hij zit op 1m42 +- :j

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 01:05

Ik ben 1.77m, dus kleiner dan 1.45m past meestal niet :+

Deze zit denk ik rond de 1.45m
Afbeelding

En op Tinky van Kaat :')
Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 01:12

Owja juist ja als de muurmeter van de H&M klopte ben ik 1m64(,5) scheelt meer dan 10cm direct :).

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 01:42

En onze paarden ook, dus dan klopt het weer een beetje (Caily is 1.51m en Lola gaat zon 1.55m worden schat ik)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:25

Caily, wat doet ze dat ontzettend lief!
Claudia mooie foto's
Carolien, gefeliciteerd met de dracht!

Gister gereden met Jallad :)
Eerst longeren eindelijk het commando hoooo gevonden ;)
Eerder draafde die gewoon dom door maar nu is het me gelukt en hij ging ineens lekker lopen echt heerlijk!

Daarna in de paddock rondgestapt... en toen bookd stalgenootje aan om als eerste de "grote" bak in te gaan wat mij juist steeds beangstigde deed zij even voor en hij deed het uiteraard erg braaf.. (zat gewoon tussen mn oren natuurlijk, ben vertrouwen verloren bij mn oude kwpn dus tja)

nadat zij dus rondjes in de bak had gereden zelf opgestapt ging natuurlijk goed :)
sturen is nog lastig maar komt wel belangrijker vond ik dat hij op hulp reageerde en dat hij braaf was :)

Afbeelding
Afbeelding

alleen stand foto's want mn vriend zn telefoon maakt geen beste beweeg foto's