[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:28

ze vertelde in een topic aan bokkers die een consult hadden aangevraagd dat het wat langer ging duren omdat het zo druk was en ze zelf ook ziek was. hier werden door een aantal van hen wat vervelende opmerkingen in gemaakt maar mensen als SP en Lov, die niks met dierentolken hebben, hebben haar daar gigantisch in de zeik gezet, echt ongelovelijk gemeen vond ik het, terwijl zo met ziel en zaligheid zo haar best deed om al die dieren en baasjes te helpen.
door dit hele verhaal is er wat geknapt bij d'r, om het zo maar te zeggen en is ze ermee opgehouden en komt ook niet meer op bokt.
nu kun je je afvragen of dat de juiste weg is, maar met emoties valt niet te sollen. helemaal als je weet hoeveel er los komt bij gesprekken met dieren.

Citaat:
Hoi Michèlle,

Ik krijg ook duidelijk het gevoel dat hij nog leeft - Toen ik gisteren jouw PB kreeg en las dat hij dood zou zijn, was mijn eerste ingeving: "dit klopt niet" maar ik vind zoiets altijd heel moeilijk te zeggen, omdat ik het ook mis kan hebben natuurlijk. Ik zag en voelde gewoon nog teveel leven in hem.

Verder is hij ergens waar het donker is, nat en koud. Dat kan duiden op een konijnenhol bijvoorbeeld. Duidelijk stress, angst. Ik zie hem nu letterlijk in elkaar gedoken zitten (baasje, waar ben je nou toch? Kom me halen, ik ben bang) Heel veel verdriet en emotie komt daarbij vrij. Helaas ook heel veel angst ten opzichte van mij - "wie ben jij? waarom pest jij mij? heb jij dit gedaan?" Ik leg uit wie ik ben en wat ik voor hem wil betekenen, dan keert de rust terug. Hij begint als troost voor zichzelf te spinnen, dat doen katten in doodsangst en stervende katten ook. Hij is mager, vies en bang.

Hij is niet ver weg. Woon je bij een bos, parkje of iets in die trant? Ga daar eens kijken. Zoek het laag bij de grond, niet in bomen o.i.d. Ik zie duidelijk iets laag bij de gronds... weggekropen, ver weg.

Vanaf dat moment is het beeld en contact dat ik had weg. Ik probeer het later nog eens als je dat wilt. Maar misschien heb je hier al iets aan?

Sterkte nogmaals

Citaat:
Hoi Michèle,

Het laat mij ook niet los, het is voor mij verwarrend. Ik denk dat dat het gevoel is dat ik van Frits overkreeg/krijg.
Heel duidelijk is er die allesverlammende angst, verdriet, gedesoriënteerd gevoel. Ik zeg je eerlijk dat ik sinds vandaag ook minder energiestromen kan waarnemen, het verzwakt. Dit alles kan duiden op tekenen van ziekte, gewond zijn, stervende zijn.

Ik heb Frits gevraagd waarom hij niet reageert op mensenroep, maar daar krijg ik alleen van door "haal me hier nu uit, help me toch" Dus weer de angst en verdriet, niet in staat om te antwoorden op hetgeen ik vraag. Er is veel verwarring tussen ons beiden merk ik. Het kost mij moeite om niet de emotionele waarden over te nemen merk ik.

Één ding komt bij mijzelf steeds terug..... DE TIJD GAAT DRINGEN. Als je al niet te laat bent. Moeilijk om dit jou zo te zeggen, maar je hebt recht op hetgeen ik doorkrijg, te weten.

Of Frits binnen of buiten is, kan ik niet met zekerheid zeggen, wel is het benauwd, klein... hij zit duidelijk ergens vast. Droeg hij een halsband?
Ik krijg ineens een benauwend gevoel bij mijn keel, alhoewel dat ook kan duiden op de keelchacra - emoties.

Feit is wel dat ik geen gevoel van berusting krijg, teken dat Frits duidelijk nog wel de vechtlust heeft om dóór te gaan. Emoties zijn duidelijk als ik hem uitleg wat er allemaal voor hem gedaan wordt.

Ik vraag hem waarom hij niet weg kan gaan waar hij nu zit. "Ik weet niet waar ik ben" krijg ik daar op te horen. Hier krijg ik weer duidelijk beelden van een bos, park oid. Ik denk dus wel dat je het in die hoek moet zoeken. Wanneer ik specifiek over de roeken begin (in dit geval het geluid visualiseer aan Frits) krijg ik door dat hij dit herkent, maar ver, ver ver weg. Daarna heel duidelijk "ik wil volhouden voor mijn baasjes". maar ook "Ik ben zo moe, ik ben het vechten zo moe" en komt er een einde aan het contact dat ik heb.

Kort samengevat zou ik zeggen: Kijk nog eens bij het park, wat verder weg. Hou het laag bij de grond, donkere gedeelten. Maak zelf niet te veel lawaai, ik acht het namelijk heel goed mogelijk dat Frits niet (meer) in staat is luidkeels te mauwen of gillen.

Uiteraard blijf ik proberen om meer te weten te komen, maar het valt niet mee, zeker omdat Frits duidelij verzwakt is. Over jouw vraag of Frits ergens van geschrokken is, een mens die hem iets aan heeft gedaan kan ik zeggen: hij is wel heel duidelijk geschrokken, maar wil niet zeggen van wat. Wel is het de oorzaak van de situatie waar hij nu in zit.

Al typende kom ik ineens tot een andere, wat ergere conclusie. Ik weet niet in hoeverre je op de hoogte bent van het proces van de ziel na het sterven, maar.... zoals mijn "geloof" het ziet, is er na het sterven een korte periode waarin een ziel in een tussenstation verblijft, om zeg maar te wennen aan het feit dat men gestorven is. Nadien is het mogelijk door verschijningen e.d. terug te keren naar het hier en nu wanneer daar behoefte aan is. Tis misschien allemaal simpel gezegd maar het is maar even een korte samenvatting.

Ineens kwam bij mij het andere beeld op, dat het ook mogelijk zou kunnen zijn, dat Frits zich inmiddels in dat tussenstation bevindt (ofwel, bot gezegd: dood is). En wel om de volgende redenen:

- verwarring / ruis in het contact
- niet weten waar hij is, alles van veraf meemaken
- emoties/verdriet dat loskomt, en het niet snappen
- donker, verdwaald zijn

Allemaal aanwijzingen die ook die kant op wijzen. Maar daar ben ik niet uit, zeker ook omdat ik het contact dat ik gehad heb, niet in die richting kan laten gaan.

Jeetje, het is allemaal erg moeilijk, vooral omdat er niet duidelijk een pad is te volgen. Ik zal trachten het binnenkort weer te proberen, dan ga ik duidelijk sturen op het pad van het hiernamaals. Als jij het goed vind tenminste.

Groeten,
Barbara

Citaat:
Hoi Michèlle,

Ik word bijna verlegen van je woorden....
Of het geweldig is wat ik doe? Ik weet het niet, het zit gewoon in mij. Nou ja, ik weet natuurlijk wel dat er mensen zijn die er veel aan hebben, maar ik zie het als mijn "plicht" om hier iets mee te doen zeg maar, het zou zonde zijn het voor mijzelf te houden.

Wat Frits betreft: ik baal als een stekker dat ik niet verder kom. Ik blijf stuiten op die beelden die ik steeds maar krijg. Het vervelende natuurlijk is dat ik jou die beelden niet over kan brengen omdat ik jouw woonplaats niet ken. En dan is een bos/park/veld natuurlijk een plaats zoals ieder ander, je herkent geen struiken, bomen oid.
Overigens krijg ik nu sterk het gevoel dat Frits weg is, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik krijg sinds gisteren geen contact meer met hem. De signalen werden wel zwakker maar ik had de hoop toch nog dat ik nog één keer met hem zou kunnen communiceren.
En dat is zó ontzettend jammer, want eigenlijk ben je er geen steek mee opgeschoten zo.

Natuurlijk moet ik mij er van afsluiten, deels dan. Want ik wil het met gevoel blijven doen, niet als een robot. Maar door vantevoren goed te gronden en daarna alles uit mijn lichaam te laten verdwijnen (negatieve en positieve energiebanen) en alles weer in balans te krijgen, lukt het aardig om mezelf bij elkaar te rapen en houden.

Wat niet wil zeggen dat ik niet enorm meevoel met jullie! De onzekerheid is ontzettend, je voelt je radeloos. Ik herken het gevoel omdat ik ook zo één van mijn katten ben kwijtgeraakt. Pas bijna een jaar later zei mijn begeleidster ineens tegen mij: ik zie een zwart-witte kat onder de bossen liggen... is die van jou? En toen wist ik genoeg. Tommie was dood en hij zou echt nooit meer thuiskomen. Sommige mensen zeggen weleens tegen me "Ja, maar je weet het nooit zeker". En ik zeg dan "Dat weet ik wel, want zo is het gegaan en zo is het".

Ik blijf met Frits bezig, en als het lukt om contact met hem te krijgen, dan geef ik door wat jullie aan hem willen zeggen.

Bedankt voor het vertrouwen in mij en veel kracht om de komende tijd door te komen.

Liefs,
Barbara

Citaat:
Hoi Michèle,

Ik denk dat je gelijk hebt, ik krijg namelijk geen contact meer met Frits, wat heel erg goed kan duiden op de definitieve overgang naar de andere zijde. Voorlopig is dan contact niet mogelijk en zelfs niet wenselijk, om de ziel niet te verstoren in zijn overgangsfase. Wel kreeg ik een heel hol gevoel in mijn maagstreek, dat krijg ik meestal bij overleden dieren.
Het gevoel wat hier heel duidelijk bij spreekt is rust, liefde, vertrouwen.
Frits is in rust heengegaan, hij heeft niet geleden.

Over een tijd (na 6 weken) zal ik nog eens contact met hem opnemen als je dat graag hebt.

Ik hoef geen geld - alhoewel ik geld vraag voor consulten heb ik voor Frits nauwelijks kosten hoeven maken. Het geld (10 euro per consult) is voor mij voornamelijk de kosten voor papier, cartridge, printen etc. Het is zeker niet winstgevend maar aangezien ik voor Frits niets op papier heb hoeven zetten én ik het daarbij een heel ander verhaal vindt dan iemand die graag wil weten of zijn/haar pony graag hindernissen springt, wil ik geen vergoeding hebben.
Hetgeen ik doe is voornamelijk uit liefde voor dieren en dit heb ik met liefde voor Frits en ook voor jullie gedaan. Ik zou alleen willen dat het anders was afgelopen uiteindelijk.

Liefs,
Barbara

dit was barbara dus, het doet me nog erg veel pijn om het terug te lezen, we hebben fritsie nooit meer gevonden, maar dit is de reden waarom ik zo ontzettend boos op die gasten was... wat wéten ze er nou werkelijk van?!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:32

oei wat veel, wie het teveel vindt, slaat het maar over

jammer sox van het zadel, er komt vast nog een andere mooie op je pad!

roos, katertje vond pee niet leuk, andersom meestal wel

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:33

indezz, drukdrukdruk uitmestse, voerse, kookse, vergaderse, morgen werske haha neem je ook je rust...

pellie, wonderlijk hoe ze alles schrijft over fritsie, ook zo meelevend,
wat een vreselijke mensen zijn er ook... bah *kotspoppetje*
hopen dat katertje peewee wel leuk gaat vinden, had het ff verkeerd gelezen hihi

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:38

Jeetje Pellie... geeft niets hoor, wat mij betreft, dat het zo'n lap tekst is... Erg mooi (en ook een beetje confronterend) om te lezen..

Sox, fijn dat je wat geld terugkrijgt en jammer dat het zadel al weg is..

Roos, slaapkop... Hmmm... Zou ook wel een middagdutje willen doen!

Jellie, alle paarden hebben een moeilijke en een makkelijke kant.. Spannend, woensdag kijkers!

Ga weer ff aan 't werk. Was net bij de baas op andere vestiging, meldde dat ik nog even terugging naar Tilburg. Hij vond dat ik naar huis moest gaan (is nog geen 10 km van andere vestiging vandaan, Tilburg is meer dan 40 km). Maar wil vanaaf ff lekker doorwerken en morgen op tijd weg (naar VUTter die voor me gaat koken )

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:39

Hallo allemaal!!
Tjeee wat gaan jullie snel..
Moet zon 30 blz bijlezen.. ga ik eeecht niet doen

Over 5 blz een nieuw topic..
Daarin zal ik proberen om me meer te laten zien hier
Dan moet ik ook minder bijlezen!

Ik heb een leuk weekend gehad..
We hadden een feestje en dat was heel gezellig..
Verder gaat alles het gewone gangetje, school enzo.. Heel druk maar ja..

Vanavond met Maya naar Amy.. Even rijden

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:54

ik weet het chub, sorry... had eigenlijk linkjes willen leggen maar denk niet dat dat werkt naar mijn inbox toe.

hoop het ook roos

leuk amy nog ff hobbelen vanavond. jullie hebben dus licht in de bak?

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:57

Oh ja, zo was het idd... Vond het echt sneu voor haar. Ze was altijd heel erg aardig en behulpzaam. Ik heb er ook echt wat aan gehad met Aysa... Ben trouwens benieuwd hoe ik het nu zou lezen, misschien nog eens opzoeken....

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:57

chubby, morgen vutter die voor je gaat koken, lekker!

amy, fijn dat alles zn gangetje gaat bij jou

nu maar ff naar beneden, zo ff eten en vanaaf denk ik ff lekker rijden op fig, vanaaf niet meer online, zus moet de hele week savonds erop
donderdag overdag ook dus ben nog 2 dagen online denk ik zo

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:01

Zo ik ben vandaag weer lekker wezen rijden op Lonan,

Hij is zo ontzettend veranderd sinds hij de stal met Biggels deelt, Je kan het overal in merken, maar vooral met rijden is hij zo machtig voorwaarts heb de zweep vandaag maar weggelegt. Hij was wel wat sterk en stijf, maar hiet viel me nog mee naar een paar weken weinig gedaan te hebben,
Morgen heb ik weer les ik ben benieuwd hoe het gaat,
Naar het rijden heb ik Lonan en Biggels samen buiten gezet, Biggels was helemaal door het dolle heen heel erg leuk om te zien, en Lonan wordt flink uitgedaagd door Biggels, normaal gaat hij er wel op in maar nu had ik al een uur gereden en was zijn energie weg. Morgen ga ik ze naar het rijden weer buiten doen en als ik het niet al te koud heb wil ik even filmen.
Biggels is nu al wel een aantal keren de paddock uit gegaan, Als lonan wel energie heeft dan loopt hij flink te etteren net zo lang tot Lonan het zat is en dan Bijt Lonan Biggels in de manenkam en dan galloperen ze zo samen de bak door en dat vind Biggels weer niet leuk en dan smeert hij hem er tussen uit, stroom of geen stroom, En dat is natuurlijk niet handig dat je Biggels overal aan treft, hij komt nu dus regelmatig de stal weer inlopen,
Op stal gaat het gelukkig wel goed samen, ook dan etteren ze wel eens een beetje maar ze gaan niet door, Biggels mag nu ook al van Lonan`s bult kuil meeeten eerst mog dit niet en moest hij aan de andere kant van zijn eigen bult eten,

Wat een verhaal he sorry daarvoor, maar ik heb het ook zo gemist de afgelopen paar weken, en ja fenneke had dus een boel te vertellen,

Pellie geeft niks hoor, ik heb het allemaal gelezen mooi om te lezen trouwens maar ook wel weer een beetje wonderlijk.
Jammer dat er altijd mensen zijn die zulke dingen weer verpesten,

Sox toch 10 euro eraf scheelt toch mooi weer he,

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:06

even vlug vlug door de posts heen gegaan. Thanks voor de complimenten, zonde dat sommigen het filmpje niet kunnen zien. Zou hem kunnen mailen bij interesse ware het niet dat hij wel 36 mb is...

Leuke foto's gezien, eten met VUTter morgen, mensen die vrij hebben, rotrooster in het vooruitzicht, naderende operatie, hartepijn door verkoop vorige paardjes (ken het maar al te goed...), korting op DA rekening, mooie verslagen van DPB (topwijffie!), kijkers voor huisje, blauwe plek met ontsteking, Katje bekkenproblemen...Dobbel weer gereden. Weet niet meer verder....

Heb laatste keer revalidatie erop zitten vandaag, nu moet ik het allemaal zelf gaan doen. Woensdag lekker weer naar Kit (hmmm mijn kanjer!) en vandaag weer even heerlijk met Showtje geknuffeld, wat een scheetje is het toch!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:09

mooie opsomming chev,
laatste revalidatie, ben je er ook aan toe om het zelf weer te doen?

leuk dobbel om te lezen hoe biggels en lonan het samen doen, dat worden nog wel eens dikke maatjes.

roos, je hikt er erg tegenaan hè?

Chantal1973

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:10

Even een berichtje van mij. Heb een topic geopend over Natural Balance. Een natuurlijke manier van bekappen maar als het nodig is worden er ook ijzers gebruikt.

mijn topic

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:12

Pellie schreef:
ik weet het chub, sorry... had eigenlijk linkjes willen leggen maar denk niet dat dat werkt naar mijn inbox toe.

hoop het ook roos

leuk amy nog ff hobbelen vanavond. jullie hebben dus licht in de bak?

Jah.. 2 grote bouwlampen op een oude lataarnpaal zeg maar..
Vorige week was en 1 licht kapot en zelfs toen kon je nog goed rijden.. Echt lekker is dat als je 's avonds kan rijden

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:14

hihi, probeer toch even aan iedereen te denken ook al is het kort.

ehum, het ligt meer aan de discipline die ik moet opbrengen Pel, ben heel niet gek van sporten maar moet het toch doen. Het voelt wel heerlijk als je klaar bent maar voordat je in de sportschool bent....ga liever knuffen met mijn peerdjes en strakkies lekker rijden. Kan natuurlijk ook lekker gaan joggen naar Kit (zogauw hij weer thuis staat natuurlijk) en Showtje toe.
Ik krijg volgende week nog een brief om aan de sportschool te geven, dus heb nog even om na te denken.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:32

echt lekker inderdaad amy!!

nou myrddin hoed je voor de anti nb-ers in je topic!!!

joggen... hmm ja ik denk er zelfs soms aan, me lekker weer energieker en fit voelen. hoeveel kilometer moet je naar dat plekje dan?

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:34

Cheveyo schreef:
even vlug vlug door de posts heen gegaan. Thanks voor de complimenten, zonde dat sommigen het filmpje niet kunnen zien. Zou hem kunnen mailen bij interesse ware het niet dat hij wel 36 mb is...

Dan kun je www.dropload.com of www.yousendit.com gebruiken

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:34

Jeetje Nicole, en sporten is zo ontzettend lekker! Ik moet mezelf eigenlijk eens een schop onder m'n kont geven en me gewoon weer gaan inschrijven, want Body Combat is echt geweldig om te doen.

Joggen is niks voor mij. Doe het wel eens met Chub aan de hand, maar na 500 m ben ik al aan 't hijgen.. Bij BC ook wel, zweet me verrot, maar dat is toch anders...

Klinkt wel goed he Dobbel. Geen spijt dus van je tweede bolleke...

Pfff.. Heb hoofdpijn.. Maar neem wel even een blikje red Bull, dan kan ik er nog even een uurtje tegenaan..

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:37

Heel bijzonder, dat wat Barbara allemaal kon.... ben onder de indruk en zit met kippenvel.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:45

Chubby schreef:
Pfff.. Heb hoofdpijn.. Maar neem wel even een blikje red Bull, dan kan ik er nog even een uurtje tegenaan..

eeuhm waar zijn de aspirientjes gebleven tegenwoordig? Afbeelding

mooi hè kootje...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:51

Heb hoofdpijn doordat ik te weinig heb gedronken. Bij drukte vergeet ik dus altijd te eten en te drinken... Maar als het erger wordt, ik heb altijd ibuprofennetjes in m'n tas...

Pillen slikken, ben ik goed in

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:53

Pellie schreef:
mooi hè kootje...

Ja, snif... 't wordt binnekort weer tijd voor de Teunisbloemoliecapsules geloof ik
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 09-01-06 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:53

spijt absoluut niet,

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 18:05

Oef Pellie, wat een verhaal zeg.... Daar krijg ik ook kippevel van....
Zou met haar best eens willen praten.....

Sox, heb jij een recept voor venkel? Hoe maak ik dat klaar, hoe snij je dat spul????

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 18:06

mosterd na de maaltijd dus chub

FK, wat doen die teunisbloemoliecapsules? wat een poedersuiker zeg?

indezz, ja ik snap wat je bedoelt... ik heb mijn eigen reacties maar weggelaten, da's helemaal tranen met tuiten geblazen

venkel? voor de paarden of jezelf?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 18:07

Indezz schreef:
Sox, heb jij een recept voor venkel? Hoe maak ik dat klaar, hoe snij je dat spul????

Met een mes

poedersuiker, Pellie????????? huh?????????