[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:00

In belgie blijft carnaval nog doorgaan tot maart ofzo :(

Vandaag een care package uit Finland gekregen! Super leuk allemaal lekkers en gebreide sokken en teershampoo (looove the smell)
Afbeelding
Ik heb heel lang geleden via een paardenspelletje online een vriendin gekregen die daar woont waar ik ook al op vakantie ben geweest en we hebben wel eens pakjes uitgewisseld maar deze was een complete verrassing! Heerlijke kaneelrolletjes voor de komende week :')

Shelly21

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:14

Sterkte mira!!

Wat leuk chimello! Lekkers is altijd goed haha.

Hier lekker vrij. Vanmiddag maar weer eens op xaf springen. Hij heeft al 3 dagen stil gestaan. Oepsie..

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:34

3 dagen pas? ;)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:51

Dott schreef:
3 dagen pas? ;)

Haha ja met binnenbak is dat veel :o

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:57

Storm heeft nu ook een week stil gestaan. Wegens de carnaval en het slechte weer. De buren hebben een binnenbak, maar ik was echt te lui om weer in de regen te moeten "poetsen" en zadelen. Ben al 3 maanden bijna elke keer met rijden nat geworden. En heel eerlijk, de motivatie begint nu echt wat minder te worden.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:06

Ik kan gelukkig in de inloopstal poetsen en zadelen.
Vervolgens 15 min naar de manege.
Wordt je ook goed nat van. Blegh

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:42

Mijne staan maanden stil :') vinden ze zelf niet erg denk ik

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:49

Wie heeft hier zijn paard verzekerd? Ik wil het gaan doen, maar ben nog bezig met het verdiepen

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:28

Ik vind t beetje onzin. Zet net zo lief t geld van de premie elke maand apart.

Heb ook al zo veel verhalen gelezen dat mensen zonder pardon uit de verzekering zijn gedonderd vanwege te veel claim.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:31

Wij hebben er ook naar gekeken. Best intensief maar hebben het niet gedaan. Eigenlijk is het grote oplichterij. Je betaald je echt scheel aan premie. Dat kan je beter maandelijks aan de kant zetten.

Het kan uit als je paard bijv een flinke koliek operatie vam een paar duizend euro nodig heeft. Tja, maar hoe groot is dat risico? En heb je zelf eventueel een noodpotje of iemand achter de hand om het voor te schieten? Zo ja, geen verzekering afsluiten.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:39

Ik vind het vooral vervelend dat de verzekering kan bepalen wat je wel en niet kunt laten doen. Dan kun je t alsnog doen als zij t niet nodig vinden, maar mag je er zelf voor opdraaien

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:26

Ik heb Feike alleen ODA verzekerd. :+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:41

Verzekeren voor de dood vind ik dan weer niet zo gek. Alleen kan ik dan wel adviseren dat bij een lokaal paardenfonds te doen. Dat scheelt je zo 3-5% premie per jaar ten Opzichte van bijv de hippozorg etc.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:45

Wij hebben ze ook bij een lokale paardenfonds verzekerd. En helaas ook al een paar keer nodig gehad.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:39

Feike zit dus bij Hippozorg. Maar dat betalen mijn ouders. Jaarlijks zo'n 90euro ofzo.

:):) :):) :):) :):)
Afbeelding
Afbeelding
Kwartiertje gereden. Stap en draf! Geen gehoest :D was ook opstappen en wegrijden :D

Alleen voel ik me nu ontzettend beroerd.. en ik moet morgen werken + een collega zit al ziek thuis... hopelijk voel ik me na een douche beter...

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:06

Wat goed zeg!!!

Waar is feike dan precies voor verzekerd? (Geen idee wat oda is)

Ik ben niet verzekerd. Zou me ruim 50 in de maand kosten. Kan ik beter apart leggen.
Maar verzekeren voor de dood, krijg je dan 'aankoopbedrag' terug van je paard?

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 01:37

Mira, veel sterkte. Hopelijk kan je beetje afleiding vinden in Pip.

Chantal ook sterkte! met hopelijk nu echt de laatste loodjes! en hopelijk in de lente weer een blije hengst in de wei.

Dott sterkte met het verlies van je katje. Wat een spanning om dat bij een narcose te constateren!

Joanne beterschap voor iedereen, pas op jezelf hé. Nessa en Ellie en Hannah ook beterschap! Hannah gelukkig dat je ratje opgeknapt is. Ze ziet er ook lief uit op de foto. Alleen zegt Sheryn vlak daarna dat ze graag een slang wil :oo Wat is die baard... trouwens enorm groot geworden!

Gefeliciteerd Ilona de bachelor! *\o/*

Hopelijk hebben jullie allemaal (vooral de zuidelijken en oostelijken onder ons?) een vrolijk Carnaval gehad.

Nessa wat leuk Cheana op dat filmpje. Ze staat er superlief bij. En wat een verhaal van die verkopers. Gelukkig ben jij dan ervaren genoeg om te weten wat je wel/niet moet doen. Maar hier op bokt kom je al genoeg verhalen tegen van mensen die dat niet wisten. En trouwens, ook als je het goed weet, kun je een paard kopen waar toch iets mee mis blijkt te zijn, als de vorige eigenaar dat goed wist te verpakken of verbergen.
Wat zijn die kunstdingen trouwens prachtig!

Iris dan gefeliciteerd met een goedgekeurd en netjes verkocht paard :D en kan me voorstellen dat het dubbel voelt.

Ah Cup, lieve bollie! <3

Mooie kuikenfoto's, wat een verschil.

Mooie kudde in je stal Claudia!
Jane Woody is erg lief zo bij die training met je dochtertje <3

Ik heb ook geen verzekering. Mijn paard is niet zo duur (tenminste niet zo duur als een sportpaard, het blijft veel geld natuurlijk) waardoor de uitkering bij alleen zo'n dood-door-bliksem(of juist niet)verzekering relatief laag is. Ik zou zo'n alles-vergoedende-verzekering moeten nemen en dan kwam ik inderdaad op iets van ruim 40 eur in de maand net als Nessa. Maar dan wordt toch niet alles vergoed, de voorrijkosten zowiezo niet, ik vraag me ook af of je zoiets als byemite vergoed krijgt, en van iedere behandeling moest je eerst x eur eigen risico zelf betalen. Ik had uitgerekend dat je toch eerst heel veel zelf betaalt voor je zoveel terugkrijgt dat je je verzekering eruit hebt. Ik weet de bedragen niet meer precies, was best ingewikkeld. Als je een operatie van 4000-6000 euri moet doen, ben je wel zuur natuurlijk. Dus hopen maar dat dat niet nodig is.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 07:46

ODA verzekering is dus de verzekering voor de dood "door ongeval" dan krijg ik zegmaar zijj waarde (heb hem nog voor 1500 euro verzekerd) terug.
Maar wil hem uiteindelijk wat meer en anders verzekerd denk ik.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 07:52

Ik ga dat eens uitzoeken. Door ongeval klinkt alsof er nog al wat haken en ogen aan zitten

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 08:10

Hier zijn ze allemaal niet verzekerd en spaar ik voor ze. Na Avelyn en Arya was die spaarpot flink leeg getrokken. Verzekeren voor de dood heeft hier niet zo veel zin ivm de leeftijd van de tinkers en de "waarde" van Khaleesi. (tussen haakjes, want voor mij zijn ze goud waard)

Khaleesi heeft 2 snijtanden gewisseld, zo schattig.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 08:54

Ah <3 Heb je ze teruggevonden?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:12

Hihi khaleesi fietsenrekje!
Tja verzekeren, het kán verstandig zijn, zeker als je zelf geen reserve hebt, maar ik kreeg er hele negatieve gevoelens bij en heb het dus niet gedaan.
Ik heb van een aantal paardenverzekeringen offertes aangevraagd en alle voorwaarden en kleine lettertjes doorgelezen (er zijn veeeel kleine lettertjes). Ik heb een excel bestand van gemaakt toen (kan ik aan de liefhebber opsturen, is wel van 2 a 3 jaar geleden)en kwam tot de conclusie dat ik beter zelf kan sparen.
Ik zou namelijk juist ziektekosten en /of blessures willen verzekeren en dan kan alleen met het meest uitgebreide pakket en dan krijg je nog niet 100%. Vaak krijg je een percentage en/of heb je ook nog een eigen risico per declaratie (en je mag ze niet opsparen en dan in een keer doen). Je kan nooit meer veeartskosten declareren an de waarde waarvoor je het paard verzekerd hebt, dus ik overwoog om voor 3500 te verzekeren.
Ik weet het niet meer precies, maar voor mij de redenen om het niet te doen:
-2e keer koliek binnen een jaar krijg je niets vergoed kreeg.
-de verzekering mag TEN ALLE TIJDEN zeggen dat je paard minder waard is dan waarvoor je het verzekerd hebt en krijg je dan dus maar vergoed tot het bedrag dat ZIJ bepalen (en teveel betaalde premie krijg je natuurlijk niet terug).
- Eerst toestemming moeten vragen
- En dan de rompslomp als je wil laten inslapen ipv naar de slacht brengen.
Laatst bijgewerkt door jorretje op 11-02-16 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:15

Cute Maartje! Heb je ze terug gevonden?

Ik heb, tot nu toe, nooit problemen gehad met de verzekering (maarja medicijnen en ziektekosten kan ik ook niet declareren) alleen voordat ze hem wilden aannemen, is er een "keurder" langsgeweest om Feike te bekijken en de chip te controleren. Alles was prima. Dus alla. Thats it :+

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:46

Ja ik las ook dat er een inspecteur komt om de waarde te schatten van je paard.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:47

Enige wat die doet is chipje aflezen. Paardje bekijken en betasten en kijken hoe die loopt en dan istie weer weg. Stelt geen bal voor :+