Hihi khaleesi fietsenrekje!
Tja verzekeren, het kán verstandig zijn, zeker als je zelf geen reserve hebt, maar ik kreeg er hele negatieve gevoelens bij en heb het dus niet gedaan.
Ik heb van een aantal paardenverzekeringen offertes aangevraagd en alle voorwaarden en kleine lettertjes doorgelezen (er zijn veeeel kleine lettertjes). Ik heb een excel bestand van gemaakt toen (kan ik aan de liefhebber opsturen, is wel van 2 a 3 jaar geleden)en kwam tot de conclusie dat ik beter zelf kan sparen.
Ik zou namelijk juist ziektekosten en /of blessures willen verzekeren en dan kan alleen met het meest uitgebreide pakket en dan krijg je nog niet 100%. Vaak krijg je een percentage en/of heb je ook nog een eigen risico per declaratie (en je mag ze niet opsparen en dan in een keer doen). Je kan nooit meer veeartskosten declareren an de waarde waarvoor je het paard verzekerd hebt, dus ik overwoog om voor 3500 te verzekeren.
Ik weet het niet meer precies, maar voor mij de redenen om het niet te doen:
-2e keer koliek binnen een jaar krijg je niets vergoed kreeg.
-de verzekering mag TEN ALLE TIJDEN zeggen dat je paard minder waard is dan waarvoor je het verzekerd hebt en krijg je dan dus maar vergoed tot het bedrag dat ZIJ bepalen (en teveel betaalde premie krijg je natuurlijk niet terug).
- Eerst toestemming moeten vragen
- En dan de rompslomp als je wil laten inslapen ipv naar de slacht brengen.
Laatst bijgewerkt door jorretje op 11-02-16 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt