[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nimby

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:15

Ken je iemand met verstand van metaal(moeheid)? Of kunnen de ervaren wagenrijders dit zeggen. Als je in het bos marathont zal er ook wel eens iets verbuigen lijkt me?

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:17

Draakje gefeliciteerd! Nu is het officieel *\o/*

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:53

proficiat maartje!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:00

Niet direct nee is de koets staat niet dichtbij en deze heeft enkele roestplekjes en dat lamoen is terug gerecht maar de vraag is is het stevig nog altijd of loop ik risico dat opeens een lamoen er af ligt bij wijze van.. :')

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:48

Schroevendraaier mee en even inprikken. Als je er doorheen gaat issie verrot

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:56

Er was nog iets anders met metaal als het is verbogen, als het wordt teruggebogen wordt het staaldeel in de richting waarheen je het buigt, harder maar brosser. Dus mogelijk bij een harde tik of impact breekt het dan ineens onverwacht. Omdat die krachten niet meer gelijkmatig in het materiaal verdeeld kunnen worden. Zoiets was het ongeveer... Maar het is wel handiger als iemand ernaar kijkt met ervaring met metaal klussen :) Wie weet valt het mee en is er niks aan de hand!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:48

Awel ja had daarom handig geweest als ik wist en welke hoek het verbogen was geweest vroeger, heb wel een foto hoe het er nu uit ziet maar daar kan je weinig uit opmaken.. :o .

Nu desnoods pak ik de trein tot daar zeker, is andere kant be maargoed :')

En nu.................... *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Jack is hier 3 jaar whoop!!! <3 *\o/*

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:28

Gefeliciteeeeerd

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:33

gefeliciteerd!!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:36

gefeliciteerd maartje!
En gefeliciteerd met Jack!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:16

Gefeliciteerd met Jack!

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:57

Leuk!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:29

Iemand die ment hier een idee wat een nieuw lamoen kost van zo een basis koets ?

Heb de verkoper eerlijk gemaild dat ik het eigenlijk niet echt aandurf met het lamoen die geplooid is geweest dat het een zwakke plek blijft en behalve als een nieuw lamoen in de prijs kan zitten dat het 'm niet word vrees ik. Hij had zelf aangegeven dat hij het voor meer te koop had gezet dan dat hij had gehoopt te krijgen dus wie weet...

Trouwens dankje allemaal!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:51

Geweldig toch Sheryn, als een paardje zo op je pad (geboren) komt, ik zeg: meant to be!!

Kyona op de keuring geweest, mooi resultaat, ze lijkt op dr moeder qua bouw, is het niet?

Haha die foto in die ton in geweldig Jonore, zat ze niet vast met dr hoofd? Die andere Tinker is <3

Gefeliciteerd Maartje! :)

Wat leuk Lor, dat vraagt om een foto van toen en nu :))

De Tinker die hier nu staat is niet van mij, hij staat hier tijdelijk in stalling vanwege vakantie. Eigenaresse is een meisje met een beperking, maar net als wij helemaal gek van Tinkers, ze was helemaal in love met Caily gisterenavond, en Lola was natuurlijk ook leuk!

Afbeelding

Vanochtend de stoute schoenen aangetrokken. Paarden uit de wei, hoofdstel in en gaan met die banaan! Durfde eerst niet naar buiten met veulen erbij, omdat ze dus als het haar niet zint gewoon staakt en vooral niet achter mamma aan stapt (mamma daarentegen wel achter haar...), maar vond dat ze er maar even overheen moest, flauwekul! Wel iets problemen gehad onderweg maar eigenlijk ging het best netjes voor de eerste keer, eind van de week nog maar eens. Balen is alleen dat kleinste rondje hier ruim een uur is als je helemaal stapt, dat is wel lang, stuk langs de weg, stuk over kiezels en ook een mooi onverhard pad, van alles wat dus. Mensen die ik vandaag tegen kwam hielden allemaal super rekening, dat is wel tof! Al met al blij dat ik moedig genoeg ben geweest om te gaan.

Afbeelding

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:52

proficiat met jack!!!

kyona lijkt in bepaalde tekeningetjes wel wat op haar moeder,maar de bouw vindt ik van niet(al heb ik de moeder al lang niet meer gezien).kyona is groter als haar moeder en is nog groeiende.is ook iets luxer gebouwd al zal ze nog wel uitzwaren als ze wordt bereden.
t karakter s wel zuiver t zelfde.ze is nog maar een paar weken onder t zadel(zo nu en dan een ritje)en zelfs van een buitenrit geen blikken of blozen.
kreeg ook niet voor niks een 10 op karakter.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:10

Lor wat een leuke foto's van Jack op fb, gefeliciteerd hoor!

Wat leuk dat het meisje ondanks een beperking toch een mooie tink heeft. Hoe kan iemand trouwens niet voor Caily vallen?!

Hier geeeeen ervaring met mennen en koetsen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:55

Oh, Caily kan ook soms een enorme rotbok zijn hoor. Meestal is ze heel lief, rustig en meewerkend, maar als die de kop verkeerd heeft staan... Passief dominant type zeg maar, dus dominant door domweg gewoon niks te doen, en krijg haar dan maar eens waar je haar hebben wilt :=

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:25

Nimby schreef:
Er was nog iets anders met metaal als het is verbogen, als het wordt teruggebogen wordt het staaldeel in de richting waarheen je het buigt, harder maar brosser. Dus mogelijk bij een harde tik of impact breekt het dan ineens onverwacht. Omdat die krachten niet meer gelijkmatig in het materiaal verdeeld kunnen worden. Zoiets was het ongeveer... Maar het is wel handiger als iemand ernaar kijkt met ervaring met metaal klussen :) Wie weet valt het mee en is er niks aan de hand!

ik reageer toch even. metaal wat omgebogen is en terug gebogen word blijft altijd zwak. Hier een carnavals wagen gebouwd (niet van onze groep) en die hadden een omgebogen kop recht gebogen. Helaas is de kop tijdens de optocht af gebroken en op iemand gevallen. 'gelukkig maar' een gebroken been...

Ik zou het niet aan doen, je zou ook een metaal bedrijf kunnen bellen en vragen wat zo iets kost.

Hier ook een oog van een cv wagen hebben ze opnieuw gelast. oog was kapot en 'dus maar even een stuk aan gemaakt'. Wagen zou gereapeerd worden en m'n broertje reed deze. echter bij een sluis ging de kar naar rechts en de tractor naar links... godzijdank was er alleen een lantaarnpaal die daar stond. kun je na gaan dat hier normaal 30 kindjes op staan :=

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:11

Hoi dat is het hem die wil verder niet meer van de prijs afdoen als ik het goed versta via mail maar zou zelf een echt nieuw lamoen er op willen die eventueel wat breder is achteraan ook (in plaats van 90)... enkel vind ik online niet zo direct hoeveel een nieuw lamoen kost hier voor.. :\ . Is een verschil als het over 100euro gaat voor een nieuw lamoen of over 200euro... effe een metaal bedrijf het laten doen die verder geen kennis van zaken heeft vind ik ook best een groot risico persoonlijk.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:34

Ja Jolanda dat bedoel ik precies :j . Je krijgt kans op een brosse breuk, zomaar ineens, als je het niet verwacht. Normaal vervormt of verbuigt staal eerst onder belasting. Maar als het al eens is verbogen op die plek, is die flexibiliteit eruit, en is het in één keer krak.
Gelukkig is het bij jullie wagen dan nog beperkt gebleven, hoewel, gebroken been :(

Hier staat het uitgelegd zij het voor een voorvork http://m.goeievraag.nl/vraag/91493?from=www, wordt ook afgeraden! Dus ik denk voor de lamoen ook beter niet.
Jammer dat het zo ver weg is hetlevenwint, maar inderdaad als hij de prijs van een nieuw lamoen eraf doet, zou het mooi uitkomen en weet je zeker dat je veilig zit!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:37

Hij ziet het niet zitten dus word 'm niet heb nog ene dat ik weet in de buurt en anders maar terug wachten zeker |( .

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:50

Hmm misschien als hij hem over een maand nog niet verkocht heeft kunnen krijgen... Anders hopelijk die in de buurt!
Zijn die karretjes nog seizoensgebonden, bv dat ze juist in herfst of voorjaar veel te koop komen?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:58

Awel ja normaal tegen het najaar staan er een hoop goedkoper op terug ook :j .

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:01

ik raad het je sterk af. heb het 2x mee gemaakt.

Toevallig aan m'n neef gevraagd wie lasser is en ijzer wat verbogen is dien je niet meer terug te buigen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 02:10

Awel ja ga het ook niet doen ... Contact met iemand die ik ken dicht bij die een koets te koop heeft als ze terug is van op reis eens gaan kijken, iets duurder maar liever dat dat een onveilige koets kopen. :)