[TI] [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re: [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:34

Morgen.. Doei!

Wat een kútweer weer.. Er is 'nog maar' 23 mm gevallen.. Rolleyes
Uitje met paps en mams afgelast, niet zulk lekker weer om ergens buiten te gaan lopen.. Wilde naar buiten met Amy, als het niet opklaart zal dat ook niet lukken.. *zucht* En nu gaat t weeral regenen..

Koek en zopie rit Grid! *LOL* Ook leuk! Met zijn alleen in kerst-style te paard! Vork

Amy heeft al jaren in de zomer witte haren in haar vlekken en in de winter is ze gewoon diepzwart bont..
Niks aan de hand dus. Lachen

Ik geloof dat Martinique ook onderhand wel aan de 50 uur per week werken komt.. Die is 15..
Tegenwoordig erg normaal, komt door het chronisch te kort aan vakantiehulpen die ook willen werken en niet alleen de kantjes er af lopen. Ook met een contract van 24 uur, zoals ik, sta je in de zomer makkelijk wekelijks 42 uur in de winkel.. Ik denk maar zo, allemaal centjes! Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:37

Toen ik 18 was werkte ik ook fulltime met een 5 tot 12 uren contract naast mijn studie, maar voor 15/16-jarigen vind ik dat toch anders... Nja, van de andere kant... Ik werkte op mijn 14e ook al 6 dagen per week 12 uur per dag mee in het bedrijf van mijn ouders in de vakanties Nagelbijten / Gniffelen

Voor je bankrekening is het idd ideaal Vork

Die regen komt me eigenlijk wel goed uit Bloos Ik heb nog een berg werk liggen wat ik beloofd heb morgen klaar te hebben Nagelbijten / Gniffelen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:40

Als het dan alleen in Tilburg wil regenen vind ik het ook best hoor.. Knipoog

Op mijn 15e had ik 3 baantjes..
Werkte van 7 tot 13 uur bij de appie heyn, daarna van 2 tot 18 op de paardenmelkerij en soms ging ik van 19 tot 22.30 nog in de ijssalon/café werken.. Hoe ik dat ooit volgehouden heb weet ik niet, maar ik heb toen flink kunnen sparen!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:54

Ik niet, mijn geld ging linea recta de paarden in Nagelbijten / Gniffelen Had er 2 staan...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:57

Ik had toen alleen wat verzorgpaarden.. Dus dat scheelde wel.. Lachen

Nu gaat ook alles wat ik verdien regelrecht de paarden in..
Soms echt niet leuk.. Mijn loon is bijvoorbeeld vorige week gestort en 3 kwart is er al van op.. Maar het is voor een goed doel! Tong uitsteken

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:03

Doei!
De 'jeugd van tegenwoordig' werkt aan de ene kant wel veel, maar ik ken er ook genoeg die niet willen werken en verwachten dat paps en mams voor alles opdraaien. Ik heb een keer een volle maand in het ziekenhuis gewerkt, 's ochtends van 8 tot 12 op de verpleegafdeling, dan moest je in je eentje zo'n hele afdeling schoonhebben (kamers, toiletten, badkamer, keuken, woonkamers etc.) en dan van 5 tot 8 stond ik op de OK schoon te maken (bloed weg poetsen Haha! ) Dat doordeweeks, zaterdags van 8 tot 12 nog op de verpleegafdelingen en dan was het weekend. Was érg zwaar, maar ook ontzettend leuk. En nou werk ik gewoon bij de AH Vork

Hier is het redelijk droog Vork Zo even eten, cavia's verschonen en dan richting stal.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:03

Hier regent het maar door! Niet hard, maar wel gestadig!

Gisteren is onverwacht Muis al bij ons komen staan, door omstandigheden. En het gaat wonder boven wonder behoorlijk goed. Mirthe zit niet achter hem aan te jagen, beschermt alleen haar eigen kudde. Dus als Banbay of Max eens even wil kijken wie dat is, gaat ze er gauw tussen staan. Maar nu staan ze lekker met z'n vieren bij elkaar gras te eten. Als ik nog denk hoe ze in het begin achter Banbay aanzat, valt dit alles mee! Gelukkig maar!

Ik reageer even niet op alles, geen tijd voor Vriendjes zijn? , want ik ga vannacht op vakantie, en we moeten hier nog wel het een en ander regelen.
Misschien kom ik nog even van te voren op bokt, maar anders allemaal: TOt over 10 dagen, als ik niet in een ravijn stort... Haha!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:47

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Muis achterna gezeten door de rest, en Banbay laat even zien hoe je heeeeeeeeel vies kunt worden door modderwater. Hij ging er middenin liggen!!!
Vork

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:49

Hoihoi,

Gelukkig geen bijtende (sub)mods hier Haha!

Grid, al weer wat beter.. lekker bezig met leuke tinkeruitstappen enz..

Prada, heb je er een foto van? Schimmel kan aardig besmettelijk zijn!

Sita, jouw plannen ook al in de war door t weer..

Sylvia wel blij met de regen Haha!

Grr, fijne vakantie! Leuke foto’s!

Pfft haha mijn dag loopt ook heel anders Clown
Was om 6 uur al wakker want we zouden om 9 uur op stal zijn voor een stap buitenrit… en maar regenen, regenen, regenen.. grrr.. haha. Iig tot half 9 op bed gebleven snel een hamburger gebakken (oei wat slecht Bloos ) en naar stal gekard Haha!
Jan zou op Flan gaan en ik op Fennoootje maar dat liep helemaal anders. Baasje van Fen heeft een ontsteking in haar voet en zij zou in 1e instantie op Roosje gaan rijden maar in de bak zonder beugels is daarmee niet zo’n succes dus zij zou zelf Fen weer doen. Ik ben toen op ons oude hele grote ‘verzorgpaard’ Fluit gegaan, was wel weer eens leuk na een jaartje Ja En degene die daarop zou rijden is op Roosje gegan. En Jan mocht nog op een Fjord rijden.
Radio kwam nog te voorschijn dus t werd super leuk onspannen rijden in de binnenbak.
Voor Flan vond ik t wel jammer want die had eindelijk ook weer eens meegekunnen omdat t een staptochtje zou worden. Maar zij kreeg nu haar vrije dagje,ook fijn.
Na t rijden hebben we haar met die andere tink in de bak gedaan. Dames waren lui. Gingen wel heel lekker rollen en als je Flan dan zo soepel ziet rollen en makkelijk door rolt en snel weer op ziet staan is t zoo gek eigenlijk dat ze toch zwak is.. maar ben blij dat ze daar geen moeite mee heeft Lachen Ze hebben nog wel een beetje gehold en gebokt.. leuk gezicht is dat die bontjuffers Haha! Nog lekker bakje gedaan en appel taart op Vingers aflikken
Zouden nog weggaan maar dat gaat ook niet door. Had in eerste instantie faabje nog kunnen doen maar omdat we eigenlijk een drukke planning leken te hebben had ik dat afgezegd.. jammer maar t is niet anders Knipoog

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 14:11

Goh, je zou toch denken dat Muis de Shet is ROFL Lijkt me een mooi paard! Fijn dat de introductie relatief goed verliep Lachen en uiteraard een hele fijne vakantie alvast!

Dat liggen in die modderplas... Ik vrees dat Ellie ook zo'n type is Nagelbijten / Gniffelen Die Tinkers die ik verzorg, dat zijn 2 effen-zwarten en 1 met heel veel wit (Winny). Ze blijft toch héél goed schoon... De Haflinger is vaak smeriger dan Winny Wow! Nja, en dan krijg je Ellie... Clown

Een hamburger als ontbijt? Ieuw Bloos
Jammer dat jullie Flan niet mee konden nemen... Dat is wel weer het nadeel van dit weer ja. Ik had eigenlijk Elsa (die ben ik in aan het rijden) nog even willen rijden, maar ik vertrouw dat met dit weer niet zo...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 14:13

Idd echt rotweer maar komende week wordt t beter Lachen
Staat ook veel wind nu en mss maakt dat een in te rijden paard nog onrustiger. Hebben jullie alleen een buitenbak?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 14:32

Niet eens Clown Daarvoor moet ik naar de "buren". Om verschillende redenen rij ik nu zowiezo zoveel mogelijk buiten met haar. De bak in kwestie is tegenwoordig wel leeg, dat scheelt Lachen Ze hebben sinds kort een extra bak erbij die gewoon op de normale maten afgezet is, dus de bak waarin ik soms rij is gewoon vrij Lachen

Zelfs in Thailand is het regenachtig Vork

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 14:38

Oh, aha zit dat zo Haha!

Heel de wereld huilt gewoon lijkt t Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 15:40

snowdon schreef:
Hmmz, we zitten hier nu met 3 mod's en 1 submod... scary Tong uitsteken

Ach gut Ik weet dat je het aankan.. je bent er sterk genoeg voor! Echt! Heb vertrouwen in jezelf! Pling

Die hond van ons bijt wel, maar hij bijt niet door, t is echt speels... Clown

Jeetje Supertje! Schoonvader doet het lekker dan Bloos! Clown Maar juist hartstikke fijn voor je hoor! Paarden aan huis dan?

Werk.. heb vanochtend ook nog even geteld, zit nu op ruim 70 uur... Bloos (1,5 week) Schrok er even van, vooral toen ik het keer het uurloon deed. Katsjing.. zo schiet het afbetalen van m'n schulden wel op Clown *LOL* Werken doe ik ook al lang.. toen ik 12 t/m 14 was in de boomgaard (denk aan 2 tot 8 uurtjes per week Clown ). Daarna toen ik 14 was en ik Aman kreeg, moest ik gaan werken van m'n ouders, dus vanaf toen tot m'n 19e bij de Zwaan als afwasser. Toen een jaartje gestopt omdat ik een stagebedrijf had wat asociaal goed betaalde Bloos Toen een jaar schoongemaakt bij een meubelhuis (was leuk! Haha! ) En vanaf vorig jaar werk ik weer bij de Zwaan, maar nu onder andere eigenaren Clown Vorig jaar als keukenhulp, en nu als manusje van alles, doe meestal het ontbijt + kamers, en bij goed weer 's avonds in de keuken als kokshulp / afwas. En bij feestdagen ofzoiets draai ik bardienst Clown

Jellie een fijne dag gehad zo te zien, fijn! Lachen

Verhuis naar Zeeland Vork Zonnetje schijnt, t is al een paar uur droog, het waait alleen een beetje... (veel) Clown

T is wel geen Tinker, en smerig is ze ook niet, maar ze staat wel in de beginpost van dit topic. Dus ik spam lekker hoor Tong uitsteken Foto's van Aman voor de wagen toen Mirei hier was : viewtopic.php?p=28255888#p28255888 Haha!

En ik heb Harry uit! Haha! Gister vroeg klaar, nog effe paarden gevoerd, en toen wilde ik nog een uurtje lezen (van 10-11) maar het bleek zo spannend te zijn dat ik maar doorgelezen heb... Bloos Mooi boek Ja Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 15:47

Doei!

Zoo.. Uitje is toch nog geslaagd! Haha!
Eerst naar Schoondijke, Jaarmarkt.. Maar al die kramen zijn ook steeds hetzelfde.
Daarna maar door naar Cadzand, daar was over de boulevard gelopen, nog even bij Martinique op visite geweest.. Die was aan het werk, en een deurgat verder waren dr ouders aan het werk dus ook daar nog even staan kletsen. Toen mijn ouders meegelokt naar Nieuwvliet, naar de 5 Wegen, daar op het terras.. Ja nu komt het.. In de zon! *LOL* Lekker een pannenkoek gegeten!
Ouders vonden het superleuk! Ja Toch nog geslaagd!

Vanavond nog een ritje met Amy gaan doen, het word best lekker nu!
Hopelijk blijft het zo!

Fijn dat het goed gaat met Muis in de kudde Marleen!
Wat een water toch he in de wei.. Banbay weet er iig goed raad mee! *LOL*

Ook Jellie haar planning door de war vanwege het weer zie ik.. Jammer!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 16:05

Grrr: Mocht je niet meer hier komen, HELE FIJNE VAKANTIE Lachen
Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat met Muis!
Sita: toch nog weggeweest, gezellig hoor.
Jellie: lekker in de bak bezig geweest met muziekje erbij, ook gezellig toch.
Wat werken jullie toch allemaal veel, ik mag morgen weer bahbah Clown zul je zien dat het mooi weer word.

Vanmorgen op stal geweest (de andere Lachen )
Boxen klaar gemaakt en nog wat spullen verhuist.
vanmiddag mest uit de weide gereden en nienke bij Kyana en Janeeba gezet.
Ik was straal verbaasd Kyana was zeer beschermend naar het veulen toe, oren plat en gaf Janeeba zelfs op haar donder.
Hopelijk worden het vriendinnen, zal wel goed komen denk ik Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 16:19

Heeft gewoon tijd nodig TK Ja Hoe ouder het veulen wordt, hoe makkelijker de moeder Lachen In het begin (1e maand met name) was Dewi ook bloedlink richting Aman, nu met 3 mnd boeit het haar niet meer zoveel...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 16:52

Maya, jij bent echt een harde werker geweest. Ik heb alleen wat stagebedrijven gehad maar toen ik 16 bijna 17 was ben ik full time gaan werken.. dus bijbaantjes zaten er voor mij niet in Clown Harry al uit, leuk hoor!

Sita, toch een leuk gelaagd uitje gehad OK dan! Mmmm, pannenkoeken Vingers aflikken

TK, zal idd wel even tijd nodig hebben maar komt vast goed!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:20

Doei!
Hier is het gewoon droog geweest Nagelbijten / Gniffelen

Met Jessie en Flynn wezen wandelen, maar een klein stukje. Flynn is walgelijk makkelijk, hij staat zonder problemen vast aan de box (naast mams), loopt aan een ontspannen touwtje mee (langs mams) vertrekt geen spier als er auto's langkomen (achter mams *LOL* ) En vond de ezel des te interessanter, toen de ezel hem niet leuk vond (tot grote vreugde van mams ROFL ) Hoefjes geven? No big deal. Poetsen? Hoe meer hoe beter. Walgelijk gewoon Clown
De Bels springt meer minstens één keer per dag over het draad heen, dus die hebben we bij Jessie gezet. Vond Jes niet helemaal leuk, Bels heeft alle hoeken van het land gezien. Flynn vond het prachtig allemaal, die liep met z'n beste beentje voor door het land te matcho-en. Toen ik wegfietste stond hij rustig naar Miska te loeren, Jessie stond te grazen en Miska stond op veilige afstand terug te loeren ROFL

Iedereen hier ook z'n zondag goed besteed lees ik Ja

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:22

Dat is dan wel echt walgelijk genieten he berdien Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:28

Ja echt verschrikkelijk Haha! Geloof dat ik zowat licht geef van trots Bloos Haha!
Hij is gewoon zo lief, makkelijk en koel.. prototype Tink? *LOL*

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:29

Haha super toch Pling

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:39

Prada --> Say heeft in de zomer ook wit door haar vlekken = stekelharig, dus hoeft niet persé teken voor schimmel te zijn Knipoog
pff veel werken maar idd dan ook veel centen Ja

Sita Uitje dus toch nog geslaagd OK dan!
en dus ook in zomer veel uren Whoosh! --> moet je wel op letten met een lager uren contract ivm ziekte e.d. want dan krijg je ineens wel maar 24 u uitbetaald Scheve mond en als je structureel meer uren maakt moeten ze je dus ook een contract met meer uren geven Ja (mits je dit wilt natuurlijk Knipoog )
pff 3 baantjes wel erg druk zeg Wow!

Grr --> Muis al verhuisd en gaat goed OK dan! Leuke kudde *LOL* en zelf bijna op vakantie Doei! veel plezier en tot over 10 dagen (ik neem aan dat er niks gaat gebeuren Knipoog )

Clown Sylvia --> muis voor shet zou idd ook kunnen, maar de kleur van muis lijkt toch wel muisgrijs dus vind het wel goed passen Haha!
Verder nog veel werk te doen dus Whoosh!
Nagelbijten / Gniffelen Zou best kunnen dat Ellie een smeerpoets wordt, tinkers worden niet voor niks vaak stinkers genoemd Bloos Mazzel dat je verzorgtinker met veel wit zich wel wit houdt OK dan!
Say is altijd binnen No Time weer vies Clown --> als ik weer eens op wedstrijd ga vraag ik me steeds af waarom ik ook alweer een bonte wilde Rolleyes

Jell --> jammer van buitenritje Scheve mond maar toch nog gezellig gehad Dromen Hier is trouwens altijd radio aan in de bak *LOL*

Maya ook veel uren nu Geld, geld! gaat zo ff foto's kijken Knipoog

Berdien Flynn dus al enorm makkelijk met alles OK dan! walgelijk Clown

Hier vanochtend ook met bakken uit de hemel Wow! tegen de middag droog en vervolgens zelfs zonnetje Cool en net na 6-en begon het weer te waaien en storten en nu weer droog en zon Nagelbijten / Gniffelen vaag weer ...

Nog lekker met Sayla en Nono in de weer geweest Dromen en een zweeds recept voor gehaktstrudel uitgeprobeerd Vork --> Vingers aflikken smaakte goed dus is goedgekeurd Haha!

en over (bij) baantjes:
Bloos Ik was veel op manege (woensdag na school, zaterdag- en zondagmorgen) en bij verzorgpony's (di + do na school en za + zo middag) en deed daar dan ook alle klusjes (stallen/ vegen/ groomen enz) Knipoog over het algemeen best hard werken dus al vanaf kleins af aan Whoosh! maar ik deed het graag *LOL* en kreeg er voornamelijk extra lessen/ buitenritten en eten enzo voor terug Knipoog --> dus had daarnaast net tijd voor 1 baantje en dan alleen in vakantie, want verder moest ik van ouders zorgen dat ik het goed deed op school Whoosh! --> moest het hierdoor wel doen met maar beetje zakgeld (en af en toe dus wat extra's van manege), maar heb zo ook geleerd om met weinig geld toch rond te komen enzo Ja

Nu weer ff met hond wandelen is nu nog steeds zonnig Cool

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:06

Wat een fanatieke werkers hier allemaal, op jonge leeftijd! *LOL*
Jessie is trouwens ook stekelharig in de lente, in haar 'tussenvacht'. Ben altijd blij als dat weer over is, vind het namelijk spuuglelijk bij haar Bloos
Het is hier nou wisselvallig, maar over het algemeen droog. Mijn vader zet steeds heel braaf de was buiten, maar gaat zo op in de Tour de France, dat ik steeds naar buiten scheur om de was uit de stortbuitjes te redden ROFL

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:11

Nagelbijten / Gniffelen Zie het al helemaal voor me Berdien ... was je nog op tijd of is het alweer natgeworden?

Ben bij Say blij dat het niet zo opvalt Bloos vind haar wintervacht mooier van kleur Ja

het blijft hier tot nu toe ook nog steeds droog!