[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:41

Het zouden ook goed 2 heel verschillende paarden kunnen zijn die verdacht veel op elkaar lijken of ver familie zijn..

Ik weet zo geen verband te leggen, maar ik weet dan ook niet zo heel veel van het verleden van Indy en Izzy, ze komen van een zorgboederij in de buurt van Beltrum en hebben daar meerdere veulens gehad en samen voor het huifbed gestaan.
Naar zeggen is Indy van de snelweg in Ierland gehaald, en Izzy is via Belgie (handelaar?) in Nederland gekomen..
Izzy staat wel in de DNA databank, Indy niet.
De foto's heb ik van de zorgboederij gekregen en de tekst was er al opgeschreven (de namen zijn de namen van Indy en Izzy welke in hun paspoort staan)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:46

cp112 schreef:
Het witte op de neus loopt bij de volwassen versie verder door dan bij het veulen.

Hoe bedoel je dat? Ik zie het namelijk niet.

Ach Maartje, als het je interesseert kan je verder zoeken, maar paarden op zich worden er natuurlijk niet anders van :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:48

Heb destijds al flink gezocht en Izzy ook ingeschreven, maar kwam helaas niet verder.
Chantal heeft ouders in haar paspoort staan, en het lijkt me sterk dat hierin iets verwisseld is... De zorgboederij wordt gerund door oudere mensen, super aardig, maar ze hebben niet meer informatie voor me.. Ze hebben meer tinkers gehad, en ook veel veulens, allemaal met simpel paspoort zonder ouders erin, zonder stamboek...

Zou het wel heel leuk vinden om meer te weten te komen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:53

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:53

Dan lijken ze gewoon eng veel op elkaar :')
Bizar, dat Tinkers op elkaar kunnen lijken wist iedereen, maar zoals deze heb ik nog nooit eerder gezien :=

Enige wat je nog zou kunnen doen is foto naar de Asheuvel sturen, vragen of zij hem herkennen, wie weet heeft een van hun die wel gemaakt. Beltrum en Vaassen (Asheuvel) is zo'n 75 km. Wie weet heeft Asheuvel die Tinkers wel ooit aan de zorgboerderij verkocht?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:58

Heb ze inderdaad een mailtje gestuurd (had ook al even op google maps gekeken :P)
Ik weet dat ze zelf geen hengst hadden en ze lieten dekken door een hengst van buitenaf. Goed mogelijk dat het via de asheuvel is geweest.

Ik heb ook nog deze foto's, naar zeggen ook kinder van Indy en Izzy, maar er stonden verder geen namen bij...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kindje van Indy (ivm de vosbonte billen achter het veulen)
Afbeelding

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:18

Leuk die veulens van Indy en Izzy en die twee lijken echt veel op elkaar :j wel jammer van je haan..

En veel plezier Sheryn!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:40

Ik lees straks bij maar gisteren zijn mijn men teugels toegekomen. Binnenkort even slepen opnemen die kent het mennen maar is zo lang geleden :).

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:59

Ik kan natuurlijk nu in het wilde weg namen gaan roepen (die eerst zou zomaar eens Britt kunnen zijn, ook dochter van Rocky), maar daar heb je niks aan. Ik ben benieuwd of de Asheuvel je verder kan helpen, met de foto's, of nog beter, met verleden van jullie paarden :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:18

Ik hoop dat ik een berichtje terug krijg :D

Heb echt zo'n leuke dag gehad. We zijn met Khaleesi naar de hei gegaan, ze gaat super braaf de trailer op. We hebben lekker gewandeld en zijn naar de bosvijver gegaan. Na even gekeken te hebben liep ze me zo achterna het water in en vond ze het heerlijk. Lekker spetteren in het water en ze wou steeds verder en heeft ook wat rondjes om me heen gezwommen. Echt zo leuk! Geweldig elke keer weer om te merken hoeveel vertrouwen ze in je heeft.
We hebben wat mooie foto's gemaakt:
[ITP] Kleine Khaleesi gaat mee zwemmen

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:20

Mooie foto's! Het is inderdaad echt erg mooi bij jullie.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:29

ontzettend mooie foto's maartje.

heb de vierdaagse er weer opzitten.erg leuk geweest,dus volgend jaar weer.

eros was wel stout vandaag.de wei/paddock waarin hij staat is in 2en gedeeld vanwege de vele eikels die zijn gevallen.hij staat dan in het stuk waarin niks kan komen te vallen.toen ik aankwam stond hij daar braaf.loop ik om de schuur,ligt t touwtje op de grond en hij staat aan de andere kant.ik m weer terug gezet en touwtje weer vastgemaakt.even mest weggehaald,kruiwagen opruimen.staat ie al weer aan de andere kant.ditmaal was t touwtje nog intact,hing alleen een beetje.wrs is ie er dus overheen gesprongen.heb m maar binnen gezet,want heb geen zin in een ziek paard.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:48

Ik ben zo moeeeeee morgen avond ga ik bijlezen hoor!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:53

Heel erg leuk de updates steeds van HE Chimello, heel leuk omschreven en ik heb nog meer zin in zondag!

Oh, stoute Eros!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 00:40

Wat een schatje is het toch Maartje, prachtige foto's ook :)

En ondeugende Eros..

Leuke verslagen inderdaad Sheryn :j

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 09:01

Prachtige foto's van Khaleesi. Lijkt me erg leuk met je paard door het water.

Stoute Eros. Maar die eikels zijn ook erg lekker. Wij hebben ook de wei een stuk afgezet vanwege de eikels. Maar als het waait vallen er toch nog veel in het gedeelte waar Storm loopt. Hij is nu natuurlijk ook al weer aan de sch*t. Ach ja, maandag maar even extra ontwormen en hopen dat dat net zo goed helpt als vorig jaar.

Ik heb Storm dinsdag een beetje laten bijscheren. Ik kan er met geen schaar aankomen en ik moet over 2 wk naar een clinic. Hij hoeft dan niet perfect te zijn, maar een beetje netjes wel graag :j . Dus ik heb een da laten komen om hem te verdoven en toen iemand die goed/snel en netjes kan scheren. We hebben alleen de lange spriet haren weggehaald. Zijn baard, hanenkam onder zijn buik, lange haren aan zijn billen, lange haren aan zijn hals, oren pieken eraf, maantop enz. Zijn baard vond hij echt niet leuk. Ze deed dat elke keer maar een klein stukje en op het einde bleef Storm al redelijk braaf staan (ondanks de verdoving). Toen de verdoving er bijna uit was zijn we doorgegaan met knippen. Gewoon met de schaar, want dat is echt een probleem. En dat vond hij prima. Nu doe ik elke dag een haartje ergens afknippen en dat gaat redelijk. Volgende week wil ik zo langzaam aan naar zijn hoofd gaan en dan hopen dat hij er aan gewent kan raken.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:23

Zo, onze tinkerdag zit er weer op.
Jeetje wat een gespannen paard vandaag. Geen land mee te bezeilen. Proeven leken dan ook nergens naar. En parcour 80 was van te voren rete spannend. Met inspringen kreeg ik hartkloppen en dacht ik over te moeten geven. Hij was zo snel met inspringen dat het eng werd.
Parcour in was hij veel rustiger en kon ik iig normaal rijden. Ik scheet 7 kleuren en had hem nogal kort maar hij deed het keurig, en heeft mij gered. Top paard. 2 balkjes maar

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 19:20

Lekker is dat Berdien, twee van die racekevers :=
Wat fijn dat het beter gaat met Jes!!
Keep ut the good work! :D

Wat fijn dat de wandeling zo goed ging Jonore!! :D
Brave Tess :D
Leuke foto's ook van je knappe merrie <3

Heel veel succes Sheryn!
Ik vind je eerste artikel echt leuk :D

Heerlijk zo rijden Nienke! :D

Mooie foto van een hele knappe Tink Maartje <3
Getver dat zuigt.. Arme haan -O-
Mooie kindertjes hebben Indy en Izzy :)
Fijn dat je een leuke dag gehad hebt!
Ik zal je topic ook even bekijken :D

Haha dat touwtje/omheining springen dat ken ik ook Ellie :=
In de wei die ik eerst huurde voor Feik (samen met een vriendin en haar Draver) stond Feike ook meerendeels bij de buren, alles was intact en hij kon er ook niet onderdoor, dus die moet ook wel steeds gesprongen zijn :+

Lekker paardje getrimd Jane :=
Balen is dat, als ze het echt niet willen en er een verdoving aan te pas moet komen.

Balen van de proeven Andrea, maar top dat hij het zo goed deed in het parcours! Mag je trots op zijn :D

Ik heb even een Ego post! :D

Vandaag heb ik mijn nieuwe regendeken gepast op Feike, als hij niet zou passen zou ik hem terugbrengen/omruilen.
Maar hij past! <3
Afbeelding
Staleigenaar ook weer heh :')
Ik deed het deken op en ik hoorde hem al zeggen: "Ohh heb je een nieuw tafelkleed?"
En toen ik met Feike naar buiten liep om de foto hierboven te maken, liep hij net langs: " Ooh nee, het is toch een bloemetjesgordijn!"
En bedankt heh :') Ik was er nou net zo trots op :+

Gisteravond kreeg ik een appje van mijn stalgenoot, die Feike doordeweeks reed, en in dat appje stond dat ze me waarschuwde voor Feike want toen ze gisteren reed heeft hij de eerste 10 minuten alleen maar gebokt en gesteigerd en dat ik echt voorzichtig moest doen.
Nou ik had de rampscenario's alweer in mijn hoofd, want ik zou vanmorgen les hebben.
Maar goed, ik hem opgezadeld en toch voor de zekerheid ffies gelongeerd en huppa erop.
Nou ik zat er op en...

... en meneer begon braaf te lopen :+
Hij deed helemaal niks verkeerd. Zo zijn we weer bezig geweest met ontspannen en met het begrip "tempo".
Hij gedroeg zich keurig.
Uiteindelijk even een zweepje erbij, want hij is echt nog een beetje een Blondie wat betreft beenhulpen, maar dat geeft niet want zo super vaak rijden we nou ook weer niet nu door stage etc.

Nu moet ik eerst even zeggen dat Feike echt supergevoelig is (!!!) Ja serieus, van een kleine hulp geef je hem al snel teveel.

Nou om hem wat meer tempo te geven dus zweep erbij. En, omdat hij zo gevoelig is, moet je hem niet gaan tikken met de zweep. Nee zeker niet, een kriebel met het touwtje aan het uiteinde is meer dan genoeg. En dan begint het. Kriebel, bok, nog een keer kriebel, bok, nog een kriebel en hebbes daar ging hij ipv te bokken gewoon vooruit "Braaaaave jongen!!".
Feike heeft, op de een of andere manier, een enorme reactie bij de zweep. Hij is er nooit mee geslagen en van wat ik weet heeft hij geen nare ervaringen gehad met een zweep. Hij houdt er gewoon niet van.
Dus elke x als ik wou dat hij wat meer tempo ging maken en hij reageerde niet op het been, dan kriebel ik hem met de zweep. Wanneer hij als reactie bokt, kriebel ik hem weer, tot hij de gewenste reactie geeft. Dan wordt hij ook uitbundig beloond. Zo gaan we proberen om hem toch te laten "wennen" aan de zweep en dat hij de zweep als extra "hulp/aanwijzing" gaat zien en niet als straf, want de zweep moet geen straf zijn. Uiteindelijk begon hij het te begrijpen en zo gaan we rustig doorbouwen.

Het moet dan ook even gezegd worden, dat mijn stalgenootje Feike nu niet meer zal rijden. Ze is heel aardig en kan ook goed rijden, maar voor Feike rijdt ze gewoon te "moeilijk" en ik vind haar, eerlijk gezegd, toch te streng met haar handen en dan gaat Feike gewoon in verzet. En dat willen we niet.

Het zal allemaal nu wel langer gaan duren, woensdags longeren en weekends les, maar ik doe er liever langer over dan dat hij "verpest" wordt. Want als het "zo" door zou gaan met mijn stalgenootje, zou hij in een maand tijd gewoon helemaal verpest kunnen zijn, zonder dat ze het zo bedoeld want ze bedoeld het goed, maar dat is gewoon niet de bedoeling.

Dus ik rijdt hem nu gewoon zelf en dan weet ik zeker dat het helemaal goed komt met ons :)

En dan nu nog een superleuk stukje :):)
Na de les hebben Feike en ik ons eerste (mini) buitenritje gemaakt!!
Toen we bij de weg stonden, nog wel op het erf, kwam er een enorme Harley bende voorbij en tsja dat vond Feike echt wel spannend want die draaide zich alweer om met een Doeiiii ik ga weer naar stal :wave:
Maar toen stuurde ik hem naar de andere uitgang en daar gingen we! :):)
Hij was echt super flink, vond het wel erg spannend, maar het was ook echt de eerste keer! :D
Het laatste stukje van de terugweg, reed er een auto achter ons en toen draafde hij de laatste meter snel het erf op := Maar verder heeft hij zich echt keurig gedragen!
Topper :+:
Afbeelding
Afbeelding
De telefooncamera van degene die de foto's gemaakt heeft is dus stukkies, dus vandaar die rare barsten op de foto's :')

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 20:46

Snelle egopost.
Ben gesloopt hier ook tinkernacht + dag gehad.
1e keer ben echt heel blij dat we geweest zijn was super gave ervaring!

Springen klasse BBB :') 40cm een winstpuntje hahaha
en Dressuur onofficeel klasse B 1e met 181 punten

Nu even foto's bekijken en dan lekker douchen en naar bed

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:02

Nientsje, wat super gaaf. Jij zit op een roze wolk,hahaaa. Heerlijk gevoel hè, hoe trots kan je zijn op je paardje.
Storm reageerde ook zo op een zweep. Ik heb een springzweepje doormidden geknipt en daar rijd ik mee. Een tikje ermee op zijn schouder/hals of tegen het zadel is genoeg.

Heb vandaag enkele haren bij Storm kunnen knippen, terwijl hij bleef staan. Zou die verdoving toch echt een goede ervaring hebben achter gelaten? Niet te vroeg juichen.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:03

Nientsje wat goed je buitenrit! Kan me helemaal voorstellen hoe blij je bent :D Foto's zijn weer erg leuk, ook van zijn douchegordijn haha.
Ik vind het knap dat je die beslissing hebt genomen mbt je stalgenoot. Was het moeilijk om te vertellen?

Vandaag voor de eerste keer op bezoek bij de Tinkerdag (zonder paard want die is nog maar 2). Echt ontzettend leuk!
Ik heb Roos, Jaron en Kayleigh nu in het echt gezien.
Roos is een plaatje, in het echt nog meer dan op de foto's. Jaron onder het zadel gezien, groot en indrukwekkend. Ik herkende hem eerst omdat er een Tinker in de inrijbak wel heel turbo was. Kayleigh is een heerlijke merrie, ook erg lief. Leuk om jullie in het echt te zien!
Leonoor je dochter heeft een perfecte rondleiding gegeven aan mijn dochter, die het heel erg leuk heeft gehad.

Verder heb ik nog een halfzusje en halfbroertje van mn merrie ontmoet. Erg leuk.

Andrea misschien nog als troost. Toen jij de 80 aan het springen was (aardig hoog in zo'n klein bakje trouwens!) zat ik boven op dat terras te kijken met andere mensen die zonder paard waren gekomen. Die zeiden, wat rijdt ze hem netjes, heel vriendelijk. Dat vonden ze knap want het was duidelijk dat hij heet was. Ze hadden andere mensen een stuk minder zien rijden. Dus je viel wel positief op :)

Als jullie leuke foto's hebben plaats je die??

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:17

Het leek me wel erg moeilijk, maar ze begon er ook zelf over dat het misschien maar beter is, dus het werd me makkelijk gemaakt :=

Fijn dat je zo'n leuke (Tinker)dag gehad hebt!

Mijn dag is nogal zuur geëindigd..
Die mooie draffoto van Feike had ik met de boktenquetekorting gekocht en vandaag had ik eindelijk een lijst gekocht.
Die had ik opgehangen en was er supertrots op.
Nu was de ontvanger van mijn tv overleden dus ik was met mijn vader een nieuwe halen.
Kom ik thuis... Ligt mn hele lijst aan diggelen op de grond en het glas heeft in mijn poster gesneden..
Mijn humeur ligt dan nu echt onder het vriespunt -O-

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 23:15

Balen! Gaat alles mis inderdaad :(

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 23:34

Nimby schreef:
Nientsje wat goed je buitenrit! Kan me helemaal voorstellen hoe blij je bent :D Foto's zijn weer erg leuk, ook van zijn douchegordijn haha.
Ik vind het knap dat je die beslissing hebt genomen mbt je stalgenoot. Was het moeilijk om te vertellen?

Vandaag voor de eerste keer op bezoek bij de Tinkerdag (zonder paard want die is nog maar 2). Echt ontzettend leuk!
Ik heb Roos, Jaron en Kayleigh nu in het echt gezien.
Roos is een plaatje, in het echt nog meer dan op de foto's. Jaron onder het zadel gezien, groot en indrukwekkend. Ik herkende hem eerst omdat er een Tinker in de inrijbak wel heel turbo was. Kayleigh is een heerlijke merrie, ook erg lief. Leuk om jullie in het echt te zien!
Leonoor je dochter heeft een perfecte rondleiding gegeven aan mijn dochter, die het heel erg leuk heeft gehad.

Verder heb ik nog een halfzusje en halfbroertje van mn merrie ontmoet. Erg leuk.

Andrea misschien nog als troost. Toen jij de 80 aan het springen was (aardig hoog in zo'n klein bakje trouwens!) zat ik boven op dat terras te kijken met andere mensen die zonder paard waren gekomen. Die zeiden, wat rijdt ze hem netjes, heel vriendelijk. Dat vonden ze knap want het was duidelijk dat hij heet was. Ze hadden andere mensen een stuk minder zien rijden. Dus je viel wel positief op :)

Als jullie leuke foto's hebben plaats je die??

Sorry dat ik een beetje afwezig was in het gesprek, ik was zo onwijs zenuwachtig voor het springen( wat achteraf erg mee viel)

Leuk compliment! Thanks!volgende x mag ik hem wel wat meer teugel lengte geven dan gaat hij ook mooier springen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 23:34

Nientsje schreef:
Het leek me wel erg moeilijk, maar ze begon er ook zelf over dat het misschien maar beter is, dus het werd me makkelijk gemaakt :=

Fijn dat je zo'n leuke (Tinker)dag gehad hebt!

Mijn dag is nogal zuur geëindigd..
Die mooie draffoto van Feike had ik met de boktenquetekorting gekocht en vandaag had ik eindelijk een lijst gekocht.
Die had ik opgehangen en was er supertrots op.
Nu was de ontvanger van mijn tv overleden dus ik was met mijn vader een nieuwe halen.
Kom ik thuis... Ligt mn hele lijst aan diggelen op de grond en het glas heeft in mijn poster gesneden..
Mijn humeur ligt dan nu echt onder het vriespunt -O-

Ah nee!!wat klote!