[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:43

Jemig Hermes,knap hoor al dat reageren op iedereen!
Maar hoe kom je nou aan de naam Hermes....

Eerst viel het kwartje bij mij niet maar nu wel,ik zat een paar weken geleden nog bij
jullie op de koffie,toch?? Haha

Moeten we van het zomer maar eens een flinke tocht gaan maken....

Gooya,wat heb je toch met je kanarie?

Edith,welkom!

Boyan. :):) :):) :):) is moooooiiiiiiii

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 11:55

james_bont schreef:
.Gooya,wat heb je toch met je kanarie?

Mijn kanarie komt op tv bij De Dierenkliniek. Ben er mee naar de dierenarts geweest ivm lam pootje, en toen stond daar een tv-ploeg.

_Patrick_

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:41

Hoe is het daar verder mee... of heb ik daar overheen gelezen.....

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 13:53

Kanarietje is niet meer... Was beter voor haar, want pootje geneesde niet en ze zat alleen nog maar op de bodem van de kooi. Mannetje heeft nu een nieuw popje, is haar de hele dag aan het versieren, alleen ze ziet hem nog niet echt staan... Heb ik wel weer een fluitende kanarie in huis :D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:55

Ahhhhh ,gelukkig heeft hij een nieuw dinnetje waar hij het al druk mee heeft

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:45

Hallo Iedereen :D

Lief dat jullie zo meeleven over Sorraya ;( Vanavond zullen we wel horen wanneer ze opgehaald zal worden |(

Edith: Welkom in dit gezellige kletstopic :D

Yvonne: Jaaaa en nieuwe pop voor je kanarieventje *\o/* En je komt op tv? _/-\o_

En ik las hier iets over beebjes voelen? Mooi is dat he? Soms als ze wat verder zijn kun je het veulen ook duidelijk zien bewegen.

Teuntje111 : Spannende tijd dus de aankomende tijd := (nageltje bijtend)
En vandaag op BHV herhaalcursus

Hanneke: Half dagje gewerkt..en nu lekker weekend (jammer dat het nu weer vriest he?)

nikkielvis : Gelukkig is je laptoppie nu voorelkaar en je draadloos internet ook.

Irene: Jeetje even een knuffel hoor :(:) Ik vind 1x een goeie ongesteldheidspijn al genoeg.

Sandra: Oeww meid, niet zo leuk dat je zulke slechte begeleiding op school krijgt. En zelfs geen boek voor je les. Beetje erg slordig van je school :( Is er al eens wat van gezegd?

DiaBelle: Schitterende foto *-:)

Junia : Nog even naar Thirza geweest en nu op school. Ja meid, de sneeuw is weg maar hier in het noorden vriest het alweer dik ;(

Zooooow en wat kunnen sommigen hier op alles en iedereen reageren zeg.
Petje af :D

Wat een geweldige foto`s allemaal zeg.

Zoals ik net al zei. Het vriest hier alweer dik. Alles is keihard. Volgende week zou ik les hebben maar ik zie het somber in aangezien ik maar 2x wat heb kunnen doen met Gurbe (ja, echte friese naam he?).
Vanochtend maar even de eentjes gevoerd met onse kleine meid in het park. Die beestjes hebben ook wat te lijden nu. Normaal gaat het ouden brood naar mijn paardjes maar die zijn al dik omdat er bijna niks meer gebeurd. Wel leuk als je dan aankomt bij de vijver en van alle kanten komen eendjes en vogeld aan.
Ze lopen je telfs over de tenen heen. Ik moet wel zeggen dat toen we thuis kwamen we allebei tot op het bot verkleumd waren ieuwww bah bah bah wat snijt die wind.

hdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:48

ego berichtje!!!
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* IK HEB WEEKEND!!!!

hahaha, ben nu lekker 2 dagen vrij, ga nu even lekker de stad in en morgen heb ik een tutdag met storm staan! balen dat we weer niks kunnen ivm bevroren bak het is hier -5 brrrrr

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:54

Nou maar even lekker shoppen en daarna een lekker warme bak chocomelk met slagroom :P
Hier in Stiens zal het ook wel zo rond de -5 liggen ;(

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:00

Hdv geniet er maar lekker van.
Claudia bij jullie -5 hier is het 0 graden.
Vanmorgen sneeuwde het maar het bleef niet liggen.

Ben lekker bezig vandaag.
Wat in huis aan het doen, moest nog aantal dingen opruimen enzo.
Even vlas zaagsel en voer gehaald.
Daarna naar Patrick geweest.
Vanmorgen ook nog naar de da geweest met de 2 ex-rammen voor de hechtingen eruit te laten halen.
Bij een zat er een ontsteking dus die moet ik ab spuiten en vrijdag terug op controle.

Net de konijnen gedaan straks nog boodschappen doen en weer verder rommelen in huis.

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:02

Hanneke, lekker genieten dus, veel plezier!

Hier is het ook kkkoud, vanochtend met moeite wat paardenkeutels los kunnen bikken. Ik las op een weerbericht dat het 's nachts nog weer kouder gaat worden de komende week, ben ik niet blij mee :n; ik heb altijd heel snel last van pijnlijk koude handen en tenen.

En het vriest hier nu dus ook, had vanochtend de volgels wat water gegeven maar dat was inmiddels ook al weer bevroren.
De eendjes kunnen nu inderdaad ook wel wat steun gebruiken, vind het altijd zo sneu voor de diertjes als het zo koud is. De paarden hebben trouwens nergens last van, die voelen zich prima!

Zal ze zo even in het land gooien, hebben ze weer wat te doen, ze staan zich namelijk nu dood te vervelen in de bak en de paddock.

@james-bont, klopt inderdaad je bent hier laatst met Marijke geweest, was je er nog niet eerder achter? :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:50

Ik ben ook weer verlost van school :)
Jullie gaan rap hier zeg! Ik heb ff bijgelezen, maar ga zo nog een keer doen en reageren, het is niet echt blijven hangen, mn zusje moet en zal mij over haar geweldige schoolvoorstelling vertellen :Y)

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:19

Nogmaal bedankt allemaal voor de steun hier heb ik het ondertussen laten bezinken...en ik heb er vrede mee want ik weet dat dit het beste was voor hem niet voor mij maar ja als je in die lieve grote bruine ogen kijkt hoe kun je dat egoïstische zijn?!

Teuntje111@ mooie foto's en bedankt voor het aanbod wie weet kom ik jou paardjes dan wel is in het echt bewonderen! :o

Zat net televisie te kijken het ging om een jager die een vergunning had om een ijsbeer te schieten maar hij had per ongeluk iets geschoten wat geen ijsbeer bleek dus heel onderzoek gedaan bleek het een natuurlijke kruising te zijn van een ijsbeer en een grizzly beer :+ maar er werd ook nog iets geshowd over ''gemuteerde'' dieren (dus in gevangenschap) kruisingen zoals tijgers en leeuwen, paarden en zebra's etc etc.... vind die gemuteerde dieren zo een onzin kijk als het in de natuur gebeurt okay maar waarom zou je nou een tijger en leeuw gaan kruisen of een paard en een zebra (dat neemt niet weg dat ze niet leuk zijn) maar vind het zo on nodig.

grizzly X ijsbeer
http://img.thesun.co.uk/multimedia/arch ... 82492a.jpg

TijgerXleeuw
http://www.lifeinthefastlane.ca/wp-cont ... r_3sfw.jpg

Paard X zebra
http://marmitte.files.wordpress.com/2007/07/zorse.jpg
http://static.diary.ru/userdir/2/2/0/2/ ... 988761.jpg
http://www.geekologie.com/2007/06/28/zorse.jpg
http://izismile.com/img/img1/20081217/zorse_04.jpg
http://www.ianwallace.com/images/zorse.jpg
http://www.spotsnstripes.com/Images/Zor ... a06Web.JPG
Zo nu even bijlezen.... :')
Laatst bijgewerkt door Jayney op 08-02-10 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:22

IK snap dat dus niet hea, wij leren op school dat soorten onderling niet te kruisen zijn....
Maar dit bewijst toch het tegendeel :o

Ik ben nu ff eten, en daarna ga ik weer verder lezen in dit topic en verder op bokt :)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:46

Ze zijn wel te kruisen maar de kruisingen zullen misschien niet voor nakomelingen kunnen zorgen.
Dat is bij een muildier toch ook?

Brrrrrr vind het ook maar koud hoor

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:52

_Patrick_ schreef:
Ze zijn wel te kruisen maar de kruisingen zullen misschien niet voor nakomelingen kunnen zorgen.
Dat is bij een muildier toch ook?

Brrrrrr vind het ook maar koud hoor

Ja zo iets maar geloof wel dat muildieren vruchtbaar zijn de merries geloof ik maar ze kunnen zich niet voortplanten met paarden of ezels en de mannelijke muildieren zijn niet vruchtbaar dus vandaar dat er geen voortplanting mogelijk is...maar of dit ook zo is bij als die andere mutanten weet ik niet?!

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:57

hdv schreef:
ego berichtje!!!
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* IK HEB WEEKEND!!!!

hahaha, ben nu lekker 2 dagen vrij, ga nu even lekker de stad in en morgen heb ik een tutdag met storm staan! balen dat we weer niks kunnen ivm bevroren bak het is hier -5 brrrrr

Ah jaloers ik moet weer 5 dagen school tegemoet van half negen s'morgens dus kwart voor 8 op de fiets tot 5 uur s'avonds :+
maar wel lekker dat je dan een hele dag lekker kan tutten met storm, wat ik overigens een geweldige tinker vind :o ;)

hdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:15

ik heb met je te doen jayney kun je niet spijbelen hihi.
ik heb trouwens ook bijna 2 week vakantie!!! heerlijk zeg.
en tnx voor het compliment over storm ik vind haar zelf ook geweldig hihi ;)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:02

@ Hermes: Ja, ik heb Boyan zijn staart geknipt := Vorig jaar had zijn weidemaatje hem half opgegeten binnen 5 minuten :( :( Heb vorige zomer het dunne sliertje wat over was er helemaal afgeknipt, was toen net onder zijn sprongen :)

Kaikarianne lekker buiten gereden

Nikkielvis laptoptroubles

Gooya, sterkte met je Pietje..

CLaudia eens andere beesjes gevoerd

hdv geniet van je dagen!

_Patrick lekker vanalles gedaan

Jayney, sterkte nog

Hier weinig nieuws, heb een neusspray van de huisarts gekregen, zit waarschijnlijk ontstekingsvocht in mijn binnenoor.. Na een maand gebruiken moet ik weer terug voor een hoortest en een druktest.

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:35

goeieavond :D

veel gekletst zie ik

mindere berichten van Jayney :(:) en over Soraya :(:)

Mooie Boyan gezien,ikzag hem een keer op een keuring,toen was t nog zo'n puppie

Dianne misschien zwanger,duimen hier hoor

diva buikpijn :(:)

verder weet ik t niet meer,mensen sorry :o

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 22:37

Hallo,
Even alles bijgelezen.
Net rijles gehad, en ben een "beetje" moe :o Janus ook :D
Morgen weer voor het eerst werken. Heb er wel zin in na zo'n lange tijd thuis!

Fijne avond nog voor iedereen en tot morgen :evaw:

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:44

zo dat worden veel herkansingen..
in de middag 2 examens, theorie heb ik wel gehaald, praktijk gaat er om spannen.
savonds 2 theorieexamens. eerste denk ik wel gehaald, tweede denk ik net wel, net niet.

en over slechte begeleiding.. tja al heel vaak aangegeven en net als duidelijke uitleg, maar helaas..

woensdag laatste 2 examens.. sochtends het praktijkexamen van de examens van vanavond en savonds theorie examen over administratie.. die ga ik wel halen denk ik..
maja veel of weinig leren maakt niet uit, zelfs iemand die dagelijks met medicijnen werkt, kreeg een opdracht niet gemaakt.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:49

Sterkte en succes ermee Sandra! Kan je geen begeleiding van buiten krijgen ?

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:53

nee, opzich ken ik het wel hoor, maar het is gewoon allemaal onduidelijk wat je moet leren..
en ik vind 10 minuten voor een medische handeling te weinig.
Ik moest een steriel veld klaar leggen, dus alles uit de lade pakken, inpakken en weer "steriel" uitpakken. en dan ook nog eens dingen extra klaarleggen.. dus nadenken en alles klaarleggen binnen 10 minuten... zelfs vriendin die dit dagelijks doet voor haar werk heeft de opdracht niet afgekregen..

hdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:05

@ sandra doe je verpleegkundige opleiding???

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:07

Succes Sandra!

Ik heb wel een beetje bijgelezen, maar helaas echt geen tijd om te reageren. Sorry hiervoor!!!

Ik wilde wel graag nog even bedanken voor de reacties op mijn gevecht met Tirzah. Ik heb haar inderdaad nog niet zo lang (4 maanden nu) en dat uit de bak rennen is gewoon een trucje inderdaad, omdat ze de volte in galop nog wat moeilijk vindt en dan ziet ze vanaf de X de uitgang dus gaat ze daar maar naartoe. Ze weet dondersgoed wat ik bedoel als ik haar duidelijk maak dat het niet de bedoeling is en ze weet ook best dat ze de bak echt niet uit mag voordat ze luistert, maar het is gewoon een stukje koppigheid van ons allebei. Zoals ik al zei kan ik er ook flink hard om lachen hoor... Ik vind het op het moment zelf alleen erg vervelend en wou dat er een wondermiddel bestond haha :D

Heb wel even naar die kruisingfoto's gekeken, heel grappig. Van paarden met zebra's wist ik al, maar dat hoeft overigens niet per se een directe kruising met een zebra te zijn. Je hoort best wel eens dat er uit twee ongestreepte paarden een halve zebra tevoorschijn komt, gewoon vanwege de voorouders van 1 van de twee. Leuke verassing lijkt me!!! Ik wil best zo'n streepjes-Tirzah ;)

Edit: nu ben ik trouwens weer weg. Houdoe allemaal!!! Misschien tot morgen en een fijne avond! :wave: