[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:40

Openingspost is klaar! entuele info of paspoortjes kunnen nog worden verwerkt!
*\o/*

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:42

Vooral Clover eigenlijk, die me al een paar dagen een beetje zorgen baart.. Maar komt allemaal wel weer goed :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:25

Hoi bokkers :)

Het is alweer een tijdje geleden, maar ik had gewoon geen zin om te reageren.. Dus dat doe ik nu effe.
Heb de hele ochtend/middag bezig geweest met het borstelen van Tinky, omdat ze ook énorm in de rui is. Ook heeft ze wondjes op haar hoofd door het schuren en heb ik die gewassen met water en achteraf wat zalf op gesmeerd. Ze was lief vandaag, enkel moest ik serieus tegen haar rammen voordat ze opzij ging.. Heb haar helemaal spik en span geborsteld, komt men ma ineens naar buiten 'Ja, als je wilt kunnen we rijden!' Ik oké, leuk, t'is al lang geleden.. Wacht ik, en het duurde echt énorm lang voor ze kwam.. (Ze ging namelijk een extra gaatje in het hoofdstel maken en me helpen met aansingelen omdat Tinky zich nogal opspant) De lucht werd grijzer, en na een tijdje kon ik er gewoon niet meer tegen. Ben ik door de ramen van het huis gaan kijken, zag ik haar, in slaap gevallen.. Ik was vanbinnen lààiend, aangezien ik erg lang bezig was geweest en gewoon mijn tijd zat te verdoen (Heb veel huiswerk dit weekend en ben morgen weg) Uit pure colère heb ik Tinky's deken omgedaan en haar terug in de wei gezet, alles opgeruimt en toen ik naar binnen ging was mijn moeder wakker en verontschuldigde zich.. Nu, ik zei dat ze er niets aan kon doen, maar achteraf ben ik heel bot geweest tegen haar.. Ookal was het niet de bedoeling.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:01

Dat is ook ontzettend balen natuurlijk! Als je zoveel werk hebt gedaan!

Ook al zo'n jeuk van de rui dus :(:)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:09

Ja helaas wel ja :(
Ik kan uren blijven poetsen, komen er nog meer haartjes..
Ze heeft ook al zo'n enorme schuurplek op der hoofdje, net hetzelfde wat de shetter had.
Dus we gaan eens de DA er naar laten kijken. We hebben haar gisteren nog behandelt tegen de mijt, lijkt wel een beetje te helpen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:18

Simone@ hoe doe je dat het voelen dat je paard te dik is, ik weet dat er Engelse filmpjes zijn maar misschien kan jij een nederlandse uitleg geven ?

Ah Kaat, das echt zo rot voor je !
Jack blijft ook goed haar geven maar krijg het er niet goed uit met m'n ijzeren roskam bij hem.. het gaat wel maar krijg alleen het bovenliggende mee, daarom zou ik graag een furminator hebben omdat die meer de ondervacht meeneemt maar ja.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:21

Owja net met Jack gaan rijden... naja gaan galoperen :') . Hij heeft me getoond dat ie prima rond bomen kan manouvreren :D . Ik zat op het ruiterpad langs de ranch (die met bomen er langs) nu het ging goed lag er 1x bijna naast (had de bocht niet zien aankomen _O- ) maar was voor de rest wel LOL.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:34

ook al in de rui lees ik? HIer nog 1 (Grace dan he).

Lekkere Jack, de boscrosspony :D

Ik zit op het werk. Even een gaatje gevonden om een reactie weer te plaatsen. Anders moet ik weer een dag wachten en moet ik zoveel bijlezen hahaha.
Pff is het al 23.00 uur? Kan ik naar huis...

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:38

@Jackytje hier ruiven Koby en Sissy ook al enorm! Siss gaat constant schuren om de haren los te krijgen en ze staan ook voortdurend te groomen met elkaar :p

@Diaz, veel sterkte met je voet/teen! Hopelijk geneest het snel!

Weet iemand of de Rhino ook al in België zit of enkel nog maar in NL? Hopelijk gaat het snel over!

@Siemxfunny leuke foto's seg :D

@Tamadine, wat stom met die wormspuit... kan je gewoon onder het jaar niet oefenen met een gewone 20 of 50ml spuit met wat appelsap ofzo in? Zal ze in het begin ook wel wat angstig op reageren waarschijnlijk maar als ze dan iets lekkers van smaak in haar mond krijgt betert dat misschien wel? (en dan misschien ook aan het deel dat je in haar mond doet van de spuit langs de buitenkant wat aardbeienconfituur smeren dat dat ook al lekker smaakt, deed ik in het begin met het bit van een van mijn paarden nu kan ze het niet rap genoeg in haar mond hebben terwijl ze in het begin ging lopen :D )

En aaaaargh ik ben KWAAAAAAD!!!! Ik heb alles nog eens nagekenen van mijn rijexamen... dien man heeft mij BEWUST laten buizen, die heeft mij echt liggen kl*ten!!!! Hij heeft de proef zo opgezet dat ze helemaal niet reglementair stond! Maarja door dat gedoe eerst met die verzekeringspapieren en dat het dan niet wilde lukken was ik helemaal niet meer aan het nadenken om de papieren te bekijken waar de afstanden op stonden... op het papier staat dat ik moet beginnen afdraaien 2,5m van de borduur bij mij stond het op zowat 4m van de borduur!!!!! Maw, als die mij dat volgende keer terug proberen flikken dan hangen ze! Ik WEIGER om dat via de rijschool te gaan doen! (als je 2x buist moet je met rijschool) maar zo verdienen ze natuurlijk minder als niemand naar de rijschool gaat.... pfffff ik had gewoon mijn rijbewijs al in handen kunnen hebben eigenlijk :( Mijn papa was vandaag bij mijn nonkel en zei dat enzo en mijn nonkel zei ook dat die mij gwn hebben willen kl*ten en dat ik zeker een klachtenbrief moet schrijven zelfs al haal ik de volgende keer wél mijn rijbewijs....
Achja... Vandaag ook hier de paardjes geborsteld en nog enkele keren Koby haar uier gaan checken maar nog geen beeeb :p

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:56

@ Becs: Helemaal prima hoor, ik wacht gewoon rustig af.... Met het rugje gaat het al weer stukken beter, maar misschien had ik vanmorgen de stalmatten niet moeten gaat schoonmaken >;)

@ Karlijn: Beterschap met je teentje.

@ Jess_vH: Snap dat je trots bent, klinkt erg goed! Jij bikkel, hard aan het werk! Wat voor werk doe je eigenlijk? Sterkte nog!

@ Sandra: Toch eigenlijk wel nice dat hij zoveel rekening met je houdt. Eigenschap hebben veel paarden & natuurlijk logisch ook. Als je zelf niet goed in balans zit, hoe moeten zij dan goed in balans draven en galopperen? Wel fijn dat je het even gedaan hebt, krijg je wel weer een goed gevoel van, lijkt me.

@ Simone: Zoals je misschien wel las in je topic was Keira ook te dik. Ik vond het lastig om uit alle adviezen die ik kreeg het goede te pikken. Daarom heb ik gewoon de DA om advies gevraagd. Afvallen bij paardjes is net als afvallen bij ons; het gaat niet snel... Keira is nu ik haar op 'dieet' heb, al valt dat in de winter dus eigenlijk wel mee, toch wat beter in model gekomen. Maar of het aan de voeding ligt, of aan meer beweging of meer groeien? Ik vind het een lastige.... Hopelijk kom je er met Kayleigh uit en valt ze wat af.

@ Wietske: 7 weken al niet gereden terwijl je zo'n leuk paard hebt.... :(:)

@ Mallow: Druk, druk, druk.... Whats up met Clover dan?

@ Hetlevenwint: Moet je de goedkoopste furminator voor de hond kopen, heb ik ook gedaan & werkt als een tierelier...

Vanmiddag eventjes losgewerkt met het paardje van een stalgenoot van me. Op die momenten denk ik dan wel eens dat ik grondwerken enzo eigenlijk leuker vind dan rijden... Doe natuurlijk ook al een paar jaar niet anders, maar toch. Verder muurverf gehaald, want het glasweefselbehang zit op de wanden in de verbouwde huiskamer. Een lichtgrijsje is het geworden. Morgen verven (ja ik weet het: een zondagssteek houdt geen week, maar we doen het toch :o ) en ben erg benieuwd hoe het er in z'n geheel uit gaat zien....

Fijne avond allemaal & even goed kletsen met z'n allen, dan zitten we zo op de 500 en kunnen we de nieuwe paspoortjes bewonderen *\o/*

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:02

Hallo!
@Karlijn, o da's echt rot, mijn pink was een keer gebroken en toen werd hij ook aan een andere vinger gebonden, bleek achteraf dat hij gebroken is geweest, nu heb ik een scheve vinger omdat ze hem toen niet wilden zetten...
@Kaat, o dat is echt niet leuk, beetje hetzelfde gevoel als vanmiddag, toen had ik soes helemaal gepoetst, ff los gedaan om zadel enz te halen, kom ik terug, overal natte schijt over zn lijf :( Kon ik weer opnieuw beginnen.... |o
Idd ff doorkletsen dan kunnen we de nieuwe paspoortjes zien!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:06

Het is officieel; ik ga morgen naar Flanders Horse Expo! Heb er zin in! Ik ga zeker iets leuks meenemen voor Tinky :D Heb net gezien dat er ook een Irish cob ras- & stamboekvoorstelling is, dus ik hoop dat ik er naar toe kan. Ook wil ik graag de NH dingen zien en het grondwerk, zodat ik ook wat wijzer ben tegen de zomer. Ik ga trouwens mee met de oude eigenaars van Tinky.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:07

Hoop aan een furmi te raken. Jack heeft gewoon een erg dikke vacht en geen lange vacht... het is die ondervacht die ik moet meehebben en dat lukt nou niet ;( . Nu hopelijk vindt ik 1.

Verder net naar the muppets gaan kijken in de cinema en ga morgen nog eens naar de cinema want heb een tikket die dan verloopt :D

Het is iedereen wss al opgevallen dat er hier meerdere Jack's zijn. Mijn Jack noemt vol sir Black Jack Go Go lijkt het julli wat om Jack's naam af te korten naar BJ ? Het zou denk ik een hele hoop helpen in het nieuwe topic om verwarring te vermijden onder de Jack's :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:08

Leuk zeg Kaat, ik wou maar dat ik mee kon maar weet nog maar van gisteren dat het van 1 tot 4 maart was :o
Als je daar bent wil je even kijken of ze furminators hebt voor paarden (oftewel de grote maat voor honden) voor minder dan 20 euro ?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:11

Ik zal zien, ben aanhankelijk aan die eigenaars, dus kan niet zomaar vrij rondcrossen om al die standjes te bekijken. Ik ben allesinds van plan als ze cowboymagic hebben, zeker een flesje glans/manenspray mee te nemen, want de mijne is op en blijkbaar werken die heel goed. :j Maar wat mag ik me verwachten onder de naam furminator? :o

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:14

even voor siemxfunny :D

gizmo!!
Afbeelding

en zoe!!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dribbelkont op 03-03-12 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:16

@carolien:ach we zullen vanzelf wel een opgaande tijd gaan krijgen ruana en ik.Nu is het even bagger,maar voor mijn gevoel komen we hier samen sterker doorheen.nu ze weer de spuit heeft gehad voor de schurft zal het neem ik aan sneller beter gaan.ik wilde eigenlijk vandaag haar achterbenen knippen(de sokken)maar haar halster was weg en ik doe dat niet binnen in stal,wordt zo'n bende.
gelukkig pikt ze dat allemaal goed en staat t ook echt niet lelijk.(ja ok tinkies horen sokken te hebben maar met al die blub in die sokken worden die benen alleen maar zwaarder en de huid vochtig)
@karlijn:getver bij jou ook al rhino in de buurt?verstandig dat je dan besloten hebt diaz niet te scheren.komt vanzelf.Als iedereen oppast met de paarden en het bezoek daarvan dan zal de rhino verspreiding vanzelf stoppen.
@jessica:wat houdt dat in?je vertelde dat er een veulen doodgeboren was met een 5e been in een huidsig been.wat moet ik me daar bij voorstellen?
@sandra:goed dat je gegallopeerd hebt.Stiekem mis ik het rijden wel hoor.Maar aan lessen durf ik ook nietik wil eerst normaal kunnen stappen en draven.In ieder geval met een zeker geval willen zitten op een paard.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:18

Ik ga even wat plaatjes zoeken voor je Kaat

Je moet niet expres gaan zoeken hoor moest je het tegen komen, maar zo niet maakt echt niet uit :)
Laatst bijgewerkt door Lori op 03-03-12 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:21

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:23

Oké :j

Trouwens, je reactie op dat topic van mijn vriendin :') Dat meisje, is dus mijn beste vriendin en ja, ze is een 'kieken zonder kop' zoals we dat hier zeggen :D Ineens zegt ze tegen mij op msn; *** heb ik mezelf voor 12 uur van Bokt gebant.. kon je me oprapen! En zij achteraf echt zo; Ik wou weten wat die knop betekende :+

edit; En wat als ik ze zie? Ik zou zeggen, ik neem er een voor je mee, maar de afstand tussen ons is toch een eindje hé. Zo'n ding is trouwens wel handig, dus wieweet als ik nog niet blut ben dat ik er een meeneem voor mezelf.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:28

Als het niet te veel is (je vindt ze op 2de hands site's vanaf 13euro ofzo te zien welke grote voor paarden is het iets van 16euro) en je hebt er zelf nog interesse in kan je eventueel een voor je zelf meenemen en het dan nog wel zien. 't Maakt me niet uit. 't Voordeel van die dingen is dat het de ondervacht meeneemt die los zit en het is vooral de losse haren in de ondervacht die jeuk bezorgen..

Zou zeggen stuur een berichtje dan maar je hebt m'n nummer niet en ik het jouwe niet.

Ja die reactie nja je moet iets zeggen en wil dat meisje niet afkraken en doen dus dan maar de andere reacties opvolgen hé. Lekker je zelf bannen om te weten hoe het werkt _O-

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:33

Hihi, ja, maar ik en die vriendin, dat is nog 10x erger.. :')

In al haar topics tot nu toe is ze afgekraakt, maar dat had ik in begin ook. Bokt lijkt eerst je een beetje aftetasten van hoever ze kunnen gaan. Mijn vriendin vat dit allemaal nog redelijk goed op, terwijl ik (en dat weet ik nog goed) helemaal geloofde wat de andere zeiden. Anderzijds ben ik erg blij dat ik nu Bokt heb, anders was ik er nooit echt achter gekomen dat ik te groot voor Jacky was.. En Bokt heeft me al wat wijzer gemaakt :D

Màn, ik ga veel geld moeten meenemen zeg :P Ik was van plan nog een touwhalster te kopen voor Tinky, om deze zomer aan grondwerken te beginnen, en een touwhalster handig is om te leren wijken op druk. Het staat ook chique & als het rijden goed gaat, kunnen we eens zien hoe ze is zonder bit.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:36

Ik zou zeggen ga een knoppen voor je maar ja de vraag is of je dan wel nog goedkoper uit ben en ik moet nog aan touw raken ook hé :D. Je bent niet verplicht he

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:39

Ik wil liever het touwhalster in het echt zien, zodat ik weet wat ik in men handen heb, en ik weet zelf nog niet eens hoe je zo'n ding aandoet :') Maar er komt nog iemand mee met veel ervaring in die NH toestanden die me vast en zeker gaat kunnen helpen! Ik zou heel graag zo'n touwhalster met dikkere neusriem willen, liefst een flashy groene met bruin, bijpassend op men dekje en zweepje <<)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:42

Flashy groen met bruin leer op de neus ? Lijkt me mooi hoor !. Ik heb bij mijn touwhalster die ik voor Jack heb geknoopt gewoon een verdikking op de neus geknoopt :).

Helemaal in set gaan <<)