[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 12:12

Goede tip leon, een voetbal is ook wel leuk om in de wei te leggen. Gebruik jij een leren?
Gaan jullie een rondje mennen met snowdon? (wist niet snow ook aangespannen liep Bloos Jammer janet . alleen lijkt het me ook wat link om aangespannen te gaan rijden.Lachen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 12:28

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 13:55

oeioei leon, verslapen... naja dan maar een lekker dagje vrij haha. Veel plezier met het mennen!

@janet, foto's zien er erg leuk uit. we willen dit misschien ook ooit met die kleine van ons gaan doen lijkt me gaaf!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:11

Nou lordJ, je hebt me overtuigd. Mail naar steffi is weg, het wachten is op de datum die ze doorgeeft. Ik ben zo
benieuwd Lachen

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:26

Ik hoop dat ze je met je probleem kan helpen,
houd ons op de hoogte zou ik zeggen!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:37

Ik hoop dat ze je kan helpen. Sorry als ik het gemist heb, maar het gaat toch over kyana?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:13

Een Skippybal is ook leuk, tenminste dat vind Shania, wel een met 'uiers' en niet met zo'n ring want daar kunnen ze in gaan staan en vast komen te zitten.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:15

Net terug van de paardjes.. Amy heeft een nieuw trucje.. Het als-ik-me-net-zo-als-shania-gedrag-vind-ze-me-vast-nog-veel-liever-trucje.. Vork
Dus knoerhard aankomen galoperen als ik haar roep en dan ook echt meewillen, als ik voor een ander paard kom weer aan komen galoperen, overdreven hinniken en knuffelig doen.. Straks heb ik 2 van die aanhankelijke mutsen... Huilen Vork

Verder echt weer heerlijk gereden! Haha! Merk zo een wereld van verschil! Krijg ook echt weer zin om door te gaan trainen enzo. Ik voel nu ook wanneer ze rechts goed aanspringt, dan voel ik haar die schouder echt voor zetten. Af en toe springt ze nog eens verkeerd, maar dat is niet meer van niet kunnen maar gewoon gemakzucht. Ze buigt netjes in op rechts, wijkt netjes en ga zo maar door! Ben zo tevreden!

Daarna Shania nog gelongeerd, minuutje of 10, met de nieuwe Wintec.. Ze zweette er zomaar van! Tong uitsteken Luie donder..
Heb er ook nog wat aan gehangen, doet dr echt helemaal niks..
Volgende week weer.. Ik doe elke week 10 minuutjes opbouwen, stap en draf. Dat moet toch kunnen voor een 2.5 jarige.. Lachen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:21

Wat een schattige Amy! Lief hoor. En wat leuk dat het zo goed gaat, ben je van plan om weer wedstrijden te rijden?
Hoe gaat het eigelijk met het tinkertje van je verzorgster? Collin heette hij toch?

Ik vind dat een 2,5 jarige dat moet aan kunnen hoor. Zo wordt ze ook wat minder lui, haha. Komer er snel weer nieuwe foto's van haar?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:24

Ja.. 26 Juli komen Nathalie (Ntlie_) en Miranda (Heranda) helpen om ze allebei netjes op de kiek te zetten.. Lachen
Dus dan komen er weer foto's..

Het gaat wel goed met Collin, hij is heel erg veel verbraafd.. Ja
Wel wat troubles met zijn spieren in zijn achterhand. Hij groeit veels te hard, is ook zwaar overbouwd. En daardoor worden zijn spieren slap. Ze gaan er ook mee uit wandelen enzo, hij is superbraaf. Ja

Ik ben niet gestopt met wedstrijden hoor.. Lachen Zag het alleen niet zo zitten ivm die galoptroubles..
Alleen er zijn er hier niet zoveel.. In September ga ik weer, er is een wedstrijd in Koudekerke.. Lachen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:27

Wat balen van collin, gaat het wel goed komen dan? Ze moeten hem misschien iets minder pokon geven. Ben wel benieuwd hoe hij er nu uit ziet.

Nu de wissels helemaal goed zijn gaat het vast goed komen!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:33

Wissels zijn we nog lang niet aan toe.. Knipoog
Ze kon geen rechtergalop omdat die kant vast zat. En nu doet ze het veel makkelijker..

Ik hoop dat het goedkomt met Collin! Al heb ik er eerlijk een zwaar hoofd in. Hij had toen zo'n spuit gehad om zijn spieren sterker te maken die hielp erg goed, alleen ik denk dat hij er nog een nodig zal hebben. Of anders iets van een supplement ofzo.
Als zijn spieren niet sterker worden en hij word volgend jaar ingereden denk ik dat hem dat niet ten goede gaat komen. Moet eerst zien hoe hij de zomer doorkomt, wie weet dijt hij nog uit en kweekt hij spieren doordat ze nu meer met hem aan de slag gaan. Hij mag imo nog meer. Maar ik zal het nog wel eens tegen Martinique zeggen wat ze nog meer kan doen evt. in overleg met de veearts.

Als hij niet verbeterd qua overbouwing zou ik, als het mijn paard was, hem nog een jaar terug op de wei gooien en een jaar later ermee aan het werk gaan als hij uitgegroeid is. Maar dat kan je pas zeggen als het volgend jaar is..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:38

ik hoop dat het goed komt. Misscien heeft hij inderdaad nog wel zon spuit nodig. Als het niet goed helemaal goed komt, zou ik hem volgend jaar ook niet inrijden. Misschien een jaartje in een opfok, is dat niet wat? Of staat hij nu ook al 24 uur per dag op de wei?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:39

Hij komt net uit de opfok.. En hij staat nu hele dagen buiten, alleen 's nachts op stal.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:41

Wat fijn dat amy weer zo lekker gaat sita! Het klinkt wel minder van collin, hopen dat dat snel verbeterd en anders zou ook ik hem nog niet inrijden volgend jaar, maar nog lekker een jaar het land op doen!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:53

Dus hij krijgt toch wel genoeg beweging. Hoe oud is hij nu?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:57

Lekker dat amy zo fijn loopt. Moet vast een heerlijk gevoel zijn, het roze wolk gevoel spat van het scherm af Knipoog
En die shania ook aan het werk (lichtelijk). Super hoor!

Collin wat overbouwd, hij is 2 toch?

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:57

Zo ik ga eten en naar me werk toe,

ik heb nog even een topic geopend met foto's van Himyar als een gek aan het rennen!

viewtopic.php?f=130&t=803684

Veel kijk plezier:P

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:02

Doei! ben ik ook nog ff ... laatste dingetjes voor vakantie op computer aan het afwerken dan printen en Go jij! Go jij! Hele maand niet meer aan werk denken Tong uitsteken

Misschien tip voor Collin:
Wat krijgt ie momenteel te eten? paardje in de groei heeft soms best wel veel nodig Knipoog
Om een paard over een dipje heen te helpen of te helpen met spieropbouw e.d helpt bv Slobber mash van Pavo helpt ontzettend goed *LOL*
Heb dat Say gegeven toen ze uit Engeland kwam beetje achter in groei en goed mager enzo Ach gut maar dat spul verricht echt wonderen *LOL* dat krijg je er met gras en brok niet aan

Als ie verder wel stevig genoeg is dan wellicht eerder een supplement zoals bv opkikker (paardendrogist) of een vitaminestoot (van Equistro zijn echt de beste) en verder heb je evt ook speciale supplementen voor spieropbouw bij o.a. de paardendrogist, maar dit wordt eerder gegeven als ze al aan het werk gaan (ook voor snel herstel enzo) dus weet niet of dat verstandig is om te geven als ie verder nog niks hoeft te doen Knipoog

Verder natuurlijk ook controleren of ie niet iets onder de leden heeft (wormen of virusje of zo Knipoog) temp in de gaten houden Ja maarja dat weet je vast wel Knipoog

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:03

Goede tip grid, misschien ook wel iets voor nienke hier.Is voor paarden tot 3 jaar toch?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:04

Zj, lachen dat je kippen naar je schoonouders vernoemd zijn Haha!

Rom, na in zo’n geval zou ik idd ook niet zo heel happig zijn om te springen Nagelbijten / Gniffelen Al zal sil t vast wel kunnen leren Ja Sneu voor filou’s beentjes Ach gut ze is wel opgeknapt!

Maya, lief van die klant dat hij dat geld alsnog kwam brengen!

Sita, Ach gut dat je op je hart getrapt was, hoop dat je nu beter er aan toe bent.

KMD, gaaf voor je dat Binti op de cover staat!

Ga nu eerst even t eten op zetten..

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:06

timokyana schreef:
Goede tip grid, misschien ook wel iets voor nienke hier.Is voor paarden tot 3 jaar toch?

Dat kun je aan alle paarden geven die het nodig hebben Knipoog bv als ze net ziek zijn geweest, ook dragende merries die veel interen, veulens die net ff wat extra's nodig hebben omdat ze zo hard groeien of juist een dipje hebben, senioren enz enz Ja

Enige nadeel is dat je het echt met heet water aan moet maken en het dus een tijdje duurt voordat het weer afgekoeld is en je het kunt geven Nagelbijten / Gniffelen dus daar moet je wel altijd even rekening mee houden Knipoog Heb al eens gehad dat ik helemaal klaar was en haar het eten wou geven en toen had ik het dus nog helemaal niet aangemaakt Gestoord ja dan is het wachten geblazen Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door grid op 13-07-07 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:07

Grid, maak je geen zorgen, hij krijgt echt genoeg eten!
Daar ontbreekt het niet aan!

Hij krijgt elke dag bijna 2 kilo Cavalor Juniorix met Opti Growth, plus ook nog kuil als hij op stal staat en een volle verse weide. Dus het komt hem niet te kort. Hij is gewoon vet.. Clown Hij krijgt voldoende beweging, zeker weten. Ze gaan wandelen, beetje longeren, grondwerk plus dat hij hele dagen buitenstaat enzo..

Het is niet door hun dat hij nu zo is, zo hebben ze hem gekocht en ze doen er alles aan om hem goed te krijgen.. Lachen Staat onder toezicht van DA enzo..
Laatst bijgewerkt door Sita_ op 13-07-07 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:08

Zooo, heerlijk gemend! Arjan weer een ander stukje van de omgeving van de paardjes laten zien Knipoog Langs Ali, de shire Cool en een heel gaaf welsh-hengstje en een welshje waar Lisa wel eens op rijd als we samen naar buiten gaan. Was een heerlijk relaxed rondje! Maar niet naar het bos geweest met die dazen Knipoog

tk: Snowdon loopt al jaren voor de wagen Knipoog

Nu klaar maken om uit eten te gaan en dan naar The Wiz! Doei!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:10

Die Pavo Slobber mengde ik altijd 2 Liter warm gekookt water en daarna een liter koud water. Zo kan je het toch gelijk geven.. Lachen