[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

x_Irisje_x

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:22

Gelukkig maar! Fijn!

Wat een leuke kuikens! En wat een verschil!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:52

beterschap met je ratsel!

Aahw die kuikentjes <3

Ik heb vorig jaar bijna een tinker gekocht bij hun.
Alles ging heel moeizaam. Ze hebben geprobeerd de koop te forceren (of direct kopen, of ze gingen der inruilen). Wilden geen contract, liever geen keuring etc. Contact liep constant via de man (vrouw verkocht het paard).
Met heel veel pijn en moeite toch naar de dierenarts voor keuring. Afgekeurd, waarschijnlijk spat.
Dierenarts de eigenaren advies meegegeven (ze richtte zich tot die man). Zegt die man: 'ik weet van niks, ben alleen maar de chauffeur'
Vervolgens staat het paard dezelfde avond weer te koop. Dat was even in het kort :+

Ze hebben toen een zwarte tinker gekocht. Verder geen idee hoor.
Maar die staat nu alweer te koop, hebben ze dus nu een half jaar.
De vorige hadden ze ook een half jaar. Verkocht met de reden dat ze te vlot was.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:04

Als mensen bij mij de koop proberen te forceren gaat de koop al niet door. Ben van principe dat een paard geen zakdoek is die je even kan wegwerpen als het toch dat niet blijkt te zijn. Je kan altijd snel met een paard thuiskomen maar dat is als je al vanaf de advertentie zo iets hebt van "wow" en eigenlijk al zeker van je stuk bent op voorhand of bij de eerste keer kijken dat gevoel hebt.

Edit: Je kan natuurlijk altijd pech hebben maar daar ga ik even niet van uit.
Laatst bijgewerkt door Lori op 05-02-16 23:40, in het totaal 2 keer bewerkt

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:29

fijn dat je ratje weer opgeknapt is nientsje!

die kuikentjes <3

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:40

Lori schreef:
Als mensen bij mij de koop proberen te forceren gaat de koop al niet door. Ben van principe dat een paard geen zakdoek is die je even kan wegwerpen als het toch dat niet blijkt te zijn. Je kan altijd snel met een paard thuiskomen maar dat is als je al vanaf de advertentie zo iets hebt van "wow" en eigenlijk al zeker van je stuk bent op voorhand of bij de eerste keer kijken dat gevoel hebt.

Nou idd. Hier ben ik t helemaal mee eens. Zac sprak me in eerste instantie helemaal niet aan.was niet eens op zoek, hij werd me aangeboden. Ben toen 1 of 2 keer wezen kijken, beetje poetsen en een rondje aan de hand erop gezeten (was met zadelmak) voor t gevoel. Gezien hij van de oude eigenaren van mijn andere pony was kende ik ze al wel. Ik heb toen 2 weken daar op hun huis gepast en hem leren kennen. Nog steeds twijfelde ik. Pas toen ik hoorde dat er nog een geinteresseerde was (daar wilden ze hem niet aan verkopen, maar toch) merkte ik bij mezelf een: ja maar... gevoel op. Zat ie stiekem toch al in mn hart. Maar dat heeft dus ook wel ff geduurd. Heb er geen spijt van

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:41

Ik zou dan ook al niet meer willen. Teveel twijfels en onduidelijkheid.

Katrijn heeft een uur bij me onder de dekens, tegen me aan, liggen slapen. Heb haar nu weer bij Muppet in de kooi. Muppet ging haar mams direct wassen; ik heb je gemist mama!

Hopelijk blijft het goed gaan en knapt ze op. Dat ze niet weer naar adem moet happen als de spuit uitgewerkt is. Dus wordt een slapeloze nacht. Ik hoop zo dat het goedkomt met mijn lieve meisje |(

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:42

Dott schreef:
Lori schreef:

Nou idd. Hier ben ik t helemaal mee eens. Zac sprak me in eerste instantie helemaal niet aan.was niet eens op zoek, hij werd me aangeboden. Ben toen 1 of 2 keer wezen kijken, beetje poetsen en een rondje aan de hand erop gezeten (was met zadelmak) voor t gevoel. Gezien hij van de oude eigenaren van mijn andere pony was kende ik ze al wel. Ik heb toen 2 weken daar op hun huis gepast en hem leren kennen. Nog steeds twijfelde ik. Pas toen ik hoorde dat er nog een geinteresseerde was (daar wilden ze hem niet aan verkopen, maar toch) merkte ik bij mezelf een: ja maar... gevoel op. Zat ie stiekem toch al in mn hart. Maar dat heeft dus ook wel ff geduurd. Heb er geen spijt van

Ik was al vanaf de eerste foto stapelverliefd op Feike. Dat gevoel is nooit weg gegaan <3

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:43

@Nientsje. Had het gelezen al maar hoop voor jou dat ze goed door de nacht komt. :(:)

@Dott. Hij heeft stiekem je hart veroverd dus, zo te lezen :D .

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:44

Mja. Had ik bij mijn andere pony wel. Bij Zac niet. Hoewel ik nu nooit meer zonder hem zou kunnen. Maar goed, nou ben ik ook niet zo van de bonten normaal gesproken :') hahaha

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 00:17

Ik was echt verliefd op die pony.
Paste precies in wat ik zocht.
Ik koop het paard, niet de mensen.
Uiteraard ook niet akkoord gegaan met het afdwingen. Ok dan niet.
Belden ze een dag van tevoren dat de ruil niet doorging.
Allemaal achteraf zie ik nu dat het gewoon nare mensen zijn. Wellicht wisten ze allang van de spat.

Hoort erbij. Nu heb ik cheana. Beter paard kan ik niet wensen. Heeft gewoon zo moeten zijn :)

Het is al positief dat het nu zoveel beter gaat nientsje.
Wellicht nog keertje eruit vannacht om te controleren?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 09:26

Goedemorgen,

Paardjes kopen. Er zijn vreemde verkopers bij.
Die van Jaron waren ook echt vaag. Maar dan vooral met afspreken wanneer we hem zouden halen.

Ik zag hem op de foto en hij zag er niet uit. Maar dat sprak me juist aan. Ben toen naar duitsland gereden en heb hem opgehaald met het idee van die rij ik in, is het niks, dan de verkoop weer in.
Hoe dan ook winwin. En ondanks dat we een klote start hebben gehad( bleek erg dominant te zijn etc) ben ik blij dat we door hebben gezet. Want een beter paard bestaat er echt niet.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 09:33

Nientsje, hoe is het met Katrijn?

Dott, wat naar! Moeilijke maar dappere beslissing! Veel sterkte! :(:)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 09:54

Jaron heeft het maar getroffen met jou!

Katrijn is de nacht aardig doorgekomen. Af en toe wel rare ademgeluiden maar verder alert en vrolijk. Goed gedronken en heb haar ook zien eten. Ikzelf heb geen oog dicht gedaan. Bij elk geluidje zat ik voor de kooi. Hopelijk blijft het goed gaan, ook als de medicijnen uitgewerkt zijn. We gaan sowieso vandaag weer heen.

Edit:
Heb haar net uit de kooi gehad en ze is weer haar heerlijke drukke zelf. Hopelijk blijft ze dat ook nadat de spuit uitgewerkt is.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:44

Ik zal voor haar duimen!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:57

Dankje!

Ze is tot dusver qua ademhaling rustig. Over 4 minuten is de spuit 24uur geleden gegeven. Fingers crossed dat ze niet naar adem gaat happen straks.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:44

Gek is dat eigenlijk. Dat je weet dat je bij dat paard past, maar dat dat ook vaak nog zo moet groeien. Ik wist ook gelijk dat ik Storm wilde hebben. Hij zag er ook echt niet uit. En was alles behalve makkelijk. Maar toch wilde ik er voor gaan en gelukkig is alles zo ontzettend goed uitgevallen. Heb nu het beste en fijnste paard wat er voor mij bestaat.

Succes Hannah, hoop dat de ademhaling goed blijft. We duimen.

Chantal, hoe gaat het? Ben zo benieuwd!! Is allemaal zo spannend.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:38

succes met je ratje!
Kon de dierenarts ook niks raars op de longen horen?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 15:36

Vriendlief is eens gaan kijken voor een standje op horse event.
Maandag wordt hij terug gebeld :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 16:40

Hij heeft wel geluisterd maar het konden meerdere dingen zijn. Allergie, infectie, tumor etc etc.
Hij heeft een prik gegeven tegen infecties, vitamineprik, een symptoombestrijder en nog een andere prik. En ze is nu al de hele dag goed; ookal zullen ze nu al wel uitgewerkt zijn. Dus het heeft haar wel geholpen. Kwart over 4 ben ik daar weer en heb nu ook Muppet mee.

Gaaf Nessa! Watvoor standje wordt het dan? :)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:51

Schrikken! Gelukkig heeft het geholpen. Hopelijk houd je ratje zich zo.

Xaffier vond ik alles behalveleuk. En ik had al een vooroordeel over tinkers Zou m voor een week bij rijden en dan zou er wat anders voor terug komen. Nou dat vond ik best. Maar ja toen werden het weken en maanden en jaren. En nu is hij gewoon van mij. Nou dat had ik nooit verwacht hoor. Gek hoe het kan lopen

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:58

Weer terug met mijn meisjes.
Ze heeft nog eenzelfde prikje gehad en Muppet ook ter preventie. Ze hoeft nu geen prikjes meer maar wel 1x per dag novadox (antibiotica). Dus gaat goed met dr :) helemaal vergeleken gisteren.
Tumor is nu uitgesloten en een hartprobleem is ook zeer onwaarschijnlijk. Het is waarschijnlijk een infectie.
Afbeelding
Maar ze is wel weer dr hele drukke zelf :) Op en af de kooi klimmen en niet stil willen zitten. Precies zoals ze hoort te zijn :)
Nu hopen dat het zo goed blijft gaan en dat ik nog langer van haar mag genieten.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:59

Gelukkig zeg, je hebt genoeg pech gehad met je dieren nu

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:00

Dat zeker, ben dr ook wel klaar mee.
Ik weet dat ze oud is. Maar ik help al mijn dieren waar ik kan, ik laat niks lijden. Er zit nog genoeg levenslust in dus hopelijk blijft zo nog lang bij mij.
Laatst bijgewerkt door Nientsje op 06-02-16 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:01

Gelukkig gaat het nu met Katrijn al een stuk beter!

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:53

Goedemiddag! Vandaag voor de tweede keer een lesje Centered Riding gehad met Ryan, wat is dit toch enorm leerzaam en interessant! Hij was wel ondeugend en wist het meteen als ik niet precies wist hoe ik moest handelen en ging stilstaan. Maar de tips helpen echt, ben zeer tevreden!