Dag 180: Het veulen heeft de grote van een kleine hond (beagle). Hij meet 48,12 cm en weegt 9kg 331gram. Rond de helft van de dracht sluiten de baarmoederhoornen zich. Door de beperkte ruimte is het belangrijk dat het veulen op zijn rug komt te liggen. Het veulen kan steeds minder goed bewegen, maar het maakt nog steeds bewegingen met de benen en het hoofd. Dit kan men soms duidelijk zien aan de buik van de merrie.
Ben wel heel blij dacht eigenlijk dat ze niet drachtig was.
Schimpje
Geplaatst: 06-10-09 11:35
Mijn god... zit hier op school beetje mee te lezen maar kan al die raadsels door elkaar niet meer volgen.. haha!
Mirjam bij de fysio geweest, spiertjes weer los?
Verder echt GEEN zin om iets te doen hier, moet een ondernemersplan opstellen over een eigen bedrijf (wat je dus ter plekke moet verzinnen, in je sector) dus ben nu een pensionstal aan het verzinnen en wat daar allemaal bijhoort.. Incl. offertes voor boxen, stapmolen, aanleg electra e.d... Blegh! Vond school altijd erg leuk maar dit jaar is echt kl0te... Gelukkig maar tot februari les op school en dan 4,5 maand aan een stuk stage.. Maar goed, dan moet wel alles klaar voor februari en na de herfstvakantie beginnen we ook nog met de Orun op school.. Heel handig aangezien ik 18 november wordt geopereerd aan mijn pols..
Gaat nog maar even iets doen.. zometeen lekker met klasgenootje een Macje pakken in de pauze..