[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:49

spannend! ga voor je duimen dat het super klikt!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:57

Spannend! ik duim ook mee.

Jari was uber stout vandaag.
Wilde longeren,en hij draaide elke keer weg richting zijn maten, hij heeft wat tikken gehad, en toen was ik het zo zat, dat ik hem in de weide paddock heb gelongeerd.
Hoeveel keren ik vandaag niet geskiet heb! heb de pessoa grondig misbruikt, zo had ik net wat meer te vertellen. bijna blaren op mijn handen , maar ik heb het gewonnen, uiteindelijk liep hij braaf zijn rondjes, en droop het zweet van zijn hoofd en koker af _O- daarna 5 emmers water tegen hem aan gegooid (het voelde zomers zo uit de wind, in de zon) en daarna nog lekker getutteld, alles vergeven en vergeten... voor nu :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:11

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij sprong met momenten gewoon met 4 benen de lucht in, malle eppie
Op het einde was hij braaf zat iig :D

Afbeelding

mijn hooi Afbeelding
Afbeelding

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:49

elliecuijk schreef:
@karlijn:Ik bedoelde eigenlijk dat ruana een spuit krijgt tegen de mijten waar ze last van heeft.ze liep zo te stampen(wat ik dus nooit zie omdat ik savonds kom),dat de stalhouder zij het niet meer aan te kunnen zien.eigenlijk was de bedoeling eerst haar benen te scheren(onder een verdoving omdat ze te panisch is voor scheerapparaat)en dan haar benen goed te behandelen.Maar door het warmere weer zijn die mijten gaan vervelen.met zo'n spuit dood je ze geloof ik wel.
maar vandaag komt hij in ieder geval om die spuit te geven

Aangezien het achterelkaar stond dacht ik dat het bij de zin van mij hoorde ;)

Ik ben net naar Diaz geweest.. OP DE FIETS! *\o/* (1e versnelling, stukje fietsen, stukje wandelen, stukje fietsen, en bijna flauwgevallen bij aankomst :') )

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:09

Kailonne schreef:
@Hinke, dat is balen. Rustig aan doen.
@Miesemuisje: fijn gevoel zo'n actieve les.
@Ellie: je hebt veel te verduren op het moment. Ik hoop dat alles goed gaat aflopen. Zal voor je duimen.
@Karlijn: die Diaz, gaat lekker in een hoekje staan. Met een blik van "kom maar op jullie". Maar dat zal ook wel allemaal goedkomen. Die heeft straks gezellige vriendjes.

Jullie allemaal bedankt voor de bemoedigende woorden. Dat kan Erwin dan weer niet. Die begint dan te mopperen. zo van: als je geen plezier hebt in het paardrijden dan moet je hem maar verkopen, want daarvoor is het te duur. En het galopperen is volgens hem de kers op de taart. Voor mij voelt dat nu dus niet zo.
Ik probeer volgende week een keer buiten te gaan rijden met iemand van stal die een hele rustige tinker heeft. Lekker buitenrijden is voor mij wel de kers op de taart.

Dat klinkt bekend ........... heb ook zo'n man. Maarreh ............. ik heb nog nooit gegaloppeerd met Sul (oh ja 1 x toen hij er vandoor ging voor een loslopende hond buiten ....... |o ). Lekker in je eigen tempo doen, vertrouwen krijgen en als jullie er allebei klaar voor zijn, of een keer een goeie dag hebben lekker een galopje gaan doen ;).

Haha, zie foto's van een lekker eigenwijze tink :D

Karlijn, goed gedaan joh!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:17

au mijn teen... Diaz had op mijn voet gestaan.. maar ik vrees dat ik mijn grote teen gebroken heb.. zo even naar de EHBO voor een foto..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:22

Wat goed dat je gefietst hebt! en wat naar dat je bijna flauw gevallen bent!
Auw je teen, laat even weten hoe het afloopt?

Tink was idd zeer eigenwijs!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:34

@andrea:je kan op de foto's goed zien dat jaron aan t klieren was met longeren.is waarschijnlijk gewoon een fase en als ze merken dat ze t niet winnen van jou houden ze wel op.goed dat je toch door bent gegaan en gestopt bent zodra hij het goed deed!
Ruana heeft dat ook gehad,Wel linksom maar niet rechtsom(?).zelfs de bijrijder kreeg t niet voor elkaar.zo sterk als ze was toen,uiteindelijk kregen we haar met 3 man zo ver dat ze na veel moeite haar rondjes liep.maar vervolgens in de grote rijbak was het weer helemaal mis.daar zag ze dat ze de ruimte had en begon weer te razen.zo erg dat ze niet vast te houden was.iedere keer weer die longeerlijn die uit je handen werd getrokken.we werden het zo zat dat we haar flink hebben laten uitrennen in de bak(lees een 30 rondjes volle galop in de bak),met de longeerlijn eraan.levensgevaarlijk ik weet het,maar ze liet zich niet meer vangen.dat was het breekpunt en sinds toen kan je haar goed longeren.
gefeliciteerd met je jollybal!!!!

@karlijn:oeh teen gebroken klinkt niet lekker.als ze met volle kracht er bovenop stampen,auchhh dat doet pijn!ruana staat zowat iedere week wel een keer of 2 er boven op(weet gewoon niet dat ze breed is).en dan maar doorlopen en hopen dat je m nog kan bewegen....

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:43

Nessa schreef:
Je hoeft toch ook niet persé hard te gaan om te genieten van je paard!
Sterker nog, heb gisteren niet eens gereden! haha

Daar denkt Kayleigh zelf toch anders over. Die ging mij toch hááárd in de wei. Ze stond rustig, totdat ik ze eruit wilde halen.
* foto's zijn aan het uploaden 8-)

Andrea: leuk om ook deze kant van Jaron te zien. Goed dat je zo hebt doorgezet !! 1-0 voor jou :D
Die foto's zeggen ook echt alles.

Ellie: gelukkig dat jij die fase ook door bent gekomen met ruana. :)

Karlijn: jeetje, heb je net Diaz op een lekker plekje staan, is dalijk je teen in gruzelementen

Heidy: en hoe was de bijrijder ? Klikte het ?

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:24

Jammer genoeg stond ik ver weg, maar kiek ze gaan *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn arrogantje en haar berg :')
Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:25

Lekker dat je zo'n fijne les hebt gehad miesemuisje :)

Balen zeg ellie dat Ruana zo'n jeuk heeft..
Vind die spuiten (Dectomax/Ivermectine) toch altijd nog een beetje eng.
De injectie zelf is veilig, maar de olieachtige vloeistof waarin het is opgelost wordt door paarden slecht verdragen, waardoor er een kleine kans bestaat op een fatale shock. Dit geldt zowel voor het inspuiten in de spier als voor het inspuiten in de bloedbaan.

Zou leuk zijn als het klikt heidi!

Ziet er inderdaad niet uit alsof hij mee wou werken snackie. De volgende keer kun je misschien een longeer circel afzetten? Lijkt me prettiger. Goed dat je uiteindelijk toch de leiding had.

Wel lekker dat het kwa afstand te fietsen is Karlijn, maar hopelijk kun je snel met je brommertje, want bijna flauwvallen is ook niets..
Sterkte met je teen!

*\o/* Weekeind!!
Heb nu al zin om met de paarden weer het bos in te gaan :)
Het zou geloof ik vooral morgen lekker weer worden. Helaas wordt het volgende week wel weer kouder (s nachts vriezen hoorde ik)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:26

Kailonne schreef:
Jullie allemaal bedankt voor de bemoedigende woorden. Dat kan Erwin dan weer niet. Die begint dan te mopperen. zo van: als je geen plezier hebt in het paardrijden dan moet je hem maar verkopen, want daarvoor is het te duur. En het galopperen is volgens hem de kers op de taart. Voor mij voelt dat nu dus niet zo.
Ik probeer volgende week een keer buiten te gaan rijden met iemand van stal die een hele rustige tinker heeft. Lekker buitenrijden is voor mij wel de kers op de taart.

Hier ben ik mee eens, velen zeggen van het galoperen is de kers op de taart.. nou ik galopeer regelmatig met Jack maar ik zou veel liever het galoperen afgeven dan het buitenrijden/werken met Jack. :)

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:26

zo daar ben ik ook weer,

jeetje Karlijn niet te hopen dat je teen gebroken is..

Hinke, zal morgen eens een foto van meneer langkous maken haha :D

stoute Jaron, puberteit zeggen we dan maar haha

Arme Ruana, met haar gekriebel....

Vliegende Kayleigh, je ziet op deze foto's goed hoe breed ze eigenlijk wordt.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:47

Sorry, ik moet dit ff kwijt...

Vandaga lekker eerder weg van mn werk, o.a. om wormenspuit te halen. Word Mona dus helemaal panisch toen ik het wilde toe dienen. Trok zich tot 2x toe los en werd helemaal bang en ondertussen zat de wormenkuur dus overal behalve in dr mond. (had ook nog eens de duurste gekocht :-S) ik kwaad, Mona nog banger... Mocht dr daarna meer amper aanraken en anders met best wat stress. Ik ben nu echt verdrietig, verslagen, terleurgesteld... Ik probeer het zo goed te doen en krijg ik dit weer voor mn kiezen. Het gaat precies zoals met Passage, die heb ik om deze redenen uiteindelijk moeten verkopen. Ik wil zo graag dat het goed gaat... pffffff.... Heb t er echt ff moeilijk mee nu.... Heb maar zak chips in huis gehaald voor vanavond, want probeer mn gevoelens maar ff weg te eten zodat ik morgen met frisse moed weer heen ga....

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:52

@Karlijn: ik hoop dat de teen niet gebroken is. Mijn vorige paard heeft ook een keer op mijn teen gestaan. volgens mij is er nu een zenuw niet meer helemaal heel, want de huid voelt nog steeds heel raar als je eraan komt.
De bijrijder was leuk. Het klikte goed met Jack zo vond hem geweldig gelukkig. Jack was wel even aan het uitproberen. Even kijken of hij echt moest lopen oftewel zo traag als een slak en niet reageren op het been. Ik heb haar even een zweep gegeven en toen ging het iets beter. Ze had vanwege een knieblessure al 2 jaar niet gereden dus ze vond het niet erg dat het niet te snel ging. Jack heeft zich verder keurig gedragen gelukkig. Als het goed is komt ze woensdag weer.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:54

waarom denk je dat ie gebroken is?
Bonny heeft ook op mijn teen gestaan, de kleine teen. Die was in zijn geheel blauw.
Kan hem nu gewoon weer gebruiken, al doet het nog wel pijn bij sommige bewegingen
Is nu 2 weken geleden dacht ik.

EDIT

2,5 week geleden zelfs...

Fijn dat het zo de eerste keer goed ging op Jack!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:10

Ik ben blij... ik zag vanmiddag dat Denzel zijn witte inieminie snorretje weer terug krijgt... *\o/*
Shakiro heeft een enorme zwarte snor! echt bizar zo groot, zal morgen eens wat foto's maken.. en van Denzel zijn clown's hoofdje en van mini snor..!! :D

Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:24

Ohh mara,
Had je geen hulp? wat vervelend. Echt, het komt best goed met jullie. take your time.

Ellie, blij toe dat jou paard dit ook had, en het goed is gekomen.
Jaron wil heel erg graag naar zijn maten. de haf stond achter het draadje in de paddock.
En dus elke keer dat hij eigenlijk door zou moeten draaien, stopte hij, en wilde hij naar achter rennen.
Op den duur stond mijn zus dr met de zweep, maar dat haalde niks uit.
Toen ben ik het afgezette stuk weiland in gegaan, (dat was tijdens de paddock verbouwing de paddock voor tijdelijk.) en dat was al redelijk afgezet.
Ik twijfel of ik hem morgen de verdiende dag vrij geven, of nog een keer de confrontatie aan moet gaan.

Wat de kers op de taart is, is voor iedereen verschillend.
Voor mij is dat een sprongetje wagen en uiteindelijk een (oefen)crossje rijden.
Galop vind ik heerlijk, maar als hij niet braaf doet wat er gevraagd word, dan geen galop.Simpel.
Je moet samen aan vertrouwen werken. En stap voor stap komt dat best in orde.
Pas dingen doen, als je werkelijk er aan toe bent,en durft.
Natuurlijk heb je af en toe een flinke trap onder je hol nodig. om een stap eindelijk eens te nemen.

Knappe poown hierboven :+:

En kayleigh, wat een race eend, nog even en jullie racen ons voorbij.
En die berg is wel favoriet he?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:08

@andrea,misschien morgen toch wel even een keer nog doen.als ie t dan goed doet,dan heeft ie het begrepen en zal ie niet meer zo snel klieren.

Ondertussen is de v.a geweest voor de spuit.We zijn er nu achter wat de jeuk veroorzaakt.Schurft.daar is ze vorig jaar ook al voor gespoten(ik dacht maart of april),en de spuit zou voldoende moeten zijn.Scheren heet nioet zoveel zin,omdat de haren zo snel groeien.Ik heb wel zoiets van ik hou haar sokken voortaan kort(kan het wat makkelijker drogen van binnen).dus heb ik vandaag de kappersschaar uitgeprobeert.Superschaar!
voorlopig neem ik de gebruikte borstels mee naar huis om ze in heet water te leggen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:12

wat leuk dat het klikte tussen jack en de bijrijder en jouzelf natuurlijk :)

He wat jammer Tamadine, volgende keer anders even hulp vragen? En toch proberen zelf rustig te blijven, het helpt niet om boos te worden, zeker niet als ze gestrest of bang is.
Soms wil het helpen om de wormenkuur via de andere kant te geven, en anders op een boterham of door de appelmoes.
Als ze echt bang is voor de spuit zou ik gaan oefenen, de spuit even goed uitspoelen en er dan appelmoes in doen. Elke dag even doen. Wellicht dat je in het begin de spuit nog niet bij haar mond in de buurt kan houden, maar als je kleine stapjes maakt (bijvoorbeeld snoepje geven met de spuit in de buurt) kom je er vanzelf.

Leuk he, doe snorrtjes :D izzy heeft ook een ieniemini snorretje.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:15

Schurft wordt veroorzaakt door de schurftmijt (mijten daar hebben koudbloeden met behang helaas vaak last van)
Hopelijk is ze er snel vanaf. Sokken hoeven er niet echt af hoor, de mijten blijven ook wel met korte haren. Maar als je het zelf makkelijker behandelen (bijvoorbeeld wassen met betadine en dan behandelen met sebacil of neocidol) kan het ook geen kwaad. Als ze echt wondjes heeft zou ik niet scheren, dan zorgen de teruggroeiende haren alleen maar voor problemen. Vergeet niet dat de haren ook een beschermende functie hebben, ze houden de benen schoon en droog wat infecties van de wondjes kan voorkomen.

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:26

Elleuh allemaal!

@ Heidy: Wat leuk, een nieuwe bijrijder. Wie weet wat voor goeds dat weer met zich meebrengt.

@ Snackie: Boefige Jaron. Die foto's, vooral die eerste :') Het voelde zomers? In de zon? Heb hier bijna de hele dag niets anders dan mist gehad....

@ Karlijn: Op het fietsje naar Diaz, wat fijn! Hoe lang fiets je er over? Hoeveel km is het bij je huis vandaan?

@ Simone: Wát een paard heb je toch ook _/-\o_ Heb trouwens even op je post over haar eten gereageerd...

@ Draaakje: Zag ik het nou goed? Is die briljante illustratie over hoe een veulentje er uit zien te krijgen van jou?

@ Tamadine: :(:) Ze voelt jouw boosheid en frustratie natuurlijk ook, wat alles alleen nog maar spannender maakt. En misschien een hele stomme hoor, maar voor een stalgenoot werkte het wel: Wat als je het wormenspuitspul nu een soort van camoufleert in een boterham of bolletje? Misschien neemt ze het dan wel en heb je niet zo'n hele situatie waar je je alleen maar rot door gaat voelen....

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:29

:D :j Dat die nog steeds hier op bokt ronddwaalt :P geweldig.
(je moet wat tijdens het wachten/waken!)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:36

@maartje:ik hoop de stalhouder morgen te treffen,dan kom ik misschien meer te weten.borstels worden nu schoongemaakt iedere dag(ach ja kleren waste ik toch elke dag en dit kan er ook wel bij..)

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:41

Snackie,ze komen hier uit het hele noorden,Roderwolde zal zo'n 15 a 20 minuutjes rijden zijn,precies zoals Lotte zegt
En wat was Jaron lekker bezig zeg!Lekker uitproberen :j

Karlijn succes met je teen,weet je al wat meer?

Tamadine,vooral rustig blijven,ze heeft er duidelijk geen goede ervaringen mee gehad,maak er geen strijd van.
Snap dat dit een hele teleurstelling is,maar jullie zijn samen echt op de goede weg als ik je verhalen zo lees.... :j

Heidy,fijn dat het klikte met je bijrijder,hopen dat het woensdag weer goed gaat

Kayleigh aan het racen,leuk hoor,waaaaaaah,als ze dat maar niet gaat doen als jij erop gaat zitten,hi,hi *D

hallo Fayem :) Hier ook een aantal snorren,vind het grappig dat ze ieder jaar weer anders zijn.
Vorige winter had Madelief een megasnor,deze winter valt het heel erg mee(Heb haar ook redelijk vaak verteld dat ze een meisje was en dat dat eigenlijk niet kon)

Ellie,sterkte met alle ellende van dit moment,soms lijkt het of alles tegelijk komt :(:)

Ga vanaaf maar eens een beetje op tijd naar bed,morgen stallen uitmesten en s'middags lekker met de paardjes bezig,oftewel lekker weekend! :):)