Wat klinkt dat heerlijk Lor, "gewoon" even met Jack naar de glasbak, hihi. Fijn dat hij het hooi lekker vindt!
Over het schoppen, misschien voelt hij zich onder het zadel meer bedreigd dan in de weide? Is er geen paard wat hem een keer in zn bips hapt als hij schopt? Oh, ik lees nu je verhaal over de hengst die erop is gesprongen. Dan is hij wrs idd gewoon bang en doet het uit verdediging. Als je binnenkort met die ander te rijden gaat misschien eerst zorgen dat die paarden elkaar kennen en vertrouwen en hem dan langzaam steeds dichter erop/erachter laten gaan lopen?
Jolanda, ik weet niet wat ik erger moet vinden, dat jij het probleem niet ziet, of het feit dat Nola zo vroeg bij moeders weg moet
Maargoed, ik zal me verder stil houden, zal er vanachter mn beeldschermpje eens weinig aan veranderen gok ik zo. Ik zou zeggen, google is your best friend?!
Sheryn, ik heb je een uitnodiging gedaan op facebook
Luna reageerde niet bijzonder toen ik haar zag, ik had haar een week ervoor nog gezien
Ze was hier ook al 1,5 jaar niet meer van mij. Aan het begin na de verkoop kwam ze altijd bij me, we hebben het er emotioneel wel even lastig mee gehad van elkaar los te komen zeg maar, maar dat was na die 1,5 jaar al helemaal klaar. En niet te vergeten, ze heeft het geweldig bij haar huidige baasjes dus waarom zou ze ook?
Jonore, ben wel benieuwd gaat het meelopen nu met die druk op de lijn houden beter? Ik heb mijn eerste Tinkertje ook gekocht toen ze bijna twee werd, die kon ik echt geen druk op de lijn houden, dat werd skien of ze ging omhoog, ook met vast zetten sloopte ze de boel. Met meelopen was met haar de truuc om haar uit balans te trekken, dus schuin opzij ipv recht naar voren. Ik liep dus de eerste weken al zigzaggend van en naar de wei 
Zadeltassen, hier zijn die van huismerk EJ echt prima te gebruiken 
Roos geruild voor een arabiertje
, mis je de vlekken al? Roos voor de kar is wel erg leuk! Caily kan het ook, maar ik heb de spullen niet, dus nog nooit gedaan...
Wat leuk, een foto van hele kleine Flynn en Jessie als mamma
Enerzijds zo enorm verandert, en anderzijds nog precies dezelfden!
Stoer hoor Maartje, zomaar op een ander paard, en ook nog in galop, wie had dat gedacht

Gefeliciteerd nog Ellie, en wat een lieve verassing!
Hier Caily weer een beetje aan het oppakken met rijden. Vind het zo stom van mezelf, heb zoveel paarden en vooral pony's (in)gereden en stap eigenlijk overal op, maar m'n eigen? Daarmee beweer ik dat ik niet in de bak kan rijden, stap gaat wel, draf ook als we onze dag hebben, maar galop zeker niet. Terwijl ze zo enorm braaf is. Alleen ook vreselijk passief dominant, en in de bak rijden is stom (al is de vraag wie als eerste dat oordeel had, de baas of het paard
) en zie haar dan maar eens aan het lopen te krijgen/houden. Toen ik haar kreeg deed ze buiten ook zo, maar dat is er inmiddels helemaal uit, compleet ander paard, zo onwijs fijn te rijden. Dat is met bloed, zweet en tranen gegaan, dan moet ik dat in de bak ook maar even door. Al moet ik zeggen dat t tot nu toe erg tegen valt, OK, ze heeft niet gestaakt en vandaag ook niet gebokt, we hebben op beide kanten een pas of 5 in de goede galop gezeten. Maar ze is zoooo TRAAG voor het been, grrrr. Daarnaast valt ze over haar binnenschouder heen, rij ik haar terug naar mn buitenteugel dan pakt ze die vast. Op een kleine volte kan ik dan weer los en met de juiste buiging laten lopen, maar dan kunnen we weer geen tempo wisselingen want dat vindt mevrouw te lastig. Misschien dat ik toch maar een bijrijdster moet zoeken die daar doorheen komt...
Goede, of nou ja eigenlijk enorm slechte, nieuws is dat ik voorlopig tijd zat heb om te oefenen. Zondag verhuizen we en eind mei was is gesprek met bedrijf waar ik zou gaan werken afgesproken dat ik daar per augustus zou beginnen. Wegens omstandigheden gaat dat niet door, misschien later of misschien helemaal niet, dat is nog afwachten. Maar in ieder geval solliciteren weer dus, bahbahbah. Gelukkig heeft het geen gevolgen voor verhuizing oid op zich 
Ik ga maar eens slapen, morgen om 5 uur de wekker, ga zeer vroeg met stalgenootje samen naar stal, kunnen we voor de hitte en dazenplaag aan lekker met onze paardjes rijden. Mogen er vier leuke Tinkerdames mee op pad, voor de laatste keer hier door het bos...