[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:46

ben net weer van roetje terug.de stalhouder heeft me gevraagd of ik de dierenarts wil bellen voor een injectie voor de jeuk(volgensmij dektromax of zoiets dergelijks).we wilden eigenlijk wachten tot haar benen geschoren zijn,maar door de warmere dagen de laatste week wordt ze weer helemaal gek van de jeuk.morgen meteen bellen dus maar.
ze heeft weer contact gehad met de rontgenman en als t weekend geen nieuwe gevallen van rhino komt,dan gaan we over tot afspraak maken.hopen dat dat lukt!

Diaz

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:23

Ja Diaz jeukt zich ook gek.. ze word zaterdag geschoren!

@ calionne: Niet tegen je zin in gaan he!! Als je 'moet' galloperen van je man, maar je wilt echt niet dat moment, niet doen. Zo word het alleen maar meer met tegenzin/ vervelend op zo'n moment! Jack lijkt me zo'n schatje!

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:32

ja pcies, het werkt niet hoor onder dwang galopperen. Frank zegt ook van ga nou draven.. ik zeg dan nee dat doe ik niet en dan houdt hij op. Ik ga daarna meestal wel draven, maar alleen als ik er klaar voor ben!

pff ben gaar!
King was stijf vandaag en had helemaal geen zin om mee te werken!! De bak was wat te zwaar voor hem nu, dus in de longeercirkel gegaan. Maar ook daar had meneer geen zin.. Dus eerst moest ie toch echt ff doen wat ik vroeg en toen snel gestopt en getuttelt!
Hij heeft ook hard gewerkt 2 dagen geleden en meneer is er allemaal stijf van.. net als ik spierpijn dus!

Morgenmiddag weer naar king! Hoop dat ie dan meer zin heeft.. Eerst ff wat rijden in de longeercirkel en dan lekker naar buiten! Bijrijdster gaat ook mee, dus die gaat morgen dus voor de eerste keer echt rijden(ze heeft al wat gestapt op king, maar nu echt aan de bak hihi)

en nu nog ff wat zitten en zo lekker naar bed!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:34

daarom gaf ik gister heidy de tip ook om eerst de longeerlijn te gaan gebruiken..
baat het niet schaat het niet, mr ik ben er zeker van dat dit echt werkt!

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:38

daarom rij ik vaak met enge dingen in de longeercirkel hahahah, dan kan ie ook niet te hard wegvluchten!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:46

klopt is een stukje controle ;)
meiden ik ga mn bedje weer opzoeken, truste!!!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:07

Karlijn,Diaz kijkt duidelijk nog ff de kat uit de boom,en gelijk heeft ze!Nou lijkt ze toch best wel weer puppy,schatje :j is het toch.

Snackie,volgens mij gaan de examens in Ned heel anders dan in Belgie hoor.Je moet zo'n drie kwartier rijden nadat je aangekoppeld hebt en een aantal theorievragen beantwoord hebt.
Een pakketje van bijv 3 lessen en en examen+ev(eigen verklaring,is verplicht,zijn vragen over je gezeondheid) kost 390€.
Dit is hier in Groningen een normale prijs.

Heidy,doen waar je je zelf het prettigst bij voelt hoor :j ,ook al wil je aleen maar stappen,geeft niks,als jij je goed voelt,voelt Jack dat ook aan.

Jammer dat je het niet gehaald hebt Julie ;(

Fayem,mooooie foto <3

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:25

@ Liekec: Leuk dagje paardjes huren en het bos in, veel plezier & nog even succes om de tijd daarvoor door te komen. Dagen duren altijd lang als je iets leuks in het vooruitzicht hebt.

@ Karlijn: Diaz de groep in. Allemaal nieuwe indrukken, is natuurlijk wennen. Leuke foto's trouwens!

@ Marian: Snap dat je niet kan wachten. Lijkt me echt heerlijk zitten, zo'n Massimo.

@ Heidy: Je bent geschrokken, dus logisch dat dat nu doorwerkt. Toch aangesprongen en even een stukje galop gedaan. Dapper, maar niet over je eigen grenzen gaan hoor. Soms werkt het beter om het gewoon even bij datgene te houden wat wel goed gaat, positieve ervaringen opdoen en van daar uit weer verder gaan...

@ Juliekeuh: :(:) Jammer, volgende keer beter?

@ Fayem89: Ik heb zin om te lachen, heb je een foto? De foto die je hebt gepost is trouwens ook erg leuk, wat een manen. Leuk trouwens, die indianen halsters....

@ Nessa: Leuk touwhalster. Al vertekenen de kleuren inderdaad wat als het schemerig is. Misschien ligt het ook aan m'n beeldscherm, maar het roze van het halster komt ook terug in haar oog. Dat klopt denk ik niet :#

@ Sandra: King geen zin, tja we hebben allemaal wel eens een offday... Hopen dat hij morgen meer zin heeft. Succes morgen met de bijrijdster & weltrusten voor zo.

Ik heb mijn werkdagje er weer bijna op zitten. Morgenochtend paardrijles. Helemaal zin in, mag op 'het beste paard van stal' <<) waar ik nog nooit op heb gereden, dus ik ben benieuwd... Daarna ff cursussen en dan.... Weekend!

Weltrusten allemaal & tot morgen!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:27

@karlijn,ruana moet geschoren worden onder verdoving want anders is ze te gevaarlijk.die injectie kan even helpen maar is geen eindhulpmiddel natuurlijk.t is even een redmiddel

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:34

tinkerplein, kan dat dan in 1 dag?

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:55

Jazzeker Snackie!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:00

Hoever is noordlaren van roderwolde?

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:15

heey dames!

Jullie hebben alweer lekker veel gekletst zie ik (:

Net les gehad met Spock, ging best goed eigenlijk, ondanks een paar weken nauwelijks gereden!

Alleen in de galop kon ik hem niet houden haha, kon merken dat hij weinig te doen heeft gehad. heb er nog zere armen van! maar wel leuk om hem zo te zien genieten haha (: oortjes naar voren en gaan!

We gingen ook nog even achttal doen, voor het eerst voor Spock, maar het ging best goed! Alhoewel hij af en toe echt niet snapte wat hij nou moest doen en welke kant hij op moest haha.

paard en ik waren beide moe aan het eind van de les, goed teken in ieder geval! Spock was ook supernat.. conditie zakt snel af na zon winter! en we kunnen hem ook niet scheren omdat hij 24/7 buiten staat. tijd dat hij weer in de rui komt! Begint al iets te komen gelukkig!

slaaplekker!

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 01:45

Wat is er weer veel afgekletst...

Miesemuisje,wat een prachtige Spock rij je..

Mooie lieve Diaz gezien,hopelijk heeft ze het naar haar zin op haar nieuwe plekje!

Kailionne,het rijden zal vast met ups en downs gaan...ik vindt je heel dapper hoor!
Maar als je niet wil galopperen denk ik ook dat je het niet moet doen.
Neem je tijd,jullie komen er wel..

Verder weet ik het niet meer,ga zo op bed...heb gewerkt tot 23.30

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 01:46

pfff, hele lange dag dus!!!
Ik ga ook eens richting bedje, nog wel even mijn bed opmaken... *zucht*

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 03:33

Snackie schreef:
Hoever is noordlaren van roderwolde?

Dat ligt toch bij Peize?
Dan zal het ongeveer 15 a 20 km zijn, ik heb het afgelopen zomer een keer gefietst (vanaf Peize dan).

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:21

Hinke, bedankt, ik heb er zelf ook superveel zin in!
Met die paaltjes dacht ik ook al aan, denk ook dat ik dat ga doen.

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:46

Goede 's morgens allemaal!

@ Ellie: Wat een toestanden bij jou en Ruana zeg; het op de foto moeten, jeuk, scheren & de constante dreiging en het rekening moeten houden met Rhino. Lastig lijkt het me!

@ Snackie: Volgens Routenet, als je met de auto gaat zo'n 27, 3 km en een klein half uurtje rijden. Hemelsbreed? Dan zou je even moet googlemap'pen ofzo denk ik...

@ Miesemuisje: Moe maar voldaan naar een actief lesje. Altijd weer wennen na zo'n periode van minder doen.

Voor mij jammer genoeg geen les zoals ik gisteravond schreef. Het uit bed komen vanmorgen was al een uitdaging. Op een groot paard klimmen is vandaag ronduit een probleem. Het is me in m'n rug geschoten ofzo. Ging naar bed en had nergens last van & wordt zo wakker, balen! Zal dus vandaag nog wel een paar keer meer naar binnen gluren hier. Iedereen een fijne dag!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:21

elliecuijk schreef:
@karlijn,ruana moet geschoren worden onder verdoving want anders is ze te gevaarlijk.die injectie kan even helpen maar is geen eindhulpmiddel natuurlijk.t is even een redmiddel

Diaz krijgt geen prik hoor;) dat was een ander paardje..

Verder doet ze nooit gevaarlijk of iets, ik verwacht geen problemen met scheren. Ik heb zelf een klein stukjevan een figuurtje geschoren (toen kapte de tondeuse er mee) en deed haar niks ;)

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:22

@Hinke, dat is balen. Rustig aan doen.
@Miesemuisje: fijn gevoel zo'n actieve les.
@Ellie: je hebt veel te verduren op het moment. Ik hoop dat alles goed gaat aflopen. Zal voor je duimen.
@Karlijn: die Diaz, gaat lekker in een hoekje staan. Met een blik van "kom maar op jullie". Maar dat zal ook wel allemaal goedkomen. Die heeft straks gezellige vriendjes.

Jullie allemaal bedankt voor de bemoedigende woorden. Dat kan Erwin dan weer niet. Die begint dan te mopperen. zo van: als je geen plezier hebt in het paardrijden dan moet je hem maar verkopen, want daarvoor is het te duur. En het galopperen is volgens hem de kers op de taart. Voor mij voelt dat nu dus niet zo.
Ik probeer volgende week een keer buiten te gaan rijden met iemand van stal die een hele rustige tinker heeft. Lekker buitenrijden is voor mij wel de kers op de taart.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:54

Dat zijn mannen.. die denken dat je altijd plezier moet hebben en anders moet stoppen. Heb ook zo'n man, maar die houdt nu braaf zn mond daarover en praat mij nu moed in.. anders heeft hij een kot vol ruzie, dus die weet dat ie daar niet mee aan niet komen.. mannen moet je soms eerst ff africhten hahaha

Pff was t maar half 1.. heb geen zin neer om te werken. Ik wil naar king(wil alleen maar vaker naar hem, terwijl ik al elke dag ga..)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:27

Lotte, waar woon jij dan ongeveer?
Breng morgen mijn zusje naar rowool terug namelijk ;) al is dat kort dag, en zijn we in een paar uur weer terug, maar miss. voor de volgende keer?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:54

@karlijn:Ik bedoelde eigenlijk dat ruana een spuit krijgt tegen de mijten waar ze last van heeft.ze liep zo te stampen(wat ik dus nooit zie omdat ik savonds kom),dat de stalhouder zij het niet meer aan te kunnen zien.eigenlijk was de bedoeling eerst haar benen te scheren(onder een verdoving omdat ze te panisch is voor scheerapparaat)en dan haar benen goed te behandelen.Maar door het warmere weer zijn die mijten gaan vervelen.met zo'n spuit dood je ze geloof ik wel.
maar vandaag komt hij in ieder geval om die spuit te geven

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:09

Je hoeft toch ook niet persé hard te gaan om te genieten van je paard!
Sterker nog, heb gisteren niet eens gereden! haha

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:47

Ik had een advertentie gezet voor een bijrijder en vanmiddag komt er iemand kennismaken.
Ik hoop dat het iets wordt.