[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 01:48

Doe maar ff een tiet- linkje dan he.. Ivm jeugdige meelezers

Nee hoor: Knuffel voor Leonoor! Hoe is 't met je mooiste meid?

Dierenambulance is hiervoor Pel, alhoewel ik je aarzeling kan begrijpen! Maar we kunnen tenslotte niet al het dierenleed persoonlijk oplossen/ aanpakken huh. Je hebt zo prima gehandeld!

FjordenTinker, welkom! Ik kan me je helaas niet meer herinneren alhoewel ik hier al een poosje meedraai. Maar ouderdom komt met de gebreken - daar ligt het aan bij mij

Baileys, hoe gaat het nu met je?

FK... Wat een hork die halfbroer van je!

Roosje, veel plezier vanaaf en doe voorzichtig met jezelf!

Jellie, spannend! Heb je al de kriebels ivm huisje en upcoming verhuizing?
Leuke foto van Flanna!

Verhuizing vanmiddag ging goed. Heb huis keurig netjes achtergelaten, al zeg ik het zelf. Moest me ff mentaal voorbereiden op het inlichten van "huisbazin", maar heb gewoon een peuk opgestoken in de bak terwijl Chub liep te dollen met een paardenmaatje en heb gebeld. Ze vond het "mijn keuze" . Heb gelijk op de terugweg de sleutel bij haar langsgebracht. Wel ingestemd met het feit dat het lag aan het niet mee mogen nemen van de hond. Andere zaken maar niet genoemd, heeft toch geen zin... Ben lekker overal vanaf nu meteen (naja, alle zooi staat nog in tassen en dozen op mijn slaapkamertje, dus mag morgen nog even ruimen hier)...

En nu ga ik een tukje doen Slaap lekker allemaal

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 03:22

Er was er één jarig, hoera, hoera.....

Iedereen is vergeten Jacqueline te feliciteren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dus bij deze Jacqueline, nogmaals van harte gefeliciteerd!! *smak* *smak* *smak*

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 08:46

Goedemorgen,
tjonge wat gaan jullie weer hard, heb bijna niets meer onthouden, ben ook behoorlijk snotterig.

FK gelukkig heb ik de stress van de keuring van dekhengsten wel gehad, maar je kan hem in februari of in april bij de hengstenshows in je zak komen steken

De begrafenis was behoorlijk heftig, de stiefzoontjes van 12 en 8 zeiden een gedicht op waarbij ze erg moesten huilen aan het eind, Casper zag er ook verschrikkelijk uit.
Het buurjongetje van Casper was er ook, jochie is autistisch heeft adhd en epilepsie, die ging dus helemaal door het lint en wilde maar niet bij casper weg en bleef maar krijsen dat casper zijn beste vriend was, echt heel triest

Verder is er iets over jagen bij me blijven hangen, ik heb ook nogal een hekel aan deze lui, ook weleens de politie erbij gehaald die ze vertelde dat ze toch echt niet richting vee, huisdieren en mensen mogen schieten, ze schoten hier ook altijd de wilde katten dood, nou das over hoor, heb de jagers gewoon verteld dat ik een witte, rode, grijze, lapjes enz. kat heb zodat ze denken dat ze allemaal van mij zijn, ze weten ook dat we de jagers persoonlijk voor hun hoofd komen beuken als ze op 1 van de katten schieten.

Zo, ga zometeen ff lekker Dakota en Chuck buiten zetten.

fijne dag.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 09:25

Goedemorgen!

Alsnog gefeliciteerd Chubb!!!!!! (Lastig nu die gebakjes niet meer bij de namen staan... ) Fijn dat je lekker verhuisd bent. Zal wel een pak van je hart zijn Die kriebels heb ik idd wel een beetje, hihi.

Tmuts, Heftige dag voor je geweest, gisteren...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 09:30

Oei, sorry Chub, ik was het ook helemaal vergeten.
Sorry. sorry, sorry!

Alsnog van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!

Dat is inderdaad een zware dag geweest voor je TM,

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 09:30

Ai Saskia, dat was echt geen fijne dag dus voor je. Je zal wel blij zijn dat dat ook weer achter de rug is...

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 09:54

Goedemorgen,

#Superroos: geweldige filmpjes, ik heb er geluid bij.....toet toet en dan die oortjes van Fig

#Mamauba: gefeliciteerd met het toetreden tot het FTC.....lijkt me een hele gave job!!!

#WenK: irritant he dat ze weer door het draad vliegen...

#Irish: gezellig dat je een hele week bij Jean kan logeren!! Succes met trainen...

#Oh oh oh Mira gaat vreemd, pas op dat wordt een echterlijke ruzie.....

#Bonte: ik doe hem wel op hoor....

#Leonoor: dat gaat super zeg de L1, gefeliciteerd

#Fjordkootje: met een dually halster kan je druk geven wanneer je iets van je paard vraagt en wanneer je paard toegeeft is de druk meteen weg....dit is even heel simpel omschreven...

#cheveyo: ik zie dat je al een link hebt geplaats

hele discussie over goedkeuren bij 2 stamboeken....ik hou het lekker bij het NST....het schijnt inderdaad wel te mogen...

#Fjordentinker welkom: de keuring is zoals de naam al zegt een keuring en geen shows of demos....

#Leonoor: misschien heb je last van een geirriteerde melkklier in je ....
Zou je even een koud compres erop leggen en wanneer josephine dan gaat drinken een warm compres en wat masseren zodat de klier weer goed leeggaat en ontspant! oh chips je hebt een ander pijntje....tja dat weet ik dan niet.....hoop dat ze je snel kunnen helpen!

#Baileys: dat komt door het moeder instinct....dan maakt Leonoor zich instinctief bezorgder om andere dierbare dan zichzelf...

#Chubby: ik ben een slechte in het onthouden van verjaardagen....gefeliciteerd!!!!!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 09:55

Tinkermuts schreef:
Goedemorgen,
tjonge wat gaan jullie weer hard, heb bijna niets meer onthouden, ben ook behoorlijk snotterig.

FK gelukkig heb ik de stress van de keuring van dekhengsten wel gehad, maar je kan hem in februari of in april bij de hengstenshows in je zak komen steken

De begrafenis was behoorlijk heftig, de stiefzoontjes van 12 en 8 zeiden een gedicht op waarbij ze erg moesten huilen aan het eind, Casper zag er ook verschrikkelijk uit.
Het buurjongetje van Casper was er ook, jochie is autistisch heeft adhd en epilepsie, die ging dus helemaal door het lint en wilde maar niet bij casper weg en bleef maar krijsen dat casper zijn beste vriend was, echt heel triest

Verder is er iets over jagen bij me blijven hangen, ik heb ook nogal een hekel aan deze lui, ook weleens de politie erbij gehaald die ze vertelde dat ze toch echt niet richting vee, huisdieren en mensen mogen schieten, ze schoten hier ook altijd de wilde katten dood, nou das over hoor, heb de jagers gewoon verteld dat ik een witte, rode, grijze, lapjes enz. kat heb zodat ze denken dat ze allemaal van mij zijn, ze weten ook dat we de jagers persoonlijk voor hun hoofd komen beuken als ze op 1 van de katten schieten.

Zo, ga zometeen ff lekker Dakota en Chuck buiten zetten.

fijne dag.

Ohhhh en jij bent best eng als je boos bent! hihi

Chubby: balen dat het niet is gegaan zoals je gehoopt had, maar er komt vast een ander leuk huisje!

Leonoor: jekkie hopen dat het snel over is

Heb idd net weer 3 zakken tinkerbrok gehaald, ik ga het nog 1 keer proberen, misschien dat het in combi met 1 kilo slobber goed gaat, en het is een stuk goedkoper dan de ijslanderbrok die ik nu voer, 9 euro om 11 euro van de ijslanderbrok.

Jaq: happy birthday!!!

Alle paardjes zijn lekker gevoerd, we zijn beiden wakker al had ik wel de hele ochtend dorst, gek he!

En Lien wat je opmerkingen betreft, al zou ik cavia's gaan fokken dan nog kan ik het bij jou niet goed doen, dus ik ga het niet eens proberen om ook maar iets uit te leggen, het wordt toch weer verkeerd opgevat.

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 10:01

irish: silas krijgt momenteel performance brokken en tinkerbrok...
alles bijelkaar per dag 2 kilo performance en 1 kilo tinkerbrok
moet zeggen dat het wel heel kostbaar word...20 kilo performance kost 14,95 en 25 kilo tinkerbrok kost 9,75 euro...bij elkaar per maand 11,70 tinkerbrok en 44,85 performance = 56,55 euro aan eten.... vraag me af of er een brok is die de samenstelling van deze combinatie brok in 1 heeft...? weet iemand dit??

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 10:06

silas ik moet bekennen dat ik geen flauw idee heb wat performance is?

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 10:09

is ook een brok van Hipro (waar ook de tinkerbrok vandaan komt)
zie www.hipro.nl

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 10:11

Ik moet zeggen dat ik dat een heeeeeeel heftig produkt vind voor een koudbloed! Als ik dat aan de mijne zou voeren zou ze binnen 1 dag onder de rap zitten, en dan bedoel ik echt bloedende wonden.

Wat is de reden dat je dat bij voert? Is hij te mager? Wordt hij snel mager, haalt hij niet voldoende uit tinkerbrok?

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 10:14

dit is een brok die ik tijdelijk voer ivm de keuring....hij doet het er echt super op! Hij heeft meer energie en is niet heet! Ik heb wel gemerkt dat hij qua tinkerbrok wat te kort komt,...ik voerde op een gegeven moment al 3 kilo tinkerbrok en nog was hij niet echt helemaal vol energie....Hij is per slot van rekening volop nog in de groei en het is winter dus hij heeft het gewoon echt nodig!

edit: vwb mok/rasp hij heeft enkel 1 plek in zijn rechterknie holte en heeel lichtjes wat schilfers in zijn achtersokken maar dat heeft hij al van voor dit voer... Is nou eenmaal in de winter erger....maar sinds dit voer absoluut niet erger geworden
Laatst bijgewerkt door silas op 08-01-06 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 10:15

Ja dat probleem had ik met tinkerbrok ook, je moet er zo enorm veel van voeren wil je je paard een beetje op gewicht houden. Dus dit is weer een proef dat irish het krijgt.

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 10:16

vind het heel moeilijk om daar een oplossing voor te vinden. Is nou eenmaal geen makkelijk onderwerp : Voer

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 10:21

Zo jullie zijn lekker los gegaan gisteravond. Ik heb alles doorgelezen. Ondertussen een half uur verder. Maar ben eigenlijk het meeste alweer vergeten waar ik op wou reageren.
Maar ga een poging doen:

Tm wat een nare dag moet dat voor jou geweest zijn. Ik hoop echt dat er voor jullie nu betere tijden komen.

Irish Lady veel plezier bij Jean maar dat zal vast wel lukken.

Chubby wist niet dat je jarig was maar als nog van harte.

Leonoor dat lijkt me behoorlijk pijnlijk zeg. Ik heb gelukkig nooit last van mijn borsten gehad met borstvoeding. En Biagio heeft het dus weer super gedaan. Heeft hij elk weekend een wedstrijd?
Heb je mijn Pm trouwens nog terug gehad?

Iedereen nog maals bedankt voor de felicies. Het lijkt mij ook heel leuk om te doen. Maar ook heel leerzaam.

Zo en nu ga ik snel Remco en Myrthe wakker maken. Die twee liggen nog gewoon te maffen . Wel knap hoe we Myrthe hebben geleerd uit te slapen op zondag he?!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 10:28

Ik voer kruidenmuesli van Havens, daar doet Chuck het lekker op, hij krijgt minimaal 4 kilo per dag, moet wel zeggen dat ik sinds ik een hengst heb heel wat meer voer dan in het verleden bij mijn merrie's en ruinen, verder krijgt Chuck veel hooi, wat wortels en appels, in het dekseizoen is er al helemaal niet tegenaan te voeren om hem op gewicht te houden

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 10:44

Goedemorgen!!!

Ik ga nu een poging doen tot bijlezen na dat geklets van jullie van gisteravond...

Mijn uit-eten was erg gezellig, zo heerlijk bijgepraat en we hebben allemaal leuke plannen... Was nog lekker op tijd thuis, half 12 ofzo...

Vanochtend weer paarden gevoerd, Hindu ontpopt zich tot springpaard, die is over de omheining gesprongen. Enfin, er staat weer stroom op, dus ik hoop dat vanaf nu alles weer binnen en heel blijft...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 10:51

Baggio krijgt naast tinkerbrok Powerplusmix van havens en pure haver Verhoudingen weet Pollo, die is van het voeren.

Baileys, tsja, toen had ik er ook al last van hoor, maar ach, dat is maar een simpel iets.
Het is nu al aanzienlijk minder gelukkig.

mamauba schreef:
Biagio heeft het dus weer super gedaan. Heeft hij elk weekend een wedstrijd?
Heb je mijn Pm trouwens nog terug gehad?

Ja, je krijgt nog antwoord maar hij moet sneller weg

He Bah Sas, dat is niet leuk.

Chub, nog gefeliciteerd!!! En hoe het met uk gaat? Goed, kiek maar:

Afbeelding
Afbeelding

Ontplofte tiet heb ik geen foto van hoor Alleen van de inhoud, foto van onderbebloede wcpapier,
Niet echt de moeite waar dus. En nu is het al niet meer leuk, want het is een stuk kalmer!!

Oke, klaar! Ben net wakker, ga nu douchen, aankleden, ontbijten. Kind uit bed (is allang wakker hoor, maar moet even wachten ), naar stal, naar mijn moeder en die meesleuren voor rondje boulevard te wandelen!

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 10:54

Wat een lieve foto's wat word ze al groot ? Afbeelding

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 11:07

jeetje ja mooi meisje, die kleur ogen heeft ze van jou?

hindu kan beter springen dan er doorheen lopen ja.

3 tot 4 kilo voer voor de mannen, wat een berg zeg?

chub nog gefeliciteerd met je jaardag, niks van meegekregen idd terug op je nest wel. jammer, maar beter zo.

lon ga je caavjes fokken?

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 11:16

Vasthi, toen ook al, klein monster!!! Cesair is helemaal van die neigingen af he (klopt meteen af)... Gelukkig maar...

Mamauba, gefeliciteerd!!!

Pellie, ik voer zelf ook liever 2 keer per dag, ivm de hoeveelheid brok die Lisje krijgt, anders moet ze bijna 3 kilo in 1 keer weg krijgen. 't is geen makkelijke en al helemaal geen snelle eter, dus dat schiet niet echt op dan. Daarbij vind ik 2 keer per dag die controle wel fijn. Zo kunnen ze, als er iets gebeurd er nooit echt lang mee rond lopen...

Jellie, leuke foto's hoor!!

Arme poezenbeest Pel...

Leo, iewl wat een lekker verhaal weer... Kan me voorstellen dat je daar pijn aan je tiet van krijgt ja... Gefeliciteerd trouwens met de mooie punten van Baggio!!

Fjordentinker, welkom!!!

Chub jarig? Waarom hebben wij geen taart gezien dan? Gefeliciteerd in elk geval!!!

Leo, wat een heerlijke foto's van je kleintje!!

TM, sterkte nog!!

I-L volgens mij mogen inderdaad alleen volwassen dekhengsten bij beide stamboeken ingeschreven staan. Je mag dan van 1 stamboek dekbonnen gebruiken, het andere stamboek moet de dekbonnen van het uitgevende stamboek erkennen.

wat voer betreft, I-L heb je al eens zonnebloemolie geprobeerd? Geeft energie en maakt wat dikker. Als ik Lisje geen olie voer valt ze in, voer ik het wel gaat het super. Zij krijgt trouwens ponybrok van Subli en nu ivm dracht ook wat merriebrok.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 11:44

Thanx wenk. FIjn dat het uiteten zo gezellig wast.

zoo die wordt al groot Leonoor!

Net een lading cd's op de gele site te koop gezet. Moet mijn lijst nog bijwerken en dan gaan ze ook allemaal op bokt. We hebben echt vrachten cd's maar luisteren ze bijna nooit meer. Best zonde dus gaan ze maar in de verkoop, scheelt ook een hoop ruimte in ons nieuwe huis, hahaha. Ben echt in de opruiming. Jan, Flan en Lem verkoop ik nog net niet

Mentuig ligt al in de toet. Gaan zo lekker op pad

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:01

Goedemorgen! Poeh jullie hebben wat afgekletst zeg!
Chubby nog gefeliciteerd! Pellie, heb je al wat over de kat gehoord?
Leonoor, auw, klinkt niet echt fijn nee, beterschap met je ontploffing!
Tinkermuts
Jellie, Lemmy lijkt die Teckel wel van JanJans en de kinderen. Die loop ook altijd met hoedjes op. Hihi, grappige Lemmy!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:02

jellie, lekker nieuwjaarsreceptie gehad en daarna op een pittige fenno gereden, lekker hoor
alleen koppijn hoop dat het nu over is
leuke foto's, die van het begin, hihi heftig flantje!
ook hele liefe lemmy foto
grote opruiming weer

pellie, geen sandwich op het menu haha
en een aangereden kat thuis, zo komen ook altijd bij jou aanzetten lijkt het wel...

cheveyo, haha zat me idd thuis al te bezatten
leuke foto van kit, fijn dat zn pielemans weer in orde is hoor!

FK, prachtige foto van mira

bonte, ging ik ringsteken ik snap hem nie haha, leg is uit
liefe baby pitalo hoor

leonoor, wat is die baggio toch super he, mooie resultaten zeg!
beterschap met je uhmm tiet, hihi staat er raar zo maar lijkt me erg pijnlijk
prachtig kindje heb je toch

cora, verstandig denk ik ff zo'n leemkuur, al eerde gedaan of niet?

peetorlan, fijn dat de buitenrit in de nieuwe omgeving zo goed ging, veel plezier bij de wedstrijd vandaag!

fjordentinker, welkom hier
eindelijk weer een fjordenlid erbij hihi ik ben hier illegaal, heb alleen een fjordmobiel dusja

chubby, VAN HARTE!!!
hoofdstuk huisje bij rare griet ook mooi afgesloten, gelukkig maar

TM, moeilijke begravenis dus... echt zielig
en ook al van die gestoorde jagers bij jou dus... echt niet normaal

silas, leuk dat je de filmpjes kan zien, mn rijfilmpje is te groot geloof ik

IL, lekker bezig bij jean

mamauba, fijn dat die kleine zo lekker slaapt op zondagochtend, echt knap!

wenk, fijne avond gehad dus

zo, roos leeft ook nog, was 4 uur thuis
uitgaan was super, beetje teveel op dus poppetje 10 was weer in the picture haha
is ff zien wat we vandaag van hem gaan horen
als we geen vriend of vriendin hebben en we zijn allebei uit dan zoeken we elkaar altijd op haha, best grappig eigenlijk, maar verder is het nooit serieus ofzo, maar wel lekker hahaha

nu figje voeren

fijne dag iedereen