Ik heb er ook wel eens sambal in gesmeerd (A) niet dat dat hielp. terror paard op stal hielp zelf cribox niet.
Caroline: veel plezier in Frankrijk
Wat is Noeka groot én knap
jorretje
Geplaatst: 13-07-14 10:56
Gefeliciteerd met de dracht! Ja vies plak weer, ik hou er echt niet van bleeh.
Ik gebruik voor Gijs de spray van sectolin die blauwe spray. Cribox heb ik ook staan, maar dat is voor witte manen echt geen gezicht, dan is het gelijk heeeel erg smerig (cribbox is bruin/zwartig van kleur). Heb ook een witte / doorzichtige anti-bijt creme gebruikt, maar geef toch de voorkeur aan de spray, dan plakt en klit het niet. Tot nu toe merk ik geen verschil in werking, het werkt allemaal, maar spray is gewoon veel prettiger in gebruik.
Azijn en groene zeep schijnt ook goed te werken. Heb ook wel eens gehoord van een paard dat cribox juist bijzonder aantrekkenlijk vond (aflikken) dus tja..
Hier krabben ze ook heel fanatiek en dan sneuvelen er ook manen. Niet zo veel aan te doen.. Om even op het "kudde gedrag" van een paar blz. terug te komen. Kriebelen is heel belangrijk voor paarden. Ze kriebelen elkaar omdat ze vrienden zijn, ze vinden het lekker en verzorgen elkaar zo, maar het kan ook de rangorde op een hele rustige manier bepalen. Als Bonnie (de hoogste in rang hier) bijvoorbeeld gekriebeld wil worden kan ze dit gewoon afdwingen bij bijvoorbeeld Indy. Die doet dat dan ook braag (laagst in rang) Doet ze dat bijvoorbeeld bij Izzy dan denkt die; doe even normaal, ik kriebel je wel als ik daar zelf ook zin in heb en loopt weg. Daarnaast werkt het hartslag verlagend, paarden kunnen elkaar zo gerust stellen/comfort te geven (denk aan de neus die een merrie op de schoft van haar veulen legt om het te kalmeren (dat kun je zelf ook doen door rustig te zijn en je eigen hand op de schoft te leggen).
Hier krabbelen ze overigens het hele lichaam, nek, schoft, billen zijn wel favoriet. Maar om nu smerig spul in hun manen te smeren omdat de manen dan mooier blijven??
J_E
Geplaatst: 13-07-14 11:08
Oke, bedankt!! Ik ga op zoek en vandaag vast de azijn proberen.. Veel te zonde!
De manen van Shylow zijn nu anderhalf jaar later NOG niet terug bijgegroeid, zij had super lange manen en nu nog maar half Stomme Charity
Gister naar Leur geweest, we kregen voor Horse Event een clinic waar we verslag van moeten maken, was echt leuk. Ik mag vrijdag verslag doen over Horse Event. En dan ga ik zaterdag gewoon kijken. Ik heb nog niet echt research gedaan maar er zijn geen tinker clinics, toch?
Balen. 2 boetes deze week totaal 100 euro. En net briefje van 50kwijt. Ik kan me niet herinneren wanneer ik die voor het laatst had bal zo erg, ben al een half jaar zo vergeetachtig.word er van
J_E
Geplaatst: 13-07-14 17:07
Tjonge, dat is wel pech zeg!!
Wat leuk Horse Event! Veel plezier!!
Ja. Kriebelen mogen ze hier best, maar Noeka staat doodleuk op zijn vlechten te kauwen Bij Aranka duurt het ook al zo lang voor de manen terug zijn.
ik meldt me ook eer .zo druk gehad de afgelopen week met de bbq van stal.we moesten t met z'n 3en regelen,maar heb echt t idee dat ik bijna alles heb gedaan.geeft geen fijn gevoel,maar iedereen was tevreden over t eindresultaat.en t was reuzegezellie.de ochtend erna was ik zo moe dat ik nauwelijks mijn bed uit kon komen.
nu het volgende feest in aatocht.pap word donderdag 65.savonds gaan we uit eten,waar mijn ouders nog niks van af weten.en vrijdag is het feest.er zijn wel wat afmeldingen,maar we maken er gewoon wat leuks van.
wbt de keuring de 26ste:ik ga wrs naar de keuring in wijchen op die dag.kyona,puppekind van ruana,wordt weer gekeurd.ik zie geregeld foto's van haar verschijnen en ze is echt ontzettend mooi geworden.staart is zo vol en lang dat die al over de grond rijkt. die dag ga ik misschien naar een tuigpaardenconcours in beers dus genoeg te doen in de vakantie.
nog een weekje werken en dan vakantie
tinkerplein
Geplaatst: 13-07-14 23:01
Druk gehad Ellie!Maar wel gezellig!
Gisteren hier weer een clinic gehad,was weer leuk en leerzaam,dit x ook trailerladen erbij,ging supergoed! Met BB op en afstappen geoefend,ook weer een verbetering bereikt.
Ik lees hier over kriebelen,mijn vraag is of jullie tinkers tgv de warmte ook meer last van jeuk hebben. Onze Dakota heeft nooit echt geschuurd,nu helaas wel en ze moet de 26e ook nog naar de keuring..... Beetje balen,denk niet dat ik er buiten smeren veel aan kan doen?
Hier geen last van jeuk. Wel warm onder haar manen. Met poetsen leg ik die de andere kant op.
Gisteren lekker gewandeld. Vanmiddag ook een blokje om. Even van t veulen weg en kijken wat ze buiten deed aan hand. Gras eten en verder boeit het haar niet. Jammer van de dazen in de bussen
J_E
Geplaatst: 14-07-14 13:23
Oh die dazen zijn vreselijk ja! Zo erg als nu heb ik het hier nog niet eerder gehad.
Leuk hoor al die feesten, maar wel jammer dat je alles alleen moest doen. Gaat voor je vader vast beter!
Ik heb iets gekocht via kapaza en dat is rond donderdag betaald. Ik was twee dagen later dan ik gezegd had omdat ik eerst naar Maastricht moest om geld te storten en geen tijd had, maar goed, geld overgemaakt en vrijdag nog gemaild of het al binnen was. Het is inmiddels al maandag en ik heb nog geen reactie gehad. Kan ik de eigenaar nu weer mailen of moet ik nog even wachten ivm eventuele vakantie?
Wat zonde van Gi z'n manen Zou echt zsm iets erin smeren om de rest te beschermen!
Bones staat ook binnen vanwege de zon. Hij kan er niet zo goed tegen.
Zonde van Gi's manen! Gijs heeft volgens mij miet zo veel last van jeuk, maar goed ik ben eer meestal maar een half uurtje, dus kan ook goed zijn dat ie wel jeukt, maar dan als ik er niet ben. Dazen heb ik ook niet gezien van 't weekend (paar maanden terug juist wel) maar ze hebben sinds een maand of wat een dazen val opgehangen op stal, weliswaar een end van t weiland af, maar t zal best schelen.
je heb gelijk ,de 27ste.zo zie je maar,de drukte maakt dat ik me vergis in datum.maar beide evenementen zijn wel op dezelfde dag.niet handig,maar ik bekijk op die dag wel of ik er ook naar allebei toe ga. heb er zin in.
je heb gelijk ,de 27ste.zo zie je maar,de drukte maakt dat ik me vergis in datum.maar beide evenementen zijn wel op dezelfde dag.niet handig,maar ik bekijk op die dag wel of ik er ook naar allebei toe ga. heb er zin in.
cp112
Geplaatst: 14-07-14 20:02
elliecuijk schreef:
cp 112: ik had het over tuigpaardenconcours en de keuring in wijchen.die zijn beide op de 27ste wil graag naar beide,maar denk dat dat teveel van t goede is.ach ik kan nog nadenken erover.
Nimby
Geplaatst: 15-07-14 00:22
Wat is er veel gebeurd. De aanstaande moeders gefeliciteerd met de dracht! Een paard van bijna 1.90, krijg je daar een trapje bij? Hij ziet er wel gaaf uit ook die andere met dat wandelen!
Magica ik hoop dat je wat ontspanning kan vinden bij je paardje. (foto's gespiekt, leuk! Had haar al eerder in jullie topic gezien met dat blauwe oog) En Elsa ziet er ook knap uit! Caroline beterschap gewenst, klinkt als niet niks. Ik ben al te laat om je fijne vakantie te wensen, dus dan hoop ik dat je het heerlijk hebt gehad
Jolanda jammer dat Nola eraf moest maar wel goed dat Dana nu kan opknappen. Het is toch naar als je steeds zorgen om haar hebt. Wat is dat veulen trouwens al groot, 1.25!
Fijn om jullie ervaringen met corrigeren te lezen. Ik heb Tess nu ruim vijf weken, ze begint nu op haar plekje te raken in haar kudde en in de stal. Ze is erg zachtaardig, begint me nu steeds meer af te tasten, dingen als in je gezicht blazen en zachtjes aan je kont voelen als je gebukt staat om haar buik te poetsen
Maar ze heeft ook jeuk (echt vervelend ) en mepte laatst flink met haar achterbeen naar haar buik - maar ik stond ernaast te poetsen. Dan kan dat dus echt niet en ik heb een mep gegeven tegelijk met een harde FOEI! Dat moest drie keer achter elkaar en toen deed ze het niet meer, kwartje duidelijk gevallen.
Maar ik voelde me tijdens het meppen wel vervelend, paardje van net twee, verder zo lief, ze kon het niet plaatsen, zag er een beetje 'upset' uit, alsof alles in dat koppie aan het draaien was 'wat gebeurt hier?' Was wel opgelucht dat ze het had begrepen, daarna was het direct weer ok en vond ze het fijn dat ik haar poetste. En ik zie dat jullie je jonge dieren zonodig ook een pets verkopen. Niet omdat je graag mept maar om de veiligheid voor nu én later, toch? En theoretisch weet ik het allemaal best maar nu met je eigen jonge paard, toch alles uitvinden, voel ik me ineens onzeker en denk 'zou ik het wel goed doen'...