[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:10

Voor dat gewicht zou ik niet te moeilijk doen hoor meis!

Ik weeg 85, en mijn paard is zojuist verwaarloosd geweest...

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:12

jaa;D heb mn vorige bericht nog even aangepast, met wat informatie over mijn tinkervriendje!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:14

Miesemuisje schreef:
Hoihoi!

Volgens mij was ik hier ooit al eens langsgekomen, maar heb lang weinig op bokt gedaan, dus hier maar even opnieuw;D vanaf nu kom ik ook gezellig meekletsen!

Ik ben nu sinds ruim een jaar de trotse verzorger van Tinker spock :) (ruin, rond de 1,65)

voor foto's van mijn knapperd: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1534365&hilit=spock

Hij is knap zeg!! 2 maanogen zelfs!!

Welkom!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:18

Snackie schreef:
Miesemuisje schreef:
Hoihoi!

Volgens mij was ik hier ooit al eens langsgekomen, maar heb lang weinig op bokt gedaan, dus hier maar even opnieuw;D vanaf nu kom ik ook gezellig meekletsen!

Ik ben nu sinds ruim een jaar de trotse verzorger van Tinker spock :) (ruin, rond de 1,65)

voor foto's van mijn knapperd: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1534365&hilit=spock

Hij is knap zeg!! 2 maanogen zelfs!!

Welkom!

jaaaa <3 en zoals zijn eigenaar zou zeggen: tsjah, t zijn geen contactlenzen! Maar stiekem is hij wel trots op hem hoor *D

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:21

ik ben nu weer rustig begonnen en dit is mijn schema voor zoe komende 4 weken

heb haar vorige week 1 keer gelongeerd met zadel op 10 min totaal met veel stap en bijde kanten 1 keer draf

week1:
vandaag weer gelogeerd met zadel 15 min met stap,draf en bijde kanten galop
ga zaterdag week even longeren 15 min

week 2:
2 x 15 min longeren en dan opstappen erbij pakken. puur opstappen en afstappen aantal keer herhalen.

week3: 2 x 15 min longeren en dan opstappen,stappen en halthouden,afstappen

week 4: 2 x 15 min longeren en dingen herhalen en draf er bij pakken.

(wil niet langer als 30 min met haar bezig wezen rond week 3 a 4 )

week 5 gaan we verhuizen en krijgt ze 1 week vrij i.v.m. wennen aan nieuwe stal.lekker poetsen en wandelen.

pak haar dan op week 6 en dan langzamerhand weer de bak uit werken en lekekr gaan genieten van onze buitenritjes.

vinden jullie dit een acseptabel schema voor een bijna 4 jarige? ;)

als het beetje mee zit ben ik in week ong 4 a 5 kilo kwijt en ben ik in de 70

nou iedereen bedankt voor goede steun.
zal mijn best blijven doen!
Laatst bijgewerkt door Dribbelkont op 29-02-12 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:24

Mooi paard Mies.. !!

Karlijn: ging ze een beetje makkelijk de trailer op ? Ze ziet er blij uit in de nieuwe stalletje / paddock.

--

Voel me even zo happy. Vanochtend lekker met Kayleigh getut, heeeel ff de longeerlijn eraan gedaan. Deed ze super.
Daarna snel naar de stad, had daar afgesproken. Heb een goed gesprek gehad met iemand van mijn laatste stage. Had ik echt nodig. Ik was pas om 7 uur thuis. Voelt weer heerlijk opgelucht. :o
Kreeg nog van dr een zin doorgesmst: 29 februari: als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg.

Nu happy even aan het schetsen. Mijn doel was 3 snelle schetsen van 5 min per dag. Is mij heel de week niet gelukt. Nu lekker inhalen. :)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:26

siemxfunny je moet me niet elke keer zo gek maken hier foto's te plaatsen van zoe haar grote broer hahaha!!!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:31

Hoe dat zo :+ ?

:D

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:32

dames ik ga slapen!!! truste!!!!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:35

Slaap lekker fayem89!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:36

siemxfunny: grappemaker haha

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:36

zo vroeg al?? ik zit nog forrest gump te kijken.

my mamma always says, life is like a box of chocolates. You never know what you gonna get!

geweldige film vind ik dat!

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:49

@Snackie, heb het net even nagekeken het kost 36 euro voor het examen af te leggen.
Ik ga wel zelf geld meenemen maar vorige keer had de papsie een regeltje, als ik er door was van de 1e keer betaalde hij voor mijn B rijbewijs dus wie weet :P Nuja ik wil er écht wel door zijn.... anders vervalt mijn voorlopig rijbewijs de 23ste ofzo van deze maand en is het 3j wachten want wil niet met een rijschool gaan :P

@Diaz, ze heeft het daar precies wel naar haar zien zo :p

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:50

speciaal voor marian. :D *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:58

SIEMxFUNNY Wat een knapperd!

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:02

Wat moet het toch fijn zijn om Jaron zo te zien opknappen

Faye is alles gelukt met de paaltjes?? Ik vind palen van 1,50 nog best kort of is dat het gedeelte boven de grond?

@Inge: Wat een mooie laarzen, welk merk is dat? Vind die outdoorlaarzen meestal zo lomp, maar deze zijn echt leuk met die veter zo.

Mooie foto’s van Clover

Hele mooie paddock, ook nog nuttig als bak.

Oh Appleby moet ik echt niet heen, ik kom met meerdere paarden terug :P

Simone dat klinkt inderdaad als een lekker ritje, was je alleen gaan rijden of met meerdere

Alles goed gegaan met leren Kaat?

Citaat:
Dan had ie van mij toch een flinke tik op zn neus te pakken, stil zetten, achteruit, en daarna weer verder lopen alsof er niks aan hand is. Doet ie het weer, zelfde riedeltje. Zielig? Nee hoor, gewoon duidelijk. Ik heb zelf ook een 2,5 jarige en verzorg er ook nog een, juist nu ze jong zijn kan je ze vormen en leren wat normen en waarden zijn. De ene (mn eigen) heb ik nu een jaar en die voer ik dus wel uit de hand, maar lelijk doen om wat te krijgen? Nee, dat niet. Ze wil wel eens zeuren (meer bij anderen dan bij mij trouwens), maar dat is haar karakter, blijven proberen. Ben zelf ook zo, dus een uitdaging voor mij, de aanhouder wint, en dat maakt haar juist zo leuk.
Daar kan ik me helemaal in vinden

Caroline wat fijn dat het zo goed ging met Olivia

Sandra wat fijn dat je hem er zo doorheen kon praten. Klinkt echt alsof jullie met sprongen vooruit gaan.

Ellie gewoon van die vrouw een paar laarzen maken, bah wat een verwend mormel.

Jody ik kan me goed voorstellen dat je niet graag naar die stal kijkt, maar het zou waarschijnlijk nog vervelender voelen als hij leeg stond, tenminste dat gevoel zou ik hebben

Flanders horse expo is me toch echt te ver weg, sorry Kaat.

Oona wat een mooi veulen<3 heel erg gefeliciteerd ermee! Ik hoop dat je veel foto’s blijft posten :D

Weet iemand trouwens hoe duur een DNA-onderzoek met kleurentest erbij is?

Lotte ik ben zo jaloers, maar goed ik moet echt nog even wachten. Cait is nog zo puppy in vergelijking met Luna

Julie heb je je camera klaarliggen met volle batterijen??? Oh ik ben toch zo dol op veulentijd

Heidy wat jammer dat het vandaag niet zo lekker ging, maar morgen gewoon weer een nieuwe kans

Maartje wat lief van je moeder en je vriend, waar ben je wezen rijden?

Karlijn wat ziet je nieuwe stal er mooi uit, hoe reageerde Diaz erop? En heeft ze haar buren al ontmoet?

Hallo Miesemuisje, Welkom! Stel je eens voor.

Simone die eerste 2 foto’s, wauuww

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:04

stippelberg :) erg mooi stuk natuur, prachtig daar. (en uiteraard flink uit de richting van de rhino haard)

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:06

je kan schijnbaar op de horse fair geen paarden kopen al sinds de jaren 80

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:07

Goede avond dames,

Een nieuw lid terug, mooie foto's.

Een wat mindere dag met Jack gehad lees ik (niet mijn Jack).

Verder een veulentje :), leuke beelden..

Heb ook de andere post gelezen.

Vandaag voor het eerst bij Jack kunnen gaan liggen in de stal :D. Even zo blijven liggen, kriebelen, ... <3
Later nog gaan rijden ermee, was eens een actieve rit <<) :') . De gas zat er flink op :D

:#

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:07

Nieuwe stal ziet er super uit Karlijn, fijn dat de verhuizing goed is gegaan.

Jammer dat galoperen even niet zo lekker ging met Jack, maar niet de moed opgeven hoor, je zult zien dat het steeds beter gaat, en dat je angst vanzelf minder word.

@dribbelkont (marian geloof ik?) hier nog iemand die bewust aan het lijnen is.
Ik zat aan de 80 kilo, en had ook het gevoel dat ik te zwaar was voor Nino.
Iedereen roept dat hij het makkelijk kan hebben, maar mijn gevoel zegt wat anders.
Hij is wel 1,50, maar is nog jong (word 5) en is erg smal gebouwd voor een tinker, en pas een paar maanden onder het zadel.
Aangezien ik het inrijden zelf doe wilde ik toch wat afvallen.
Inmiddels weeg ik 76, maar wil nu nog 8 kilo afvallen, dus ik leef met je mee, en weet dat het niet makkelijk is.

En wat een geweldige foto's hier boven.

@oona wat een schattig veulen, dat is volgens mij zonder twijfel een echte tinker.
Wat zal dat spannend zijn geweest zo'n verassings veulen, en fijn dat allemaal zo snel is gegaan.
Geniet er van maar lekker van.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:09

Kaat@ horse expo hoeveel kost dat eigenlijk ?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:10

Juliekeuh schreef:
@Snackie, heb het net even nagekeken het kost 36 euro voor het examen af te leggen.
Ik ga wel zelf geld meenemen maar vorige keer had de papsie een regeltje, als ik er door was van de 1e keer betaalde hij voor mijn B rijbewijs dus wie weet :P Nuja ik wil er écht wel door zijn.... anders vervalt mijn voorlopig rijbewijs de 23ste ofzo van deze maand en is het 3j wachten want wil niet met een rijschool gaan :P

@Diaz, ze heeft het daar precies wel naar haar zien zo :p

alleen het examen? de lessen er omheen etc compleet kost hier volgens mij tussen de 350 en 450 euro

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:12

Siem, leuke foto's!

Dribbelkont, gewoon zien wat de dag brengt! ik ben er gewoon op gaan zitten zonder voorbereidend werk, het resultaat met de 14e keer rijden staat in mijn onderschrift.

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:12

Wie heeft het er over kopen, Sandra, ik neem ze gewoon mee :D

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:13

@Becs (en anderen :D) Ik zal me inderdaad nog even voorstellen!

ik ben Claudia, ben 20 jaar en woon in het prachtige Twente :). rij nu zon 10enhalf jaar paard. ben op mijn 10e begonnen op een manege, na 5/6 jaar veranderd van manege, daar ook nog zon 5 jaar gereden. Nu heb ik een tinker ter beschikking om te rijden omdat de eigenaren er niet genoeg tijd voor hebben en het in de bak rijden niet leuk vinden ;). De eigenaar wil er vooral buitenritten mee doen, maar als je niet in de bak rijd kun je niet alleen af en toe je paard uit de wei halen voor een rit van 20 km.. dus ik hou hem op conditie :) maar ga in de winter ook met hem lessen, en maak ook buitenritten op hem. en we hebben veel van elkaar geleerd dit jaar :) ik heb hem leren galopperen en springen, een hele vooruitgang!

Ga binnenkort met hem fnrsproefjes rijden waarschijnlijk, op mijn oude manege. gewoon om eens te kijken hoe ver we komen! en ook om weer een doel te hebben met het in de bak rijden :) wat een op een gegeven moment toch een beetje saai werd!

ondertussen is het mijn allergrootste schat <3. en ook al heb ik soms het idee dat ik "verder" wil komen, en kan ik hem soms wel wat aandoen := ..ik laat Spock niet meer gaan :o, ben zo trots en verliefd op hem!