[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:57

idd, van mijn kant altijd zo, maar andersom..

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:58

Toen we vandaag de paarden gingen voeren heb ik weer een heerlijk knuffelmomentje gehad met Dusty in de stal, Dusty ging er echt weer helemaal in op :D
En dan te bedenken dat ze me toen we haar net hadden tegen een balk zou rammen.
Het heeft ons in al die jaren verdomd veel moeite gekost maar wat hou ik nu toch ontzettend veel van haar :+:

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:58

ohh heerlijk!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:00

Snackie schreef:
idd, van mijn kant altijd zo, maar andersom..

Dit hoor je helaas vaker ja, wij proberen ook altijd van onze kant uit steeds contact te zoeken met de vorige baasjes en ook de nieuwe baasjes natuurlijk :)
Mijn mama probeert dit elkaar met een veulenborrel :j

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:02

Ben blij daarmee, we hebben met e-mail in periode's niet veel contact maar kan we altijd eentje zenden. En dit was ook echt geen probleem voor langs te komen :D. Ben het meisje (iets jonger) erg dankbaar dat ik deze kans ook heb gekregen van haar.

Nu ga kijken voor deze zomer nog eens te gaan naar Spiekje :).

Nog goed nieuws heb mijn singel voor Jack binnen, ga het rijden terug kunnen oppakken ook. Morgen bitloos hoofdstel halen voor te testen.
Nu moet zeggen Stal Steenke heeft een geweldige service !

Owja bijgelezen@ Over erros

Bang zijn voor sommige dieren/insecten. Nu ik ben dus als de "dood" voor kippen. Achter een hek oke maar als ik dat moet gaan voeren brrrr.
Laatst bijgewerkt door Lori op 29-12-12 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:05

Das ook leuk, een veulen borrel.

Ik ben helaas 1 paard kwijt, ik zou niet weten waar hij uithangt.. bokt is nog niet groot genoeg,.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:06

Ik ben ook een paard "kwijt". Shetje dat ik heb gehad, geen idee waar die uithangt ook. En een C-pony (der veulen van destijds wel laatst op bokt was over gelezen).

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:07

jammer is dat he?

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:10

Wij zijn ook twee paarden "kwijt".
Mijn kinderpony en mijn mama haar vorige paard.
Mijn pony is waarschijnlijk naar het buitenland gegaan, naar een soort ponykamp zeiden ze.
En de eigenaresse van mijn mama haar paard had beloofd ons te contacteren maar van haar kant komt er helaas al een lange tijd niets meer :(

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:13

Zeker jammer, mis vooral die shet nog iedere dag. Was echt een geweldig dier waar ik bij de eerste keer zien direct om de nek vloog. Nu hoop voor 'm dat waar die ook staat dat die het goed naar z'n zin heeft :).

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:17

Fijn een shetlander... Hij was uitgebroken en heeft een net met wortels gemold en ene spoor aan wortels achter gelaten. Met miggs gaat het goed nu nog een goed passende deken vinden en dan kan die ook vooruit :D

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:19

Hahaha typisch, jij bent niet de enige die een shetlander heeft die uitbreekt, geloof me :')

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:20

Soms hé kan ik Pippin de shet wel wurgen :')

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:27

ik ben blij dat ik ook nog contact heb met de huidige eigenaren van kyona en ruana.niet heel vaak,en de taalbariere is ook lastig,maar het contact is er tenminste.
ook met de vorige eigenaar van eros heb ik contact.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:06

Awel ja, ik hoor vooral in het begin graag regelmatig iets en eventueel na een tijdje dan zo af en toe (zoals het nu gaat tussen ik en de eigenaars van Spiekje) :) .

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:26

hé dit is leuk ik doe net het pakketje open met mijn nieuwe singel er in en ze heeft er als extra een touwhalster in gestopt. Leuk zeg!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:35

Leuk zeg welke kleur touwhalster?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:42

Een zwarte (omdat dit bij ieder paard wel gaat waarschijnlijk) ben er echt blij mee, ik ben helemaal "gek" op touwhalsters zoals andere mensen bij setjes dekjes en beschermers zitten.

Ook nog Jack zijn maat :D.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:56

Leuk zeg! Ik ben al druk aan het kijken voor een extra voor miggs en ene kleintje voor mijn shetter

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:26

leuk zeg zo'n extra touwhalster :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:45

Heb mn best gedaan bij te lezen, had met de kerst ff geen tijd, als die familie verplichtingen...
Leuk kerstritje met belletjes langs zijn komen, Moeilijke gevoelens rondom verkoop Gizmo (dat snap ik helemaal! Als je zelf niet meer zonder angst kan opstappen, kan je het paard ook niet helpen om er overheen te komen ). Mooie merrie langs zien komen, springtinkies, gave foto's van Jess.

Paarden kwijt zijn, tja vervelend is dat! Ik was jaren lang mn lievelingsverzorgpaard kwijt (verkocht), maar die heb ik ca 1,5 jaar geleden weer gevonden via bokt, zo kom ik aan Gijs (is veulen van). De meeste zijn nog bij de eigenaren die ze toen ook hadden, of inmiddels overleden. Er zijn er wel waarvan ik niet weet waar ze zijn, maar daar zit ik niet zo mee, die gaf ik alleen af en toe eten, dat is natuurlijk iets heel anders dan als het om een eigen paard gaat wat verkocht is en nu uit zicht.

Ik ben niet bang voor muizen (had vroeger zelf 2 tamme ratjes) of spinnen, maar ik schrik toch altijd wel als ik ineens iets zie bewegen en sommige spinnen zijn ook wel erg brrr... Ik gebruik hier in huis te katten altijd als mepper haha.

Gratis extra's zijn altijd goed! Een touwhalster is helemaal leuk :) Ik had laatst bij een order die maar niet geleverd werd als extra een zak beloningsbrok, maar daar had ik niets aan, want Gijs mag geen lekkers in de opfok, dus heb t maar weggegeven.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:01

Zo, ik ben vandaag ook maar eens een buitenritje gaan doen. Was mooi weer, dus moést ik er wel van profiteren :D Het ging erg goed vandaag, buiten één dingetje..

.. Er was een plas, en de laatste tijd ging het super om haar door een plas te sturen, geen probleem. Nét hiervoor was ze er ook gewoon doorgegaan. Maar hier was er iets.. Ze bleef stokstijf staan, dus geef ik zachtjes benen. Draait ze zich om, gaat ze in stap door een omgeploegd veld dat met zulke regen echt haast drijfzand is := Ik dacht, oké, ik zet haar stil en draai haar. Forget it. Mevrouw luisterde niet naar de hulpen en bleef doorgaan. Ze zat te ploeteren in de modder, op haar knieën, .. Ik was zo bang dat we gingen vallen! Terugkeren kon niet, stoppen ook niet en als ik iets probeerde ging ze gewoon door. Na een hoop heen en weer geslungeld geweest te zijn door het ploeteren ging ze plots draven en dan galopperen. Door de modder gooide ze hevig op, ik had inmiddels besloten te stoppen met hulpen geven - had toch geen zin - heb me recht in het zadel gezet, haar laten gaan, tot ik besefte dat we haast aan de straatkant waren en ik wist dat ze daar naartoe wou, en ik wist ook dat daar een berm was, die ze niet kon zien.. Ik ben dus gewoon uit het zadel gesprongen, haar vastgepakt en ze stopte. Hevig pompend van de inspanning. Ik dacht echt dat ze iets ging krijgen, zo erg was het := Ik was ook bezorgd om het feit dat ze misschien kreupel kon zijn.. Goed, terug door die modder, ik naast haar.. Ben nog eens naar die plas gegaan, en ze deed nét hetzelfde. Er was iets, maar ik weet niet wat. Uiteindelijk is ze opzij gesprongen en er zo naast gegaan. Ik heb nog een tijd stapvoets naast haar gestapt. Ze was nog erg gespannen en het stelde haar gerust als ik naast haar liep. Na een tijdje terug opgestapt en géén problemen meer gehad. Raar paard. :P

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:07

hoii,,
paardjes kwijt.. niet leuk..
uit het oog maar niet uit het hart.

haha gekke tinky.. wat een avonturen hebben jullie toch. haha

pfffff vind ik eindelijk een leuke bruine barefoot London.. is het een maat 1! balen....

ajaa komt vanzelf goed..
vandaag Hammerite gehaald voor mn sulky... Donker blauw hoogglans.. ik ben benieuwd!!!
jammer genoeg is het nu Te vochtig om te schilderen.. maar denk dat ik hem eens uit elkaar ga halen en flink in de verf zet en nieuwe moertjes enzo..
wil het bankje ook opnieuw gaan bekleden, dus daar ook nog een stuk leer voor halen.. maarjaa dat is de afwerking en voorlopig kan ik er toch nog niet mee aan de slag.
de velgen worden grijs-chrome kleurig.. dus wordt een opvallend maar wel sjiek wagentje haha
;)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:23

Nou, zeg dat wel zeg :=

Wil je hem tweedehands, die Barefoot? Zal men ogen open houden dan ;) Ooh leuk zeg! Wel foto's plaatsen van je gepimpte sulky, ben benieuwd!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:02

Wij hebben vandaag ook een buitenritje gemaakt met het mooie weer.
Was al een tijdje geleden dat ik samen met mijn mama kon gaan rijden.
We hebben er weer heerlijk van genoten met z'n vieren :D
Dusty deed in het begin wel erg vervelend op de wei, ik stap haar dan altijd even in terwijl mijn mama Jolly opzadeld.
Maar jeetje, ze begon me daar te steigeren en te bokken om me eraf te krijgen... het is haar gelukkig niet gelukt en eens we op de baan konden was ze terug beter in te tomen.
We hebben heerlijk gereden langs de watergang en Jolly heeft weer eens indruk kunnen maken op andere paarden :')
Alleen Shiva keek bij het terugkomen ons aan van hé, waren jullie mij vergeten >;) maar zei moet nog even wachten voor ze ook mee mag op buitenrit :)