[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 23:16

Wat is er veel veranderd wanneer je het filmpje in de openingspost bekijkt :wow:

chimello

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 00:04

Ja, en nieuwe mensen!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 01:02

Selda, kan je niet ergens een hoofdstelletje op maat laten maken ofzo? Misschien bitloos of lederen bitje?

Wat doet Nola dan? Vind wel hilarisch hoe je dat zegt, "trut". Mijne is gewoon een boef, wordt met de dag erger, vind het wel grappig, helemaal als ze denkt stoer te doen en ze krijgt een pak voor dr broek, heel hard weg rennen en dan op een afstandje echt zo enorm beledigd gaan staan kijken dat ze gewoon te schattig is, hihi.

Jorine, ik geniet nu volop van Lola maar kijk ook uit naar de jaren die komen gaan, blijf jonge paarden toch het mooist vinden. Vanavond weer foto's zitten sorteren, jonge Henk, jonge Kyra, jonge Luna, benieuwd hoe Lola op bepaalde leeftijden zal zijn! Enne, fietsen met een haarband? Ik ben zo'n type die veel te koppig is en denkt, wordt ik hard van :o

Ik ben eigenlijk inmiddels wel gewend m elke dag te gaan. Zelfs gisteren met die regen kan ik niet thuis blijven, moet even bij ze spieken terwijl ik eigenlijk geen snars te doen had, bakje voer en appeltje erin en ben met de eerst volgende bus weer terug gegaan. Toen ik fulltime werkte sloeg ik wel eens dagen over, winter dat Luna was zelfs maar twee keer per week, kan me dat nu echt niet meer voorstellen.

Gaaf Berdien, Amerika, welke kant?

Iris te koop, sterkte! Als je een foto stuurt zal ik haar in mn lijstje zetten, als mensen dan eens aan mij vragen (gebeurd best regelmatig) kan ik haar ook noemen :)

:wave: Caroline! Alles goed daar? Doe eens een recente foto van Elsa, ik ben nieuwsgierig :D
Nog niet rijden? Gewoon te jong in dr lijf of koppie of om een andere reden?

Shire's zijn qua karakter ook wel wat anders, niet alleen qua maat, maar zeker supertof!!

Haha, leuk om dat filmpje terug te zien, veel mensen ook die nooit meer posten, jammer....

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 01:15

Noem Castiel dan ook als iemand een leuke palomino zoekt he ;)

Nou, deprimerende wedstrijd ;( Wel net gespeeld door Argentinië, geen trui trekkerij enzo. Hopelijk verslaan ze Duitsland :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 01:26

Meeste zoeken niet op kleur helaas, maar op rijpaard, maar ik weet hem wel te noemen hoor! :)

Ik duik mn bedje in, morgen om 7 uur de deur uit, kom denk ik niet aan de voorgeschreven acht uur slaap vannacht, whoops...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 01:38

Jack is 1m40-42 en heeft maatje 175 van deken zou dus in jou geval voor 185 gaan sneller idd :).

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 07:08

Hier ook even de slaap uit mn ogen schudden hoor, pfoe. Als ik zo laat naar bed ga ben ik over mn slaap heen, heb dus vooral wakker gelegen..

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 07:23

@nimby denk het niet dat het gaat psssen. Moet je even op mijn profiel spieken hoe klein pip is haha. En die haf is het oude type. Breed en met flinke billen. Het tupe haf dat ik geweldig mooi vind

@caily ik doe alles nu met het stal halster. Alleen daar komt niet alles mee aan. Veel ruis zeg maar. Zat er al aan te denken om iets oo maat te laten maken. Alleen waar? Bitloos is voor het trainen prima. Maar niet voor de kar in de toekomst.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 07:28

Ik had mijn inieminie hoofdstelletje gewoon uit de winkel hier in de buurt. Maar je hebt ook speciale webshops die op kleintjes gericht zijn. Even het hoofdje opmeten zodat je niet voor verassingen komt te staan en vragen of de verkoper even het hoofdstel wil meten. Vaak is een klein hoofdstel vinden het punt niet zo, maar een groot genoegen front en neusriem, meestal kun je die het best van een hoofdstel een maatje groter nemen. (om de neusriem dan hoog genoeg te maken prik je wat gaatjes bij, hier heb je plek genoeg voor omdat die riem natuurlijk helemaal doorloopt)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 07:58

Caily schreef:
Selda, kan je niet ergens een hoofdstelletje op maat laten maken ofzo? Misschien bitloos of lederen bitje?

Wat doet Nola dan? Vind wel hilarisch hoe je dat zegt, "trut". Mijne is gewoon een boef, wordt met de dag erger, vind het wel grappig, helemaal als ze denkt stoer te doen en ze krijgt een pak voor dr broek, heel hard weg rennen en dan op een afstandje echt zo enorm beledigd gaan staan kijken dat ze gewoon te schattig is, hihi.

Jorine, ik geniet nu volop van Lola maar kijk ook uit naar de jaren die komen gaan, blijf jonge paarden toch het mooist vinden. Vanavond weer foto's zitten sorteren, jonge Henk, jonge Kyra, jonge Luna, benieuwd hoe Lola op bepaalde leeftijden zal zijn! Enne, fietsen met een haarband? Ik ben zo'n type die veel te koppig is en denkt, wordt ik hard van :o

Ik ben eigenlijk inmiddels wel gewend m elke dag te gaan. Zelfs gisteren met die regen kan ik niet thuis blijven, moet even bij ze spieken terwijl ik eigenlijk geen snars te doen had, bakje voer en appeltje erin en ben met de eerst volgende bus weer terug gegaan. Toen ik fulltime werkte sloeg ik wel eens dagen over, winter dat Luna was zelfs maar twee keer per week, kan me dat nu echt niet meer voorstellen.

Iris te koop, sterkte! Als je een foto stuurt zal ik haar in mn lijstje zetten, als mensen dan eens aan mij vragen (gebeurd best regelmatig) kan ik haar ook noemen :)

:wave: Caroline! Alles goed daar? Doe eens een recente foto van Elsa, ik ben nieuwsgierig :D

Shire's zijn qua karakter ook wel wat anders, niet alleen qua maat, maar zeker supertof!!

Haha, leuk om dat filmpje terug te zien, veel mensen ook die nooit meer posten, jammer....

Trut valt mee, Dana noem ik ook wel eens frikandel of zelfs koe. Nola kan ineens gaan springen en steigeren als ze naar mama wil. Ik weet niet hoe ik dat juist kan corrigeren. Nu roep ik maar wat en trek aan haar halter. Voor even stopt ze maar weet niet hoe anders. Ze kan ook bijten, dan knijp ik terug. Dat is wel iets wat effectief is.

Maar met steigeren of bokken iemand tips? Ze staat ook graag in mijn poetskoffer, waar dat vandaan komt geen idee. Dana doet dat niet haha

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 08:20

Als Lola bokt in mijn richting geef ik wat nodig een pets op dr bil. Steigeren moet ze paar passen achteruit. Wel ben ik van liever voorkomen dan genezen dus als ze met dr achterhand in mijn richting staat vraag ik al een pasje om. Als ze je onderzoekt of iets uit mn hand eet heeft ze de neiging met dr voorbenen te malen. Daarom leg ik vaak hand op dr borst en schouder of vraag een pasje achteruit. Bijten doet ze niet echt. Enkel in haar spel dus wanneer ze iets (mij) aan het onderzoeken is. Dan duw ik haar gewoon weg wanneer ze te hard wordt. Dingen als dr staartje kriebelen op schoot of bijten heeft ze nooit gemogen, ook de eerste dagen niet.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 08:31

Ik lees nog altijd mee maar reageren lukt me vaak niet, sorry! Maar dat betekend dus niet dat ik ongeïnteresseerd ben ;-)
Heb de laatste tijd wat moeite met concentratie en dan op het moment dat ik een verhaal heb gelezen en wil reageren dan ben ik het weer kwijt.
De laatste tijd zijn er veel dingen op ons af gekomen en dat vreet energie en veroorzaakt stress.

Maar komend weekend wordt inderdaad gezellig als Lotte en Caroline langskomen! Vorige week was Lotte hier ook op bezoek en heeft ze nog even op Luna gereden. En dan ben ik toch super trots op onze dame dat ze het zo goed doet en dat ik ondanks twijfel van sommige mensen toch doorzet! Al begrijp ik die mensen wel een beetje als ze Luna niet goed kennen en niet weten hoe ze eigenlijk in werkelijkheid is.
Ze is een pittige dame, ik noem haar dan ook een warmbloed Tinker haha. Maar eigenlijk is ze onder het zadel super enthousiast en wil ze zo graag voor me werken, dat ik haar ook die kans moet geven. Wil ik haar "inhouden" dan is ze beledigd hihi. Ze laat gewoon graag zien wat ze allemaal kan en wil.

Tot wanneer kan ik nog een stukje insturen voor de nieuwe openings post?

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 08:37

Stuur maar in hoor Magica! :)
Kan nog tot voor het einde van deze dus het liefst voor de 495 pagina's bereikt zijn

Ben beetje druk geweest hahah dus even snel bijgelezen
Dekens, Roos is 1.44 en heeft deken maat 175
Sterkte met verkoop van Iris! :(:)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 09:24

Neemt niemand je kwalijk hoor magica!
Heb t zelf ook druk, baan en daarnaast studie afronden dan hou je niet veel tijd over. Ga dan ook maar 1x per week naar t peerd. Niet dat ie dat ie dat erg vind die vermaakt zich wel met zijn vriendjes. Na september weer meer tijd, dan gaan we maar weer echt aan de slag.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:28

Jolandaa_ schreef:
Caily schreef:

Trut valt mee, Dana noem ik ook wel eens frikandel of zelfs koe. Nola kan ineens gaan springen en steigeren als ze naar mama wil. Ik weet niet hoe ik dat juist kan corrigeren. Nu roep ik maar wat en trek aan haar halter. Voor even stopt ze maar weet niet hoe anders. Ze kan ook bijten, dan knijp ik terug. Dat is wel iets wat effectief is.

Maar met steigeren of bokken iemand tips? Ze staat ook graag in mijn poetskoffer, waar dat vandaan komt geen idee. Dana doet dat niet haha

Bokken ed is hier een schop onder t tedere holletje. Straf het gelijk af. Dat doen ze maar als ik niet in de buurt ben.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:30

Ik lees trouwens altijd braaf mee hoor dames maar ik was de laatste maanden een beetje boktmoe :o

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:54

Flynn was ook als veulen vreselijk zoet, enige wat hij deed was kauwen op dingen waar hij niet op mocht kauwen. Dat leer je ook snel genoeg weer af.

Ik ga overigens een rondreis door West-Amerika maken :j Van San Francisco naar Las Vegas naar LA :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:59

Hier ook meteen vanaf het begin heel consequent met de veulens, alleen maar duidelijk voor ze. Khaleesi was een heel makkelijk veulen, alleen wou ze je uit reflex graag terug kriebelen als je haar kriebelde. Dat heb ik afgeleerd door elke keer te stoppen en haar neusje weg te duwen. Kwartje viel zo.

Gaaf zeg, zo'n reis! Wij zijn natuurlijk pas nog naar Costa Rica geweest als zijnde onze huwelijksreis, maar ooit lijkt america me ook heel gaaf.
(nu stiekem een beetje op huizenjacht, dus mooi alles sparen wat kan :D, maar is ook erg spannend :D)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:15

Zowel Flynn als Jessie kriebelen terug als je ze kriebelt. Maar alleen met hun bovenlip en niet met hun tanden. Dan mag het dus ook gewoon, op mijn uitnodiging.

Heb er ook enorm veel zin in! :):)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:17

Ga ik eens op letten.Ze is verder heel sociaal. Dana gaat door met eten en Nola komt meteen, nergens bang voor maar ik vind het moeilijk die onvoorspelbaarheid. Daarom past Dana zo goed bij mij.doet niks :') al ga ik er aan werken. Nola is misschien de toekomst voor mee :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:25

Doet Izzy ook hoor, met haar bovenlip. Maar Khaleesi is een beetje een gevalletje alles of niets :P En ik vind het niet zo heel lekker om als tandenstoker gebruikt te worden :P

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:59

Afbeelding

Dit is Elsa recent :D Helaas heb ik in april een dubbele nekhernia opgelopen, dus rijden is mij verboden. Ze is al wel zadelmak (en ik heb er vorige zomer wel wat opgezeten in een bak). Momenteel gaat mijn nek goed, maar ik ben nog wel snel moe. Dus ik wacht nog even, want ik wil graag dat het goed gebeurd qua inrijden enzo. En misschien ga ik haar toch nog een keer bij iemand brengen voor een paar week training.

Onze KWPN heeft ook lange tijd naar ons gebokt (als veulen dan dus). Wij gaven haar dan ook een tik (halstertouw of zweepje mee), en toen is ze er na een paar weken maar mee opgehouden :D Steigeren deed ze niet echt, maar wel met de voorbenen zwaaien. Dan ze mag ze een stukje in de achteruit. Ze is nu nog steeds wel wat ondeugend, maar niet meer bokken/slaan of bijten. Ze gaat wel erg graag in de weg staan.

Ik ga spontaan zondag tot donderdag naar mijn broer/schoonzus+kids in Zuid-Frankrijk :P

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:18

Luna een warmbloed Tinker, hihi, die had ik nog niet eerder gehoord :+

Succes met de laatste lootjes Jorine!

Haha Chantal, herkenbaar. Ik ben met vlagen niet-boktmoe :')

Gaaf Berdien!

Haha, terug kriebelen, Caily snapt dat ze dat bij mij niet mag (stiekem soms wel ff massage met dr lip, maar dat weet niemand ;) ), ze kriebelt dus nu gewoon Lola. Helaas snapt Lola nog niet dat ze mamma kan kriebelen, die duw ik met neusje weg en indien mogelijk richting mams, vind ze maar stom! Komt vanzelf :)

Jolanda, je moet maar zo denken, Dana is mooi rustig en doet niks, in de omgang fijn, maar met rijden minder handig. Nola doet misschien wat meer, en wie weet dus over een paar jaar met rijden wel wat beter passend met wat jij wilt :D (Hoe was Dana eigenlijk als veulen, weet je dat?)

Elsa is knap!!! Hoe groot is ze ongeveer? Wat onwijs balen van die nekhernia :(
Mocht je haar weg willen brengen, dan hou ik me aanbevolen (vriendenprijsje voor Tinkers ;) )

We vermaken ons prima hier, al is het wel erg warm! De zwarte ADHD herder heeft het zwaar :(:)

Met Shirehengst Connor, m'n grootste vriend!
Afbeelding

Gisteren wezen wandelen met Tinkers Branagh (de bonte) en Charmian (de bruine)
Afbeelding

Afbeelding

Vanavond gaan we eens kijken of ze onder het zadel een rondje mee durven. Ze zijn beide negen jaar oud en wel beleerd maar niet veel gereden, dus vandaar voorbereiding van wandelen met hoofdstel en bit. (Neusriem van Branagh kan trouwens niet hoger ;) )

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:25

Hoe groot is je grootste vriendje? :+

Jammer van je nek hernia maar knappe tinker hoor!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:26

Wauw wat een gaaf beest die Connor. Mag je hier afleveren met strikje :p