[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:29

Wat goed San, moet je de laatste berichten eens verglijken met eerdere, net zoals heidi!
Succes met galoperen trouwens!

Gisteren toch de castratie bijgewoond? die ging vlekkeloos.
Tot ik gister avond smste hoe meneer er bij stond.
Bleek hij te liggen en niet overeind te komen, paniek, dus ik ben als een gek naar stal gereden om mijn nieuwe stalgenoot bij te staan.
Gelukkig is hij rechtop gekomen, maar toen ik aankwam dacht ik echt dat hij dood ging!
Pff wat een schrik, die lummel deed alleen een slaapje, want hij was zo moe van de pijn "in zijn ballen".
Kon er gewoon niet van slapen. malle dier.

Zo naar stal. bijrijder komt!

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:38

Snackie schreef:
Wat goed San, moet je de laatste berichten eens verglijken met eerdere, net zoals heidi!
Succes met galoperen trouwens!

Gisteren toch de castratie bijgewoond? die ging vlekkeloos.
Tot ik gister avond smste hoe meneer er bij stond.
Bleek hij te liggen en niet overeind te komen, paniek, dus ik ben als een gek naar stal gereden om mijn nieuwe stalgenoot bij te staan.
Gelukkig is hij rechtop gekomen, maar toen ik aankwam dacht ik echt dat hij dood ging!
Pff wat een schrik, die lummel deed alleen een slaapje, want hij was zo moe van de pijn "in zijn ballen".
Kon er gewoon niet van slapen. malle dier.

Zo naar stal. bijrijder komt!

Welke ballen????? _O-

Maar kan me voorstellen dat je geschrokken bent, blijft toch altijd spannend.

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:47

Goede morgen allemaal. Hier lekker wakker worden met Bokt & een bakje koffie. :O

@ Simone: Je profiel is leuk geworden! Gizmo dus lekker enthousiast?

@ Diaz & Mallow: Wat een lange lijst VD. Knap hoor, dat dat allemaal wil. Mijn poown kon flemen op commando (geen idee of ze dat nog kan, oefen het nooit) & raakt de bal aan op commando, maar voor de rest? Leuk om zo'n rijtje te zien, dat inspireert mij weer om weer wat te gaan oefenen en het boek van ... Nieuwe Weme (hoe heet ze ook al weer, die met dat steigerende paard voorop) weer eens uit de kast te pakken en door te bladeren.

@ Snackie: Caviapolitie? Volgens mij moet ik wat meer terug gaan lezen... Super mooie paddock.

@ Diaz: Super veen succes met verhuizen, dat jullie maar lekker mogen staan op jullie nieuwe stal!

@ Fayem89: Goed gevuld vrij dagje, is de klus geklaard?

Paarden & snoepjes, een lastige combinatie. Ik geef bijna nooit een snoepje, meestal 'goed zo'tjes!', 'Braaf'jes' en knuffels. Als ik dan toch snoepjes geef (zoals gister met VD), dan merk ik dat meteen... Werd als bedankje al weer in mijn mouw en in m'n vinger gebeten. De verhoudingen daarop maar weer even duidelijk gemaakt, waarna het ook weer stopte. Maar was direct weer even scherp, maar geen snoepjes meer voor Keira.

@ Ringelberg: Wat een ontzettend mooie laarzen! Kan me voorstellen dat je ze eigenlijk niet uit wil trekken.... :D

@ Mallow: Heerlijk op stap geweest aan de lange lijnen. Leuke foto's!

@ Nessa: Lekker warm zonder zadel. Is gewoon een kwestie van oefenen, je balans wordt vanzelf beter. Wat versta je onder loswerken?

@ Sandra: Appelby is echt leuk om mee te maken. Ik ben vorig jaar geweest. Was georganiseerd, dus hoefde alleen maar te betalen & in Zwolle op de bus te stappen, meer regelwerk had ik er niet aan. Vooral als het wat mooier weer is, is het leuk. Het wassen van de paarden in het riviertje, lekker buiten lopen in het zonnetje, het sfeertje. Bij ons regende het 1 van de 2 dagen, dat was wat minder :( .... Wel stoer dat je man mee gaat! Wat fijn dat het rijden zo goed ging, whoehoe!

@ Caroline_max: Wat een fijne momenten; lekker wandelen, lekker rijden. Ik wil binnenkort zelf ook een BF proefzadel lenen, ben dus benieuwd naar je ervaringen met de Arizona.

@ Heidy: Gister even een Jack-loos dagje, maar vandaag er weer tegen aan. Veel plezier!

@ Ellie: Even getut met Ruana & vanavond lekker longeren. Jij ook veel plezier!

@ Marjootje: Luisteren en zo niet er dwars door heen? _O-

Nou, volgens mij ben ik weer redelijk bij gelezen....

Gisteren druk paardendagje. Eerst met meisje en Keira parcoursje gedaan: Over dekkleed lopen, met longeerzweep in de ene hand & ponie in de andere hand RUSTIG lopen, met de paraplu een stukje wandelen, touch, met een vlaggetje haar hele lijf aanraken en dan nog een keertje dwars over het dekkleed. Duidelijk niet Keira haar ding, ze doet het, maar met weinig enthousiasme.... Moeilijkste oefening: Langs de bak met hooi en dan NIET een stiekem hapje snaaien _O- Daarna eigenwijze haflinger gewassen en zelf kleddernat geworden, wassen zonder zelf nat te worden lukt me gewoon niet. 's Avonds met dezelfde eigenwijze haflinger op wedstrijd geweest. Kan d'r maar 1 ding over zeggen: Iwan was Iwan.... Haflingers, tja.... }:) Vandaan denk ik geen Keira. Ik moet vanmiddag voor het eerst sinds 2,5 week weer eens gaan werken. De afgelopen tijd lekker vakantie gevierd, maar moet er nu weer tegen aan... Zo meteen nog even klussen _-:( en dan is het zo maar weer tijd om te gaan.

Fijne dag allemaal vandaag!

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:48

Fantoompijn.... :')

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:49

O en dat doet zo'n zeer... Arm ding!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:07

vandaag de grote verhuizing!! Ik lees vanaaf wel weer bij! :)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:09

Diaz schreef:
vandaag de grote verhuizing!! Ik lees vanaaf wel weer bij! :)

SUCCES !!!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:27

Succes Karlijn! Krijgen we foto's van de nieuwe stek?

@Hinke; De Arizona zit als een huis, alleen het gewicht valt me iets tegen. Hij weegt meer dan ik me voorgesteld had, maar goed eenmaal op het paard ligt het super. Ik heb een maat 2 op proef, terwijl ik broekmaat 36 heb, dus daar moet je wel even naar kijken (wat je zelf prettig vindt)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:09

Dankje allemaal. Tis echt even wennen nu er een andere pony is Misty's stal staat.. (die stond eerst een bij gebouwde stal) Ik kijk er liever nog niet naar...

Die laarzen 2 pagina's terug, wauw!!

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:40

Veel succes met de verhuizing karlijn

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:44

Hallo iedereen!

Karlijn, veel succes met Diaz!

Wie gaat er naar Flanders horse expo? Er zit een dikke kans in dat ik mee kom met vrienden van Tinky's oude stal :)

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:43

Mijn merrie Cheyenne, waarvan ik pas dikke 2 weken geleden ontdekte dat ze drachtig was, is gisterenmorgen iets voor 10u bevallen van een prachtig merrieveulen!
Haar naam is Arwen. Ze stond meteen na de geboorte recht en alles is heel vlug en vlot verlopen.
Ze heeft een maanoogje aan de rechterkant.
Cheyenne is een heel goede moeder, verliest haar kind geen moment uit het oog en is heel beschermend over haar.

http://www.youtube.com/watch?v=n5ZjyVXB_VM

http://www.youtube.com/watch?v=AbGGDQjScsk

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:06

Gefeliciteerd!!! Ik vind haar echt prachtig <3
En zo ver ik kan zien is het wel een Tinkerhengst geweest hoor :j

Trouwens, ik weet niet of je al meedoet, maar je kan ook haren laten trekken voor in een DNA databank, er is ook een topic over op bokt. Momenteel is er iemand die haren van zoveel mogelijk paarden inzamelt zodat er korting wordt verkregen met insturen (kosten zijn tussen de 30 en 40 euro).

Hopelijk is de verhuizing goed gegaan Karlijn!

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:11

Bedankt!

Ik ben ook vrij zeker dat de hengst een tinker was.
Ik zal eens kijken voor dat DNA, lijkt me wel interessant.

tinkerplein

Oona,gefeliciteerd!Zo te zien helemaal gezond en ik ga met Lotte mee dat de vader een tinkerhengst is.
<3 Mooi getekend koppie.
Pas je wel op met het draad,ik vind het nogal hoog,wij hebben drie draadjes gespannen nadat er een veulen onder het draad door was gegaan(je hebt van die ondernemende typjes :j )en dan is er paniek natuurlijk
Lekker genieten en knuffelen met je twee dames *\o/*
Leuke naam ook trouwens *D

Poosje81

Als ik kijk naar de gewrichten in het beenwerk, dan zeg ik ook papa een tinker :j

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:13

Ik ben erg druk laatste tijd dus helemaal geen tijd om te reageren mijn excuses :o
Maar wil nu toch even reageren.

Oona Gefeliciteerd met het veulentje leuk zeg! *\o/*

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:15

Bedankt !

De weide is niet van mij, ze zal hier nog lopen tot met het weekend, hopelijk blijft het veulen dicht bij haar mama. Op mijn wei is de draad veel lager (shetproof ) , helaas daar geen gras ... Dus zonnetje kom en laat het gras maar groeien !!!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:33

[TI] DNA profielen vastleggen Tinkerpopulatie

Leon, boktnaam snowdon zamelt deze keer haren in om gezamenlijk op te sturen, je kan hem vast en zeker Pb'en.

Ik heb stiekem een rondje op Luna door de bak gesjokt. Voorwaarts, rem (wauw, teugels oppakken = ho <3 ) en stuur werken nagenoeg perfect. Ook met opstappen, even draaien, maar uiteindelijk staat ze braaf stil. (Ik ben dan dus alleen en spring er los, zonder zadel op) Ben echt superblij, als het zo makkelijk en ontspannen als vandaag goed gaat is ze gewoon perfect voor mij. (Onee, nog 5 cm groeien)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:13

Wow, dat veulentje! gefeliciteerd! en wat snel allemaal zeg!!

Karlijn, hoe is de verhuizing gegaan?
inney knuf!

Knappe Luna!

Vandaag heeft de bijrijdster gereden in de nieuw aangelegde paddock

Dit was haar 2e keer rijden op hem. plus de eerste x galop.
Ik heb ze samen laten slingeren en halve voltes laten rijden in stap en draf, en je zag hem gewoon verbeteren in balans, het werd steeds makkelijker! ben dus weer trots!

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:56

Heb een paar dagen niet echt kunnen bijlezen hier MAAR daar heb ik goede redenen voor :P
Had maandag en dinsdag stage maar sinds eind vorige week begint Koby haar uier van vorm te veranderen en dikker te worden.
Gisteren voelde ook haar buik hard aan en merkte ik op dat de banden rond de staart aan het verslappen zijn :P
Het komt allemaal dichterbij, hopelijk floept snel dat kleintje eruit want ik kan haast niet meer wachten :+
Heb morgen mijn rijexamen voor rijbewijs BE en als er nog tijd over is ga ik aan de papsie vragen om de motorhome nadien in de plaats van de trailer te zetten aan de weide zodat ik daar wat kan gaan kamperen.

Ooooooh ben echt zoooo benieuwd wanneer koby gaat bevallen! Op internet zag ik dat vanaf de uier begint te verdikken en de banden rond de staart loskomen het nog 2-3 weken kan duren eer de merrie bevalt. Koby is normaal uitgeteld voor 19maart zo iets.... :P

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:58

Oona, gefeliciteerd!!! Wat een schatje!!
Ik heb vandaag gegaloppeerd met Jack, maar het ging niet zoals ik gehoopt had. De eerste keer was hij braaf. De tweede keer was zijn rem even kwijt. Ik (stom, stom, stom) ga dan voorover zitten en ik probeerde hem met hoooo en aan de teugels trekken te stoppen. Dat deed hij niet.
uiteindelijk heb ik hem tegen de draad van de buitenbak geparkeerd. Toen stopte hij uiteindelijk. Ik eraf en hyperventileren. Daarna weer opgestapt en nog even stap en draf en galop de andere kant (paar meter) gedaan. PFFF. Ik zit nog uit te blazen.
Dan heb ik zo'n schrik. Ben ik de controle kwijt.

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:59

Mijn merrie die gisteren haar veulen kreeg, had uier sinds 11 februari. Haar banden waren ook enkele dagen nadien slap. Gisterenmorgen om 7u had ze eindelijk druppels aan de tepels en drie uur later was Arwen geboren !

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:02

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:19

Proficiat Oona, foto's zijn zichtbaar en wat een schatje seg :D

@Kailonne wat spijtig dat het wat minder goed ging vandaag met galopperen! De moed niet opgeven, misschien had Jack vandaag een slechter dagje ofzo enja als jij voorover gaat zitten is ook niet zo bevorderend om te stoppen waarschijnlijk :P Als je in het vervolg goed op je houding let als er nog zo iets gebeurd zal je hem waarschijnlijk ook wel sneller kunnen stoppen?