Heb wel alles bijgelezen, maar ben te moe om overal op te reageren, sorry
Wilde alleen nog even reageren op het rotstraalverhaal. Ben "blij" dat het vaker voorkomt en dat mensen er niet heel erg van schrikken. Als ik het goed begrijp is het ongeveer net zo heftig als een verkoudheid en ik dacht meteen 'Ebola-virus'
. Maar ziet het er bij jullie ook zo uit?

Snap er niet veel van... Volgens de boeken en internet onstaat het door te weinig beweging (staan hier 24/7 in de wei/rijbak/paddock), te smalle hoeven (Muds heeft de grootst mogelijke platvoeten die je je kunt voorstellen) of slechte hygiëne en verzorging (De boel wordt iedere dag uitgemest en de hoefsmid staat tweemaandelijks op de stoep). Ik moet wel bekennen dat ik niet dagelijks de hoeven uitkrab
, wel gewoon voor het rijden enzo... Zucht, ben bang dat er morgen veel weefsel uitmoet, of valt dat in de regel mee?
Whis_Serada schreef:Wel zit er in dat uier een verdikking(littekenweefsel) maar dat zal wel niet meer weg gaan.
Ik help af en toe mee op een schapenmelkerij
en daar heeft een schaap ook wel eens een ontsteking of littekenweefsel in het uier. Maar het productieverlies is dan zo klein dat ze gewoon in de groep blijven, dus het is vast niet heel erg, Whis_Serada. Klopt, het blijft er wel zitten en het is een schoonheidsfoutje, maar niet schadelijk aan het dier of eventuele nakomelingen