[TI] [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Whis_Serada

Re: [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:17

Ja ben ook wel blij nu blijven we hopen dat het zo blijft en de uiers rustig in gaan drogen.

Snowville

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:18

Inderdaad! Ging jij nu nog samen met Leon naar Himesh deze maand?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:19

Nagelbijten / Gniffelen Arjan had eend Vork dat verwacht je toch niet (ik niet in ieder geval Bloos )

Sita afstand moeten doen van bijouxafdeling Ach gut maar nu toch wel leuk op spelafdeling Cool
en straks in Friesland veel bokkers in de buurt Haha!

Berdien druk op Brood maar morgen met relaxe kerel werken OK dan!

Grr nieuwe bokker in de buurt Cool

en Boncho helaas niet alleen op pad Ach gut maar wel wat meiden op stal die meekunnen/willen

Whis heeft vriendinnetje in paddock --> is die ook gevlekt of ?!
In Uden zag ik pas ook een tink/fjordkruising gevlekt met fjordenkleur en bol fjordenlijfje Nagelbijten / Gniffelen

Heeft iedereen van dit kletstopic, die mee zou willen, zich ondertussen in het topic gemeld ?! [BM-A] [Besloten] Tinkerklets Weekend 2009

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:22

eend in de woestein... wat een raar, je verwacht het niet.

Snowville

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:22

grid schreef:
Nagelbijten / Gniffelen Arjan had eend Vork dat verwacht je toch niet (ik niet in ieder geval Bloos )

Wij ook niet stonden ook even raar te kijken, maar was een aangename verrassing! ben niet zo van eend maar nu smaakte het wel goed moet ik zeggen!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:29

Haha! Ah dus ook voor jullie een verrassing en t smaakte ook nog goed OK dan!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:46

aaargh ik wordt gek...

Een meisje dat een klas lager als mij zat, koopt ieder jaar mijn boeken over.
Nu had ze voor de grote vakantie en in de grote vakantie al een paar keer gesmst. Elke keer gaf ik hetzelfde antwoord: zeg maar wanneer je ze op komt halen. Daarna hoorde ik niets meer.

2 weken geleden liet ze via mijn zusje weten dat ze mijn boeken nog wel wilde overnemen. Weer gaf ik hetzelfde antwoord, en hoorde niets meer.

Vorige week maandag smste ze weer. Ze vroeg of ze dezelfde avond de boeken op kon komen halen, maar ik was niet thuis. Toen gaf ze als antwoord dat haar auto totall loss was en dat ze ze niet een andere dag op kon halen, of ik ze dan niet wilde brengen omdat ze woensdag een toets had.

Dat was ik dus niet van plan, ze had tijd genoeg gehad om ze eerder op te komen halen. Vorige week heb ik meerdere dagen en tijden gegeven waarop ze ze kon op halen. Maarja dan kon ze weer niet. Deze week ook meerder dagen opgegeven.

Nou ze zou ze vanavond op komen halen, rond 8 uur. Kreeg ik net een smsje, ja me oom is er kan het niet morgen.
Maar had al duidelijk gezegd dat ik morgen overdag en s avonds niet kan. Vroeg ze weer of ik ze niet langs kon komen brengen. Maar vrijdag avond kon ze wel komen. Maar dan kan zij weer niet...... pfff.... nou ik blijf me niet constant aan haar aanpassen hoor, zij wil de boeken dan komt ze ze maar halen. Ze heeft een rijbewijs, en ze heeft zelf een auto, haar zus heeft er 1 en haar ouders. Dus ze kan vast wel iets regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:47

Tis graag of niet he Janet.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:48

Pff dat is idd om gek van te worden Gestoord

Doei! gaat nog ff sociaal doen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:10

_janet_ schreef:
Wat is de Bijoux afdeling sita?
Spelcomputers zijn toch ook leuk.

Gifts, Sieraden, tassen en sjaals enzo.. Lachen
Spelcomputers zijn gewoon niet zo mijn ding, je moet van alle consoles op de hoogte zijn en de meest onmogelijke vragen kunnen beantwoorden. Ik ben geen spelcomputer-freak.. Ik heb een Wii en een DS.. Maar dat speel ik alleen als ik zin heb en omdat ik het leuk vind.. En dan speel ik ook alleen als recreant *LOL* niet als dat een gamer doet..

Pff.. Wat een gedoe met dat meisje Janet.. Idd het is graag of niet..

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:28

Als het goed is Arjan gaan we de 15de er heen hihih

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:19

Zat even door m'n oude foto's te bladeren, lekker moddermonstertje!

Afbeelding
En hier krijg ik nog steeds tranen van in m'n ogen...

Afbeelding

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:21

Ahhh wat een lieve foto's zeg

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:58

Heb wel alles bijgelezen, maar ben te moe om overal op te reageren, sorry Bloos Slapen

Wilde alleen nog even reageren op het rotstraalverhaal. Ben "blij" dat het vaker voorkomt en dat mensen er niet heel erg van schrikken. Als ik het goed begrijp is het ongeveer net zo heftig als een verkoudheid en ik dacht meteen 'Ebola-virus' Clown . Maar ziet het er bij jullie ook zo uit?
Afbeelding

Snap er niet veel van... Volgens de boeken en internet onstaat het door te weinig beweging (staan hier 24/7 in de wei/rijbak/paddock), te smalle hoeven (Muds heeft de grootst mogelijke platvoeten die je je kunt voorstellen) of slechte hygiëne en verzorging (De boel wordt iedere dag uitgemest en de hoefsmid staat tweemaandelijks op de stoep). Ik moet wel bekennen dat ik niet dagelijks de hoeven uitkrab Bloos , wel gewoon voor het rijden enzo... Zucht, ben bang dat er morgen veel weefsel uitmoet, of valt dat in de regel mee?

Whis_Serada schreef:
Wel zit er in dat uier een verdikking(littekenweefsel) maar dat zal wel niet meer weg gaan.

Ik help af en toe mee op een schapenmelkerij Bloos en daar heeft een schaap ook wel eens een ontsteking of littekenweefsel in het uier. Maar het productieverlies is dan zo klein dat ze gewoon in de groep blijven, dus het is vast niet heel erg, Whis_Serada. Klopt, het blijft er wel zitten en het is een schoonheidsfoutje, maar niet schadelijk aan het dier of eventuele nakomelingen Knipoog

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:00

Oeps, foto is wel wat heftig ennuh... gróóóót. Sorry voor de mensen met een zwakke maag Vriendjes zijn? Knipoog

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:06

Muds is dat zwarte gedeelte flubberig?? (zacht zeg maar..) Misty had aan haar hoef een soort uitsulping en dus geen gat erin.. maar dit was zwart en dus flubberig.. dit was bij haar dus straalkanker..

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:07

Ik trek hier geen conclusies hoor.. want ik heb er nete zo dicht met mijn neus opgezeten als die foto die jij ons voorschoteld Knipoog maar het leek er enigsinds wat op..

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:07

Heeft er iemand trouwens eens gehoord van schapenwol in bandageren tegen mok??

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:11

Ja, het is flubberig... Maar het stulpt niet uit, het heeft, 'hemelsbreed' zeg maar, de vorm van de originele straal met daarin diepe kraters. Ik denk dat het zwarte aangetast weefsel is en dat dat alleaal weggesneden moet worden.

Mag ik vragen in wat voor tijdsbestek die straalkanker is ontstaan? De hoefsmid is hier 4 weken geleden geweest. Kan dat zich zo snel ontwikkelen? (Kan me een beetje voorstellen hoe je je voelde Ach gut , hoe is het nu met Misty?)

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:14

Nou zo ziet het er bij Whis niet uit hoor.
Bij Whis is het zacht en stinkt, maar loopt niks gors uit

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:15

Bij mij ging het zo dat de hoefsmid was geweest en zei van.. ik weet neit goed wat dit is maar het lijkt wat op straalkanker.. (maar niet met zoveel woorden..) Bij de keer bekappen daarop.. dat zal zon 3 maanden later geweest zijn, zij hij.. het breid zich meer uit dus toen ben ik naar de veearts gegaan en die constateerde dat toen.. Dus eigenlijk vrij vlot, maar neit dat het ineens heel erg begon te woekeren.. voor hetzelfde geld had ze er nu nog geen last van gehad maar je kunt er beter vroeg bij zijn dan te laat.. Was je al bij veearts geweest of heb ik daar overgheen gelezen??

Met Misty gaat het nu erg goed, haar hoef begint weer normaal te groeien.. Alleen nog last van mok.. en dat is bij haar moielijk weg te krijgen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:23

Muds, dat is toch niet de straal, maar tussen de verzenen?

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:42

Bij Whis zit het ook daar leon bij die ene achterbeen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 08:46

Ja dat kan ook zeker wel, maar op die plek vind ik wel wat heftiger dan in de 'driehoek' van de straal...... Tussen de verzenen is meer dat het er aan de achterkant uit komt zetten, doordat de pus geen andere uitweg heeft/krijgt?

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 08:55

De plek zit aan het eind van de straal, in de middengroef tegen de hoefballen aan. De straal zelf is zacht en gelobt. Het past wel bij de beschrijvingen van rotstraal, dat de ontsteking aan die kant eruit gaat.
Nee, de dierenarts is er niet bijgweest, die vond dat dat geen nut had. En de hoefsmid had niet eerder tijd dan vanavond. (Terwijl ik wel heb uitgelegd hoe heftig ik het er uit vind zien). Aan de ene kant wel fijn dat ze er geen last van heeft, maar aan de andere kant had ik het dan waarschijnlijk wel eerder opgemerkt.

Goeiemorgen overigens Doei!