[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:10

Ach. Een andere ruiter kan er altijd meer uithalen

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:54

Super shelly. Goed bezig. En dat voor zoeken komt wel goed. Lekker laten doen. Wel optijd voor ontspanning zorgen als hij he hand op zoekt. Ontspannen is zo belangrijk.
Vind het erg knap dat je met de adviezen aan de gang gaat. Toppertje!!!

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:23

Je wilde toch les nemen met bones? Ik zou sowieso nog wachten tot de zomer. Straks van t voorjaar wordt t weer beter. Dan heb je ook meer zin. En beter rijden leer je alleen door oefenen toch.

Aan mij heb je ook niets voor advies shelly. Ik vind het motiverend, lekker aan de slag.

Als we het toch over tips hebben, hoe is een pony te motiveren? Gi vindt echt niks leuk behalve buitenrijden. Ik wil graag het grondwerk weer opbouwen, maar heeft nergens zin in.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:45

Grondwerk of lange lijnen. Of dat juist in het bos. Spelen in de roundpen/cirkel. Of gewoon wat spelen. Wat rond rennen, stilstaan, lekker gek doen. Enz. Je kan best veel andere dingen in de bak doen. Wat ook wel eens werkt is eerst werken en dan buiten uitstappen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:35

Tsjah, klopt maar dan staat hij maanden stil tot het beter weer is, vind ik een beetje jammer :(

Afbeelding
Hij zelft vindt alles prima zoals je kunt zien :+

Is het iets om allerlei dingen in de bak te leggen? Wat zeil of pionnen? Beetje interesse wekken met rare objecten waar hij wat van gemotiveerd raakt? Varieer je met rijden? Misschien vindt hij het saai steeds hetzelfde te doen/oefenen. Maar ik weet natuurlijk niet wat je in de bak doet met Gi!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:43

haha wat een moddermonster!

Vandaag na dik jaar weer echt eens buitengereden. Vanuit stal rijd je zo naar een kanaal. Samen met stalgenootje geweest en hele stuk langs het kanaal gegaloppeerd. Xaf galoppeerde zelfs voorop! Dat deed die eerder echt niet. Erg genoten.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:50

Goed van xaff!

Bones ziet er goed uit! Misschien krijg je het van t voorjaar wel te pakken en rijd je volgende winter wel door. Hier staan ze ook vaak twee maand in de winter stil.

Zo ook nu, maar dan al vanaf de zomer :o
Rare objecten zijn miss wel iets. Maar ook dat is een of twee keer leuk. Veel varieeren deed ik al. Maar toch, het gewone grondwerk vindt hij niet leuk, als voorbereiding op oefeningen vind ik het wel handig

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:54

Kunnen jullie niet een soort paddock paradise maken? Met balkjes en boomstammen? En voer op div. Plekken? Houdt ze gemotiveerd over de dag.

En motiveren met rijden? 10min knallen en actief zijn en dan stoppen, houdt je paard gemotiveerder dan een uur ploeteren

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:26

Paraplu in de bak leggen (wel vast maken ergens anders ben ik bang dat paarden gaan flippen :+ ) of een bloembak met een doek erover ofzo. Echt van die wtf paarden dingen

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:45

Ik ben nu af en toe met een ballon bezig na een tip van Lotte. Ik heb al gedaan opblazen, leeg laten met veel gepiep, in de bak weg laten flubberen. Over haar lijf ermee enzo. Ze vindt het vreselijk grappig en wordt er wel alert van. Het ultieme doel wordt kapot laten trappen (Lola van Lotte kan dat erg goed zag ik op fb :)) ). Maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen, er staan wat gevoeliger paarden vlak omheen :oo

Ik heb ook zo'n hondenspeeltje, dat is een kaasje met een muis erop. Als je erin knijpt, piept hij. Dat had ze gauw geleerd (moet ook heel netjes en beheerst met haar tanden, anders piept hij niet.) Ik stond dat een keer te doen buiten op de poetsplaatsjes. Hoor ik ineens vanuit de bak, toch wel stukje verder, iemand vragen 'ehh... Zou je daar mee op kunnen houden? Hij vindt het een beetje eng'
Stond daar een trillend warmbloed paard met grote ogen en wijde neusgaten :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:08

Dat met die ballonnen is een gaaf idee! Ook leuk om mee te nemen voor mijn kabouter

Afbeelding

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:15

Ahh <3
Mooi dek bij hem!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:16

Dank je hij heeft ook eentje met ruitjes die staat hem ook erg goed

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:51

Bones ziet er goed uit!

Lekker Shelly :D

Haha ballon idee is gaaf. Maar heb het gevoel dat Feike die mening niet zal delen :)) hij gaat er al hard vandoor als een bal zijn kant op rolt :')

Schatje Mira!

Ik wil kijken of ik het weekend een soort schriktrainingparcour met allemaal dingen kan maken in de bak. Feike wordt nu echt wel sjaggo van het niets doen. En wat dingen doen als over een zeil lopen zal niet erg inspannend zijn. Maar dan kunnen we iig iets doen.

Vanavond heeft Feike een paar x staan hoesten in zijn stal. Maar tijdens en na het eten van zijn speedibeet met brokjes erdoor, heb ik hem niet gehoord.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 08:16

Zondag hebben wij ook een trail/schrik parcours op stal. Dat doen ze om de maand ongeveer. Woody mag zondag mee om te oefenen. Hij is vest schrikachtig maar daar blijft het gelukkig ook bij. Storm vertrouwd gewoon op mij en is nergens bang voor.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 09:24

Bedankt voor de leuke ideeën, daar kan ik wel wat mee!
Bezig met buitenverlichting, hadden we beter paar maand terug kunnen doen :o

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:17

Van het rijden kan ik geen commentaar geven, ik heb zelf te weinig verstand van dressuur. Ik zie het wanneer een paard op de voorhand valt maar daar blijft het ook zo bij ongeveer.

Verder die ballon, je kan eens "equinection" opzoeken met Zyta. Zit hier ook op bokt onder Amore dacht ik, zij doet dat ook en heeft nog wel een hoop van die leuke dingen. In de ballonnen doe je wat water of zand trouwens tegen het wegwaaien.

@Chimmelo, in jou geval kan Bones toch veel buiten en heeft lekker veel hooi/voordroog ter beschikking ? Dan zou ik er zelf niet mee inzitten. Als die continu op stal staat zou ik er meer mee inzitten. Ook is die pas beleerd, heel veel mensen die een paard de winter na het beleren terug een eindje wegzetten, zijn er veel die achteraf zeggen dat het goed is geweest voor het paard om alles te verwerken en ze ze dan vlot kunnen oppakken in het voorjaar ergens.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:48

Neem eens een yogabal mee naar stal! Lekker spelen! Zie zo vaak van die filmpjes langskomen van paarden die helemaal uit hun plaat gaan met zo'n ding.. Nou Gijs niet hoor. Die kijkt niet eens. kan 'm zo tegen hem aan stuiteren, tussen zijn benen door trappen.. Maar als je hem eropaf stuurt, loopt hij er toch liever omheen :')

Gijs wordt enthousiast van pionnen en balkjes, dan die oortjes helemaal naar voren, zo ook als hij de clicker ziet, ach eigenlijk vind ie bijna alles wel lollig.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:53

Feike peert hem dan :+
Bal naar hem toe? IIIEEHHH WEGWEZEEEEEN _O-

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:38

Ik reed vroeger altijd een arabier die barrle racing wedstrijden reed, dat was zelfmoord poging iedere keer als je opstapte als er pionnen in de bak stonden :\ gelukkig zijn tinkers wat makkelijker :+

Dat klopt, hij staat nu wel niet iedere dag buiten omdat alle paarden om en om naar buiten gaan om de wei te sparen maar daarna hoop ik ze buiten te houden :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:41

Lol, haalde je de pionnen niet even uit de bak dan :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:46

Lesgeefster wilde ons uit galop stops laten maken. Paard had mond kapot en kreeg een snaffeltje (zacht bitje) in ipv de scherpe shank. Ik ben afgestapt na een poging en vliegles. Was gewoon gevaarlijk. Ik was 13 ofzo? Werd ze nog pissig ook. Was meteen de laatste les ooit daar :+ blijft altijd in m'n achterhoofd dat paard en pionnen. Was wel een gaaf paard hoor verder! Gaf hele lieve rustige veulens, zijwas gewoon verpest door de aanpak en felle training. Ik vond barrle race trouwens echt geweldig maar de paarden zijn niet meer normaal te rijden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:48

Dat zijn echt hittepetitten he.

Ik mocht ooit op een qh van een medebokker rijden. Dat ging hard!!! En dan vol in de ankers. Bijna over de kop eraf

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:08

Mexx (QH) is een hele brave zo maar galop moet voor hem gewoon hard. Hij moet ook altijd voorop tot hij ergens bang voor is en dan moet een ander langs gaan en dan als hij ziet dat het niet eng is haalt hij sneaky weer in :+ Held op sokken. Tinkers zijn een super ras maar ik zou geen nee tegen een mooie Quarter zeggen :o

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:09

:\
Afbeelding