Wat heeft jet ermee te maken dat jij als inspectie van dieren bescherming hebt gewerkt? Mijn inziens heeft dat helemaal niks te maken met elkaar maar doordat jij het er bij vermeld komt het over alsof dat ook betrekking heeft op misty. Tevens het zeggen dat jij hard in de woorden bent heeft er niks mee van doen. Ik vind het een onsamenhangend verhaal en de dingen die zij nu blijkbaar doet heeft ze nooit gedaan dus ze zal degelijk veranderd zijn. Of dat positief of negatief is mag een ieder voor zich zelf invullen. Maar je hebt naar eigen schrijven erg veel werk met haar dus dat schept voor mij al een beeld. Waarbij ik niet zeg dat ze het slecht heeft maar hier was ze helemaal niet angstig oid.
Verder laat ik het erbij. En sorry meiden dat ik zo jullie topic binnen kom stormen.
Caily
Geplaatst: 09-07-14 13:41
Jemig Jorine, het zal je maar gebeuren, paard in de sloot en niemand die je het zegt Gelukkig goed afgelopen ook!
Spannend, Aranka x Gi Enne, Caily is niet de enige met een centenbakkie in de familie hoor
Toch eigenlijk wel een relatief brave pony Selda, fijn!
Haha Nienke, ik heb de opening nu wel vaak genoeg verandert, laat die foto van Caily en een mini-Lola er maar mooi in, is leuk om terug te zien, ze is nu al zoveel groter!!
Hij is braaf maar hij spoort ook voor geen kant... Leg een zeil of wat anders in de wei en meneer staat er binnen twee tellen op. Voeremmers mikt ie uit de wei tussen het draad door. En is voor de duivel niet bang. Ergens vind ik het jammer dat ie geen rijpaard is maar goed hij is nu mijn kleine knuffel mannetje. Hij drukt me met de neus op de feiten. Lischaamstaal is zo belangrijk bij hem net als de KWPN merrie waar ik wel eens mee werk. Ik kan het best wel, rust en duidelijk zijn. Dus bij deze Dagmach ik kan het wel!
Nimby
Geplaatst: 09-07-14 14:10
Wat heftig van Gijs! Jorretje hij wéét gewoon dat jij op een uitje bent, en doet dan een actie waardoor je wel moet terugkomen. En toen de eerste keer niet het gewenste resultaat had, heeft hij het de tweede keer grondiger aangepakt brandweer, internet, krant
Ook de foto's van Jess haar slootavontuur zien er indrukwekkend uit. Maar Berdien, jij beschrijft haar reactie wel heel erg leuk zie het voor me! Net als die Flynn (heet hij zo?) die van kegelen met hindernissen houdt... Zou het lukken een actiefoto te maken?
Heb nog een (technisch) vraagje, welke maat deken hebben jullie het meest op je paardje liggen (als je er al één op hebt)? De deken die ik gisteren te leen had vond ik wel fijn zitten, wel ruim maar ze is net 2 dus wordt nog wel breder. Blijkt dat ding 185 te zijn dat leek me zo groot?
Ik heb hier voor Caily (1.51) maat 195, beter is nog 190 van Horseware. 185 past ook maar is een beetje krap, is vooral vanwege haar breedte. Ik heb dus een deken van Horseware (Amigo) en daarnaast een deken van Nika. Die Amigo is beperkt in verstellen maar zit haar gewoon perfect, die Nika deken is juist weer heel breed te verstellen, ook erg fijn, maar hij zakt haar helaas wat scheef. Niet dramatisch, ik gebruik hem ook gewoon hoor. Dan heb ik bij toeval nog een van Equitheme liggen die, vanwege de paarse kleur ben ik helemaal fan van die deken en die past haar uiteraard ook prima Ze staat 24/7 buiten en geen van de dekens is ooit doorgelekt (ik was ze wel bewust niet om ze goed waterdicht te houden). Wel is het een rustig paard wat hoog in rang staat dus sloopbestendig heb ik geen idee van.
Izzy is ook echt het liefste paard dat er bestaat Lotte Ben zo blij met haar
Oei, knappe Jes ook ooit in de sloot gelegen, heftig zeg!
Knappe Shienna! mooie foto!
Niks van aantrekken Dagmar... Al weet ik hoe moeilijk dat is.
Wat een regen he.. Hier in de buurt staan veel paarden zonder schuilmogelijkheid, vind dat vooral sneu als ze geen schaduw of plek om te schuilen tegen de dazen hebben, maar nu met al die regen staan ze er toch ook wel erg verzopen bij...
Die van ons staan gezellig met zn alle in de schuilstal hooi te vreten Alleen om te poepen steken ze even hun billen naar buiten. Geen gezicht
Jes is 1.55 en heeft aaaahmmmm 1.90 op Dekens van Epplejeck overigens. Ze worden ook gewoon gewassen, maar wel bij de EJ en dan ook direct weer waterdicht gemaakt. Dekens gaan al een paar jaar mee en zelfs in het meest gore weer staat ze er droog onder.
Flynn heet inderdaad Flynn Ik hoop eigenlijk dat hij vandaag vooral springt, maar mocht hij besluiten dat kegelen echt toffer is dan hoop ik dat Lotte het vast kan leggen. Kan hij dat mooi boven z'n bed hangen 'zo moet het níet' Avontuur met de sloot was ook enorm indrukwekkend, ik zal een jaartje of.. 17? zijn geweest. Enorme toestand, ze was er ook niet al te best aan toe daarna. Maar goed, ze loopt er nog steeds gelukkig, en ze is daarna nooooooiiiiiit meer zo ontsnapt als dat ze toen heeft gedaan
Mijne staan ook buiten met enkel bomen te schuilen. Zijn genoeg Tinkers (en andere paarden) op die manier groot te worden, ik vond gisteren ook wel zielig, maar om eerlijk te zijn heb ik het idee dat ze liever meer last hebben van warmte dan van een regenachtige dag. Gelukkig vandaag al bijna de hele dag droog hier.
De zon breekt ook nog langzaam door, ik ga richting stal. Eerst even een rondje met Shienna. Zal de tweede keer zijn dat ik alleen ga, ze is onwijs braaf maar blijft natuurlijk beetje spannend. Daarna dus springles fotograferen, aangezien ik geen paard heb om mee te rijden maar op een andere manier genieten haha. Daarna mn eigen dames nog wat aandacht schenken, daarna moet ik ze twee dagen missen (ik kan daar echt niet tegen )
Samen met stalgenootje ga ik oppassen op de shire's van vrienden: http://www.devonwood.nl/ Erg gaaf natuurlijk, heb er zin in! Als het meezit staan er daar ook twee veulentjes dus zal in ieder geval genoeg te teuten hebben. Én natuurlijk op bezoek bij mn vorige Tinkertje Luna en haar eigenaren, die wonen daar in de buurt
Mwah, het was gisteren niet héél koud en ik ga er in de zomer geen regendekens meer op leggen. Zodra de regen stopt en de zon doorbreekt smoren ze direct van de hitte. Dan maar even wat kouder eventueel, maar liever dat dan dat ze onder dekens staan te stomen. Vandaag is het prima weer inderdaad! Tikkie benauwd, maar verder prima.
Ik heb een oorontsteking en ik hoop dat ik daar niet teveel last van ga krijgen met rijden/springen. Aangezien álles verder wel zeer doet, maar ik vertik het om niet te rijden
Mira283
Geplaatst: 09-07-14 16:01
Caily schreef:
Doe je ook mennen met hem eigenlijk? Of plannen daarvoor?
Ik had ene tuigje maar dat paste niet. Lange lijnen doe ik wel met hem. Probleem is de vorm van zijn koppie. Klein bekkie,groot voorhoofd naja dish. Beetje arabieren koppie. Dus kan amper wat vinden dat past net als een bitje. Die zijn al snel te groot of te dik
Jolandaa_
Geplaatst: 09-07-14 16:52
Caily schreef:
Is de DA al geweest bij Dana, Jolanda?
Geen idee. Eigenaresse is op vakantie. Ze had de veearts wel opdracht gegeven. Morgen weer even knuffelen. Wat een trut is Nola afentoe. Dat heeft ze niet van mama.
Oh leuke dingen op de planning staan Lotte, gezellig oppassen bij de shires en naar Luna Je eigen paarden 2 dagen missen is wel minder, daar ben ik ook heel slecht in.
Oeh dat is rot Berdien... hopelijk gaat het rijden een beetje. Heb je goede pijnstilling? (en AB neem ik aan?) Vind oorontsteking niet alleen heel pijnlijk maar ook erg vermoeiend.
Nola een klein eigenwijsje..
Ze zijn natuurlijk ook niet van suiker... en geen schaduw vind ik ook kwalijker als geen droog plekje. Maar het is wel echt smerig weer.
ben zeikenat van de paarden binnen halen en verzorgen. Leuke zomer! Uitmesten en regen
jorretje
Geplaatst: 09-07-14 20:40
he oorontsteking wat naar Berdien, beterschap! Ik weet dat ik daar gevoelig voor ben dus fiets met dit weer ook met een haarband om mijn oren, geen gezicht, maar oorontsteking is naarder dan er debiel uitzien haha.
Ik krijg wel veulen heimwee als die foto's zie, naar de tijd dat Gijs nog een Gijsje was.. Wat gaat de tijd toch veeeeel te hard! Ach ja die regen.. worden ze mooi wit van haha.
Nee geen AB want geen koorts. Het gaat ook al wel weer wat beter hoor, maar het is inderdaad érg vervelend. En vermoeiend! Vooral om dat ik stokdoof ben met dat oor Onze springles is helaas niet doorgegaan, het weer sloeg zo snel om en de voorspellingen waren zo slecht dat we het verplaatst hebben naar maandag. Jammer, en uiteindelijk was het weer nog wel te doen ook. Maar ja, ze voorspelden dusdanig goor en eng onweer dat ik dat niet aandurfde
Ik zie mijn paarden regelmatig twee dagen niet Streven is om om de dag Jes haar poedertje te geven, maar soms lukt/wil dat net niet. Nou ja, dan niet. Ik weet dat ze goed staan. In september ga ik 18 dagen naar Amerika, dát wordt wel een uitdaging Ze krijgen de beste verzorging en ik laat ze met 100% vertrouwen achter maaaaaarrrrrrrr 18 dagen zonder bonte knuffels is wel lang hoor Maar een rondreis door Amerika is op zich ook best wel tof
dianalamboo
Geplaatst: 09-07-14 21:35
Na,lang wikken en wegen heb ik besloten om iris te verkopen. Een huis gekocht en 2 paarden is financieel wat lastig en qua tijd ook om ze allebei de volledige aandacht te geven. Als er iemand op zoek is naar een merrie van ongeveer 15 jaar,1.43 hoog stuur mij dan. Iris is een paard wat je moet leren kennen door de nodige ervaringen in het verleden maar als je haar kent en zij jou is er geen probleem. Onder het zadel en voor de wagen Meer info graag per pb
Laatst bijgewerkt door dianalamboo op 09-07-14 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik wil nog even een ding zeggen hier en dat is dat ik het heel raar vind dat jullie zo reageren terwijl jullie er niks over weten. Zou zeggen praat met oude eigenaresse erover of hou er over op. Er worden dingen hier zo opgeklopt. Dat ik hier niet eens over paardjes wil hebben met sommige van jullie.
Elsa heeft hier (alleen als ze niet fit is, anders niet) een deken maat 195 om. Dat past wel mooi, alleen heb ik er dan wel zo'n stukje tussen op de borst (anders is de deken niet breed genoeg).
Oorontsteking is niet fijn zeg! Hoop dat het snel over is, je kan er flink ziek van zijn.
Mijn openingsstukje mag ook wel hetzelfde blijven. Er is verder weinig veranderd en rijden doen we ook nog niet helaas.
Nimby
Geplaatst: 09-07-14 22:57
Bedankt voor alle dekenmateninformatie! Ik ga dan toch voor die 185 en niet kleiner. Tess is nog maar net twee en nog niet zo breed, daar komt dus nog wel wat bij, als ze vier is zal ik wel aan een grotere toe zijn als ik jullie paardjes zo hoor. Haar verwachte stokmaat is ongeveer 154. Helaas geen 24/7 buiten bij mijn stal, overdag wel lekker op de wei met haar groepje. Mira dat is dan een brede haf Past er geen Welsh A hoofdstel op Pip?
Die Shiresite is gaaf, net of je een tinker ziet, tot je een foto treft met iemand ernaast. Even vergist in de schaal...
Jammer van de springles, hopelijk maandag dan beterschap voor dan.