[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 21:49

elliecuijk schreef:
ja snap ik wel hoor.die angst om gewond te raken moet je niet hebben.t kan altijd gebeuren,maar dit soort taferelen zouden mij ook te bang maken.

t ergste nog is dat de angst dan de overhand neemt en dat die angst om dan weer op te stappen en weer naar buiten te gaan gewoon niet relaxt is...
maar ik voel me ook zo falend maja ik kan niks dwingen van gizmo...kan em niet dwingen mij lief en geweldig te vinden, kan em niet dwingen om een band met te hebben...

elliecuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:00

daar heb je gelijk in nathalie.een paard zoekt ook z'n leider uit.en soms kom je op een pijnlijke manier achter de waarheid zoals in jouw geval.
straks valt alles op z'n plek dat begin ik nu ook te zien.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:22

Even een fotospam
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik zal straks even bijlezen.
Maat 2 van de Arizona past ook mooi! Gisteren even.een testrondje gedaan. Superblij mee!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:26

Wat een mooie foto's <3

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:26

wauw,wat een foto's!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:35

Wat een super mooie foto's. Daar mag je trots op zijn!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:52

Ja ben superblij!
Heb er een stuk of 50 dus was moeilijk kiezen

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:54

Mooie foto's zeg! En hier ook een Arizona, ben er ook heel blij mee. Hoopdat ie straks ook op mijn tinker past (ligtnuopeen dikke KWPN). Hier trouwens wel de Nut variant

Natalie; moeilijk hoor, ik hoop dat die mevrouw geschikt is voor Gizmo (en dat jij daar een goed gevoel bij hebt). Als je het eng vindt om op het te zitten lijkt dit me de beste beslissing hoor, hoe moeilijk ook. Bang op een paard maakt het er niet beter op, en als iemand anders wel die klik met hem heeft is iedereen uiteindelijk beter af. Hier staan al 'teveel' paarden, maar hij lijkt mij echt een lieverd. En met de juiste persoon en de goede klik kan hij ook meer laten zien misschien wat ie kan.

Zelf heb ik nog nooit echt bang op een paard gezeten van mezelf, maar met mijn jaarling ben ik ook wel eens bang dat het een te extravert en pittig paardje is/wordt. Voor haar hebben we nu iemand die haar in de toekomst wil rijden/uitbrengen, want we willen haar niet verkopen ivm haar medische situatie. Maar wijhebben een boerderij met genoeg land, en datmaakt het dan een stuk gemakkelijker.

Net is de bekapper geweests en mijn Elsa is flink aan het puberen (is nu bijna 3). En ze is behoorlijk grof gebouwd, en kan zich dan super sterk maken. Het is allemaal gelukt, maar ik moet geloof ik toch maar eens wat extra oefenen met haar.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:45

Zo onze tinks staan weer in een proper stalletje.
En ze waren weer blij dat ze hun beentjes mochten strekken.
Maar ik had weer steeds het gevoel dat hoe proper de stal werd, hoe vuiler wij werden.
Dus ga ik straks maar even in de douche nadat ik mijn kleine shetter heb verzorgd.

Shiva was weer heerlijk aan het showen met als gevolg dat de modder overal heen spatte :')
En ook Dusty en Jolly Jumper konden er weer wat van, Dusty stond zelfs te steigeren op haar achterbenen, ik heb nog altijd spijt dat ik mijn fototoestel niet mee had -O-
Want dat doet ze niet zo gauw.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:50

wat een prachtige foto's hierboven die eerste vind ik echt wat voor heel groot aan de muur prachtig gewoon

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:27

Nogmaals, geweldige foto's Jess! Om helemaal bij weg te dromen :-)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:43

Ja ik zit wel aan vergrotingen te denken ja.

dw nut versie is wel mooi ja! Alleen is dit een betaalbare variant nieuw. Is de eerste boomloos western die ik probeer met suvces. ben ik er over een tijd nog zo weg van ben dan ga ik voor de missoula ofzoiets. mar deze moet nog wel ff jaartjea mee hoor.

maar ja bij een overstap naar bruin moest ik ook een bruin westernsingeltje halen en een bruin hoofdstel. Hoofdstel heb ik gekocht vandaag en de singel voor kerst van mijn beste vriendin gehad :-)

Had de showende Shiva wel willen zien!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:59

Ja, echt jammer dat ik mijn fototoestel niet mee had.
Als je niet wist dat ze een merrie was dacht je echt dat daar een hengst liep te showen :')

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:05

nu de vriend van de stalhouder is opgeknapt(althans hij is op de goede weg,ontstekingswaarde is flink lager)is het de beurt aan de stalhouder zelf.
sinds gistermiddag is het overgeven,diaree en dat de hele tijd.ligt al de hele dag op bed.hopen dat ze snel een beetje opknapt.

vandaag eros alleen maar gepoetst.hij heeft de laatste tijd veel gelopen,dus mocht hij van mij een dagje rust.denk dat t dinsdag de laatste keer geweest is met de imovorol.de plekjes zijn rustig en volgens de oud eigenaar wijzen de testen uit dat het geen schimmel was.enkel het plekje op het oor wil ik nog een paar keer insmeren.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:14

hallo allemaal , wat gaan jullie hard ....

mooie foto's voorbij zien komen .

Ik ga morgenmiddag een binnenbak huren voor een half uur , 3km bij ons vandaan.
Ik wil rijden en dan gaan we dan ook doen. lessen staan stil tot 8 januari , hihihi en de kg moeten er toch vanaf bij Kaydee en we zijn nu op de goede weg.

Als het bevalt ga ik er vaker heen , kost nou ook weer niet de hele wereld en ik kan toch lekker rijden !

Ik kruip op de bank, ben bang dat ik als laatste toch ook een verkoudheidje ga krijgen ......

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:04

Prachtige foto's Jess,jullie zijn knap! :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:14

jaa twee mooie dames op de foto.

hoe gaat het met jouw kanjers carolien?

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:29

Allemaal helemaal goed! <3 Het is alleen zo nat hier..... -O- Zie allemaal zwarte voetjes ipv witte.Maar ben denk ik niet de enige? :(

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:33

dat zal overal zo zijn.
wij hebben een fijne paddock!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:38

Hier nog droge voetjes *\o/* Alleen bij de ingang van de weide ligt een plas voor de rest wel nat, maar geen modder oid :)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:44

Hier is het echt drama met de nattigheid buiten. Is echt onwijs veel regen gevallen. De bak is nu weer helemaal droog, maar op het erf is het een natte bende. Zelfs in onze bak was van de week een plasje te zien (heb ik in de 6 jaar dat ik hier sta, nog noooit gezien) :roll:

Jess: Prachtige foto's zeg !! Kon mij geen voorstelling maken toen je over het thema vertelde, maar dat het zo prachtig zou zijn had ik niet verwacht. Zeker een uitvergroting waard :)

Was vandaag helemaal trots op Kee, wat had ze goed haar best gedaan vandaag. <3 Heerlijk van die momenten.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 02:51

Hoe was je dag vandaag Lor?

NathalietjeB schreef:
ja t is net zo een rollercoaster van gemenge gevoelens...maja ik wil nu gewoon doen waar me hoofd naar staat en ik kan gewoon niet opstappen en met angst naar buiten gaan op de hoop dat tie niet aan de kletter gaat met me...ik wil ook gewoon heel huids mijn auto weer instappen en thuis komen ...
dus ja deze keus is voor mij en gizmo het verstandigst

Ik snap je keuze van verkoop volledig, ik heb met Thigor in dezelfde situatie gezeten en ben toen wel door gegaan, maar ik had geen gezinnetje om voor te zorgen en geen angst van een paardje daarvoor, dus niet eerlijk om te vergelijken. Maar, ik hoop wel dat je beseft dat welk paard dan ook een levend wezen is wat instinctief reageert op energie die jij uitgeeft. Het ene dier is daar gevoeliger voor dan de andere, maar op den duur zal voor allemaal de druk te hoog worden en zullen ze ahw "ontploffen", en dan zijn het allemaal vluchtdieren. Het is dus een ketting die jij zal moeten doorbreken, een paard kan jou een gevoel van vertrouwen geven (wat Gizmo dus niet meer doet), maar de rest zal je echt zelf moeten doen :o

:wave: Caroline, heb je nog eens een foto van Elsa, ik ben stiekem wel benieuwd hoe ze gegroeid is!

Eros lekker een dagje vrij :) Wat fijn om te lezen dat het voor jou nu op zijn plaats begint te vallen Ellie, en als ik op facebook zie hoe het meiske van Ruana gek op dat dier is, wauw, echt helemaal geweldig!

Super Simone! :) Nu met haar roesjes is het wel te doen, of niet? Heb iig diep respect voor je doorzettingsvermogen en kracht :j

SIEMxFUNNY schreef:
Jess: Prachtige foto's zeg !! Kon mij geen voorstelling maken toen je over het thema vertelde, maar dat het zo prachtig zou zijn had ik niet verwacht. Zeker een uitvergroting waard :)

Same hier :D

Wij hebben een bak zonder "bodem" (https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 1251_n.jpg), dus ik dacht, dat wordt wat, of beter dat wordt nat. Nu viel me al langer op dat hij vrij goed bleef, nu ook, paar plassen, en voor de rest gewoon goed begaanbaar, gisteren waren de plassen al zo goed als weg. Bak is daarmee beter dan die twee waar ik Crystal in kan rijden en de bak bij de eigenaar van Kyra, waar allemaal wel een bodem in ligt. Crystal hebben we maar besloten vakantie te geven totdat het weer beter is, die trek je uit de blubber om vervolgens in de blubber te gaan rijden, mevrouw is nogal in een stoute fase, dus beter even niet, voordat we samen door de blub glijden :+

Maar ik weet wel hoe ik het later wil doen, gewoon stukkie zandgrond, verder niks aan verbouwen :D Weide die ik bij Assen had was ook zandgrond en dat was ook heerlijk droog. Bak dan weer niet, daar lag namelijk een bodem in :+ Maar ach, ik had toch een binnenbak :P

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:06

Ja wij hebben nu ook een beetje bakprobleempjes maar wanneer we een kanaaltje graven snelt het water weer de bak uit. Voordeel van een iets hoger liggende bak.

dank jullie voor de complimentjes! Zit er aan de denken om het een keer in ITP te zetten maar durf het niet zo.goed haha.
Echt ook mijn complimenten voor de fotografe! Ze is echt een aanrader. Vertelt ook hoe en waar ik moet kijken etc. Ze doet de opleiding fotografie en in januari gaat ze voor stage naar Afrika.
Ahh zij zag er na de shoot niet meer uit! Grote natte vlekken op knien, buik, ellebogen haha

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:33

haha armefotograaf,maar gewoon itp doen,krijg je alleen maar goede reacties op

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:35

Ok doet het vanavond wel even. Nu gezellig naar de woonboulevard