[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:40

@ hinke_1985 : en hoe is je drukke dagje verlopen ?

@ Mara: veel succes met leren !

@ Jacky: blijft een bizar verhaal van Tinky

@ Karlijn: leuk dat spelen :) Volgende keer je man idd maar ff een filmcamera mee laten nemen. Kunnen wij ook genieten.

Jeetje wat kunnen jullie tinkers een hoop van VD !

Over het snoepen tussendoor van de paarden. Van de zomer ga ik ook absoluut zonder eten de wei in. Anders wordt je door sommige paarden ge-atteckt ;) Kayleigh schijnt ook opdringerig te worden.
Zelf probeer ik nu in de winterperiode ook niet veel tussendoor te geven. Af en toe doe ik het wel eens. Moet zeggen dat het veel beter is geworden. Had op gegeven moment ook een paard dat mij bijna opvrat als ik alleen even mijn mobiel pakte. Van de week was mijn ma zelf een wortel aan het eten en zeurde ze niet ! dus dat was goed.

@ Eva: oh fijn dat pubergedrag. haha

@ Andrea: wel goed dat de politie nog had gebeld. Zo fijn dat hij er nu goed bij staat :D

@ Karlijn: succes met de verhuizing morgen !

@ fayem89: hopen dat 1.50 genoeg moet zijn voor die trekpaarden :')

@ inge: woo super mooie laarzen <3

@ Eva: oh ik ga je topic even bekijken.

@ Ellie: bizar eigenlijk he. Dat mensen dan moeilijk doen om hun schoenen.

@ Andrea: mooie paddock ! Met hoeveel komt Jaron daar te staan ?

@ Nessa: ook lekker gereden :)

Sandra1984

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:41

whaaa ik krijg manlief eindelijk zover!!! Hopelijk gaan wij naar appleby!
We hebben dan net vakantie, dus EINDELIJK heeft ie geen smoesjes meer qua vakantie!!

Dus hopelijk kunnen we alles plannen(en nog een hotel/ b&b vinden)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:54

Wat een mooie paddock!

Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die hun schoenen belangrijker zijn dan het welzijn en de gezondheid van dieren...

Wat een leuk voorruitzicht sandra, hopelijk kunnen jullie nog een slaapplekje boeken :)

Veel succes alvast met de verhuizing morgen Karlijn, jullie gaan vast ook een hele leuke tijd tegemoed daar. En super dat je dan elke dag erheen kunt.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:54

Ik heb me toch een lekker dagje gehad :D Die gizmo is heeeerlijk buiten <3 Echt ik heb zo genoten!
Vooraf kreeg ik deze info ;) : pas wanneer je gaat draven wordt hij heet. Als je hem te kort pakt dan wordt hij helemaal heet en drammerig en hoe verder van huis hoe meer hij het gaspendaal intrapt. Nou het klopte allemaal :+ Ik hoefde geen enkel keer aan te sporen. Alleen maar wat langzamer mee gaan in het ritme, zo kwam hij wat terug. Probeerde ik te remmen met mijn teugels ging hij dribbelen / verzamelen / opkroppen. Ben over een viaduct geweest, langs een drukke weg. Hij gaf geen kick. Al maakte hij zich zelf wel lekker heet.

Een rondje waar ik met mijn oude pony 2,5 uur over deed heb ik met giz in 1 uur en 15 min gedaan. Draven, jeetje. :') Galopje heb ik maar achter wegen gelaten vandaag.

Zo'n kop had hij wel
Afbeelding

* hoop dat Kayleigh net zo'n buitenrij paard wordt! Dapper, niet bang of zeikerig en vooooorwaarts.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:56

Sandra wat tof als je echt naar appleby gaat :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:58

SIEMxFUNNY schreef:
@ Jacky: blijft een bizar verhaal van Tinky

In welke zin bedoel je bizar? :)

Ik ga zo meteen er weer vandoor, ik moet nog 86 begrippen Bio studeren en nog een stuk of 30 woordjes Frans ;(

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:01

Wauw mooie laarzen.

En wat een mooie paddock.

@luna onder het wandelen is het het ergst met bijten, denk dat het ook door de spanning komt, hij is pas 2,5 jaar en pubert als een gek.
Maar hij is inmiddels ook rond de 1,60 en dan kom ik onderweg best met hem aan het worstelen.
Ergens moet ik er ook nog wel om lachen, het schiet hem onderweg ineens te binnen dat ik snoepjes in de zak heb, eerst kijkt hij dan heel lief, oortjes naar voren, en duwt met zijn neus tegen mijn zak aan, als ik dan nee zeg begint hij te stuiteren en word boos, en dan zet hij zijn tanden in mijn arm.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:08

SIEMxFUNNY schreef:

haha jaa dat komt wel goed.. de belgen hebben nog een eigen omheining zeg maar.. die van mij komt er als extra bij zeg maar.. en laat er nog eens 50cm tussen beide omheingingen in zitten. ;) als zekerheidje

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:10

fayem89 schreef:
SIEMxFUNNY schreef:

haha jaa dat komt wel goed.. de belgen hebben nog een eigen omheining zeg maar.. die van mij komt er als extra bij zeg maar.. en laat er nog eens 50cm tussen beide omheingingen in zitten. ;) als zekerheidje

Belgen hebben vaak heilig ontzag voor stroom op de draad (maar zet de stroom er niet af haha)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:08

marjootje schreef:
@luna onder het wandelen is het het ergst met bijten, denk dat het ook door de spanning komt, hij is pas 2,5 jaar en pubert als een gek.
Maar hij is inmiddels ook rond de 1,60 en dan kom ik onderweg best met hem aan het worstelen.
Ergens moet ik er ook nog wel om lachen, het schiet hem onderweg ineens te binnen dat ik snoepjes in de zak heb, eerst kijkt hij dan heel lief, oortjes naar voren, en duwt met zijn neus tegen mijn zak aan, als ik dan nee zeg begint hij te stuiteren en word boos, en dan zet hij zijn tanden in mijn arm.

Dan had ie van mij toch een flinke tik op zn neus te pakken, stil zetten, achteruit, en daarna weer verder lopen alsof er niks aan hand is. Doet ie het weer, zelfde riedeltje. Zielig? Nee hoor, gewoon duidelijk. Ik heb zelf ook een 2,5 jarige en verzorg er ook nog een, juist nu ze jong zijn kan je ze vormen en leren wat normen en waarden zijn. De ene (mn eigen) heb ik nu een jaar en die voer ik dus wel uit de hand, maar lelijk doen om wat te krijgen? Nee, dat niet. Ze wil wel eens zeuren (meer bij anderen dan bij mij trouwens), maar dat is haar karakter, blijven proberen. Ben zelf ook zo, dus een uitdaging voor mij, de aanhouder wint, en dat maakt haar juist zo leuk.

De andere ben ik nu een klein maandje rustig aan mee bezig, die is eigenlijk altijd al wat happerig geweest. Hij is al jong z'n ballen verloren, maar hij gedraagt zich echt als een hengst af en toe. Die krijgt dus van mij helemaal niks. Tegen de tijd dat hij rustig benaderd en niet meer hapt ipv met een lompe beuk op ons af te komen (en dat is gewoon zijn aard, verder niks gemeens) zien we wel eens verder. Eerst zijn hoofd-coördinatie maar eens wat verfijnen :Y)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:37

Haaj!

Ja de paddock is monster mooi! hij word in 2 gedeeld,
1 voor Jaron en de welsh, en 1 voor de vandaag gecastreerde exhengst.
Als hij helemaal genezen is, komen ze hopelijk samen.

Wat een leuke dag simone!
Knappe kop btw!

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:38

mooie paddock gezien _/-\o_

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:39

marjootje schreef:
Belgen hebben vaak heilig ontzag voor stroom op de draad (maar zet de stroom er niet af haha)

hahaha jaa idd.. mn beste vriendin heeft 6 van die buldozers.. maar toch blijven ze altijd netjes achter een ienieminie draadje staan met de stroom erop.. maar eraf, jaa dan hangen ze er zonder zorgen gewoon overheen.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:06

:D Ik ben net terug van 2,5 dag Westerbork met mijn KWPN merrie Olivia. Ze is nu 19 en we hebben haar nu ongeveer een jaar. Ooit wel bereden, maar daarna ruim 11 jaar fokmerrie geweest en zeer slecht ondrhouden/behandeld.

We hebben 2 keer in het bos gewandeld (1,5 en 2 uur), wat briljant ging. Wandelaars,joggers,fieters, trekkers,vrachtwagens,viaduct en loslopende honden tegengekomen, en geen krimp! Het allercoolste; ik heb vandaag in de bak op haar gereden (ok, aan een touw haha), maar dit was voor mij de allereerste keer in mijn lvene op mijn allereigenste paard. Ik=apetrots dus. Heb vanmiddag een proefzadel voor d'r gehaadl (BF Arizona), dus ga deze week nog eens wat proberen.

Morgen zal ik bijlezen, want ik loop mega achter zie ik wel, maar wilde dit toch even melden (*gaat weer even verder trots zitten wezen* *\o/* )

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:20

Leuk caroline max

haha de belg die bij Ief stond trok gewoon met zn tanden de paaltjes eruit

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:37

Zo bijgelezen...

Mallow@ Leuk lange lijnen :), ik ga er morgen waarscheinelijk nog eens tegen aan met de lijnen. Das echt m'n nieuwe hobby met Jack.

Vandaag school dus niks kunnen doen met Jack want was ook maar laat thuis. Morgen ga ik wel zeker wat doen en dan donderdag ook hopelijk

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:10

owh ik ben zo trots op mijzelf!!
ik heb geloof ik hier ergens geschreven dat king niet rechtsom wilde draven, vandaag dus ook niet, maar heb het voor elkara gekregen en hoe? gewoon door te zeggen dat ie het wel kon en zonder veel druk .. alleen maar praten! Was helemaal verbaasd toen ie het deed! ok wel een paar keer naar binnen vallen, maar gewoon redelijk netjes draven!! Hij had ook echt heel veel zin. Denk dat ie wel een minuut of 15-20 aan het draven en galoperen was! hij krijgt echt een superconditie! Het rijden was eigenlijk meer de cooling down, maar hij was gewoon superbraaf!
in het donker, zonder afleiding, alleen king, frank en ik.
Frank heb ik op een gegeven moment de longeerbak uitgestuurd en heb het helemaal zelf gedaan!
En de rem.. raar ding blijft dat. Want meneer komt feilloos terug als ik een ophouding geef in draf(meneer wil soms te hard in draf en ik wil het tempo bepalen) en bij de rem, alleen op stem en de teugeldruk helemaal weg laten vallen. dus eerst gewoon remmen en tegen het einde een ho en de teugeldruk weg(ik deed het perongeluk aan het begin en meneer stond stil)
echt raar..

maar het ging gewoon super!!!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:24

Super Sandra, de rem ga je dus ook steeds beter vinden.
Ik ben vandaag niet naar Jack geweest. Ik werk op dinsdag altijd de hele dag en dan heb ik 's avonds geen zin meer om weg te gaan. Morgenmiddag ga ik weer samen met mijn man. En ik moet van hem meer en langer galopperen om over mijn schrik voor het iets snellere heen te komen. Het gaat vast allemaal goedkomen. Maandag avond had de oude bijrijder weer even gereden. Ook toen was hij superbraaf.
Wat een zadel voor een verschil kan maken.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:44

@maartje en simone:ja idd vreemd dat mensen moeilijk doen om hun schoenen even in een emmertje met ontsmetting te doen.Ik snap ook uberhaubt niet wat je doet met goede schoenen bij de paarden(die gaan toch ruiken naar paard)gewoon laarskes aan en even in een emmer ,klaar!de stalhouder moet wel om mij lachen dat ik zelfs een handoek meeneem om mijn handen te drogen na het desinfecteren.(ik vindt het handig om met een oude handdoek vuile/natte handen af te vegen,heb er ook zat liggen thuis).
vandaag ruana even gepoetst en eens geprobeert te vlechten.Ik ben er geen ster in heb ik wel gemerkt.Oefenen dus!morgenavond longeren dan is de bak vrij.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 08:19

Wat lekker Sandra, dat moet een super gevoel zijn!

Zo te lezen hebben jullie het leuk gehad Caroline :)

Veel doen, dat vlechten, dan wordt je er vanzelf beter in :) Izzy vind het niet fijn om een vlecht in te hebben, zowel losse vlechten als een hengstenvlecht, ach, dan niet.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:12

Jack staat altijd met vlechten. Meestal een hengstenvlecht. In het begin bakte ik er niets van. Maar oefening baart kunst. Nu blijft een hengstenvlecht minimaal 1 week zitten

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:16

Kailonnen, weet jij hoe je je hengstenvlecht op de manenkam kan krijgen?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:19

Super sandra! jullie komen er wel :)

succes met galoperen vandaag.heidy ;)

Vlechten doe ik altijd afwisselen, de ene keer los en de andere keer gevlochten .

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:52

fayem89 schreef:
marjootje schreef:

hahaha jaa idd.. mn beste vriendin heeft 6 van die buldozers.. maar toch blijven ze altijd netjes achter een ienieminie draadje staan met de stroom erop.. maar eraf, jaa dan hangen ze er zonder zorgen gewoon overheen.

Die van mij gaat staan luisteren aan de draad of er stroom op zit, zo niet wandelt meneer er zo doorheen............ :D

@Luna Hij krijgt met wandelen ook regelmatig een knal hoor, als hij uithaalt, kan hij hem vol terug verwachten, en als het me helemaal te gek word gaat hij inderdaad in de achteruit net zo lang tot hij weer braaf is.
Gelukkig heb ik die basis er van jongs af aan goed in geleerd, moest er niet aan denken dat hij helemaal onbeleerd zou zijn.
Maar nou staan belgen er ook om bekend dat je vanaf jongs af aan alles moet leren, anders is er niets mee te beginnen.
Als ik hem vergelijk met Nino is Nino echt heel braaf die is veel makkelijker, maar dat heeft ook wel met leeftijdsverschil te maken .

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:12

Zo daar zijn we weer ................

Hier ook tinkies met ontzag voor draad. Op de draden staat bij ons dan ook meestal trekpaardenstroom ivm de trekpaarden die een weiland verder staan. Span ook wel eens van dat rood-witte plastic lint en daar blijven ze ook altijd braaf achter staan.

Sandra, naar Appleby .......... gezellig, wij gaan ook :D

Marjolijn, Sul heeft er ook een handje van hoor. Dan wil hij perse de berm in om te gaan eten en als hij niet mag, dan wordt hij heel boos en gaat staan bokken en proberen weg te komen. Loop tegenwoordig altijd met een longeerlijn op onbekend terrein en als hij begint te drammen, dan krijgt hij een knal met die bos longeerlijn die ik in m'n hand heb. Meestal helpt dat wel ......... helaas niet altijd. Ook loop ik vaak met een zweepje in m'n hand die ik horizontaal voor z'n borst houd met lopen en waar hij niet voorbij mag komen.

Lieke, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Lukt mij ook niet. Heb wel eens gezien dat iemand op z'n paard ging zitten om de hengstenvlecht netjes bovenop de manenkam te krijgen, maar heb het zelf nog nooit geprobeerd.

Sandra, goed gedaan joh!

Heb nog lang niet alles bijgelezen. Zal zo eens een poging gaan doen.