[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 13:04

Thanx TM

Flan stond al lekker in de wei te grazen toen we aankwamen. Jan is de wagen van dekkleed gaan ontdoen en op zijn plek gaan zetten toen ik haar ving.
Het waaide flink en Flan kwam lekker actief over. Op stal geborsteld en opgetuigd. Haar bit hapte ze echt keurig in en begon naar harte lust te smakken
In tussen was Gonda (die flan eerst wel eens zou verzorgen maar nooit aan bod komt ) gekomen met haar hondje om met ons mee te gaan.
Het inspannen ging makkelijk en voor we het wisten konden we op pad. Het was nu voor t eerst dat Flan op pad ging zonder gelongeerd of opjaagd te zijn van te voren.
Op t erf liep Jan er voor de zekerheid nog even naast maar toen we uit de poort waren is hij achterin gestapt. We zijn eerst rechtsaf gegaan richting de rotonde. Die hebben we rond gereden en weer terug langs stal. Op de rotonde werd ze aan het eind iets zenuwachtig, er reed een auto in een heel laag toerental en die maakte best een gek geluid. Toen we de stal gepasseerd waren heb ik haar aangedraafd en hebben we lekker een heel eind gedraafd. FLan keek op sommige plekken wel wat maar was goed te houden. Het bewegende mais was dus wel spannend en geluiden uit de verte vanaf het voetbalveld vond ze ook interessant
Onderweg kwamen we Fluit en Fenno nog stappend tegen. Even Flan stilgezet en wat compli's in ontvangst genomen. Daarna was het wegrijden van de andere paarden ook geen probleem
Aan het einde van de weg moesten we weer keren. Jan heeft toen voor de zekerheid het touw vast gedaan aan het bit. Het keren ging nu ook heel goed en ze was maar een klein beetje nerveus.
Daarna op de terugweg ook nog een eind gedraafd. En 10 minuten voor we bij stal zouden zijn hebben we uitgestapt.
Bij stal heeft het baasje van Fenno nog een paar foto's gemaakt. Helaas geen actie maar eindelijk wel met Jan erbij
Afbeelding
Eerst even de kleine verstekeling van onze bijrijdster
Afbeelding
Ons verwaaide groepje
Afbeelding
En nog met Janneman samen

Hoorde ook nog een minder nieuwtje maar KWPN-er Iwan moet langer in de kliniek blijven. Zijn andere hoef is blijkbaar ook besmet. Jan zal ze zo even een berichtje sturen

Chub, geniet er van! Je avater is cool

Crazy, fijn dat je oma morgen waarschijnlijk nar huis mag ben benieuwd naar foto's morgen!

Vasthi, veel plezier bij de paardjes

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 13:14

Ben nog niet weg hoor!

Een prachtige aanspanning zo hoor! Het tuig is echt mooi. De wagen zou ik persoonlijk liever een ander kleurtje geven (blauw of rood ofzo), maar goed waar bemoei ik me mee.................
Fijn dat Flan het zo goed doet.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 13:16

voor de mensen die lachen willen:
ons überantiek behangetje...
Afbeelding

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 13:18

dat ziet er goed uit met flan voor de kar zeg!!
en zo te horen gaat het keren ook beter.. toppie!!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 13:19

Best mooi toch?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 13:29

Thanx Vasthi en Crazy.

Vasthi, het is ook de bedoeling dat het karretje rood wordt. Ik vind dit ook oerlelijk hoor En ik wil de bruine plankjes ook nog zwart verven. Maar voor we daarmee beginnen wilde ik eerst lekker genieten van het nog mooie weer en tegen de tijd dat het slecht weer blijft kunnen we hier mee aan de gang. T was ook afwachten hoe Flan het allemaal ging doen... Er komen ook al wat roestplekken te voorschijn.

Pel, niets mis met behang toch?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 13:41

ziet er uit om door een ringetje te halen jellie
dat hondje, wat een droppie, mijn husky gaat ook altijd mee als ik ga karren met Chuck.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 13:46

Bedankt TM. Het is echt een lief hondje. T ras weet ik even niet. Ze is van Gonda en al 13,5 jaar. Ze piept zachtjes en veel. Gonda denkt dat het komt omdat ze dovig is en zich zelf niet meer hoort maar voor de rest is ze nog goed in orde...
Leuk dat je je husky ook meeneemt met karren. Lemmy is nog niet mee geweest maar daar wil ik nog even mee wachten. Die is een stukkie onstuimiger en moeten we heel goed in de gaten houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 14:11

Chubby, ava is wennen maar wel mooi! Ik dacht al, wie is dat nou weer? Stelt zich niet voor maar kletst gewoon mee.. toen zag ik je naam pas

Spetter, tof dat kar verkocht is!

Wen, als dat het geval is kan ik het goed begrijpen dat je toch gaat...

Ingrid, fijn dat je iig weet wat het probleem was, dan kan je er nu aan gaan werken en kunnen jullie hopelijk wel samen blijven werken

Leuke dag dus gehad Tinkermuts!

Crazy funky, zal toch wel fijn voelen dat oma weer lekker naar huis mag

Jellie, een spannende rit dus gehad (voor het eerst met eigen paard de weg op aangespannen). Dus daarom des te mooier dat het helemaal goed is gegaan

Jee... wat erg voor de KWPN'er...

Pellie, in het juiste huis met goeie inrichting vind ik dat spul vaak prachtig!

Ik ga zo weer eens naar buiten Heb vanochtend heerlijk uitgeslapen en daarnet nog wat aan mijn kamer opgeruimd. Zondag mag je best luiig zijn...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 14:18

Maya, t was nu voor t eerst dat we voor het mennen Flan niet los hebben gegooid of hebben gelongeerd. We hebben al een paar x over de weggereden hoor En Jan heeft haar alleen bij het keren even aan het touw vaast geklikt.
Veel plezier buiten! Ga je nog lekker rijden?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 14:30

Jellie klinkt goed! Aangezien ze in de wei staat zal ze de meeste frisheid toch al wel uit de benen hebben lijkt me.
Bij mij op stal was er een kereltje die zijn paard altijd ging longeren voor het rijden. Op het laatst was hij wel 30 tot 45 minuten aan 't longeren voor hij erop durfde. Toen bedacht hij zich (want je kunt zoiets wel zeggen, maar daar luisteren ze toch niet naar) dat hij alleen maar meer en meer conditie aan het opbouwen was. Tegenwoordig stapt hij direct op...

Gek is dat als iemand een nieuwe avater heeft he, Maya.. Moet zelf ook altijd goed kijken dan

Pellie, ik vind dat -in de juiste "context"- wel een stoer behangetje hoor!

Ben net voor Desillies de garage ingedoken. In die garage staan al mijn spulletjes en meubeltjes opgeslagen. Tranen zitten wel weer hoog hoor, na zo'n bezoekje.
Maarrehm... Lien, je hebt een pb van me betreffende dat boek...
Laatst bijgewerkt door Chubby op 25-09-05 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 14:51

jellie, gister was niet doorgegaan met poppetje, hij moest naar Vitesse hiero, voetbal haha, we hebbe gewonnen hoor
rijden met flan ging weer goed dus, en mooi ook van die rechtergalop
leuk verslagje van de rit met de kar ook, mooie foto's
wel rot van de kwpner zeg, wordt dus erger, zielig voor t beest en voor de eigenaars zeg...

peetorlan, welkom, gafe tink!

dobbel, fijn dat het met lonan goed gaat, en dat je je zelf ook een beetje beter voelt

mamauba, klinkt goed zo'n bosrit

pellie, leuke foto's van het huisje
en gafe gammon foto's

chubby, leuke nieuwe avater, lief dat je t knap vind dat ik hier vrolijk ben, stomme zin maar hoop dat je snapt wat ik bedoel
over poppetje 101, ietsie naar boven kijken bij reactie voor jellie
plukken haar uit de oren wijst op een eigenzinnig paard, dat soms ook wat inflexibel kan zijn
gaaf dat het rijden zo goed ging

grid, wowww ik is in love met de tekening van je paardje, geweldig mooi zeg!

jean, lekker gefeest

spetter, fijn dat de kar verkocht is,
alleen minder van dat late werken lijkt me..

wenk, lekker vermaakt met lisje en ook nog naar de UPD, leuk lijkt me

tinkermuts, gaaf! ben benieuwd naar foto's ook ja

zo nu red ik het lezen haast niet meer vannacht uit geweest
in de houdgreep gelegd door een soort van vriend en heb een giga zuigzoen, wat moet poppetje 101 daar van gaan denken haha

verder voor het eerst, vanochten wakker, veel pijn aan mn linkerbeen, maar mn geopereerde been viel mee....

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 15:03

Roos, sorry dat had ik daar net overheen gelezen wat die plukken haar uit de oren betekent. Maar dat betrekkende op Chubby... Klopt
En ik snap wat je bedoeld

Sterkte met je benen en met poppetje 101
Laatst bijgewerkt door Chubby op 25-09-05 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 15:07

wie of wat is poppetje 101 dan? of mag ik dat niet weten

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 15:08

chubby, ik had nog niet gezegd over wat de plukjes betekenden haha, dus je hebt niks gemist met lezen hoor

ow damn wat heb ik een zin om te rijden zeg... pfff hihi denk dat ik vanaaf maar stiekem een poging doe ofzo hoor

crazy funky, poppetje 101 komt uit elderveld hahaha
ney heb nog niks met hem, zou het wel willen hoor, maar meneer is nog niet zo van de vaste relaties haha, maar vind het ook gewoon gezelli als ie dr is dus hij komt snel een keer bij figor langs enzo hihi

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 15:11

wat is trouwens een paard met gouden kettingen om?

een shetland sjonnie hihi

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 15:18

Roosje, in je profiel staat een foto van Figor met betrekking tot laterale reflectie oid... Chub steekt continu haar neus naar me toe, zoals ik Figje zie doen op de foto, als ik aan het rijden ben met haar (nah... Als we het halthouden oefenen dan). Heeft dat een bepaalde betekenis?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 15:31

figor doet dat ook heel erg, is naar mijn idee gewoon even iets van contact zoeken, vragen of het zo goed is, iets dergelijks zeg maar
als ze gewoon rustig hun hoofd omdraaien, geen irritatie of gebijt hihi dan is het gewoon ok hoor
paardje van mn moeder doet het ook erg

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 16:16

rustig hier...

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 16:25

tis idd stil...wel makkelijk, hoef ik eens een keer geen 5 pagina's bij te lezen

Kom net van de paardjes...was erg leuk!
Ilonka was er, die heeft 2 jaar geleden Nirvana gekocht, het kampioensveulen van Santana en Gipsy, en af en toe komen ze nog eens een dagje langs, beetje leuk doen met de paarden enzo
En ze had dit keer een barebackpad meegenomen om eens te laten proberen, dus daar heb ik mee gereden op Blondie...zat superfijn!
Rijd echt fijn, je voelt alles wat je paard doet enzo, en ondanks dat je geen steun hebt van beugels of zo, zit het als een huis!
En je weet weer precies waar je problemen hebt met zitten...aanspringen in galop blijft lastig om dan goed te blijven zitten
maar goed, ff lekker gereden dus

Roos, klinkt wel gezellig met poppetje 101
doe je wel een beetje voorzichtig met jezelf

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 16:30

ja het is idd rustig nu..
dacht ga even eten en dan moet ik weer 3 pagina's lezen.. maar niet eens
maare hoe heet ie dan, die poppetje 101 misschien ken ik hem wel

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 16:56

is er iemand hier naar wie ik foto's van Chuck van gister kan mailen en ze dan hier op tp kan plaatsen?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 17:02

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 17:07

ik heb weer eens foto's van syl gemaakt, zodat jullie kunnen zien dat ze eindelijk lekker dik aan het worden is.
viewtopic.php?f=53&t=472044

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 17:55

Ik ben benieuwd naar de foto's Sas!

Lisje is vandaag nog niet voor de kar geweest, ik redde het niet om het voor etenstijd te doen en daarna word het zo vroeg donker, dat vind ik ook geen strak plan, ander keertje dus.

Vanmorgen een duinenrit van 3 uur gemaakt, paardje was pas net op de manege daar en vond alles dus nog spannend. Was wel lekker rijden, opletten, maar wel lekker... Daarna zijn Angelique en Esmeralda nog even bij Lisje geweest, Silas heeft weer even op Lisje gezeten (ja er zijn foto's gemaakt ) en net nog even gemact...

Strakjes ga ik nog even wat nadrinken met de meiden waarmee ik vanmorgen heb gereden en dan maar een beetje op tijd naar bed...

Heb verder niet echt bijgelezen, sorry...