[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:49

Ja dat gebeurd hier wel vaker, maar had t bij clover niet zo verwacht omdat ze errrrrug dominant kan zijn. DA zei ook dat het bij haar nog aardig 'strak' is, de plooien nog dicht op elkaar ( lekker verhaal :+ ) dus ze verwachtte niet dat er eentje erin was geweest maar er misschien tegenaan had staan duwen.. Naja afwachten maar..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:50

Arme Clover, kan me voorstellen dat je geschrokken bent! En ook nog een ontstoken oog, wat een ziekenboeg :(:)

Allemaal naar nieuws vandaag. Ongeluk in Zwitserland, die rechtzaak met die afschuwelijke Robert M. en in Basel heeft één of andere gek ook een bloedbad aangericht. Dit zijn van die dagen dat je beter de tv en nu.nl beter uit kunt laten...

Vanmiddag kwam de DA Flynn enten, z'n entingen waren verlopen dus de basisenting moest op nieuw. DA was wat eerder dan gepland, dus heb alleen even z'n paspoort bij laten werken. Daarna wezen wandelen met de artroseclub en een jonger dier. Jessie had weer háást :)) Zoals ze nou loopt zie je niet dat ze een knie heeft die in puin ligt, en dan moet het goede seizoen nog beginnen! :D

Vandaag ook een nieuw zadel voor Flynn besteld. Weer een Barefoot, ik zweer echt bij die zadels. Ga hem nou wat meer oppakken en dan moet er ook een goed ondersteunend zadel op. Jessie haar zadel is nou zo'n 8 jaar oud, eerst model BF. Voldoet prima, maar er mag nou wel een keer een nieuw zadel komen. Op den duur wil ik ze ook samen op buitenrit hebben, dus dan is dat ook wel handig :))

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:52

Jeetje Eva dat is ook schrikken.

En Jaron met een dik oog.

Berdien : welk model heb je besteld ?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:56

Weer een Cheyenne :j Heb nog een London getest maar daar kon ik niet in 'aarden'. Heb toch geen grote dressuurambities dus gewoon weer lekker een Cheyenne. Wat ook een heel ander zadel is dan wat ik nu heb, met de VPS etc.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:58

Cheyenne heb ik Clover mee ingereden, heeeeeerlijke zadels!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:59

Nice, In het bruin of zwart ?

Ik was super blij met mijn London. Heb hem daarom niet verkocht en ligt hij netjes ingevet thuis te wachten op Kayleigh ooit ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:59

Zwart :j Vind bruin niet mooi op Flynn.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:00

Ik zou het wel eens willen proberen.
Maar voor dressuur wedstrijdjes en cross zou hij niet geschikt zijn

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:02

Nee daarom heb ik ook een boom zadel gekocht andrea, vooral voor de lange ritten vind ik dat toch lekkerder zitten..

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:08

Mallow schreef:
Ja dat gebeurd hier wel vaker, maar had t bij clover niet zo verwacht omdat ze errrrrug dominant kan zijn. DA zei ook dat het bij haar nog aardig 'strak' is, de plooien nog dicht op elkaar ( lekker verhaal :+ ) dus ze verwachtte niet dat er eentje erin was geweest maar er misschien tegenaan had staan duwen.. Naja afwachten maar..

Die merrie van mij was de dominanste van de groep, maar als ze hengstig was ging ze er gewoon voor staan, niets meer over van het dominante gedrag.
Wie weet hebben ze Clover wel geprobeerd te ontmaagden.............. :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:10

Ik kon juist geen boomzadels verdragen bij lange ritten := Heb met fietsen ook al snel last van m'n zitbeenknobbels (da's erfelijk, m'n paps heeft het ook) en in een engels zadel weet ik na een uur, twee uur niet meer hoe ik moet zitten. Met een BF heb ik dat gelukkig niet :)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:12

Schud Berdien de hand ! :D

Ik had juist ook een barefoot aangeschaft, omdat ik na een anderhalf uur er naast ging lopen, omdat mijn kont het niet meer leuk vond.
Zelfs 2 zomers geleden ritten van 4 uur per dag gemaakt, nou met mijn barefoot geen klachten :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:15

Precies! Tijdens een Tinkerweekend in de Loonse en Drunense Duinen een rit van zo'n vijf uur gemaakt. Stromende regen, wind en kou.. gód wat was dat zwaar. Behalve voor mijn derrière, die was afgezien van mijn doorweekte ondergoed nog in tiptop conditie. Moet er niet aan denken om dat op een gewoon zadel te doen %)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:17

Wil ook nog graag een boomloosje erbij, een simpel ding voor de buitenritjes met Bas. Zelf klim ik er supermakkelijk zonder zadel op, maar er nemen ook wel een paar anderen hem mee en die hebben liever een zadeltje erop.
Maar moet even wachten op wat centjes.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:18

O daar ga ik in juni heen :D Zo'n zin in!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:20

Citaat:
marjootje:
Die merrie van mij was de dominanste van de groep, maar als ze hengstig was ging ze er gewoon voor staan, niets meer over van het dominante gedrag.

whaha lig hier dubbel... _O- arme clovertje... tiss zonde..
Hier vandaag hoogstwaarschijnlijk 1 mooi merrie aan de haak geslagen voor mn Denzeltje, binnenkort even bespreken hoe of wat en dan zullen we zien of het een match wordt. *\o/*

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:22

aah wat leuk fayem! hoop dat t idd gaat lukken! Wat is eigenlijk een proefdekking? :)

SIEMxFUNNY

Fayem: vertel, wie wie ?

Mallow

O dat zullen ze ongetwijfeld geprobeerd hebben :D Alleen de meeste mannen weten niet zo goed hoe t moet en stilstaan is niet clovers grootste hobby :P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:23

Het is nu op het nieuws over die kinderen, er zijn 2scholen en wss is bij 1 van de 2 scholen heel het 6de lerjaar dood (gelijkaardig aan groep 8 bij jullie) ah gut. Ik vind het echt verschrikkelijk... naar 't scheint is de bus tegen een muur ofzo in een tunnel gebotst en zijn de kinderen en andere inzitenden gelanceerd gewoon..

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:23

fayem89 schreef:
Citaat:
marjootje:

whaha lig hier dubbel... _O- arme clovertje... tiss zonde..
Hier vandaag hoogstwaarschijnlijk 1 mooi merrie aan de haak geslagen voor mn Denzeltje, binnenkort even bespreken hoe of wat en dan zullen we zien of het een match wordt. *\o/*

Uit de buurt???

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:26

Ja merrie uit de buurt, is een fries, maar oefening baart kunst zeggen ze altijd dus wie weet... ;) maarjaaa we gaan het even afwachten hoop toch ook nog op een merrie met enigsinds tinker bloed :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:26

Jaaaa Faye, spannend!!!!!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:32

Ben trouwens net terug van rijden, dat bos dicht bij m'n deur eens geprobeerd (wist dat er een pad doorliep) nu die paden splitsen een beetje af en ja je kan er springen met je paard er liggen op het pad een hele hoop boomstammen om (van hoogde wel goed en maar 1 per keer). BJ is over een kleintje gesprongen (meer huppeltje). BJ ging er wel galoperend door, op een gegeven moment moest ik ook eens echt bukken. Was wel lol daar.

Daarna was het even raden naar waar ik moest, nog een wandelpad doorgelopen en moet zeggen dat BJ erg veel meer conditie heeft gekregen. Nu kan die de draf ook echt lang volhouden en galop hebben we ook meerdere keren gedaan (erg gecontroleerd).

Op het einde in dameszit gaan zitten en al lopend er af gegaan en gewoon er verder naast gelopen tot m'n huis (had 'm terug niet vast).

*jong of niet te jong om te beleren heb ik in het vorig topic m'n mening al eens over gezegd.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:40

Klinkt als een lekker ritje!

En denzel mag binnenkort van bil dus :D