Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
SuperRoos schreef:Geerke, ik ken dit beeld dus nog helemaal niet.. Paard lijkt wel op goed gewicht maar houdt de IR kenmerken.. Ik ben benieuwd als Fiek eindelijk slank is of het bij hem ook zo duidelijk zichtbaar blijft..
Heb daarin te weinig ervaring om een oordeel te geven..
Heb je bij hem de insuline waardes laten meten. Ik zou dan namelijk erg benieuwd zijn hoe hoog die nog is bij een paard dat wel een redelijk gewicht heeft maar dat duidelijk alle kenmerken laat zien..
Maar hoefbeenkantelingen, dan loopt een paard toch niet meer goed of kan dat wel gewoon? Mijn da zei me dat ik het direct zou merken als er 1 gekanteld was omdat je dan blijvende kreupelheid houdt..
(berichtje moet niet verkeerd overkomen hoormaar vind het zo apart dat we zoveel verschillende informatie krijgen van de 'experts')
KootMiraDrum schreef:Met de juiste mate en manier van bekapping kan een hoefbeen weer helemaal goed komen, dus zonder kanteling.
Rodi schreef:Bij onze merrie kan je haar ribben voelen en die heeft ook van die mega bulten op haar kont zitten. De waarde ruim een maand geleden was 99,4 (toen zijn we er achter gekomen). Ze staat nu op streng dieet (niet om af te vallen dus, maar vanwege haar IR). De bulten verdwijnen ook niet, ben wel erg benieuwd wat de bloeduitslag over een maand te vertellen heeft...
jomaro schreef:singasong
Stond Niek ook echt in de hoefbevangenstand of liep Niek alleen kreupel/gevoelig? Hebben ze foto's gemaakt om te zien of Niek hoefbevangen is of is dat op een andere manier te zien.
Veel vragen aangezien we met maron ook bezig zijn om er nu achter te komen waarom hij zo moeizaam loopt. Urine is onderzocht en volgende week komen ze foto's maken. Uit de urine kwam dat maron door het afvallen zichtzelf dus aan het vergiftigen is, en nu brok moet gaan eten. Denk dat er dus ook meer oorzaken bij maron zijn die dit gevoelige lopen en heel veel moeite hebben met lopen veroorzaakt.
jomaro schreef:singasong
Stond Niek ook echt in de hoefbevangenstand of liep Niek alleen kreupel/gevoelig? Hebben ze foto's gemaakt om te zien of Niek hoefbevangen is of is dat op een andere manier te zien.
Veel vragen aangezien we met maron ook bezig zijn om er nu achter te komen waarom hij zo moeizaam loopt. Urine is onderzocht en volgende week komen ze foto's maken. Uit de urine kwam dat maron door het afvallen zichtzelf dus aan het vergiftigen is, en nu brok moet gaan eten. Denk dat er dus ook meer oorzaken bij maron zijn die dit gevoelige lopen en heel veel moeite hebben met lopen veroorzaakt.