[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shelly21

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:13

Welkom iris!

Heb mijn proefje in een ander topic laten zien. Zij zeggen dat hij wat vreemd loopt en soms zelfs onregelmatig. Zouden jullie hier eens naar willen kijken? Dan plaats ik de link.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:14

Zet maar neer

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:17

Ik wil ook wel even kijken

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:38

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:53

Shelly21 schreef:
https://www.facebook.com/shelly.eidhof/ ... =3&theater

Dat is hem. Ik weet dat hij wat meer voorwaarts moet waardoor hij voor ook meer omhoog komt.

Ik vind hem wel stijf in de achterbenen. Hij strekt niks. Kleine pasjes. Idd af en toe onregelmatig. Maar dat kan ook onbalans zijn. Dat had jaron in t begin ook nl.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:02

TurboTinker schreef:
Shelly21 schreef:

Dat is hem. Ik weet dat hij wat meer voorwaarts moet waardoor hij voor ook meer omhoog komt.

Ik vind hem wel stijf in de achterbenen. Hij strekt niks. Kleine pasjes. Idd af en toe onregelmatig. Maar dat kan ook onbalans zijn. Dat had jaron in t begin ook nl.

Hij komt ook nog niet op de achterhand. En dat onregelmatige is dat dat hij zo dicht op de hekken liep? Want had paar keer dat we er bijna tegen aan gingen. Zij vonden hem juist wat gek lopen voor. Nu maak ik me al gek met het idee dat het Artrose kan zijn

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:07

Ik zie meer onbalans dan kreupelheid.... Maar is moeilijk zien zo op een filmpje

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:23

Wat denken jullie over tekna zadels en tinkers? Ik heb helaas geen budget om uberhaupt een zadel te kopen maar overweeg eigenlijk toch om een tekna tweedehands in de gaten te houden. Bones is ermee beleerd, heb er ook op gereden en zat wel oke. De dressuurzadels kosten tweedehands 400 ongeveer. Dat is nog haalbaar, en bruin! Hebben jullie hier toevallig ervaring ermee?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:32

Tekna heb ik gehad maar hebben een vrij smal tussenkanaal.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:34

Ze zijn wel nog iets aanpasbaar toch? Bones heeft nog geen echte bespiering, staat alweer maanden stil.
Ander alternatief is eventueel semi-boomloos met startrekk ofzo. Dat is misschien nog makkelijker maar daar zijn er niet zo veel tweedehands van te koop.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:35

Shelly21 schreef:

Dat hij niet voorwaarts genoeg is veroorzaakt de onregelmatigheid. Doordat je de lijn doorbreekt van met je been naar je hand rijden krijg je dat hij onrustig in de aanleuning wordt en kan gaan teugel kreupelen. Voorwaarts voorwaarts voorwaarts :)
Daardoor komt hij niet zozeer 'omhoog' maar kan hij juist beter ontspannen en loslaten in zijn lijf.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:51

Ben al zo bezig met dat voorwaartse maar op een of andere manier komt dat er gewoon nog niet uit. Hoe zorgen jullie voor voldoende impuls? Is dit voldoende om in april B te gaan starten met startkaart?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:32

chimello schreef:
Wat denken jullie over tekna zadels en tinkers? Ik heb helaas geen budget om uberhaupt een zadel te kopen maar overweeg eigenlijk toch om een tekna tweedehands in de gaten te houden. Bones is ermee beleerd, heb er ook op gereden en zat wel oke. De dressuurzadels kosten tweedehands 400 ongeveer. Dat is nog haalbaar, en bruin! Hebben jullie hier toevallig ervaring ermee?

Als je nou de 'bruin' eis kan laten vallen en kan kiezen voor zwart met bruine details :D

https://www.facebook.com/ruitersport2eL ... =3&theater

Shelly21 schreef:
Ben al zo bezig met dat voorwaartse maar op een of andere manier komt dat er gewoon nog niet uit. Hoe zorgen jullie voor voldoende impuls? Is dit voldoende om in april B te gaan starten met startkaart?

Impuls is kwestie van goed aan het been hebben, van achter naar voren rijden, been durven geven en reactie durven eisen. Impuls is niet harder, maar meer actiever.
Of het voldoende is, joh dat is zo lastig om te zeggen.

En de beweging kan ook komen vanuit spanning, jezelf vastzetten in het lijf, daardoor spanning bij paard. Vreemde omgeving etc etc. Ik zie wel dat het niet helemaal lekker soepel loopt, maar echt onregelmatig zie ik niet.
Overigens mogen ze in de B gewoon laag lopen hoor, hoeft echt nog niet in die verzameling.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:43

chimello schreef:
Dott, ik ga je artikel voor deze editie van de Battie gebruiken :)

Als er nog anderen zijn, insturen kan tot volgende week!

Leuk :D kan ik dan ook een exemplaar krijgen? O:-)

Ik heb vandaag heerlijk genoten van het weer en buitengereden. Een goede vriend wilde wel mee fietsen. Mn zieke hoofd was het er nog niet zo mee eens.. maar wat genieten!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:44

Leonoor schreef:
chimello schreef:

Als je nou de 'bruin' eis kan laten vallen en kan kiezen voor zwart met bruine details :D

https://www.facebook.com/ruitersport2eL ... =3&theater

Shelly21 schreef:

Impuls is kwestie van goed aan het been hebben, van achter naar voren rijden, been durven geven en reactie durven eisen. Impuls is niet harder, maar meer actiever.
Of het voldoende is, joh dat is zo lastig om te zeggen.

En de beweging kan ook komen vanuit spanning, jezelf vastzetten in het lijf, daardoor spanning bij paard. Vreemde omgeving etc etc. Ik zie wel dat het niet helemaal lekker soepel loopt, maar echt onregelmatig zie ik niet.
Overigens mogen ze in de B gewoon laag lopen hoor, hoeft echt nog niet in die verzameling.

Ik kreeg als commentaar dat hij duikt en ik daar punten mee veelies

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:47

Dat duiken komt door te weinig impuls. Meer impuls geeft een stabielere aanleuning. Of dat nu in een lage lijn is of opgericht. De allereerste basis is voorwaarts/impuls/reactie op het been.

Heel consequent in zijn :j.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:23

Hij duikt idd omdat hij te weinig actie in zijn achterbenen heeft. Daardoor valt hij als het ware op de voorhand. Je moet gaan werken aan een goede voorwaarts en een actief achterbeen. Doe je aan grondwerk? Je zou er dan langs kunnen gaan lopen en hem goed voorwaarts laten stappen. En dan met een zweepje een klein tikje op het achterbeen geven als die van de grond komt. Dan gaat hij hem vanzelf iets verder naar voren wegzetten. Zijn achterbeen moet echt onder het midden van zijn buik komen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:13

Ik moet eerst mijn vzh zadel verkopen ( ;( ) voor ik ook maar iets kan kopen... En ik zou het ook nog moeten passen en dat beperkt mij ook behoorlijk qua afstand. Maar twijfel of ik Bones wel moet houden als ik helemaal niks met hem kan. Ik kan net zo goed sperma invriezen voor mezelf en hem dan verkopen. Maar hij is zo mooi en knuffelig met zo'n opvallende uitstraling... Maar hier dekt hij 1 merrie, ik kom niet eens aan rijden toe en verder staat hij hier maar wat. Het valt allemaal maar te zien. Wie weet heeft iemand interesse in lease of vers sperma. Had het er iig net over met m'n moeder qua zadels en ze vindt boomloos een betere optie. Maar Startrekk staan bijna nooit te koop tweedehands -O- Maar die zijn er wel in bruin :P

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:27

welkom Iris. Succes met je zoektocht!

Shelly, al veel tips gekregen zie ik. Meer kan ik er ook niet van zeggen.
Ben een recreatieve westernruiter :+ Met weinig les ervaring, haha
Eergisteren met de les ook, lesgeefster: "Bij C volte maken."
Ik doorrijden... en rondkijken... uuuh C?? Lesgeefster: "Je bent te laat"
Ik: "Ik heb geeeeeeen idee waar C is" :') :')

Lekker Dott, was ook super weer vandaag
Jammer dat je nog ziek bent.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:35

Welkom Iris!
Alvast veel succes en plezier met de zoektocht!

Over kreupelheid oid laat ik me niet in. Want ben daar zelf niet zo goed in :+

Oohh heerlijk Dott!
Beterschap ook!

Zometeen naar Feike :)

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:28

Haha Nessa dat is wel :D

Ik had een gat van 15 jaar in mijn paardenleven. Daarna was er van alles anders (dunnere bitten, andere strafpunten voor weigeringen, Tinkers!) Maar de bakletters zitten gelukkig nog op hun oude plek :+

Veel plezier bij Feike. Hopelijk is het hoesten nog weer wat minder.

Lianne ook beterschap. Rijden ziet er wel heerlijk uit!

Shelly + commentators tnx voor filmpje + leerzame punten. Leuk! Ik vind al goed dat hij alle hoeken doorgaat :+

Sheryn een stalgenoot heeft een Tekna Letec en is daar heel tevreden over. Maar de zijne ligt op een ijslander dus qua breedtevergelijk heb je daar niet veel aan...
Hoop dat je Bones kan houden hij is zo speciaal en er komt toch wel een tijd dat je zelf weer meer tijd hebt?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:37

Ik hoop eigenlijk stiekem ook niet dat Bones weg moet. Blijft een speciale!

Vandaag half uur met Feike gewandeld.
Alleen na het eten ging hij helaas wel weer hoesten. Maarja Rome is (helaas) niet in 1 dag gebouwd.
Wel even wat minder warme dekens om want hij heeft vandaag wel wat staan zweten.

Afbeelding

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:52

Dank je voor jullie tips. Vanavond gelijk aan de slag gegaan. Erg veel geschakeld zowel in stap als draf. Eerst nog een beetje zoekende, maar daarna voelde ik hem echt onder komen ahter. Hij was ook weer bezweet wat we laatste tijd niet zo hadden. zelf valt het tempo je gewoon niet op als je er op zit. en draf ook verzamelen en weeeweg draven naar voren. en elke keer met zweep bij als hik niet reageeet. tot nu toe werktjet volgensmij. wel is hij voor erg zoekende als ik naar voren rijd. ij komt wat omjoog n weet niet zo goed waar hij moet lopen.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:00

Dat heb ik met zac ook. Hij is zoekend en ik ben zoekend hoeveel weerstand ik moet bieden. En dat je tempo niet zo opvalt als je erop zit snap ik wel. Had dat een tijdje terug, zag ik een filmpje en toen dacht ik: holy sh*t ziet dat er zo traag uit? :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:06

Bones loopt ook niet geweldig met mij erop. Neem het hem niet kwalijk :+
En als je je eigen filmpjes dan terug kijkt.. oef..