[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sweetsox

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:02

Caily,zie nu je berichtje pas.

met longeren zie ik de basis niet heel erg terug om eerlijk te zeggen. Maar je merk wel dat zij pas stop als je hooooooo zeg. Daar merk je het wel in. Met gehandicapten rijden is natuurlijk wel heel anders soort rijden. Zeg ook niet dat ze niet lief van karakter is.

het eerste stukje van onze band is er. ZE weet dat ik voor haar ben, haar help en geen pijn wil doen het vertrouwen. ZE is nu bezig met het bevestigen ervan. Haar uitlaatklep het galoperen zo hard mogelijk geniet ze van en wil met ongeduldige stapjes duidelijk maken. Het terug rijden is dan nog moeilijker want ze wil zo graag. ZE reageer beter met hoooo. Maar als ze dan mag. Dan zie je de blijheid in haar. En als ze dan moet stoppen dan lijk het of ze me bedankt. Dan kijk ze even naar me.

het gaat goed zo, het word alleen maar beter, en wat zo fijn is we genieten er samen van.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:07

Ze werd bij mij in het uur gebruikt voor twee mensen met een beperking (ik blij als hun eens niet kwamen, mocht ik er eindelijk weer op, haha), maar voor de rest waren we geen speciale manege oid hoor, dus buiten die twee heeft ze dat niet mee gemaakt volgens mij.

Met basis bedoelde ik gewoon dingen als goed te eten, vriendjes, frisse lucht ed :)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:21

Daar was ik niet bij. Ik oordeel alleen wat ik gezien heb met misty en mij in les en daar buiten en met een campri( fout geschreven denk ik) ruiter erop. En dan zeg ik je dat het nu niet met haar te doen is. Geef niet, is mijn doel niet. Maar ze moet gewoon bij leren. Het is niet dat ze het zo even doet. Nu laatste met een z ruiter erop en precies hetzelfde. In galop krijg je het helemaal niet. In draf gaat het beter en in stap gaat het steeds beter. Ik weet niet wat doe mensen in de les deden met misty was daar niet bij. Maar ik ken deze ruiters erg goed.en die hadden het dan gelijk moeten kunnen als het onvermogen bij mij lag.

kan me er niet druk om maken. Morgen weer heel vroeg beginnen met werken dus ga nu pitten.

trusten allemaal. En sorry als mensen de discussie te pittig vonden. Maar door mijn verleden zal ik het nooit uit de weg kunnen gaan. Dat is een mankemant van me.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:27

Die trouwkoe geniaal! :D

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:31

Discussies zijn prima!
Het enige wat ik er over wil zeggen is dat als je tinker echt'kapot'is,je erg veel tijd nodig hebt om het vertrouwen weer te winnen.
Dat gaat niet in een paar week of maand en geloof me,ik kan het weten.

even een beetje ego,jammer genoeg is Krallissi niet drachtig,dus vrijdag maar weer terug naar de hengst ;(

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 00:17

Nog een keer daten voor Krallissi, misschien vindt ze het niet erg ? :)

Caily/Lotte wat waanzinnig gaaf die plek die je hebt!! En de fotos zijn echt práchtig. Paardjes zien er erg blij uit ook.

Vanmiddag was even schrikken, werd gebeld op mn werk dat mn paardje in de sloot was geraakt. Toen ze belden, was ze er al uit. Gelukkig had iemand van stal het zien gebeuren en binnen 20 minuten was ze er weer uit. Met een trekker, ze was er niet bang voor en heeft heel goed meegewerkt toen ze de band om moesten doen (echte Tinker toch!) Ben meteen uit mn werk naar stal gegaan (tram, trein, fietsen...) Trof nog net de DA, hij heeft bloed meegenomen, belde vanavond al dat alle waardes goed waren gelukkig!
Zo heb ik een maand een paard, en al twee keer de DA gezien. (Eerste keer voor een afkrabsel wat idd mijt bleek te zijn en nu dus de sloot.) Nou ja zo maak je wel snel kennis.
Vanavond was ze al weer erg vrolijk en zeer geïnteresseerd in eten, kon amper opstrooien ze vond het allemaal een reuzespel.

Foto met een geleende deken, Burberry Tinker zo hé zelfs met zwarte laarsjes :-) (mocht nog niet wassen)
Afbeelding

En haha die Trouwkoe(ts) Niene misschien nog net op tijd voor je bruiloft?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 00:30

Ohhh wat een enig huisje! Mooie stallen ook, zeker weten getroffen! Daar zullen ze het geweldig gaan vinden, kun je er meteen ook meer bij nemen haha.

Hmm over die Ryon baby weet ik helaas niets. Er staan een hoop tinkers hier in de buurt maar contact is hier heel moeilijk te maken, woon namelijk in het botse, zuurste dorp van België :+ Ik heb van tinker mensen sowieso nog bijna niemand ontmoet dus ik weet echt weinig. Maar kan altijd m’n moeder eens vragen of zij weet hoe of wat. Wat moet je precies weten dan? Zij heeft alle 'connecties’ ik zit alleen op bokt haha.

Die koe toruwens al gezien die kon springen enzo? Meisje krege geen paard dus heeft ze maar een koe beleerd :’) Ergens in Zweden geloof ik.

40 uur is wel erg veel. Ik zou een zomer baantje moeten nemen, ik heb te veel vrije tijd en geen motivatie om iets te doen dus ik zou best een baantje willen, weet alleen niet waar ik zou moeten kijken. Qua werk zal ik geen baantje vinden wat aansluit op m’n diploma, en al helemaal niet als vakantie werk, dus da wordt het al een winkel ofzo, waar ik al lang 'te oud’ voor ben en horica wordt 'm niet.

Er waren echt leuke hengsten op de loterij, maar onze dames waren toch al drachtig (of gepland) door eigen mannen dus had er niets aan gehad. Wel leuk dat mensen van hier echt gewonnen hebben!

Springles, ook graag weer willen doen! Maar heb geen engels zadel. Ik heb geen geld ervoor nu maar ik twijfel hard over een ghost zadel, misschien dat ik hem toch maar eens ga testen want hij is mooi maar heb nogal een paar twijfels. Misschien moet Bones toch met boomzadel gereden gaan worden maar hij gaat nog zo veranderen en dan kost het me ook een fortuin om steeds andere zadels te laten aanmeten.

Maar ehhh, foto’s van de les joh!

Haha denk ook niet dat ze het zo erg gaat vinden terug te moeten naar een knapperd ;) Volgende keer lukt het wel joh!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 00:37

Ik ben in love met de trouwkoe :')

Balen Carolien, duimen dat de komende ronde de uitslag anders is!

Schrikken Jonore, gelukkig lijkt de afloop goed! Hopelijk heeft ze ervan geleerd en doet ze het niet weer...
Dank voor het compliment over mijn blije paardjes :)

Nog een foto voor het slapen gaan dan?
Afbeelding

Welterusten :evaw:

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 01:04

Wauw...

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 07:18

Die trouwkoe is geweldig, had vroeger toen ik samen ging wonen alles van koeien.

je weet pas wat kapot is. Als je het heb gemaakt. Heb het met twee dieren gehad. Vertrouwen was er helemaal niet. Dat is hier anders. Mocht haar benen in het begin niet behandelen er naar wijzen was al reden voor haar om actie te ondernemen.
ik denk dat ik met haar al ver ben met vertrouwen. Heb haar ongeveer 4 maanden nog maar.
merk dat ze lekker in haar vel zit. En we zijn al verder dan ik gehoopt had om over een jaar te zijn. Als je genoeg tijd neem voor een dier dan komt het vanzelf wel. De meeste mensen nemen geen tijd, die vinden hun eigen belangrijker dan de paardjes. Gelukkig is die instelling wel aan het veranderen.
ik rij al heel wat jaren, maar geduld en tijd is het belangrijkste vind ik.
Een van de redenen dat ik wedstrijden verafschuw, omdat het vaak showen is en het dier heeft veelste veel in een korte tijd moeten doen. Bij sommige zie je het geduld en liefde tijdens het rijden en of je nu b bent of campri dat maak mij niet uit.

al aan het werk maar wat een rotweer is het bah. Vandaag maar met de oppas kinderen naar plopsa land in Coevorden.

helaas is je shet niet drachtig volgende keer beter hoop ik met je mee.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 07:19

Echt knap zo met die koe, lijkt me een heel stuk minder meegaand dan een paard.Leuk :)

Ja, dat is een goed idee, mooi een plank ervoor ofzo. Dit veulen stond ook niet op stal, maar altijd lekker buiten, er was ook iemand bij toen het gebeurde, maar toen was het wel te laat.. (onderbeentje op 2 plekken heel vervelend gebroken)

Jeetje, schrikken van je ouders zeg Berdien, sterkte voor ze! En veel spring plezier :D

Hier hou ik 40 uur werk, en de paarden verzorgen en een huishouden ook niet vol hoor. Werk dus iets minder zodat ik tijd heb voor de dieren en alle andere dingen, anders ga ik mezelf echt voorbij.

Ja, die trouwkoe hier in de buurt is leuk he :D

Izzy is door gehandicapten en spastische mensen gereden. Ze is een nuchter paard van karakter, maar weet echt heel goed het verschil tussen iemand met een beperking en een gewone ruiter, ze is echt niet gek.
Ze is namelijk alles behalve een sloom paard, ze heeft een flink hoog basis tempo en vind het heerlijk om in het bos hard te werken. In de bak vind ze dan weer geen klap aan, maar daarin geef ik haar groot gelijk.

He wat jammer dat Krallissi niet drachtig is..

Och wat schrikken Nimby..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 07:24

Mooie foto!

Wat jammer Carolien, balen zeg -O- :\

En een paardje in de sloot, gelukkig dat ze er zo snel en makkelijk uit kon komen. Jes heeft ook eens in de sloot gelegen, en die kwam er dus niet meer uit... Brandweer er met twee wagens aan personeel bij, dikke toestand en uiteindelijk is ze er na veel gepruts uit gekomen. Toenmalige staleigenaresse heeft foto's gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Arme pony :(:) Gelukkig heeft ze er niets aan over gehouden :)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:42

Nimby wat schrikken zeg!! Gelukkig goed afgelopen
Krallissi niet drachtig, jammer!
Caily heerlijke foto!

Hahah Trouwkoe!! geweldig!!
Wij hebben alles al rond en staat niet echt in de buurt dat diertje... haha

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:44

Ik moet nu toch ook even reageren..
Dank je lotte voor de opheldering iig.
Vind jammer om te lezen hoe er over Misty geschreven wordt want ja het komt nu een beetje raar over soms. Misschien is het de schrijfwijze maar toch wil ik ook even reageren.
Lotte kent Misty dr geschiedenis ook helemaal dus het meeste is gezegd.
Overigens was ze nog wel happy hoor daar. (ik doel op het stukje beweging etc) Er was gewoon een bijrijder dus dat klopt niet.

Eigenlijk wilde ik het laten varen maar na een nachtje er over geslapen te hebben toch maar een reactie geven.
Wij hebben jaren met 100% en veel liefde voor haar gezorgd en sommige stukjes die ik lees herken ik haar helemaal niet in.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:45

pony's en paarden weten vaak heel goed wanneer ze moeten inhouden.

met tjitske gehad heel braaf bij een beginner, maar toen ik er even op ging zitten moest de ontlading van energie er echt uit.
had ook een arabier pony echt een lieverd voor een klein kind of kind dat niet kon rijden liep hij als een manege paard zo braaf. Maar kon je rijden dat was het een pittig dier.
Daarom hou ik er niet van om daar mee te vergelijken hoe braaf een dier dan wel of niet is.
Want een klein kind of gehandicapten vraag niet aan de pony. en kom dus ook niet in verzet of probeer niet uit.
Alleen een malloot zou in mijn ogen zo iets zeggen. Want ik ken er echt veel die heel anders zijn als je een beetje kan rijden. Van mijn eigen paardjes zijn er maar twee die zo niet waren en de rest wel.

want een eng gedoe met paard in de sloot. lijk me erg eng, nooit meegemaakt. hopelijk alle twee weer bijgekomen van de schrik.

Binnenkort Sweet sox weer meten, want zo te zien is ze Misty al voorbij in de hoogte. Ze is zo snel aan het groeien. Gaat zo hard, zelfs de manen groeien heel hard op dit moment. Erg leuk om te zien en mee te maken. Ik denk dat ze eind van de herfst wel tegen de 1.50 aan zit. Weet niet of dat normaal is met ander half jaar oud veulen van deze ouders maar krijg zo veel complimenten over haar, hoe mooi en lief ze is. Daar word je blij van na een lange dag werken.

ik werk zelf 50 uur in de week en dan komt het huishouden, eigen gezin en mijn dieren erbij. Moet eerlijk zeggen dat ik dit niet nog 5 jaar volhoud. Ga langzaam minder werken. Want het vergt veel van je. Misschien komt het ook dat ik dan ook geen "normaal"gezin heb.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:14

sweetsox schreef:
Hoe ik nu misty bekijk caily, en dat is niet omdat mensen niet van haar hielden of zo. Maar hoe afgestompt ze was. Misschien toch te veel voor haar geweest. ZE liet alles toe en onderging het. Nu is ze veel levendiger onder het zadel. Wil niet zeggen dat ze alles mag, gaat daar ook wel tegen in nu.

maar ben niet de enige zie het heel vaak om me heen. Ook met andere stallen verhuizingen van paarden naar andere stal bedoel ik dan. Kijk maar naar tjitske

Hier moet ik ook even op inspringen hoor. Ga ak helemaal met Lotte mee.

Ik ken de vorige eigenaresse en misty. Misty stond nog geen km bij mij vandaan. Die heeft de laatste jaren alleen masr lekker buitenritjes hoeven maken en was een hartstikke happy pony.

Je laat het heel erg overkomen alsof M. Slecht was voor misty en dat is absoluut niet waar en ook niet eerlijk om zo op internet te zetten zonder dat zij Zich kan verweren.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:17

travis, zie nu pas je berichtje.
ik weet dat ze een bijrijdster had die volgens eigenaresse er af en toe op reed. Daar ben ik van op de hoogte.
Ik heb haar daar maar twee keer gezien. De eerste keer heb ik even op haar gereden. Ze was toen anders dan nu. Ik vind als ik kijk naar toen en nu veranderd met rijden. Ik vind er meer pit hebben om het zo maar te zeggen.
Ik weet dat jullie haar met liefde verzorgd hebben. ik heb zelf gesproken met haar eigenaresse over onder andere mail en persoonlijk... Ik zeg niks dat er niet van haar gehouden werd. Zeg alleen dat het de laatste tijd door tijd gebrek er veel minder met haar gedaan werd. En dat ze dat zielig vond voor haar en dat ze er heel goed over na gedacht heeft om haar te verkopen. Omdat ze beter verdiende dan dat... Dat zijn niet mijn woorden.
Mijn ervaring met dierenleed is voor de meeste misschien hier schrikbarend. Maar ik vind het daarom heel normaal om hier over te praten terwijl andere schrikken als ze het hebben over verwaarlozing.
Laat ik zo zeggen als ze erg verwaarloosd was had ik haar niet gekocht maar gezorgd dat ze in beslag genomen zou worden. Bij haar was dat niet het geval.
Heb met haar gesproken over de mok, en haar vetjes en zo.

Vergeet niet dat ze toen ze daar stond heel anders is dan waar ze nu staat. Er is ook verandering op stal er word een pracht stal gebouwd. Ze is hier nog maar kort en moet misschien wennen. Ze doet haar best met rijden in de bak. De grote kudde waar ze staat vind ze wel leuk. Het bos vind ze het einde en ga daar los als ze mag. Springen heb ik nog maar 2 keer gedaan. Maar dat ging best oke, niet geweldig maar ach ze deed het wel.
Ze geniet van de aandacht het borstelen dan knijp ze met haar oogjes. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Misschien kom ik heel hard over qua teksten maar zo ben ik nu eenmaal, neem niet een blad voor de mond. Maar ik had moeten weten dat jullie dit werk als inspecteur niet gedaan hebben, en het daarom veel harder tot je toe neem dan ik.
zal daar aan denken. Ik zal nooit maar dan ook nooit iemand willen kwetsen over hun oude pony.
En ze mogen altijd langskomen dat weten ze. zijn altijd welkom

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:30

Sweetsox ik reageer maar niet meer op jou verhalen..
je trekt alles naar je toe reageert niet / nauwelijks op anderen
maar verwacht wel dat wij op jou reageren met je verhalen over Misty.

Sorry erger me al een tijdje hieraan en nu moet het gezegd worden..

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:54

Wat is je doel met het posten van je berichten? Ik denk dat iedereen voor zn eigen paard het beste zorgt. Stel ik zou Caily kopen van Lotte. En ik weet dat ik er dan het beste voor zorg. Wil niet zeggen dat Lotte dan slecht is? Iedereen vind zichzelf het beste in zijn of haar manier van verzorgen. Ieder o zijn eigen manier. Dana vind het heerlijk om geborsteld te worden en te knuffelen.het liefste als ook nog kan eten. Mary vind daar niets aan en gaat dan vervelen. Maak ik haar dan blij als ze dan bij mij ineens drie uur stil staat omdat vind dat ze die andere ruiter weinig aandacht krijgt? Ieder op zijn eigen manier en je vind zelf een manier die het beste bij jullie past..

Ik houd persoonlijk er niet van de vinger naar iemand te wijzen

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:13

Ooh Maartje, het zal je maar gebeuren, een mooie gezond veulen en dan zo'n naar ongeluk. Maargoed, hier eerst nog twee weken afwachten of ze uberhaupt drachtig is, duim-duim-duim. Izzy klinkt als een leuk paard!

Jessies blik op die eerste foto, hahaha. Gelukkig niks aan overgehouden toen!

Al zenuwachtig voor de grote dag Nienke?

Haha Jolanda, als jij Caily wilt kopen moet je wel heeel veel geld hebben :$ :P ;)
Ben benieuwd wat er uit Mary rolt volgend jaar!!

Goedemorgen allemaal, ik zal er eens een van een andere Tinker tegenaan gooien
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:16

Ja ze was not amused := :') Ze was ook Heel Erg Boos dat ze ter observatie een nacht op stal moest blijven. Ze heeft álles verbouwd, stond me woest aan te staren toen ik haar 's ochtends kwam bekijken en stoof de wei in toen ik de boxdeur open deed. Portretje hoor...

Ha, Shienna! Lijkt een heel ander paard zo dan hoe ze normaal door de wei scharrelt :))

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:36

Trouwkoe? geniaal!
Vooral dat anti-spetter dieet _/-\o_

Och jee weer een zeekoe tinker...
Gijs heeft vorig jaar 2x in de sloot gelegen.. suffert.. (eerste keer was ik op lowlands en de tweede stond ik bij het prinsengrachtgracht op t podium, goede timing dus.. NOT). Eerste keer netjes door stalhoudster gebeld die hem er toen ik terug belde gelukkig al uit had gevist, twee keer hoorde ik t pas een week later van voorbijgangers dat ie er door de brandweer uit was gevist en vond ik thuisgekomen ook foto's op internet. (Was dus niets aan m te zien of merken). Bleek ook in een lokale krant te hebben gestaan. Was toen flink ondersteboven, dat je foto's van je paard in de sloot zelfs in de krant gestaan hebben en niemand verteld je wat :oo _-:( |( was nie leuk! Ook raar dat de brandweer geen briefje of iets aan het weiland achter laat..

Kan de discussie Misty verder via pb? Vind het een beetje vervelend worden.

edit: @ Lotte naar Gijs is iets van 8 km fietsen, of met de trien (station is 10 minuten lopen) en dan iets van 3,5 kilometer fietsen, maar ik doelde op een meeting. ;)
Laatst bijgewerkt door jorretje op 09-07-14 10:45, in het totaal 2 keer bewerkt

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:39

Tjonge, dat was met gemak een half uur leeswerk...

Ik hou me maar even afzijdig van de discussie. Moeilijk een verschillende zienswijze. Ik denk dat iedereen hier zijn best doet. Wél besef ik me dat ik wellicht onbedoeld ook geen leuke dingen over de oude eigenaar van Aranka gezegd heb. Dus bij deze zet ik dat even recht. Ja, ze was mager toen we haar kochten maar wel gezond en het viel dankzij haar vacht niet op dat ze zo mager was/ slechte hoeven had. Het is nog niet zeker of ze daadwerkelijk nog maar 5 keer gereden na het inrijden, ik wacht nog op antwoord van de oude eigenaar. Actie uit geschoktheid zullen we maar zeggen :Y) gebeurt niet meer.

Oh jeetje, paard in de sloot! Dat is wel even schrikken. Gelukkig is het goed afgelopen!!

Wat een heerlijke foto's Lotte!!! Ultiem geluk is dat :) Dat centenbakkie van Caily :D En wat een mooi stekkie! Fijn dat je dat gevonden hebt!

40 uur werken plus paarden is wel heel veel ja. Het ligt er denk ik ook wel aan of je er nog een gezin bij hebt/ andere dieren e.d.

Wanneer ga je trouwen Nienke?? Incl. trouwkoe? ;)

Wat vreselijk als je een veulen je zo voor je ogen kwijt raakt. Moet er niet aan denken!

Spannend alle dekkingen en scans! Jammer als het niet gelukt is, maar idd. de merrie vindt het vast niet erg. Hier vanavond weer schouwen. Doe met 33 ongeveer een scan.

Is de verhuizing goed verlopen?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:38

Fijn dat Mira een nieuw huisje heeft. Dagmach ik ga niet uitgebreid reageren op je omdat ik toch als onwetend, zonder zelf reflectie persoon word afgeschilderd.

Ik meng me niet in de discussie.

Caily ik ga duimen dat je merrie drachtig is! Kan zw weer een prachtig veulen brouwen want haar merrie veulen is heel erg mooi!

Nienke wat leuk dat je gaat trouwen!

Gisteren een zeernat geregende pony. Verre van happy. Aangezien zijn haf vriendin gelogeerd werd pip ook maar beweging gegeven. Liet merken dat ie het koud had... Linksom keihard twee rondje galopperen. Maar hij vind die kant moeilijk dus draaide hij om om rechtsom even te knetteren. Was niet de bedoeling dus pony naar me toe gehaald en linksom op gestuurd. Daarna rechtsom gedaan en wat grondwerk en vrijheidsdressuur op afstand. Stiekem een hele knappe pony die voor de vijfde keer gelongeerd werd. Zijn dikke pokkel mag ee ook wel af haha.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:46

Openingspost info!! BELANGRIJK
Ik heb per persoon 1 foto in de openingspost.
Wil je meer foto's in de openingspost lever dan nog even 1 collage aan :)
Ook van de mensen met meerdere paarden he bik 1 foto gekozen willen deze mensen als ze alle paarden met foto willen in de openingspost ook een collage aanleveren :)