Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Heb nog wat werk verzet 
en het ging ook voornamelijk over het hebben van een klik en vertrouwen.
en dan wordt je wel even warm van binnen hoor hihi.
of bij de eerste keer dat wij met zadel op haar wilden stappen. Want we hadden al een paar keer zo zonder zadel gestapt en het werd nu tijd voor een zadel. En het zadel kende ze al want Lotte had al meerdere keren op haar gereden, maar we hadden nu niet de Barefoot maar een Wintec zadel gepakt wat nog nooit op haar had gelegen. Achteraf weten we nog niet precies wat de aanleiding was van het gebeuren. Misschien ging het Luna allemaal even te snel. Ze wou niet stilstaan dus hadden we haar tegen de bak rand stil gezet. Lotte hield haar vast en ik wilde opstappen, maar Luna kon geen kant op. Ze kon niet opzij stappen want daar was Lotte en vooruit kon dus ook niet. Dus ging ze recht omhoog
met als gevolg dat we beiden omvielen
ik schrok me wild maar vooral zorgen om Luna. Maar gelukkig niks aan de hand. Barefoot zadeltje erop en weer opstappen en alles was weer goed. En verder ook nooit weer problemen gehad met opstijgen.
gevolg was een zwaar gekneusde voet en mijn plannen om haar in mijn zomer vakantie wat vaker te gaan rijden vielen in het water, wat was ik flauw en vooral verdrietig en boos
maar ik had geen twijfels, ik ging nog steeds helemaal voor haar.
waarvan ik nog heel goed weet dat ik hem eerst nog moest uitleggen hoe je een halster om moest doen. Hij haalde toen voor het eerst zelf en alleen Luna uit de weide, zodat we haar konden poetsen en vertroetelen. In deze weken zijn we heel veel bezig geweest met gewoon het leren kennen van Luna. En misschien was toevallig of toch anders . . . maar in die periode hebben we Luna echt pas goed leren kennen. Gewoon puur door bij haar te zijn en alleen maar poetsen.
Ongeveer 2x in de week probeer ik minimaal even in de bak wat te kunnen doen (als het weer het toelaat) En daar lopen we ook wel tegen wat probleempjes aan
maar die zijn ook wel weer op te lossen. Al vergt het soms wat meer tijd en energie en geduld. Samen met de hulp die we krijgen van Lotte
maar ik heb geduld en ik wil graag doorzetten, ondanks dat ik wel heel erg onzeker ben geweest en soms nog ben. Maar ik heb ook het geluk dat ik soms een figuurlijke schop onder mijn kont krijg
en dat helpt wel moet ik zeggen haha. We gaan helemaal voor Luna en ik voel gewoon dat ons een mooie toekomst tegemoet gaat komen.
ik weet en heb gezien dat Luna dat helemaal geweldig vind. Ik hoop dat, over een tijdje, ze het onder het zadel dan nog net zo leuk vind als met vrij springen
want als ik zie hoe fanatiek Luna is, dan heb ik er ook lol in (al ben ik helemaal geen springruiter). We hadden dus een tijdje geleden een bedrijf gevonden die hindernissen levert, afspraak gemaakt voor de uitlevering van de bestelling . . . zijn ze dus helemaal niet komen opdagen. Bellen en mailen, helemaal geen reactie. Gewoon schandalig en dat voor een, naar mijn idee, wel een groot bedrijf. Dus ik ben nog steeds zoekende naar iemand die hindernis materiaal heeft en kan leveren 
dus dat wordt zoeken naar een andere hoofdstel vrees ik. En anders maar eerst een paar gaatjes bij drukken voor nood
HijadelaLuna schreef:Poeh, wat een verhaal )
Jessica, ik heb de full, dus we kunnen zo ruilen, alleen moet ik die van mij nog steeds laten vermaken voordat ik hem kan gebruiken
alleen de meesten zijn dan toch weer met zo'n rondgenaaide of gevlochten neusriem en dat vind ik zelf ook net niet zo handig.
die vind ik wel erg gaaf en precies wat ik zoek eigenlijk
.
en wat leuk dat je je vorig paard weer gaat bezoeken!
.
. Zou het zeker leuk vinden heb die van m'n 6jaar (als 6maand jong veulen) tot m'n 15jaar gehad. Is wel leuk om 'm eens terug te zien dan
Snackie schreef:Een nieuw paard is leuk, maar niet even makkelijk. Jaron stond ook bijna op mp.
Maar wat giz doet is imo onacceptabel.

elliecuijk schreef:@nathalie,zoals je nu schrijft beschrijft precies je gevoel.ik ben van mening dat je altijd je gevoel moet volgen.soms is dat wel moeilijk hoor.t is ook best dubbel denk ik.je koopt een dier waar je opslag verliefd op wordt,maar uiteindelijk verkoop je hem omdat er een reeks van dingen zijn gebeurd.heftige emoties die je af en toe doen beseffen dat je je best een klein mens kan voelen.tenmiste zo ervaarde ik dat.en zeker dat falen gevoel wat jij beschrijft,voelde ik ook heel erg.![]()
ik ben nu aan t proberen een topic te maken een jaar lang,maar wat valt dat tegen zeg.tig dingen die ik wil schrijven,maar zo wordt ie wel erg groot.nog ff goed nadenken dus..