[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 01:15

de rest ook. ik duik.mn bed in ...

na nog wat paginas 50shades of grey hihi

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 01:15

Trusten! Ik heb gewoon een dag kerst dit jaar. Morgen ontbijten met vriendinnetje, vriendlief is alweer richting werk nu, dus die ligt morgen te slapen. Dan Caily dr prakje voeren, en moet ik ook werken. Uurtje langer door dan normaal ook nog.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 01:16

ik ben blij dat die dagen bij ons standaard vrij zijn.
moet er niet aan denken te werken..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 01:18

Het heeft wel wat hoor. Is toch anders dan anders. Vandaag waren we dicht, verder werk ik eigenlijk altijd met de feestdagen. Kerstavond waren we 21u dicht, dus compleet ander team op sluit, extra uitdaging voor mij dus, haha. Oudejaarsavond nog een keer dat grapje, nieuwjaarsdag ook werken, gelukkig pas vanaf 17u :+

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 04:19

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 10:00

Zo even weer heel wat bijgelezen vanmorgen ;) en het ging ook voornamelijk over het hebben van een klik en vertrouwen.
Toen ik Luna voor het eerst zag op de verkoop foto's van marktplaats en bokt, voelde ik al iets bijzonders. Het was niet helemaal te omschrijven maar ze raakte me op de een of andere manier.
En dan bij de eerste ontmoeting, ondanks dat Luna wat gesloten was, voelde ik nog steeds hetzelfde. En dat werd steeds meer en meer bij elke ontmoeting.
Nu, na bijna een half jaar kan ik zeggen dat we elkaar nu echt leren kennen.
Als we naar de weide lopen en haar roepen, dan komt ze vaak wel naar je toe met een zachte hinnik of zoals gisteren met een luide begroeting <3 en dan wordt je wel even warm van binnen hoor hihi.
Maar ook wij hebben (in de korte tijd dat we elkaar kennen) al wat dingetjes meegemaakt. Zoals in het begin met longeren (wat ze toen gewoon heel moeilijk vond) opeens de andere kant opgaan en dan niet stoppen totdat je zelf met een face plant in het zand ligt en de longeerlijn achter haar aan bungelde }:0 of bij de eerste keer dat wij met zadel op haar wilden stappen. Want we hadden al een paar keer zo zonder zadel gestapt en het werd nu tijd voor een zadel. En het zadel kende ze al want Lotte had al meerdere keren op haar gereden, maar we hadden nu niet de Barefoot maar een Wintec zadel gepakt wat nog nooit op haar had gelegen. Achteraf weten we nog niet precies wat de aanleiding was van het gebeuren. Misschien ging het Luna allemaal even te snel. Ze wou niet stilstaan dus hadden we haar tegen de bak rand stil gezet. Lotte hield haar vast en ik wilde opstappen, maar Luna kon geen kant op. Ze kon niet opzij stappen want daar was Lotte en vooruit kon dus ook niet. Dus ging ze recht omhoog :Y) met als gevolg dat we beiden omvielen -O- ik schrok me wild maar vooral zorgen om Luna. Maar gelukkig niks aan de hand. Barefoot zadeltje erop en weer opstappen en alles was weer goed. En verder ook nooit weer problemen gehad met opstijgen.
Of nog een ander voorbeeld toen afgelopen zomer (een paar dagen voor mijn zomer vakantie) we een wandelingetje wilden gaan maken en ik besloot eens wat verder weg te gaan dan anders. Er was ontzettend veel verkeer; fietsers die langs ons sjeesden en landbouwverkeer. Dit werd Luna even te veel en ze werd wat druk en toen er voor ons nog zo'n gevaarte aan kwam rijden, ging ik even een zij straatje in, wachten tot de landbouw wagen ons voorbij was. Maar Luna was er zo mee bezig dat ze niet oplette waar ze haar eigen voeten aan het neerzetten was, toen ze op mijn voet ging staan en dan voor een paar seconden lang. Auw ;( gevolg was een zwaar gekneusde voet en mijn plannen om haar in mijn zomer vakantie wat vaker te gaan rijden vielen in het water, wat was ik flauw en vooral verdrietig en boos |o
En ik weet het nog goed dat Lotte ons vroeg of we Luna nog steeds zo leuk vonden O:) maar ik had geen twijfels, ik ging nog steeds helemaal voor haar.
In die periode (en dat was eind juli) dat ik dus weinig kon behalve een beetje poetsen, vanwege mijn gekneusde voet, heeft Johan een snelcursus gehad := waarvan ik nog heel goed weet dat ik hem eerst nog moest uitleggen hoe je een halster om moest doen. Hij haalde toen voor het eerst zelf en alleen Luna uit de weide, zodat we haar konden poetsen en vertroetelen. In deze weken zijn we heel veel bezig geweest met gewoon het leren kennen van Luna. En misschien was toevallig of toch anders . . . maar in die periode hebben we Luna echt pas goed leren kennen. Gewoon puur door bij haar te zijn en alleen maar poetsen.
Na de zomervakantie toen ik weer goed kon lopen zonder krukken, ben ik me ook meer bezig gaan houden met VD en grondwerk (dit met veel plezier en succes) en hebben we het rijden wat meer opgepakt en dat doen we nu nog steeds. We doen zelfs al af en toe een bosritje samen met Lotte en Caily. En de laatste 2 keren was ik er niet bij en hebben Johan en Luna en Lotte en Caily alleen een ritje gemaakt :):) *\o/* Ongeveer 2x in de week probeer ik minimaal even in de bak wat te kunnen doen (als het weer het toelaat) En daar lopen we ook wel tegen wat probleempjes aan }:) maar die zijn ook wel weer op te lossen. Al vergt het soms wat meer tijd en energie en geduld. Samen met de hulp die we krijgen van Lotte +:)+ en de lessen van Leon +:)+ gaan we er wel komen, dat geloof ik wel. Maar het heeft nog wel een weg te gaan en ik weet zeker dat we nog meer dingetjes gaan tegenkomen. Ik maak me geen illusies hihi := maar ik heb geduld en ik wil graag doorzetten, ondanks dat ik wel heel erg onzeker ben geweest en soms nog ben. Maar ik heb ook het geluk dat ik soms een figuurlijke schop onder mijn kont krijg _O- en dat helpt wel moet ik zeggen haha. We gaan helemaal voor Luna en ik voel gewoon dat ons een mooie toekomst tegemoet gaat komen.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 10:07

Ow ja en springen *D ik weet en heb gezien dat Luna dat helemaal geweldig vind. Ik hoop dat, over een tijdje, ze het onder het zadel dan nog net zo leuk vind als met vrij springen :o want als ik zie hoe fanatiek Luna is, dan heb ik er ook lol in (al ben ik helemaal geen springruiter). We hadden dus een tijdje geleden een bedrijf gevonden die hindernissen levert, afspraak gemaakt voor de uitlevering van de bestelling . . . zijn ze dus helemaal niet komen opdagen. Bellen en mailen, helemaal geen reactie. Gewoon schandalig en dat voor een, naar mijn idee, wel een groot bedrijf. Dus ik ben nog steeds zoekende naar iemand die hindernis materiaal heeft en kan leveren -O-

Ow ja en ik denk dat ik een grotere maat hoofdstel nodig ben, het is net alsof haar hoofd groter is geworden. Ik heb nu een Cob maat van de FRA Pardoes hoofdstel. Maar eerst was de keelriem al te kort en nu is ook nog de neusriem te klein aan het worden. Het zit allemaal op het laatste gaatje :? dus dat wordt zoeken naar een andere hoofdstel vrees ik. En anders maar eerst een paar gaatjes bij drukken voor nood :=

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 11:32

Leuk toch, alle begin is moeilijk, maar zo fijn dat het zo goed gaat nu.
Moet je nou zien hoe snel de tijd gaat!

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 11:40

Inderdaad, als ik dan bekijk wat we in een half jaar allemaal hebben gedaan en hebben bereikt. En dat zijn soms maar kleine dingen, dan ben ik ook super trots :-)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 11:43

moet je ook zeker zijn :j

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 12:50

Poeh, wat een verhaal )
Jessica, ik heb de full, dus we kunnen zo ruilen, alleen moet ik die van mij nog steeds laten vermaken voordat ik hem kan gebruiken :o

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 12:59

HijadelaLuna schreef:
Poeh, wat een verhaal )
Jessica, ik heb de full, dus we kunnen zo ruilen, alleen moet ik die van mij nog steeds laten vermaken voordat ik hem kan gebruiken :o

Dat is ook een mogelijkheid, maar daarnaast zoek ik toch ondertussen ook naar een sidepull en dan in een wat aparte stijl. Dus Western of misschien wel iets Barok ;-)
Vind dat zo gaaf :o alleen de meesten zijn dan toch weer met zo'n rondgenaaide of gevlochten neusriem en dat vind ik zelf ook net niet zo handig.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 13:02

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 13:19

Ik heb de adverteerder al even een mailtje gestuurd :-) die vind ik wel erg gaaf en precies wat ik zoek eigenlijk :-)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 13:25

Ik ken iemand die een hoofdstel heeft laten maken naar smaak. Die zowel met als zonder bit kan (cheyenne denk ik op het forum).

Morgen naar Antwerpen bij iemand blijven overnachten. En ga vrijdag misschien mijn vorig paard terugzien sinds ik 'm heb overhandigt aan de nieuwe eigenaar. De gene dat ik bij blijf overnachten had zo iets van zend een mailtje het is hier niet ver vandaan met de fiets *\o/*

Zaterdag bitloos nurtural hoofdstel in Brugge ophalen voor te testen, ben echt blij dat ik 'm mag lenen van die gene *\o/* .

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 13:29

Veel plezier morgen :-) en wat leuk dat je je vorig paard weer gaat bezoeken!
En ik denk dat ik mijn droom hoofdstel al heb gevonden via de link van Lotte, die vind ik wel stoer :-)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 13:40

Die is ook erg stoer!

Ik hoop hard dat m'n paard goed op de nurtural gaat reageren :).

Zeker leuk hoop echt dat het doorgaat :D. Zou het zeker leuk vinden heb die van m'n 6jaar (als 6maand jong veulen) tot m'n 15jaar gehad. Is wel leuk om 'm eens terug te zien dan :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:18

zo ik laat ook weer horen dat ik nog leef.pff na gisteravond was ik doodop.supergezellig was het wel,gourmetten met 12 man.echter van de 12 waren er wel 7 aan t roken.degene die niet rookten waren ik en mijn ouders en 2 kinderen.en dan is t wel heel pittig,daar ik zeer slecht tegen roken kan.mijn moeder kreeg last van hoofdpijn en rode ogen en ik kreeg last van de keel en ook pijnlijke ogen.thuis aangekomen meteen maar even me gewassen.maar heb wel genoten.
vanmorgen al weer vroeg mijn nest uit.moest zingen.ging ook wel redelijk goed.alleen bij het laatste liedje ging alles in de mist.toch goede recencies dus uiteindlijk kunnen we tevreden zijn.
vlug naar huis en omkleden,want de bijrijder kwam weer rijden.lekker in de waterrijbak...ging goed,dus met een beetje geluk kan ik er op zodra er zadels zijn.zeker nu we even de bijzet gebruiken,gaat t lekker.
nu zit ik even lekker te rusten op de bank.zo kijken of ik nog een topic kan maken over mijn turbulente paardejaar.
@lotte,mooi topic gemaakt hoor.mooie foto's en goed beschreven.makkelijk om te lezen.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:10

hallo iedereen,
Heb het even te druk gehad met de kerstdagen om te reageren :)
Straks ga ik nog even de paardjes hun eten gaan geven.
Wat jammer van Gizmo, maar het is inderdaad beter dat je hem weg doet als je je niet meer veilig voelt.
Heb gezien dat jullie wat over springen aan het praten waren, ik en Jolly Jumper doen het ook wel eens , maar gewoon als afwisseling.
We vinden het alle twee wel erg leuk om te doen, Jolly denkt altijd dat de sprong veel hoger is dan in werkelijkheid :')
Mijn moeder vindt het ook superleuk om ons dan in de gaten te houden, aangezien ze vroeger een springruiter is geweest en daar nog steeds haar hart het meest ligt.
Spijtig genoeg kan ze zelf niet meer springen met Jolly omdat ze te veel last heeft van haar knie, maar naar mij en haar paard kijken doet haar ook al goed :j

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:56

tjeempie wat gaat t hard,nog 20 pagina's en topic 3 is geopend..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 20:26

Snackie schreef:
Een nieuw paard is leuk, maar niet even makkelijk. Jaron stond ook bijna op mp.
Maar wat giz doet is imo onacceptabel.

gizmo ging de eerste weken naar buiten echt top hoor we gingen geregeld naar t strand naar t duin naar me ouders heb er zelfs foto's van...
maar in t begin was de klik er wel maar gewoon in die 4 maanden heeft hij gewoon in mijn ogen te veel gedaan...
maar ik vind los trekken tijdens t wandelen, niet laten vangen, en nu al 2 keer in amper 2 weken tijd op hol slaan buiten zonder pardon en niet te stoppen zijn gewoon angst aanjagend en de laatste keer was en is voor mij gewoon de druppel ....
ik voel ook gewoon klik meer enkel angst voor gizmo...ik stap er gewoon echt niet meer op naar buiten ik durf niet meer... op t land gaat wel maar ik wil gewoon naar buiten kunnen gaan aan een lang teugeltje..en ik voel gewoon de klik niet en ik liep al tijdje te twijfelen omdat hij niks van mij moet weten of wat dan ook...

ik zoek gewoon een pony die blij is mij te zien ook na 4 maanden...die gewoon lekker op je af komt lopen ipv van je af... een pony die lekker wil kroelen en knuffelen...die gewoon braaf is met buiten rijden zowel voor mij als mijn moeder...
en ja ik en gizmo klikken gewoon niet dus dan houd t voor mij gewoon op.

mijn twentertje die kwam altijd hard galloperend op me af hard hinnikend. en die wou graag knuffelen en kroelen....maja met mijn stomme hoofd heb ik em verkocht omdat hij te klein was voor mij om op te rijden...en toen zag ik gizmo en was ik verkocht...

maar goed vandaag wou de vrouw komen kijken savonds maar ik heb dan geen tot slecht licht op t land dus nu komt ze volgende week om te kijken over dag :D

zo en nu ben ik best wel heel erg gaar ..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 20:57

even duimen dan voor die mevr.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 21:21

@nathalie,zoals je nu schrijft beschrijft precies je gevoel.ik ben van mening dat je altijd je gevoel moet volgen.soms is dat wel moeilijk hoor.t is ook best dubbel denk ik.je koopt een dier waar je opslag verliefd op wordt,maar uiteindelijk verkoop je hem omdat er een reeks van dingen zijn gebeurd.heftige emoties die je af en toe doen beseffen dat je je best een klein mens kan voelen.tenmiste zo ervaarde ik dat.en zeker dat falen gevoel wat jij beschrijft,voelde ik ook heel erg. :(:)

ik ben nu aan t proberen een topic te maken een jaar lang,maar wat valt dat tegen zeg.tig dingen die ik wil schrijven,maar zo wordt ie wel erg groot.nog ff goed nadenken dus..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 21:41

elliecuijk schreef:
@nathalie,zoals je nu schrijft beschrijft precies je gevoel.ik ben van mening dat je altijd je gevoel moet volgen.soms is dat wel moeilijk hoor.t is ook best dubbel denk ik.je koopt een dier waar je opslag verliefd op wordt,maar uiteindelijk verkoop je hem omdat er een reeks van dingen zijn gebeurd.heftige emoties die je af en toe doen beseffen dat je je best een klein mens kan voelen.tenmiste zo ervaarde ik dat.en zeker dat falen gevoel wat jij beschrijft,voelde ik ook heel erg. :(:)

ik ben nu aan t proberen een topic te maken een jaar lang,maar wat valt dat tegen zeg.tig dingen die ik wil schrijven,maar zo wordt ie wel erg groot.nog ff goed nadenken dus..

ja t is net zo een rollercoaster van gemenge gevoelens...maja ik wil nu gewoon doen waar me hoofd naar staat en ik kan gewoon niet opstappen en met angst naar buiten gaan op de hoop dat tie niet aan de kletter gaat met me...ik wil ook gewoon heel huids mijn auto weer instappen en thuis komen ...
dus ja deze keus is voor mij en gizmo het verstandigst

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 21:46

ja snap ik wel hoor.die angst om gewond te raken moet je niet hebben.t kan altijd gebeuren,maar dit soort taferelen zouden mij ook te bang maken.