[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:02

marjootje schreef:
Vind dat allemaal heel knap wat jullie ze leren, vooral dat snoepje/eten weigeren, dat zie ik Nino nog niet doen, die is helemaal verzot op snoepjes/eten..................hahaha

Ik vond dat erg belangrijk, ik had eten nooit een plek gegeven (dus niet bij aankomen een appel enzo..) waardoor madam ook absoluut niet happig of zoekerig was naar eten.. kende ze niet.
Nu wilde ik trainen met de clicker, en dus snoepjes.. maar nogsteeds wil ik geen paard die in je zakken hangt, of nog erger.. hapt!

Dus gelijk getraint! :j

Ik hielt een snoepje in mijn vuist, en als ze zelf naar mijn vuist ging tikte ik met mijn vuist tegen haar lip. (zachtjes natuurlijk, dus gewoon irritant, niet pijnlijk :') )

Pas als ze niets deed, kreeg ze een snoepje.
Na 3x kon ik mijn hand opendoen, snoepje 5cm onder haar mond houden, en nog pakte ze het niet zelf! <3
Dus dat was bij haar makkelijk! en ik heb er met alles profijt van! (het hele grondwerken)
Als ik een emmer slobber heb, en ze staat te dringen bij haar staldeur, laat ik haar achteruit lopen, wachten e.d. en dan mag ze eten als ik het zeg.
Zo heeft ze respect voor mijn ruimte (heeft ze toch al :') ) Ideaal als je zo weinig kracht hebt als ik! :j

TurboTinker

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:04

Zo heb je je paard perfect netjes opgevoed idd! nog 1 nachtje voor de verhuis he!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:09

Ik vind dat het een basis is die een paard moet hebben, de respect voor ruimte. Er zijn zo veel paarden die gewoon door je heen denderen.
Ik heb een broekzak paard, dus ben daar met 2,5 jaar al mee begonnen. Nu is ze nogsteeds een broekzak paard, maar wel op 1 vinger beweging bij je uit de buurt te houden ( wat de laatste tijd iets minder gaat door haar fantastische puber gedrag ( Ja maar ik WIL dit ^) * Zucht..))

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:28

de caviapolitie belde net, ze waren weer bij de boer geweest, en de tinker was weg.
Toevallig had ik het er net over dat ik ze wilde gaan bellen _O- de eer aan mezelf houden. En nog geen 2 minuten later bellen ze mij.
Ze waren blij dat mijn tinkie weg was daar,en dat het nu beter met hem gaat.

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:28

Iedereen al zo'n lange lijst, Cait en ik hebben nog een hoop te leren. Wel leuk om jullie lijst zo te lezen want daar pik ik dan weer dingen uit.
We hebben vorige week een les gehad van Nikki (visibreteam) en in die les hebben webehandeld:
Voedsel weigeren
Jambette
Spagaat: ging niet zo goed, omdat we dit in de bak moesten oefenen en daar krijgt ze nogal de zenuwen omdat ze dan de rest niet kan zien, dus weg aandacht.
Touch
Nee schudden

Ik ben nu ook aan het oefenen met halt (dit pikt ze veel beter op met de clicker) en blijf: onder het mom van jij blijft in je stal staan met de deur open ook al loop ik naar de mesthoop of ga ik een bezem halen. Vooral die laatste vindt ze erg moeilijk.
Het voordeel van VD is dat ik nu echt iets met haar doe en niet de hele tijd zin heb om er toch maar eens bovenop te klimmen :P

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:29

haha, broekzak paard, ach, puberen doet ook wat natuurlijk. komt dan best goed.

Het blijven toch dieren die telkens je grenzen opzoeken

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:30

Hey Andrea, dat is mooi. Wilden ze Jaron nou niet nog een keer komen bekijken?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:33

hij zei, misschien een keer. hij geloofde dat ik hem beter gestald had.
Nou en of., hij is al aan het aankomen, en de foto's van gisteren zeggen genoeg. Dat is geen verwaarloosd paard.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:05

Fijn dat hij al aan het aankomen is hoor! Echt super!
Diaz is nu zo wisselend kwa lijf.. ze is nu weer ribbe-dame.. en dan dat dunne nekje..
Straks heeft ze onbeperkt hooi.. hooinetten buiten, wie weet gaat dat schelen!

Morgen verhuizen! Erg spannend!!
Vond het zo leuk op mijn huidige stal.. ga het wel missen hoor! Maar wel beter voor Diaz als ik elke dag kan gaan!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:08

Ja en daar draait het toch om, morgen komt best goed!

Ja ik ben ook blij dat hij aan het aankomen is.
En straks als de bak klaar is ,en we ook kunnen gaan trainen... Dan komen de spiertjes vanzelf, en dan ziet dat er meteen heel anders uit.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:20

Goeiemorgen :D
vandaag heerlijk een dagje vrij.. niet verkeerd toch..
zometeen hopelijk samen met vriend lief de wei opnieuw omheinen... er staat nog een stuk prikkeldraad (mocht tot voorkort niet weggehaald worden van de boer) maarjaa nu Sil daardoor overleden is mag het nu opeens wel.. jammer genoeg te laat voor ons, maar het is niet anders. hopelijk wordt het weer dan ook snel wat beter en dan kunnen de jongens lekker naar de wei.

naast ons is een wei met trekpaard ruinnen, maar toch doe ik voor de zekerheid maar palen van 1.50 zetten. je weet maar nooit ;)

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:24

Fayem,succes met klussen,het is gelukkig niet meer zo koud!

Snackie,hij ziet er echt een stuk beter uit,jij hoeft nergens meer bang voor te zijn toch?

:j Karlijn,succes met verhuizen morgen,we horen vast wel hoe het gegaan is...

Leuk al die kunstjes leren,voor allebei,paard en baasje en ik ben het helemaal met Mallow eens,een paard moet respect voor je ruimte hebben,ha,ha,hier ook een aantal broekzakpaarden.

Zometeen maar ff booschappen doen,later op de middag moeten er weer wat pakken hooi in het land/stal gezet worden,water checken,paardjes knuffelen.

Later! :j

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:05

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ze inderdaad vanaf het begin verwend heb met snoepjes, dus van die paarden die in je zakken zoeken.
Nou is het met Nino nog wel te doen, maar met mijn belgje heb ik er echt wel spijt van.
Die probeert me onderweg met wandelen echt te bijten als hij niets lekker krijgt, hij word echt boos, dus bij die ben ik het snoepen tussendoor weer aan het afleren.
Moet zeggen dat het bij ons met de koudbloeden het ergste is, die worden er echt vervelend van.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:13

Alleen onder het wandelen? Ik beloonde Luna ook vaak met iets lekker, als ze braaf was met wandelen ook. Dat gaf haar een soort zekerheid, en op den duur ging ze als ze spanning opbouwde verwachten dat ze iets lekkers kreeg, zoniet, dan beet ze. Dat heb ik haar snel afgeleerd, maar de achtergrond was toch wel iets anders dan gewoon brutaal schooieren. Ze vraagt wel eens om iets lekkers door kusjes te geven, maarja, dat heeft ook effect dus dat is niet zo gek. Nu als ze spanning opbouwt gaat ze ook kusjes geven (voor iets lekkers dus), dat is wel grappig, de fase van bijten zijn we gelukkig weer overheen. Soms is het helemaal niet verkeerd om een stapje terug te doen met voeren uit de hand. Diablo bijvoorbeeld voer ik helemaal niet meer uit de hand, die hapt al genoeg zonder dat hij lekkers krijgt (spanningshapper), hij krijgt dus alleen iets van me als ik hem terug in de wei heb gezet (ja, en tussendoor een heleboel knuffels).

Verzorgpaardje wat ik heb gehad werd ook gevoerd uit de hand, en als die niks kreeg werd ze echt vervelend, tot bijten aan toe. Maarja, ze was zo lief, dus eigenlijk kreeg ze altijd wel wat van de eigenaren, en vervolgens zich afvragen waarom het beest beet terwijl het verder zo lief was :roll:

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:16

hallooo

Karlijn,mischien heb ik er overheen gelezen maar had je je bloeduitslag al terug?En Diaz verhuizen,is het wel leuk op je nieuwe stal?
Ik wil Pebbel in juni naar huis halen(nou ja vlakbij huis :+ } en ben daar een beetje zenuwachtig onder.Ief staat hier al en die kvoer ik gewoon,maar Pebbel is anders.Die is ook niet moeilijk,maar maak me meer druk of ik t wel goed doe :+ stom eigenlijk :+ :+

Hier voer ik helemaal geen snoepjes,ik ben daar vrij streng in.Ook mijn honden krijgen niets extra's.Daardoor zijn ze wel allemaal mooi op gewicht.Ivar wordt ook snel happerig,bovendien vind ik t niet echt nodig ;) Ief hebben ze zo wel kunstjes geleerd maar die was ik senl zat als ik weer een voorbeen in mn nek had :') :+

Snackie,straks komen ze weer langs,dan is ie te dik :+

Fayem klussen _/-\o_ goed bezig

Gelukkig mag t prikkeldraad weg,dat is zo'n eng iets.

Net nieuwe outdoors gekocht bij dinnetje in de winkel,ik wil ze niet meer uit,ze zitten zooo lekker.Moet gelijk denken aan mn eerste rijlaarzen toen ik nog 6 was of zo.Toen vroor t dat t kraakte en wij hadden alleen een buitenbak,dus die heb ik 2 weken kerstvakantie niet meer uit getrokken tot afschuw van mn moeder :+ :+

Afbeelding

oh ja,Ivar krijgt een nieuw dinnetje.Ze wilde geen merrie,geen bruine en geen draver.Nu heeft ze een bruine merrie gekocht met dravers bloed. :') Maar t is een leuk ding,maar smal!van die hele dunne beentjes :D dat zijn wij natuurlijk niet gewend he

Ga de honden maar eens uitlaten..

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:32

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:03

Sterkte lotte.

Hopelijk blijft de Rhino beperkt zodat jij snel meer zekerheid hebt Ellie.

Leuk hoor, dat Diaz zo lekker met je kan spelen (en andersom natuurlijk :) )

Bones daar kijk ik de nieuwe afleveringen van (dus het volgende seizoen van wat nu op tv is) vind het een leuke serie.

Gelukkig staat hij nu op een fijne plek snackie.

Hier kennen de paarden niet echt kunstjes, maar wel gewoon de basis regels, pas eten als het mag, niet zoeken naar eten, geen gras of iets anders onderweg enz. ze kunnen dus ook gewoon rustig aan een touw stilstaan op een stuk gras zonder te eten, erg handig.

Mooie laarzen inge, en leuk dat Ivar een nieuw vriendinnetje krijgt :)

Ziet er super uit eva!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:39

@inge:superlaarzen zeg!wauw,ik ben niet zo gek op lange laarzen,maar deze...
@maartje:ik hou mijn hart vast.'k heb begrepen dat in heumen,waar er 54 van de 49 ziek waren 1 is overleden en er nu 50 zieke staan.dat wordt dus meer i.p.v minder.
De stalhouder heeft al mensen van het erf moeten sturen.moedertjes van kleine ruitertjes die weigeren met hun mooie deftige schoentjes in het desinfectiemiddel te gaan.tja sorry zegt de stalhouder,dan kom je er hier niet in,ik geef om de paarden en niet om deftige schoenen!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:50

Mooie laarsen, en knappe clover!

Onze nieuwe paddock is klaar morgen word hij ingewijd :
Afbeelding

Door oa dit varkentje :
Afbeelding
Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:56

Wauw leuke paddock!
@Karlijn, lukt het met de openingsbriefjes?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:10

goedeavond allemaal!
Net lekker weer gereden zonder zadel. Tis echt oefenen voor me, moet echt nog mijn balans vinden.
Altijd met zadel gereden, maar ik blijf gewoon oefenen! Ging vandaag echt al een heel stuk beter, heb al paar rondjes gedraaft. Probleem is, ik ga mijn kuiten aanknijpen, dan gaat Bonny harder, en dat wil ik niet, ga ik nog harder knijpen en ophouden met de teugels. Wordt Bonny heel, heel, heel boos van. "wat wil je nou?!!!!"
Ben er wel bijna af gevallen, bijna :'). Was wel lachwekkend, lag half over haar hals heen. Had tranen in mijn ogen van het lachen.

Na het rijden nog even los werken, om weer vriendjes te maken met der (wat gelukt is :) )

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:16

lekkere paddock!

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:22

Karlijn, vond ik ook! Maar vond het nog erger dat booth aan het huilen was..

king kan ook aardig wat truckjes, niet zo heel veel als die van jullie. hij bedelt wel, duur heel veel kusjes te geven, maar als ik nee zeg, draait hij zijn hoofd weg. hij wil altijd wel snoepjes pakken als ik ze vast heb, maar die nee werkt goed.

Gave laarzen

Mooi paddock andrea!!

Ik ga zo lekker naar king.. Frank gaat ook mee, lekker rijden hopelijk.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:25

Lekkere paddock! Gaat ie daar voor dag en nacht in?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:31

paddock helemaal niet gezien! ziet er netjes uit inderdaad!