[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sweetsoxJarig

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:46

Nog maals zo vat jij het op. Zo heb ik het nooit neer gezet dat ze afgestompt is bij haar eigenaren. ZE is nu heel erg vrolijk, en bij het rijden denk ze joehoe ik mag weer. In het begin was ze heel erg onzeker. Of ze zo was de laatste jaar kan ik niet beoordelen. Alleen toen ik dar voor het eerste keer kwam en tweede keer weet ik hoe ze was. Hetzelfde als bij mij de eerste weken.
ik denk/ weet dat ze nu heel positief veranderd is. En zich happy voelt. Op de oude stal was ze dat volgens mij niet meer. Want haar baasje kom bijna nooit komen. Maar ik vind dat ik jou dat niet hoef te vertellen eigenlijk... Heb dit gedrag vaker meegemaakt en ik weet waar dit door komt. En dat is niet omdat ik iemand wil zwart maken, zo zit ik niet in elkaar. Ben recht door zee, maar je krijg wat je ziet. Een eerlijk mens en soms is de waarheid niet leuk. Maar ik ga daar niet om liegen en bedriegen. De oude eigenaresse weet dat ze altijd langs mag komen en contact kan zoeken. Ook al is het maar om opheldering te vragen.
ik hou er niet van via via te doen. Zeker niet met mensen die mij niet kennen.
hou er niet van als iemand mij probeer zwart te maken. Omdat ze niet begrijpen hoe ik ben.
ik vind dat als je een paard koop het goed moet verzorgen. Als oud inspecteur van de dierenbescherming noem ik verwaarlozing. Als je het dier niet behandel tegen bijvoorbeeld wormen, niet naar de hoefsmid gaat, geen aandacht geef, te dik of te dun, geen beweginggeef en mentaal geisoleerd en geen medische zorg geef... Verder ga ik hier niet op in. Want dat vind ik hier niet van belang. Zij heeft misty verkocht omdat ze dit niet kon geven. Klink en is allemaal zwaar beladen als je dit zo leest. Maar ze heeft er voor gezorgd dat misty goed verzorgd word, een kudde heeft en alles wat hier staat. Ook al is het san nu niet door haar zelf. Als ze dat zelf al inzag waarom ben jij dan degene die er over begint.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:01

Volgens mij zei je dat wel...

sweetsox schreef:
*knip* Maar hoe afgestompt ze was. Misschien toch te veel voor haar geweest. ZE liet alles toe en onderging het. *knip*

Maar nogmaals het is niet negatief over jou bedoeld ook, ik zie ook wel dat de paarden het goed hebben bij jou en jij veel voor ze over hebt. Het is alleen dat sommige woorden via het internet anders overkomen dan jij ze waarschijnlijk bedoeld, en daar wilde ik je even op wijzen, want dat is voor geen enkele partij terecht. En om dat min of meer recht te zetten heb ik je daarnaast proberen toe te lichten hoe Misty voor ze bij jou was gehouden werd, helemaal niet om een vergelijking te maken in de zin van beter of slechter, echt niet...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:18

Foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Ik sta bijna achterin het land, de rechter, achterste schuur, zijn de stallen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ook nog even van mn knappe duo hoor
Afbeelding

Gezellig samen op buitenrit :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Caily is vorige week weer gedekt, en wel door Janesho Snorremans van Germania. Ik heb de dekking gekregen uit de loterij van de Hengstenshow van het NSvT, duimen jullie mee dat ze weer drachtig is?
Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:23

Lekker hoor, die ruimte Lotte. ( let op met de grote opening tussen de spijlen, daar is op de fokkerij waar ik vroeger veel kwam ooit een veulentje met een hoefje tussen gekomen. (die stond niet eens opstal, maar moeder stond voor de stal vast om gepoetst te worden..))

Knappe Janesho!

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:24

Oh wauw! Zo'n gave plek, super stoere paarden en dan misschien zelfs nog een onderweg met als papa Janesho. Echt super gaaf!

sweetsoxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:27

Afgestompt is of was ze zeker, denk dat ze de beweging en aandacht miste

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:34

Ja, behoor momenteel ook zeker tot de groep gelukkigste mensen op aarde, en meest verwend, haha :D

Dank voor de tip Maartje, nu laat ik jonge veulens ook niet graag (alleen) op stal, maar zal nu extra voorzichtig zijn, desnoods even dichtmaken met een plaatje ervoor oid.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:38

Haha, ik kom net deze tegen, bijzonder! Je zult zoiets maar tegen komen op buitenrit :')

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:41

lief zijn voor elkaar he dames!
Jullie gaan weer veel te hard!!!!!
Dat ziet er goed uit Lotte.

Miepert of niet, ik heb geen auto én geen rijbewijs, dus ik ben volledig afhankelijk van ov en de fiets en dan is het al snel ver!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:44

Hoe ver is het dan? Je hebt ook wel het weer tegen :(:)

He Sheryn, kennen jullie mensen in de buurt die in het verleden een dochter van Ryon O'Malley gehad hebben? Ze hadden een (jonge) hengst, zoon van Thunder dacht ik. En een Haflinger, en volgens mij eerder ook nog wel wat meer, een Drum Horse ook dacht ik. Meende dat die Ryon dochter Kyra heette.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:46

:wave:

Lees wel steeds mee, maar iets met tijd enzo... Y;(

Je hebt echt een waanzinnige kans gekregen Lotte, gaaf hoor! Moet er zelf absoluut niet aan denken, paarden aan huis icm een fulltime baan := Maar als dit je droom is, dan is het echt supertof dat je hem nu al waar kan maken!

Wat betreft afgestompt zijn.... Vergis je niet. Een paard kan afgestompt líjken, maar het zeker niet zijn. Jes liet vroeger ook alles toe. Ze was braaf, deed min of meer wat je vroeg maar ze was er niet echt bij. Sommige Tinkers zijn nou eenmaal eenkennig, en kijken liever eerst de kat (flink) uit de boom voor ze zich gaan geven en hun échte karakter tonen. Jes en ik zijn na 12 jaar matties, ik weet 100% wat ik aan haar heb en zij weet wat ze aan mij heeft. Het is geen makkelijk paard, maar wel een eerlijk paard. Ouwe draak :D <3 Dat Misty nu heel anders is dan toen ze bij je kwam, is niet meer dan normaal. Ik ken geen paard wat op de dag van aankomst 100% zichzelf was en zich al 100% gaf. Zelfs mijn enorme mensenvriend Flynn doet dat niet. En die is, op eigen terrein, met íedereen vriendjes. Dat kunnen Lotte en Carolien bevestigen :))

Dat ze er overigens zo vandoor gaat in het bos zou ik niet al te luchtig over doen, maar direct corrigeren. En anders niet naar buiten gaan, want dan heb je haar dus (rijtechnisch) gewoon niet voor elkaar. Foto die je liet zien vind ik ook niet echt heel geweldig, met een hand op je been en een lijf wat verder niets doet dan een knik in de hals. Maar dat ben ik....

Hier gaat het allemaal lekker! Superdruk dus, 40 uur werken, twee paarden happy zien te houden en meer dan normaal bij m'n ouders omdat die twee maanden geleden een zwaar motorongeluk hebben gehad. Paarden gaan gelukkig goed, ik heb zelfs nu springles met Flynn. We zijn vooral goed in het omver kegelen van de hindernis maar hij heeft er vreselijk veel lol in :')

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:51

Ik ga jullie morgen vast leggen met de apparatuur van Caroline Berdien, pas maar op :Y)

Enne, ik ga 25+ uur werken, maar 40 zullen het zeker niet meer worden! Viavia iets van dat doorgaans 5 x 5-6uur werken de gewoonte is daar, maar ik ga toch echt pleiten voor 4 x 7-8uur, vind 14km op en neer fietsen vier keer per week wel weer sportief genoeg.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:55

Ah ja, dan is het nog weer wat anders. Ik werk nu al bijna een jaar 40, daarvoor 36 uur. Dan is het hebben van paarden aan huis gewoon niet te doen :n Of nou ja, het kán wel maar ik zou het echt niet willen. Nou kan ik zonder schuldgevoel totaal afgepeigerd op de bank blijven hangen als ik een keer écht de energie niet heb, ik weet dat ze blij en rond en gezond op de wei staan. Had ik ze aan huis, dan is er altijd wel wat te doen.

Ik hoop dat we morgen kunnen springen, dat het niet al te goor weer wordt! Vorige keer hadden we één echt goede sprong, hopelijk onthoudt hij dat en doen we dat morgen nog een paar keer. Hij vind het wel hysterisch leuk, hij trekt enorm aan op de sprong (en beukt er dan door heen :+ ) :)) Maar ja, wat vindt hij nou niet leuk. Grote pretbek :D :+:

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:00

Dat zou ik ook wel willen. Dekking van Janesho :')

Knappe paarden gezien!! Zelf momenteel érg druk druk. Beetje net zoals Berdien zegt.

Afgelopen weekend kee op de trailer gezet en naar het strand geweest. Ze vond het spannend, maar deed goed en dapper haar best.
Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:00

De bak was vanmiddag in ieder geval nog fijn! Eigenlijk nog wel wat mul, ik was er rond 18.15 en dacht nog voor morgen zou er nog best wat meer water overheen mogen. En het zou morgen einde van de middag opknappen! Caroline en ik zijn er sowieso omdat we daarna een paar dagen weg zijn, dus denk dat het gewoon door gaat hoor :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:02

Ooh, wat leuk Simone! Brave Kee :D Super te horen dat het ondanks de drukte wel goed gaat :)

Enne, Caily x Jack of Kayleigh x Jack, bijna hetzelfde toch ;) Als alles lukt en het een hengstje is, hebben jij en Sharon eerste keuze!

Stil zitten is toch niks voor mij, dus iedereen blij zo!
Laatst bijgewerkt door Caily op 08-07-14 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

sweetsoxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:02

Laat ik zo zeggen heb haar wel onder controle on het bos af en toe mag ze lekker uitrennen.

ik weet dat ik niet Super rij. Dit was tijdens mijn les. ZE begrijp nog nu niet veel omdat ik weer een beetje terug bij af moet beginnen. We zijn met stelling en buiging weer bezig omdat ze dat moeilijk vind. Zo begin ze het een beetje te snappen. We zijn er nog lang niet en haar spieren moet ook getraind worden ze vind op de rechter hand erg moeilijk om te buigen.

heb ook nooit beweerd dat wat je op de foto ziet briljant is. Maar ben erg blij dat ze nu weer begint te ontspannen op sommige stukjes toevallig op deze fot minder. Maar we zijn op weg. Daar ben ik blij mee dat ze niet alleen maar recht door de bocht wil en dat ze al iets buigt vind ik Super.

we zijn door haar dikke kaaklijn en nek kan ze niet goed inbuigen. We zijn aan het werk om het te verbeteren. Maar ik geniet ervan dat ze al gevorderd is. Dat ze die steun van mijn arm nog nodig heeft maak mij nu nog niet uit. Stapje voor stapje moet ze het weer leren.moet even opgerakeld worden.
Laatst bijgewerkt door sweetsox op 08-07-14 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:07

Ik hoop het maar, ik heb namelijk vet veel zin in weer een springles :D

Wat ik op de foto zie was een merrie die teruggereden wordt met een hand die vast gezet lijkt te worden. Daarmee creëer je geen nageeflijkheid, en al helemaal geen paard wat zijn lijf goed gebruikt. Eerst goed voorwaarts, dan voorwaarts neerwaarts met een paard wat je hand volgt. Dat bereik je niet op deze manier :)

sweetsoxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:28

Zet haar niet vast, ze heeft nog geen goed ritme ze loop niet steeds in een ander ritme,ze is juist te voorwaarts, omdat ze het nog niet helemaal begrijp wat de bedoeling is. Er waren stukken bij dat ze mijn hand heel goed volgde. ZE kan het nog niet hele grote stukken. Maar het gaat steeds beter, ook de concentratie vloeide af en toe weg. Geef niet, heb geen haast wil een goede basis en elke keer iets beter. Als je haar eerst zag hoe ze reed. Was zo scheef in haar lijf, kop in de hoogte geen conditie, laatste minimaal jaar reed ze af en toe in het bos etc.

wil haar gewoon soepeler hebben ben niet iemand die hoog in dressuur rijden. Hou ik niet van. Wil alleen dat ze haar lijf goed gebruikt en dat ze conditie krijg en dat we nog jaren leuke buitenritten kunnen maken.

weet we zijn er nog lang niet, ben ik mij bewust van. Daar rijd ik al te lang voor om dat niet te beseffen.

ik geniet gewoon met volle tuigen dat ze me vertrouw, dat het lichamelijk goed met haar gaat dat ze haar mok bijna kwijt is en weer slanker word en conditie krijg.

als jullie alleen maar zien hoe leeg het glas is. Ik zie het glas steeds voller lopen. Ben trots dat ze in zo,n korte tijd zo vooruit is gegaan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:31

Voorwaarts is wat anders dan in een te hoog tempo lopen omdat ze nog geen balans heeft. Maar goed, wens je veel succes ermee! :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:35

Hier in de buurt staat en trouwkoe. Deze kan voor de kar en is onder de man.staat op speciaal dieet zodat ie de jurk niet onder spettert haha.

Dana is dol op koeien

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:39

Nou Ellen, hoe dan ook ben ik blij dat ze bij jou terecht is gekomen. Ondanks dat ik nooit eigenaar ben geweest of op wat voor manier dan ook in dat opzicht iets met haar te maken gehad te hebben wil ik ook dit even gezegd hebben. Want de basis zit gewoon goed, en de rest komt wel, zolang jij haar die vriendjes en mogelijkheid om buiten te lopen geeft, les blijft nemen en van haar geniet, zal zij gelukkig zijn.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:40

Jolandaa_ schreef:
Hier in de buurt staat en trouwkoe. Deze kan voor de kar en is onder de man.staat op speciaal dieet zodat ie de jurk niet onder spettert haha.

Dana is dol op koeien

Serieus?! Wil je die is fotograferen/filmen als hij aan het werk is? Echt supergaaf, die mag wel bij mij voor de koets komen over een aantal jaren dan :))

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:43

sweetsoxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:48

Ik weet wat het verschil is ben niet appellig, het ponytje moet eerst weer bij gespijkerd worden en dat soort dingen leren. Voor ik meer ga vragen. De basis moet goed zijn en die is nog niet goed.

als ze iets niet snap ga ze sneller lopen door nog af en toe moeite te hebben met balans voornamelijk rechterhand is dat soort dingen extra lastig. Ik kan de afgelopen jaren niet in een maand goed maken. En dat verdom ik ook. Wil het leuk houden. Dus tussen door doe ik gewoon bosritjes en wat balkjes lopen en springen en longeren en spelen met haar. Wil het leuk houden. Heb een hekel om in zo,n kort mogelijke tijd een pony te trainen zonder leuke dingen meer te doen met haar. Als ik van de oude eigenaresse goed heb begrepen. Heb het nog in een mail staan dat ze bijna altijd het bos ingingen en zeer weinig met dressuur gedaan hebben. Kan ik geen wonderen verwachten. Trouwens daar heb ik haar ook niet voor gekocht.

heb haar gekocht om te kunnen rijden en te vertroetelen. Niet voor wedstrijden. Heb een hekel daar aan. En de grootste fout ik ooit gemaakt heb is dat ik het nu beloofd heb om een wedstrijdje te rijden. Maar niet om te prestreren maar omdat ik enorme angsten heb, dat komt door bepaalde dingen van vroeger. Maar ook al sta ik alleen in de bak en bereik ik niks voor het gevoel voor een ander. Dan heb ik al bereikt wat ik wilde. Maar daar wijk ik nu even niet over uit.