[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:57

#snowdon: succes in de kliniek.....hopelijk komen ze erachter wat het is

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 16:02

silas, te groot compliment hoor bij de foto's hihi
thanx

zo ff lekker uurtje liggen, kapot van het rennen naar de gans hihi

viewtopic.php?f=5&t=519213 haflinger te koop dus bij ons op stal...

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 16:22

filmpjes van de figor man

Afbeelding
Figor met zn toeter

Afbeelding
en deze ook

ander is ff mislukt geloof ik, eens even zien
ik krijg er ook geen geluid op, bij jullie wel of niet? want dat is juist de lol haha
en mn rijfilmpje is te groot zegt ie
maar ga nu slapen dus komt later wel denk ik

Spetter

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 16:41

Roos, geen geluid, jammer, dat is nou juist het leukste! Haha jij doet echt grappige dingen met Figor!
Leon, ben benieuwd wat Snowdon heeft. Beterschap met hem!
Annick, hoe gaat het met Damian?

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 16:49

Toet toet toet hoor ik hoor, geweldig Roos.....

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 16:51

SuperRoos schreef:
filmpjes van de figor man

XXXXX
Figor met zn toeter

XXXXX
en deze ook

ander is ff mislukt geloof ik, eens even zien
ik krijg er ook geen geluid op, bij jullie wel of niet? want dat is juist de lol haha
en mn rijfilmpje is te groot zegt ie
maar ga nu slapen dus komt later wel denk ik

whahaha moet nog lachen als ik het zie!! hahaha Die kop ook van Figor op het tweede filmpje. HIj kijkt echt zo van HUH Waar Komt Dat Geluidje Vandaan
IK heb wel geluid als ik het afspeel via die link overigens.

Succes bij de DA met Snowdon

[edit] even de filmpjes weggehaald.

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 16:53

SuperRoos schreef:
indezz, ik snap het heel goed hoor maar meen dat er regels zijn dat de dieren niet onndogig mogen lijden, deze vent schoot de boel neer en liet het spartelen in het weiland, dat is niet eerlijk, dan moet ie doorschieten, maarney daar gaat zn geld voor de poelier, hoe meer kogels in het beest... maarja

ik begrijp je reactie heel goed en ik ben het daar helemaal mee eens maar doe het dan zo eerlijk mogelijk
en dan moeten de opmerkingen van we schieten alleen gewonde en zieke dieren neer ook stoppen
alsof ze eerst gaan vragen aan de beestjes voelen jullie je lekker vandaag...

t is gewoon dubbel allemaal, heb echt geen probleem met de nodige jacht als die gewoon snel gebeurt...

Daar heb je gelijk in. Daarom jagen wij ook meestal tesamen met honden, die halen aangeschoten wild op en dan worden ze gelijk uit hun lijden verlost.... Sommige doen inderdaad maar een eind....

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:04

Soxje schreef:
Goh, die gans. Roos inderdaad als ganzenhoedster. Ganzen blijven nog steeds overtrekken, Zeeland schijnt inderdaad een groot overwinteringsgebied voor ze te vormen (Brandganzen) omdat het daar net iets warmer is dan in de rest van Nederland (en veel weidegebied). Als het echt koud wordt gaan ze het land uit en trekken ze zuidelijker. In Frankrijk hebben ze helemaal weinig overlevingskans want ze schieten daar op alles wat beweegt. Hier in Nederland zijn trouwens grote weidegebieden speciaal aangewezen voor ganzen, daar worden ze met rust gelaten. Maar dat zal bij Indezz wel niet het geval zijn

Dat is momenteel zo leuk bij ons.... Er waren flinke stukken gors maar daar hebben ze natuurgebied gemaakt! Ze maken natuur van natuur en daar gaat flink wat geld mee gemoeid. Maar daar mogen geen horden ganzen op want dan komen de andere vogeltjes (snip, kluut, e.d.) niet meer broeden. En omdat ze de natuurlijke vijand van de gans omzeep hebben geholpen (wij mensen dan) heeft de gans geen vijanden meer en fokken maar door.... En je moet eens proberen tegen een gans te zeggen dat ze wel op dat ene perceel land mogen zitten (natuurgebied) maar niet op het andere perceel (van de boeren)......

Voor Snowdon. Hoop dat alles goed is met hem.....

Chub : goede beslissing genomen als ik het zo hoor.... Blijf zoeken hoor naar dat plekkie voor jezelf....

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:48

Mooie foto’s, Roos!

Jacky; fijn dat Macho nu niet meer stijf is, kan me voorstellen dat dat een hele opluchting was.

WenK; die Hindu, lekker eigenwijs Tinkerbeest dus haha!
En je hebt het flink druk met de paardjes zo te lezen

Goed werk verricht, Roos! wel spannend dus!!

Tinkersjakie; dat filmpje is echt stoer!

Sterkte ermee, Leon, hopelijk valt het mee voor jou en Snow!!

Succes Chub!

Haha leuke fimpjes Roos, en je foto’s zijn ook super!

Ik heb vandaag gewerkt, en de paardjes zijn naar de hoefsmid geweest.
Shakje was erg braaf, die andere 2 wat minder. Desondanks was de hoefsmid weg van Darlah. (maarja wie niet, het is zo'n enorme kroeldoos )

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:07

MM, wat leuk dat je bij je oude pony bent wezen kijken! Heb je nog foto's gemaakt? Gelukkig dat de hoefsmid Darlah toch leuk vond

Leon, hopen maar dat er niets aan de hand is met Snow....

Roos de ganzenredster, haha slim gedaan hoor. Zou de filmpjes wel willen zien, maar dat lukt nog steeds niet.

Spetter kan dadelijk lekker spetteren in bad.

Chub, helaas weer naar huis....Wel slim om eerst je spulletjes weg te halen voor je dat rare mens belt.

Gelukkig dat het beter gaat met Peewee en ook redelijk goed nieuws wat betreft Clay! Wonderen bestaan, dus wie weet.....

Ik ben vanmiddag even bij Cesairtje wezen kijken. De brok was bijna op dus ik heb de ton weer even volgestort. Ik heb lekker een poosje met haar staan kroelen, maar Maddox en Hindu kwamen zich er steeds weer tussen dringen dus we schoven steeds een stukje op. De bruine boterhammen die ik had meegenomen lieten ze zich allemaal goed smaken. Lisje ging er zelfs voor hinneken.

Vrijdag heb ik nog een heerlijke buitenrit met Vasthi gemaakt. We hebben flink gedraafd en gegallopeerd zodat we voor het donker weer in de bewoonde wereld waren. Heerlijk, met goed weer ga ik morgen weer!

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:08

ik ben voor een vriendin op zoek naar de fokster van haar merrie,waar zou ik het beste een oproep kunnen en mogen plaatsen??
het gaat om een tinkermerrie die als veulen van 7 maanden gekocht is ergens bij de Duitse grens in de buurt,waar precies weten ze niet meer,ergens in de achterhoek dachten ze.
de vrouw heet Jose Steur en ze had de moeder van Shermain drachtig gekocht.
Main is geboren op 25 mei 2002 en laterheeft de fokster nog eens gebeld om Shermain's halfbroer aan te bieden.

mijn vriedin heeft een mobiel nummer van Jose maar dat werkt niet meer.....
ze zou haar graag vertellen hoe het nu met Shermain gaat.....

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:11

Des, zou je niet eens kunnen proberen via De Bonte Parels of De Tukker Tinkers? Die zitten in de achterhoek en kennen de naam misschien.

Anders via Tinkerwereld of hier via Bokt?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:13

Nou, moet je dit lezen; op Marktplaats;

Citaat:
We hebben hier een mooi zwart/bont tinkerhengstje geboren in mei 2005
en die willen we ook wel ruilen voor betonplaten 30 stuks zonder metalen rand
en als het kan 200x200x14 wie heeft er zoiets voor ons
we horen van u

Het wordt steeds gekker

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:14

MM, dat is inderdaad bizar! Ik heb je foto's trouwens al gezien

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:16

Vashti; ja ik heb ook foto’s gemaakt, ow ik zie dat je de foto’s gezien hebt
En naar je meisje weesten kijken, leuk hoor!!
Super dat de buitenrit zo goed ging, veel plezier morgen!

Desillies; misschien inderdaad via bokt of Tinkerwereld.
Succes in elk geval!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:18

Hee.. volgens mij is heel de rubriek Tinkers/Friezen weg op MP..

edit; doet het alweer
Laatst bijgewerkt door Kytha op 07-01-06 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:22

Kan filmpjes van Roos ook al niet bekijken. Ik word gewoon uit IE geknald

Coydog, hellup Afbeelding ... Afbeelding

Is de vos ook niet een natuurlijke vijand van de gans? Maar misschien is deze nog steeds beschermd, dan weer wel en dan weer niet. Kan het niet meer bijhouden. Feit is wel dat de natuurbescherming af en toe doorslaat. Ook met het houden van (teveel) koniks of Schotse Hooglanders bijvoorbeeld. Gaan die beesten dood van de honger want ze worden niet bijgevoerd. Maar hun terrein is te klein om genoeg voedsel te vinden voor die grote kuddes.

Fijn, MM, hoefjes allemaal weer mooi bijgewerkt. Zit die hoefsmid vlakbij dat je daarheen bent geweest of met de trailer?

Lekker gereden gisteren dus Vasthi, het is maar somber en waterkoud weer.

Chubby heeft het maar druk met spullen in- en uitpakken. Hopelijk vind je snel iets voor jezelf want (weer) bij je ouders wonen is ook niet alles, het enige voordeel is dat het een stuk goedkoper is dan een eigen huishouding maar je levert er veel privacy voor in.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:32

Pellie (en de rest): Angelique voert ook 2 a 3 keer per week. Hoewel ik dan nog 11 keer moet, scheelt het wel. Als ik zelf eens weg moet is er ook oppas te vinden hoor, dus ik zit niet zo "vast"als wanneer ik de paarden aan huis zou hebben.

Kwam net op het land (voor de avondvoerbeurt) was weer net op tijd. Volgens mij heeft hindu zelfmoordneigingen ofzo. Ze stond vast in het draad, vanmorgen ook al, maar nu erger, ze kwam nu niet meer zelf los. ben meteen naar het huis van de eigenaar van het land gereden (die zelf op vakantie is, maar zijn schoonouders zitten daar in huis) en morgenochtend word er nieuw stroom op de omheining gezet, is een stuk veiliger met die kleine...

Verder niet echt aan rijden oid toe gekomen, eerst langer door gegaan met les, meisje had angst en daar waren we heel goed mee bezig, wilde niet stoppen ivm tijd, maar pas wanneer ze "klaar" was. Is uiteindelijk heel goed gelukt. Daardoor had ik weinig tijd, moest nog boodschappies etc doen, liep ook uit. Al bij al geen tijd om meer te doen dan voeren. Wel weer balen, morgen hopelijk weer....

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:37

Mamauba, van harte gefeliciteerd met je nieuwe "baan"!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:45

Dat is waar ook! Inderdaad gefeliciteerd Mamauba! Ik verwacht nog wel een fotoootje van jou plus paardjes voor in de Battie.

WenK, Hindu ging ook al door een draadje toen ik er was vanmiddag. Dat heb ik maar weer aan elkaar geknoopt.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:06

Fijne avond allemaal..... heb zo een nieuwjaarsreceptie dus ik moet de paardeluchtjes effe van me afspoelen en me een beetje opkalefateren.....

Maumauba een nieuwe baan? Dan heb ik dat gemist : gefeliciteerd hoor....

Stond op marktplaats ook nog een tinker te koop wegens het niet meer kunnen betalen en onderhouden.... En wat vragen ze er dan voor? Ruim 4.000,-- Euro dacht ik voor een ruin Volgens mij heb je dan inderdaad echt geld te kort

Doei Doei, tot morgen....

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:07

Oh, SuperRoos, je filmpjes waren heel erg leuk en ik had ook geluid. De foto's zijn ook prachtig...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:07

Sorry mamauba, dat was ook even langs mij heengegaan,
gefeliciteerd met je nieuwe baan!!

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:09

Dank jullie. Eerst snapt ik niet wat Soxje bedoelde maar naar even diep nadenken.....

Wenk dat zal wel schrikken geweest zijn met Hindu.

MM balen dat je geen betonplaten hebt he?

Roos en Chev erg mooie foto's en grappige filmpjes. Volgens mij is Fig een wereld knol.

Zo ga even lekker eten en dan straks Idols.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:12

Haha ik snapte ook niet wat Soxje bedoelde, mamauba.. maar na een Pb en m'n mail gecheckt te hebben werd mij meer duidelijk

Nog gefeliciteerd he