Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Linnetje85 schreef:Hoi allemaal,
Ik zag eens even wat te speuren en heb met verbazing de geschreven stukken over mijn lieve mooie merrie Emira gelezen!!!.. Ergens halverwege ben ik gestopt met lezen, want wat hier allemaal over haar geschreven wordt kan ik me helemaal niet in vinden en ik merk dat het me "beinvloedt" in de manier waarop ik haar ken. Zo is ze bij mij absoluut niet bang voor de zweep en komt ze gezellig op me aflopen als ze me aan ziet komen...
Ik heb haar nog niet zo heel lang, maar heb nog totaal geen nare ervaringen met haar. Ja ze is een jong paardje, maar zeer vriendelijk en rustig in het hoofd en braaf onder het zadel... Als ze schrikt dan gaat ze even stilstaan en kijkt eens rustig naar wat dat toch allemaal is.. Even tegen haar praten en ze is weer gerust gesteld... Ja, als je meer van haar vraagt dan kan ze soms haar hoofd omhoog gooien, maar ik denk dat dat gewoon een kwestie van geduld en trainen is.. Daarnaast is ze gewoon nog jong en moet ze lichamelijk gebied nog wat meer ontwikkelen, denk dat ze dan stapje voor stapje echt wel vooruit komt en dat ze meer voor je wil, maar met name ook kan gaan doen..
In ieder geval ben ik ontzettend blij met haar, het gaat goed met haar en ik hoop nog heel veel mooie jaren met haar te mogen gaan hebben!
Nimby schreef:Niene ga je dan nu over twee weken trouwen? Spannend!!
(Hopelijk beter weer dan vandaag)
Joanne wat een verhaal van Aranka. Om even terug te komen op de (onterechte) veronderstellingen van andere mensen dat Tinkers sulletjes of supermakkelijk zijn... Ik denk dat ze vooral heel grootmoedig zijn. Als je ze vertrouwen geeft doen ze erg hun best voor je. Aranka goed voorbeeld!
En over bijrijders: dat ben ik zelf ook veel geweestWat Jolanda zegt je moet je aan afspraken houden en alles goed kortsluiten. Dan krijg je ook altijd wel weer een nieuw paard omdat mensen je bezig hebben gezien. Het helpt wel erg als je (naast het paard) ook een klik hebt met de eigenaar! en dat die zelf ook goed is voor het paard. Dat komt bij jou dus wel goed Sweetsox
Caily schreef:Hier reden op Misty idd mensen met oa downsyndroom buiten, stap, draf, galop, zwemmen. Misty was voorwaarts, maar onwijs braaf! Maar paarden kunnen erg veranderen onder invloed van een ander baasje, dat is voor mij iig meer dan duidelijk
ooh Jolanda, als je naar Cullan gaat moeten wij ook zeker afspreken, en ik zou ook altijd nog een keer naar jou komen, maar nu Mary niet thuis is kom ik niet hoor, wil ze dan ook allemaal zien, haha.
Wat een verhaal over Aranka. Tof dat ze dan zo braaf is! Herken haar gedrag precies als dat van Henk, maar voornamelijk dat van Kyra toen ze jong waren.... Heb hier hetzelfde mee gemaakt. Voordat Caily op mn pad kwam was ik bij een dochter van Collin wezen kijken die ik erg leuk vond, zij werd aangeboden als groen zijnde, al was ze al vijf jaar, er was nog geen tijd geweest om haar te beleren. Hoor ik jaren later van derden dat ze wel degelijk beleerd was maar de verkoopster (tevens fokker) er zelf bang van was omdat ze er een paar keer vanaf was gevallen... Nu moet ik zeggen, ik had haar daarom niet laten staan, ik kan wel wat hebben, maar het niet vertellen is wel erg gevaarlijk!!
Ik ben drukdrukdruk met inpakken (gelukkig maar dat het regent), over twee weken ga ik verhuizen, de paarden gaan mee, want die komen in de achtertuin