[TI] [HK] Kletsen over GH TI IC de paarden waar wij om geven 7!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Re: [HK] Kletsen over GH TI IC de paarden waar wij om geven 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:11

Ja mallow zadel past opzich wel redelijk, alleen heeft die net iets teveel ruimte aan de voorkant, maar heb er nu een bontje onder liggen, waardoor het niet meer schuift, maar heb niet genoeg verstand van zadels om te kunnen zeggen dat het nu wel goed ligt. Dus ben al even beetje verder aan het kijken, en zag dus die verwisselbare bomen!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:11

Ik kende wel iemand die op haar tinker een wintec had. Maar toen hij wat ouder werd, en wat uitbegon te zwaren en meer spieren ging kweken was zelfs de grootste boom te klein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:14

Ik reageerde op deze quote Peet, daar stel je namelijk dat ie altijd schuift, en daar was ik het mee oneens :+
Whis_Serada schreef:
Wat wil je weten eef??
Ik vind dat een wintec altijd schuift

Anyway Eef. Als je zegt dat ie vanvoren teveel ruimte over heeft, hoe doet hij het dan met een smallere boom? En schuift je zadel van links naar rechts, of juist van voor naar achter? Hoe zijn de zweet afdrukken na het rijden?

Zadels zijn verdomd lastig. Merk nu dat die van mij ook weer niet goed ligt ^) :x

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:15

Eef, ik heb een tegenhanger van wintec,knightrider. Ik heb als dressuurzadel een passier en voor de springlessen een knightrider. (kunststof) Ik moet zeggen dat ik er nu een al een jaar plezier van heb en eigenlijk prima bevalt. Er zit ook een verwisselbare boom in, de wrongen kun je dmv klitteband verstellen. Ik heb dat zadel nieuw en kaal gekocht voor 225,00.
Heb er ook weleens een lange buitenrit opgemaakt, en dat ging ook ok. Het ligt op Niamh ook prima, het schuift niet en ook na een intensieve les is er nooit iets te zien van drukkingen op de rug van Niamh. Ik geloof dat ik laatst ergens gelezen heb dat dit zadel het best getest is op gebied van kunststof vhz.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:16

Van voor naar achter schuift die :) En mallow zweet niet tijdens het rijden :+. Teminste, ik rijd natuurlijk nooit met zadel, dus als die gezweet heeft is het vaak onder mijn kont, maar eerder op z'n borst :)

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:16

Ik heb over de knightrider ook goede dingen gehoort

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:17

ahhh die biggies zijn liefffff :+:

Lama tja weet nie zo goed wat ik daarvan moet vinden :o Vind hem wel leuk maar die ogen, dat zullen sommige ook wel van Noa haar ogen vinden denk ik...

Nou inderdaad Noa naar de hengst. Alles ging echt super, kleine liep met een touwtje achter zijn kont zo zonder aarzelen de trailer op en toen we aankwamen lag hij lekker te slapen.

Daar dus een tijdje in de bak rondgebanjerd en kennis gemaakt met de andere merries. Toen mochten ze daar de wei op. En wat doet kleine Móhr... hij loopt gewoon op de andere merries af... Noa helemaal in de stress, een andere merrie wou Noa grijpen en Noa draait om en haalt finaal uit (wist niet dat ze zo lenig was _O- ) en daarna was het goed. Iedereen wist waar ze aan toe waren en na nog 4 keer kijken was iedereen rustig en iedereen had gewoon zijn eigen stukje. Ging verder super dus.

Verder daar nog geholpen met een dekking van haar eigen merrie en kon ik gelijk zien hoe Red was tijdens het dekken. Een echte gentleman, grijpt niet vast en srpingt er heel rustig op. Het enige wat hij doet is ongeduldig trappen voor hij erop mag, dus niet naar de merrie of degene die hem vast heeft maar meer naar zichzelf. Een beetje gecorrigeerd en daarna ging hij heel braaf erop.
Was dus een lekker dagje en ik ben langer gebleven dan de planning was, Mich is dus helemaal niet meer geweest, ik ben gewoon zelf bijna de hele dag gebleven :o

Ik heb trouwens een Kieffer Lech Profi zadel, deze vind ik het lekkerste liggen.

Leon nog steeds geen beeb, arme jij maar ook arme Santa die zal het ondertussen ook wel helemaal zat zijn nu :(:)

Prachtige foto's Peet!! Als je er meer hebt, zou ik ze dan mogen :o

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:17

Hoi allemaal! :wave:

Sorry niet bijgelezen, waanzinnig drukke en emotionele dagen achter de rug. Kiki wordt ergens deze week ingeslapen, mijn ouders weten nog niet wanneer en ze willen het eigenlijk ook niet zeggen.

Gisteren bij de nieuwe stalling op bezoek geweest, en a.s. vrijdag gaan Jessie en Flynn verhuizen naar Groningen. Heb er ontzettend veel zin in, nieuwe stalling en vooral fantastische uitrij mogelijkheden. Maar ben ook doodsbang :o Hoe gaan ze het handelen, de nieuwe omgeving? Ze zijn natuurlijk met zijn tweetjes, en zoals Jessie als Flynn zijn niet dominant naar andere paarden. En natuurlijk nieuwe stalgenoten, andere gewoontes.. Ik slaap er gewoon niet van :o
Ik sta voor 100% achter mijn beslissing om te verhuizen, ik vind het alleen doodeng :=

Vandaag het stel gewassen met Eprinex. Alleen uitgegoten en ingewreven in de rug, de mijt 'sluimert' en is niet actief. Maar zo zijn ze meteen ontwormd én gaan ze 'schoon' naar Groningen.
Met Flynn gewandeld, hij vond zichzelf weer het mannetje en wilde vooral hárd naar huis. En dan is het best een gewicht wat je tegen moet houden := Jes gewassen, nou ja besprenkeld :+ en bekapt. Dat was WARM! Jes werkte niet echt mee en we stonden vol in de zon. Fijn, zomers weer :')

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:19

oke, want ik heb niet echt een vetpot om er aan uit te geven, en omdat ik er toch ook niet elke dag mee ga rijden, heeft het voor mij ook weinig zin om er heel veel geld aan uit te geven, maar dat het goed ligt vind ik toch wel belangrijk :)

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:19

Tuurijk heb ik er meer whahahha
Zo'n dikke 175 denk whaha

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:20

Vind je een boomloos niks eef??

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:21

Nee boomloos vind ik mooi, maar voor mijn houding is dat echt helemaal niks :+ Heb echt te korte beentjes daarvoor.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 22:21

Terug van Kanters en ... Totally Flabbergasted and Totally in Luv :+: :~

:o Zit wel met een dilemma nu :=

Ben foto's aan het uploaden ;)

en nu ff bijlezen :D

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:22

:roll: dat meen je niet muts.... Nou kies dan maar de mooiste uit, al vrees ik ook voor dat antwoord hahahahaha

Eef wat je kan doen is op marktplaats kijken voor een 2e hands kieffier, deze zijn echt super goed (vind ik dan) boommaat 2 nemen.

Berdien dat zal vast wel goedkomen meid!! Wel spannend voor jou inderdaad, de paarden zullen gras zien en denken jaaaaaa etennnnnn :P

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:23

Grid, ben jij er de hele dag geweest? Heb jou helemaal niet gezien?????
In luv... met wie??? Kleine vosbonte?
Ik met Tourtella, wat een prachtige dame was dat zeg!!!

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:24

Jeetje Berdien, nu moet je weer door die emotionele rit! Het is ook allemaal niet niks he? Probeer lekker te genieten van alle leuke dingen! En verhuizen is ook eng, wij staan nu alweer een jaar op een andere stalling, toevallig dit weekend ons 1 jarig jubileum daar, en ik vond het ook zo spannend, maar ook dit weekend extra beseft dat een supergoede beslissing is geweest!
Je geeft zelf ook al enkele voordelen aan, dus ik denk dat jij er straks ook super blij mee bent! En de paardjes passen zich ook meestal snel aan hoor! Sterkte de komende periode meis

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:24

boommaat 2 :)? Mallow heeft namelijk echt bijna geen schoft :P
Naar wie ben je wezen kijken grid :D?
Berdien sterkte deze week met kiki :(:). En succes met de verhuizing :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:25

Denk dat het ook wel goed komt, Jes had ook weinig problemen met het weekendje LOZ. Ja, met de ritten, die vraten haar op, maar ze was dikke vriendjes met Sayla.

Hahaha Ingrid, je maakt het jezelf niet makkelijker he :P

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:26

Berdien, sterkte met Kiki en heel veel succes met het verhuizen. Idd, je paarden gaan samen, dat scheelt al heel veel toch? Nu kun je vast niet meer zo makkelijk voor een ritje naar de Veluwe! ;)

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:27

Ik zal ze eens uitzoeken bianc en kijken voor op een cd

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:28

Nee dat is dan íetsje verder :))
Maar.. ik krijg er wel mijn 'eigen' bossen voor terug *\o/*

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:29

Da's ook fijn! Wist niet dat ze in Groningen ook bos hebben? :Y)

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:30

is goed, zou ik leuk vinden peet!

Eef ja boommaat 2 (of Medium) dat is de breedste, dan kan hij er ook nog aaridg in groeien. Noa heeft ook geen schoft en dit zadel ligt als een huis!

Grid een leuk veulen gezien of mooie hengst om te dekken ;)

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:31

Mallow schreef:
oke, want ik heb niet echt een vetpot om er aan uit te geven, en omdat ik er toch ook niet elke dag mee ga rijden, heeft het voor mij ook weinig zin om er heel veel geld aan uit te geven, maar dat het goed ligt vind ik toch wel belangrijk :)

Om deze reden heb ik ook gekozen voor de knightrider, ik had een springzadel nodig voor 1x in de week, hooguit 2x. En net een erg duur dressuurzadel gekocht. Ik moet zeggen dat ik van plan was om nog wel een 'goed' lederen springzadel te gaan kopen, maar de knightrider bevalt prima, dus dat was niet nodig! en ik bedoel; 225 euro vind ik dan een mooi prijsje voor een zadel wat je maar 1 of 2 keer in de week gebruikt! Tis jammer dat je zover weg woont, anders had je het kunnen uitproberen, heb er 2 verschillende bomen bij.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:31

Ik ben er ook geweest, en ik schat zo in dat ze verliefd is op een ontzettend leuk vosbont veulen: Kelsy???!!! :D