[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:08

pff I survived boodschappen...

wendy je hebt het er maar druk mee! jij verzorgt al die paarden daar nu volledig zelf?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:43

cheveyo, echt heel veel foto's ja, echt thanx hoor ben hier heel blij mee

spetter, fijn dat ze positief zijn over hoe je de patienten begeleidt...
en nog leerzaam gesprek gehad daarna, fijn!

bonte, mooie foto's van glen ook!

pellie, fijn dat peewee dr eten binnen houdt, hoop dat jij je vandaag ook wat beter voelt

peetorlan, wat heeft wis toch een prachtige kop!

IL, veel plezier bij jean!

jacky, zo te horen hebben jij en macho het erg leuk op de nieuwe stal, veel plezier vanmiddag

wenk, lekker paardendagje weer
hindu naar de andere wei geglipt haha foei, veel plezier vanaaf met uit eten gaan

zo en nu mijn SPOOKVERHAAL

vabochtend was er aan jager op het land van de buren, schoot ganzen uit de lucht, mag niet naar mijn idee maar ok
toen raakte hij eentje verkeerd, die vloog verder, richting ons...
wij allemaal seinen, KOM MAAR!!! hihi
toen stortte hij op het weiland neer bij ons, ikke rennen door de klei (geen idee hoe met die kromme knieen haah maarja)
gans gevangen, was geraakt in zn vleugel, kogel zat er nog in, was er niet door
gans in de stal gedaan, gewacht tot de jager weg ging bij de buren,
toen wilde we hem ff buiten zetten, binnen is alleen maar stress
gelukkig niet gedaan, dierenambulance gebeld en toen kwam ineens de jager ons terrein op, ik zat gebukt achter de stal en mams fluisterend aan het bellen, gans bleef stil gelukkig,
jager stond nog voor de stal, ik scheet zowat in me broek hahaha
daarna reedt ie gelukkig weg toen hij de gans niet zag of hoorde...
toen hebben wij de dierenambulance weer gebeld en gevraagd of ze hem ergens anders op wilden halen, als de jager het zou zien etc...
dus eind verderop op laten halen, gans mee genomen in een paardendeken
in de auto poepte die me nog even onder achja, arm dier, hij was zo prachtig...
ambulance heeft hem meegenomen, we bellen vandaag nog wel ff hoe het met hem is
was bij de laatste 4 pennen geraakt zeg maar, wel in het midden van zn vleugel op die hoogte dus weet het niet... ken de anatomie van een gans niet zo
wat een ochtend weer, was echt bang
kennis van ons deed het ook een keer en kreeg het geweer op zich gericht, maarja, kan nog wel gedonder komen
maarja, kan die gans toch niet beschoten laten liggen daar helemaal in paniek... zo zielig...

iemand die weet of het legaal is ze uit de lucht te schieten
wij verdomme kijken naar natuurbescherming bekijk de vogeltrek, bescherm de gans, flikker toch op met zn allen, vieze kl**tzakken zijn het die proviteren van ons geld maar die zelf pacht krijgen van vieze jagers, bahbah
dan nog te bedenken dat ganzen monogaam zijn, 1 partner in hun leven
dit was gewoon opzettelijk laten lijden erbij... de andere ganzen die nog leefden op de andere wei sloeg ie dood met zn geweer...

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:54

Ach gossie, Roos onze ganzenhoedster.....

Wel eng om zoiets mee te maken. Als een jager problemen maakt kun je dat gewoon melden, dan raakt hij misschien zijn jachtvergunning kwijt.

Goed gehandeld Roos !!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:56

De oelewapper!!!!
Het gebeurd zat om je heen maar als je het zo meemaakt dan zou ik ook niet niks kunnen doen hoor.

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:57

ja ik ga nu dus wel uitzoeken wat mag en wat niet, maar wil geen ruzie met die lui, de paarden staan er ook en ze schieten echt alle kanten op, meen dat ze alleen richting grond mogen schieten maar op de weg ernaast liep een man met een hond, toen schoot hij maar een klein beetje schuin omhoog om hazen weg te laten schieten enzo, pal aan de woonwijk ook, ik vind het raar hoor
doe het dan in het bos en schiet goed raak
hij zag ook dat ie niet goed geraakt was, knal er dan nog wat kogels achteraan zodat het beest dood is voor ie op de grond knalt... kom op hey

ff test trouwens

Afbeelding

foto van cheveyo, lukt niet om te verkleinen dus hoop dat het met uploaden zo goed gaat

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:58

yes gelukt, ow wat zijn ze moooooooooooi ga ff wat dingen uploaden

vanmiddag ff wat halen voor operatie nog, hoop dat ik ff snel een topicje kan maken

hoe kan ik filmjes uploaden ook alweer, heb echt leuke

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 13:05

Cheveyo schreef:
Voorrijkosten Dierenarts in Zelhem: 28.28 excl 19% btw (dacht dat daar alles goedkoper was )
in Amersfoort: 20.16 excl 19% btw
in Den Dolder: 18.91 excl 19% btw

Enting voor tetanus/influenza: 15.09 excl 6% btw

Bij mijn DA (amersfoort) kom ik dus ook op die 35 euro excl btw.
Je zult toch of je consult moeten betalen of je voorrijkosten...helaas wel.

Heb weer een aanvulling, dit gaat om de problemen met Kit's pielemoos.

Dierenartsencombinatie Voorne-Putten:
Visite paard (8-9 uur gemeld) 28.70 = 24.12 ex
Paard onderzoek en advies (komt op mij over als consult ) 16.50 = 13.87 ex
Paard injectie intra-veneus (omdat de vetranquil niet werkte) 8.85 = 7.44 ex
5 x Vetranquil 1% 1 ml (werkte niet) 1.65 = 1.39 ex
12 x Finadyne 1 cc (antibiotica 21.12 = 17.75 ex

Hebben nog meer mensen de DAC Voorne-Putten? Komt het een beetje overeen met jullie bezoek/consult kosten?

Heeyyy Figje!!

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 13:16

denk wel dat ik wat foto's ga laten uit vergroten ofzo, misschien wel die ene dat hij gaapt en ik zo lief lach hahaha

ben nu aan het uploaden

die filmpjes zijn echt leuk hoor, die ene waar fig een rondje met me draaft, als je stills doet zie je dat ie best wel strekt, echt leuk

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 13:24

SuperRoos schreef:
iemand die weet of het legaal is ze uit de lucht te schieten
wij verdomme kijken naar natuurbescherming bekijk de vogeltrek, bescherm de gans, flikker toch op met zn allen, vieze kl**tzakken zijn het die proviteren van ons geld maar die zelf pacht krijgen van vieze jagers, bahbah
dan nog te bedenken dat ganzen monogaam zijn, 1 partner in hun leven
dit was gewoon opzettelijk laten lijden erbij... de andere ganzen die nog leefden op de andere wei sloeg ie dood met zn geweer...

Snap jouw reactie wel, maar je wilt niet weten hoeveel ganzen er zijn in Nederland door een slecht beleid van de natuurorganisaties.
Hier op ons eiland heb je er duizenden en duizenden en duizenden en ze vernietigen alles : je weilanden, je land, je producten..... Ze hebben het te ver laten komen, hadden eerder moeten gaan beginnen met eierenen schudden e.d. Nu kunnen ze niet anders meer dan ze afschieten om de populatie terug te dringen. Als je je bedenkt dat een ganzenkoppel 2 tot 3 broeden en 2 tot 4 jongen groot brengen kan je zelf een schatting maken hoe een populatie van 50.000 ganzen zich kan vermeederen....
Hier bij ons is het echt een ramp, een drama en hoewel ik het prachtige beesten vind ben ik ook altijd blij als er weer een "klusje" opgeruimd wordt.... Die beesten kunnen er niks aan doen, maar de overheid is de schuldige en de jagers krijgen op hun kop..... En het is hard, heel hard nodig dat die populatie ingekort wordt.......
Maar momenteel mogen ze ganzen schieten als de jager hiervoor een vergunning heeft....

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 13:31

indezz, ik snap het heel goed hoor maar meen dat er regels zijn dat de dieren niet onndogig mogen lijden, deze vent schoot de boel neer en liet het spartelen in het weiland, dat is niet eerlijk, dan moet ie doorschieten, maarney daar gaat zn geld voor de poelier, hoe meer kogels in het beest... maarja

ik begrijp je reactie heel goed en ik ben het daar helemaal mee eens maar doe het dan zo eerlijk mogelijk
en dan moeten de opmerkingen van we schieten alleen gewonde en zieke dieren neer ook stoppen
alsof ze eerst gaan vragen aan de beestjes voelen jullie je lekker vandaag...

t is gewoon dubbel allemaal, heb echt geen probleem met de nodige jacht als die gewoon snel gebeurt...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 14:00

populatie terug te dringen.... op al die honderdduizenden ganzen...? die paar die ze afknallen is een druppel op de gloeiende plaat.

en ja, natuur versus mens daar kun je lang over doorlullen, mijnland, mijn dit, mijn dat... nee die ganzen hebben geen rechten, geen recht om te leven, grazen, bijkomen van de lange reis... de mens moet overal zo nodig een vinger in de pap hebben, ik wordt er werkelijk kotsmisselijk van om al die flutredenen waarom mensen dieren moeten afschieten. ze zijn een gevaar voor het verkeer, zorgen voor overlast voor de boeren en andere omwonenden... etc. etc. wie geeft de mens het récht om dit te bepalen?!
ja er zijn genoeg ganzen, er zijn genoeg reeën, genoeg hazen... nou er zijn ook méér dan genoeg mensen op deze aardbol, laat moeder natuur dáár maar eens wat aan doen!!

zo... dat moest er ff uit hoor, ik ben dus tégen jagen!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 14:18

Goedemiddag!
Pellie, beterschap, gelukkig dat Peewee weer opgeknapt is!
Keevagirl, het duimendraaien houden we vol voor Clay hoor!
Roos je bent geweldig!!! Hihi zie je al helemaal zitten in een schuur met een gans verstopt in een deken. Je maakt wel wat mee zeg!

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 14:28

Ben ik ook een keer weer......

Wil Keeva eerst heel veel sterkte wensen met Clay

Kreeg net een filmpje van een kennis en die moet ik even hier neerzetten moest erzo om lachen

Afbeelding

Ga nu zo nog even de laatste pagina's lezen ......

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 14:55

pellie, wat je zegt ben ik het helemaal mee eens... dacht ik later ook aan
maar wat ik zei laatst, honderden doden op een dag de laatste tijd zowat, mensen he
als we de lessen niet leren worden ze harder...
je hebt echt helemaal gelijk, wat geeft mensen het recht om dit te beslissen...

spetter, thanx

tinkersjakie, leuk filmpje, kende hem al

zo, nu echt met foto's bezig

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 14:58

He Jet, leuk filmpje! Kende hem al!
Joepie!!! Vanavond kan ik voor het eerst in mijn bad!!! De badkamer is bijna klaar. Alleen de laatste dingen nog (plafond moet nog geverfd, alles gekit en wastafelmeubel nog. Maar mijn bad kan ik al gebruiken! Lekkerrrr.
Volgende week komt de keuken. Volgende week zaterdag de stucadoor voor alle wanden. De week er na kunnen plavuizen gelegd en alles geverfd en dan kunnen eindelijk de meubels er weer in. Duur nog wel een aantal weken, maar het einde is in zicht. De grootste klus komt nog.... alles weer stofvrij maken.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:10

Dat filmpje met die clydesdales is echt geweldig!

Roos, mooie foto met Fig van Nicole! Laat je ons nog weten hoe het afgelopen is met de gans? Ik ben het eigenlijk wel met Pellie eens vwb het jagen, ook al kan ik wel begrijpen dat het lastig kán zijn voor de boeren en het verkeer, vind ik het geen reden genoeg om de massa in te perken...

Euhm... verder weet ik het echt ff niet meer hoor.

Overigens had ik ook nog geïnformeerd hier vwb de kosten van consult en voorrijkosten. Het verschil is minimaal, maar consult kosten zijn wel lager als voorrijkosten. Ik heb maandagochtend om kwart over 9 een afspraak bij de dierenkliniek met Snowdon. Ze vonden het wel leuk, is weer eens wat anders. Is hier niet gewoonlijk, maar dan hebben ze wel alles bij de hand EN kan er direct een second opinion bij vragen

Nu vragen jullie je af natuurlijk, waarvoor ik met Snowdon naar de kliniek ga? Hij is tenslotte in december nog ge-ent zoals ik eerder vandaag zei.

Snowdon heeft al enkele tijd een rare bult op z'n boeg en gisteren merkte ik het weer opnieuw op. Vond ik het eerst gewoon wat opmerkelijk en dacht ik aan een wat groot uitgevallen eiwitbultje of voor de grap zei ik dat zijn chip wellicht naar zijn boeg weggezakt was (dan heb je een beeld van de grootte enkele weken terug)...

Nu was het gisteren echter een opgezet, zacht, beweeglijk kaal stukje ter grootte van euro! En vandaag leek het ietsje gekrompen na het rijden... Ik vertrouw zulke dingen niet, heb er nare ervaringen mee. Maar ja misschien is het wel niets bijzonders...

En gelijk maar eens navragen wat hij er van vindt dat hij regelmatig wat stijf en kort loopt.

Het zit ons echt even niet mee!

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:26

spetter, einde een beetje in zicht! wel lekker dat je straks je badje kan gebruiken weer!

leon, de gans zat nu rustig in een hok bij het dierenasiel, hij lijkt al op te knappen, in eerste instantie blijft ie even daar, misschien maandag nog naar de dierenarts, morgen hoor ik weer
de jagers hebben trouwens ook wel eens met levende have gejaagd, dat is zwaar verboden en raken ze gelijk hun vergunning mee kwijt
dit zijn dus wel echt vieze jagers...
snow een rare bult dus, vreemd zeg, dat van je chip vind ik nog niet eens zo'n raar idee, heb dat vaker gehoord...
laat maar goed nakijken...

FOTO"SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

viewtopic.php?f=53&t=519187

wel kijken he, ben er heel druk mee geweest

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:30

Haai...

heb ff bijgelezen. Heb m'n meeste spullen weer ingepakt en die staan alweer op mijn slaapkamertje thuis. Nu nog even terug naar het huis voor m'n cinema set en wat laatste prul en nog even stofzuigen. Dan moet ik háár bellen om te melden dat ik de sleutel in wil leveren

Wish me luck...

Spetter, fijn dat het einde in zicht komt, nu lekker genieten!

Roos, moedertje Gans, goede zet hoor!

Snowdon, sterkte maandag. Welke kliniek ga je heen?

Keeva, fijn dat Clay de goede kant weer op lijkt te gaan...

En nu ben ik er weer van tussen. Drukke avond nog voor de boeg!

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:37

chubby, alles weer aan het verhuizen, en je moet die griet nog bellen, wist ze nog niet dat je weer ging? succes ermee in ieder geval

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:38

Succes jacq! Ik ga naar Dagelhof, vlak bij jou dus

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:39

Ik vind het belachelijk dat je alleen voor een prik al 36 euro moet betalen als je er zelf heen rijdt. Ze hebben dan een half consult in rekening gebracht. Enfin, die rekeningen van Chev zijn ook aan de hoge kant. Mijn DA's (echtpaar) komen trouwens uit het westen, daar zullen ze die prijzen wel vandaan hebben

Goh, die gans. Roos inderdaad als ganzenhoedster. Ganzen blijven nog steeds overtrekken, Zeeland schijnt inderdaad een groot overwinteringsgebied voor ze te vormen (Brandganzen) omdat het daar net iets warmer is dan in de rest van Nederland (en veel weidegebied). Als het echt koud wordt gaan ze het land uit en trekken ze zuidelijker. In Frankrijk hebben ze helemaal weinig overlevingskans want ze schieten daar op alles wat beweegt. Hier in Nederland zijn trouwens grote weidegebieden speciaal aangewezen voor ganzen, daar worden ze met rust gelaten. Maar dat zal bij Indezz wel niet het geval zijn

Leon, balen van dat rare bultje. Misschien is het toch maar iets kleins (hopelijk is de rekening dat ook).

Ik kan dat filmpje niet bekijken, krijg bij het opstarten meteen een melding dat er een fout in IE zit en dan wordt Explorer afgesloten. Jammer.

Moet nu snel op de fiets naar het dorp (en koud dat het is....) want moet naar de dierenzaak. Dus omamuts op (heb ook een bad hairday) dikke handschoenen aan en hard trappen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:43

Nee inderdaad Roos, zij weet nog van niks! Aangezien zij een sleutel heeft en dus zó mijn spullen mee zou kunnen nemen. En volgens mij is ze niet helemaal fris in d'r hoofd, dus eerst al mijn spullen weg en daarna pas opbellen..

Dagelhof is wel goed hoor Snowdon! Alhoewel ik zelf altijd naar Visdonk (Roosendaal) ga met alle beestjes. Maar ja, nu kun je "te voet" en da's natuurlijk ook wel handig..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:46

Chubby schreef:
Dagelhof is wel goed hoor Snowdon! Alhoewel ik zelf altijd naar Visdonk (Roosendaal) ga met alle beestjes. Maar ja, nu kun je "te voet" en da's natuurlijk ook wel handig..

Een van de assistentes van Dagelhof rijdt de paint die bij Lucas staat en zo kennen deze dierenartsen mij en snowdon dus ook iets beter, dus vind het wel fijn om bij hun te blijven.

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:48

nou chubby, klinkt lekker die griet, pak je wel slim aan zo!

nu ff advertentie maken
de haf van de dochter van de boer gaat eruit, klikt gewoon echt niet
doe zo ook wel linkje naar het topic, als jullie iemand weten bv...

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:54

goedemiddag allemaal,

#chubby: wat vervelend dat het niet werkt met het huisje...

#Sox: Gewoon maandag bellen en dan merk je het vanzelf....

#Superroos: wat een verhaal van die jager..... ik ga nu je foto's bekijken

#Leuk filmpje gezien....ik kende hem al maar hij blijft geweldig!!!